effect (te veel aan) cola op gezondheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brittje88

Re: effect (te veel aan) cola op gezondheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:22

ik dronk eerst ook een fles op een dag. Me hele tandglazuur ging eraan. Vaak last van brandend maagzuur en daarbij buikpijn. Maar als je echt liters met cola drinkt en dan praat ik niet over 1 liter maar daar boven zou je makkelijk een watervergiftiging kunnen krijgen. Omdat je gewoon zoveel vocht binnen krijgt. Het is nooit goed om zoveel te drinken.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:08

je moet meer dan 1 liter vocht per dag drinken hoor, dus een watervergiftiging???

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:03

Als je nog meer gevolgen wil horen mag je me even PB-en, ik heb er zelf ervaring mee... en ben eraf gekomen met behulp van mijn tandarts! Knipoog

En idd, de enorme hoofdpijn die je eerst krijgt nadat je minderd, ging bij mij tot jankens aan toe... vond het heel zwaar, maar voel me wel beter... drink nu, ik denk, 1 blikje in de 3 dagen en op vrijdag(jahaa, werk --> inspanning ---> meer neiging) 1 zo'n klein flesje...

Nu ga ik voor een onderzoek proberen helemaal te stoppen...

Ik ben een paar jaar geleden een weekend in het heijderbos geweest, toen heeft er iemand anders voor me geteld zonder dat ik het wist, na 2 dagen had ik 27 volle long-drink glazen achter m'n gevoelige kiezen... een paar maanden daarna ben ik definitief gaan minderen...

Je mag PB-en als je nog meer overtuigingsverhalen nodig hebt.. Lachen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:11

sandr0 schreef:
je moet meer dan 1 liter vocht per dag drinken hoor, dus een watervergiftiging???

ALLES is giftig, alleen de hoeveelheid bepaalt in welke mate.

Het is mode om te propageren dat je tot 3 liter water
per dag zou moeten drinken. De antroposofen bijvoorbeeld denken daar
weer heel anders over. Die vinden dat veel te belastend voor de nieren.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:03

sandr0 schreef:

daar bestaat de fout dus over. Je moet iets van 2 liter vocht binnen krijgen. Maar hoeveel denk je dat er al in voedsel zit wat je op een dag naar binnen werkt? minstens een halve liter, soms nog wel meer. Mensen denken oh ik moet 2 liter binnen krijgen dus laat ik maar 2 liter drinken. Maar dan heb je dus eigenlijk nog veel meer binnen. Zou je dan nog is 3 liters of 4 liters of nog meer op een dag gaan drinken word het toch wel wat absurd, dat is veel te veel voor je lichaam. Dan kan je een watervergiftiging krijgen.