Rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1Jarig

Re: Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:41

Ik ben erg blij met het rookverbod Lachen Gelukkig is op mijn werk het grootste gedeelte al rookvrij.

Waarom eens? Omdat ik het echt vies vind om naar de rook te stinken en het in te ademen. Ik vind roken niet lekker om te proeven of om te ruiken, dus ik ben blij met het rookverbod Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:42

Pensionnetje schreef:
Pletje123 schreef:
@Pensionnetje: je bent nu onzin aan het uitkramen.

Is dat wel zo? Denk er maar eens goed over na....

Ja dat is zo.

Roken is een bewuste keuze, griep overkomt je. Daar heb je weinig zeggenschap in.

Of werd jij op een dag wakker met een spontaan een sigaret in je mond en een rookverslaving? Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:42

Zitten jullie dan niet met de personen in die in de disco passief moeten meeroken? Enigste weg is dus thuisblijven voor die mensen. Wel jammer toch, dat mensen iets moeten mijden voor iemand anders hun slechte verslaving?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:43

Maar meeroken kies je.. Je hoeft er niet bij te staan. Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:44

katiavl schreef:
Zitten jullie dan niet met de personen in die in de disco passief moeten meeroken? Enigste weg is dus thuisblijven voor die mensen. Wel jammer toch, dat mensen iets moeten mijden voor iemand anders hun slechte verslaving?

Nee hoor maar ze hadden ook cafe's / discotheken voor rokers & voor niet rokers kunnen maken. Knipoog

Maar neee daar denkt niemand aan!

SophievdV

katiavl schreef:

Nou inderdaad!

@Somebitch: ik kan in een discotheek wel ergens in een hoekje gaan staan, met wat niet-rokers om me heen, maar reken maar dat ik die vieze lucht in adem! Heeft dus geen zin.. Dan zal ik toch echt naar buiten moeten of naar huis.

lesilla

Needje schreef:
Idd pensionnetje. Haha! Haha!

Overigens zeg ik helemaal nergens dat ik niet uit kan zonder sigaret. Ik heb er geen probleem mee als ik ergens niet mag roken.
Maar ga niet zeggen dat rokers egoistisch zijn!

Katiavl, ik denk dat je dan maar helemaal niet meer naar buiten moet gaan en zo'n mooi kapje op je neus moet zetten net als Michael Jackson. Want tegenwoordig ga je van alles wat je inademt onderhand dood. Clown
Verder rij je zeker ook geen auto?

De oude vingerwijs techniek, ja ik vermijd rokers, daarom kan ik niet uitgaan. Ik rij milieuvriendelijke smart, die maar twee keer in de week buiten gaat, verder de mb Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:45

katiavl schreef:

Oh jawel hoor, maar zelfs als ik niet zou roken zou ik het inademen in de discotheek..!

Daarom zeg ik al: Geen problemen mee om niet te mogen roken daar, in Italie doen ze het al jaren niet meer, daar ging ik tijdens vakanties gewoon lekker in de frisse buitenlucht staan om te roken. Je rookt dan ook veel minder, wat ook weer beter is Knipoog

Paardenmeis1Jarig

Somebitch schreef:
Maar meeroken kies je.. Je hoeft er niet bij te staan. Knipoog

Dat is niet altijd waar. Er zijn situaties waar je niet om de rook heenkan.

Paardenmeis1Jarig

Somebitch schreef:
katiavl schreef:

Nee hoor maar ze hadden ook cafe's / discotheken voor rokers & voor niet rokers kunnen maken. Knipoog

Lijkt me erg gezellig Ja

Ga je stappen met vrienden, gaat de ene helft naar links en de andere helft naar rechts Verward

Somebitch

Lees mijn post hierboven dan maar.. Had het niet over cafe's maar in het algemeen bijv op je werk/school. Knipoog
Want uit ervaring ken ik mensen die roken smerig vinden.. Maar vervolgens wel naast me gaan staan. Knipoog

Paardenmeis1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:46

Somebitch schreef:
Lees mijn post hierboven dan maar.. Had het niet over cafe's maar in het algemeen bijv op je werk/school. Knipoog
Want uit ervaring ken ik mensen die roken smerig vinden.. Maar vervolgens wel naast me gaan staan. Knipoog

Dan nog is het niet altijd te vermijden.

