Waarom eens? Omdat ik het echt vies vind om naar de rook te stinken en het in te ademen. Ik vind roken niet lekker om te proeven of om te ruiken, dus ik ben blij met het rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pensionnetje schreef:Pletje123 schreef:@Pensionnetje: je bent nu onzin aan het uitkramen.
Is dat wel zo? Denk er maar eens goed over na....
katiavl schreef:Zitten jullie dan niet met de personen in die in de disco passief moeten meeroken? Enigste weg is dus thuisblijven voor die mensen. Wel jammer toch, dat mensen iets moeten mijden voor iemand anders hun slechte verslaving?
katiavl schreef:Zitten jullie dan niet met de personen in die in de disco passief moeten meeroken? Enigste weg is dus thuisblijven voor die mensen. Wel jammer toch, dat mensen iets moeten mijden voor iemand anders hun slechte verslaving?
Needje schreef:Idd pensionnetje.![]()
Overigens zeg ik helemaal nergens dat ik niet uit kan zonder sigaret. Ik heb er geen probleem mee als ik ergens niet mag roken.
Maar ga niet zeggen dat rokers egoistisch zijn!
Katiavl, ik denk dat je dan maar helemaal niet meer naar buiten moet gaan en zo'n mooi kapje op je neus moet zetten net als Michael Jackson. Want tegenwoordig ga je van alles wat je inademt onderhand dood.
Verder rij je zeker ook geen auto?
Somebitch schreef:Maar meeroken kies je.. Je hoeft er niet bij te staan.
Somebitch schreef:katiavl schreef:Zitten jullie dan niet met de personen in die in de disco passief moeten meeroken? Enigste weg is dus thuisblijven voor die mensen. Wel jammer toch, dat mensen iets moeten mijden voor iemand anders hun slechte verslaving?
Nee hoor maar ze hadden ook cafe's / discotheken voor rokers & voor niet rokers kunnen maken.![]()
Maar neee daar denkt niemand aan!
Somebitch schreef:Lees mijn post hierboven dan maar.. Had het niet over cafe's maar in het algemeen bijv op je werk/school.![]()
Want uit ervaring ken ik mensen die roken smerig vinden.. Maar vervolgens wel naast me gaan staan.
Elaine schreef:Somebitch schreef:
Nee hoor maar ze hadden ook cafe's / discotheken voor rokers & voor niet rokers kunnen maken.![]()
Lijkt me erg gezellig
Ga je stappen met vrienden, gaat de ene helft naar links en de andere helft naar rechts
Elaine schreef:Dan nog is het niet altijd te vermijden.
Op mijn school moest je langs de rokers naar buiten en daar stond soms een flinke file. Stond je nog lekker in de rook
Somebitch schreef:Is net zo als dat ze niet mee gaan omdat ze niet mogen roken hoor
Somebitch schreef:[***] schreef:Dan nog is het niet altijd te vermijden.
Op mijn school moest je langs de rokers naar buiten en daar stond soms een flinke file. Stond je nog lekker in de rook
Dan ga je toch wat later als je toch weet dat er een file staat.. Of juist eerder.
Somebitch schreef:Lees mijn post hierboven dan maar.. Had het niet over cafe's maar in het algemeen bijv op je werk/school.![]()
Want uit ervaring ken ik mensen die roken smerig vinden.. Maar vervolgens wel naast me gaan staan.
Elaine schreef:Somebitch schreef:Is net zo als dat ze niet mee gaan omdat ze niet mogen roken hoor
Als eenmaal alles rookvrij is gaan de rokers ook wel gewoon stappen hoor
Elaine schreef:Somebitch schreef:
Lijkt me erg gezellig
Ga je stappen met vrienden, gaat de ene helft naar links en de andere helft naar rechts
Elaine schreef:Ik geloof niet dat je het snaptAls je van een lokaal buiten naar binnen moest, moest je daar wel langs.
Dan kunnen die kinderen wel een kwartier wachten tot het rustiger is, maar dan zijn ze te laat.
Pensionnetje schreef:Ik vrees dat bij vele anti-rokers het grotere geheel niet duidelijk is.
Zoals niet-rokers vinden dat ze het recht hebben op rookvrije ruimtes zo hebben rokers het recht op ruimtes waar wel gerookt mag worden. Anders zou deze groep mensen als tweederangs burgers gezien gaan worden.
Als werknemer heb je de keuze wáár je gaat werken. Kies voor een bedrijf waar NIET gerookt wordt.
Maar ga niet zeuren over sigaretten terwijl je bij Marlboro in de kantine werkt. Horeca en sigaretten zijn mijns inziens onlosmakelijk verbonden. Horeca staat voor gezelligheid, voor veel mensen hoort daar een lekker sigaretje bij. Maak rookvrije horeca gelegenheden en kroegen waar mensen wel mogen roken. Werknemers en bezoekers kunnen dan zélf beslissen waar zij willen vertoeven.
Lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld. Ben wel héél benieuwd welke gelegenheid het gezelligst zal worden....