Op mijn school moest je langs de rokers naar buiten en daar stond soms een flinke file. Stond je nog lekker in de rook Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:46

Elaine schreef:
Somebitch schreef:

Lijkt me erg gezellig Ja

Ga je stappen met vrienden, gaat de ene helft naar links en de andere helft naar rechts Verward

Is net zo als dat ze niet mee gaan omdat ze niet mogen roken hoor Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:47

Elaine schreef:

Op mijn school moest je langs de rokers naar buiten en daar stond soms een flinke file. Stond je nog lekker in de rook Clown

Dan ga je toch wat later als je toch weet dat er een file staat.. Of juist eerder. Knipoog

Paardenmeis1Jarig

Somebitch schreef:

Als eenmaal alles rookvrij is gaan de rokers ook wel gewoon stappen hoor Lachen

Tallie1979

Nou vraag ik me af hoeveel van de niet rokers in dit topic wel rokers zijn geweest Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:48

Ik denk dat mijn niet-rokers uit mijn vriendengroep dan toch met de rokers meegaan.

Paardenmeis1Jarig

Somebitch schreef:
[***] schreef:

Dan ga je toch wat later als je toch weet dat er een file staat.. Of juist eerder. Knipoog

Ik geloof niet dat je het snapt Clown Als je van een lokaal buiten naar binnen moest, moest je daar wel langs.

Dan kunnen die kinderen wel een kwartier wachten tot het rustiger is, maar dan zijn ze te laat.

SophievdV

Somebitch schreef:

Dat is dan inderdaad wat anders. Ze zouden op zo'n moment ergens anders kunnen gaan staan.

Maar het gaat in dit topic over roken tijdens uitgaan en dus in cafe's en dan kan je niet ergens anders gaan staan zonder de rook in te ademen. Ja, buiten!

Somebitch

Elaine schreef:
Somebitch schreef:

Als eenmaal alles rookvrij is gaan de rokers ook wel gewoon stappen hoor Lachen

Ja in Belgie misschien..

Daar hebben ze ook deze regel maar er wordt nog steeds gerookt in Discotheken daar hoor.. Dus lijkt me dat het hetzelfde gaat worden in Nederland. Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:49

Elaine schreef:
Somebitch schreef:

Lijkt me erg gezellig Ja

En het gaat ook grotendeels de wet over werknemers, dus nogmaals voor sommige de oorsprong lezen is geen verspilde tijd.
Bestaat zelfs een boek over, voor de geintresseerde

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:49

Ik vrees dat bij vele anti-rokers het grotere geheel niet duidelijk is.

Zoals niet-rokers vinden dat ze het recht hebben op rookvrije ruimtes zo hebben rokers het recht op ruimtes waar wel gerookt mag worden. Anders zou deze groep mensen als tweederangs burgers gezien gaan worden.

Als werknemer heb je de keuze wáár je gaat werken. Kies voor een bedrijf waar NIET gerookt wordt.
Maar ga niet zeuren over sigaretten terwijl je bij Marlboro in de kantine werkt. Horeca en sigaretten zijn mijns inziens onlosmakelijk verbonden. Horeca staat voor gezelligheid, voor veel mensen hoort daar een lekker sigaretje bij. Maak rookvrije horeca gelegenheden en kroegen waar mensen wel mogen roken. Werknemers en bezoekers kunnen dan zélf beslissen waar zij willen vertoeven.

Lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld. Ben wel héél benieuwd welke gelegenheid het gezelligst zal worden.... Vork

Paardenmeis1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:50

@ Pensionnetje: Eigenlijk vind ik het diep triest als je het alleen gezellig kan hebben met een sigaret Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:50

Elaine schreef:
Ik geloof niet dat je het snapt Clown Als je van een lokaal buiten naar binnen moest, moest je daar wel langs.

Dan kunnen die kinderen wel een kwartier wachten tot het rustiger is, maar dan zijn ze te laat.

Dan zeg je toch gewoon dat je moest wachten omdat je niet tegen de rook kan.. Waarom kan je er dan wel tegen en in een cafe niet? Verward

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:51

Pensionnetje schreef:
Ik vrees dat bij vele anti-rokers het grotere geheel niet duidelijk is.

Zoals niet-rokers vinden dat ze het recht hebben op rookvrije ruimtes zo hebben rokers het recht op ruimtes waar wel gerookt mag worden. Anders zou deze groep mensen als tweederangs burgers gezien gaan worden.

Als werknemer heb je de keuze wáár je gaat werken. Kies voor een bedrijf waar NIET gerookt wordt.
Maar ga niet zeuren over sigaretten terwijl je bij Marlboro in de kantine werkt. Horeca en sigaretten zijn mijns inziens onlosmakelijk verbonden. Horeca staat voor gezelligheid, voor veel mensen hoort daar een lekker sigaretje bij. Maak rookvrije horeca gelegenheden en kroegen waar mensen wel mogen roken. Werknemers en bezoekers kunnen dan zélf beslissen waar zij willen vertoeven.

Lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld. Ben wel héél benieuwd welke gelegenheid het gezelligst zal worden.... Vork

Dit is eigenlijk gewoon discriminatie voor de rokers..