Ik heb dit ook regelmatig. Bij mij begint het meestal dat ik wat duizelig wordt. Dan wordt mijn gehoor heel dof en weet ik dat ik naar buiten moet gaan vluchten (ik heb het meestal in de kroeg). Ik ben wel eens midden in de kroeg gevallen, geen druppel alcohol op, en mensen laten je gewoon midden op de vloer liggen en kijken je aan met een blik van stom w*f drink dan niet. Echt out ben ik dan maar een paar seconden.
Vorige week heb ik een onderzoek gehad in mijn benen en toen moest ik ook heel lang stilstaan. Ik voelde het op een gegeven moment opkomen en zij tegen die vrouw, ik word een beetje dizzy. Meteen de bank plat en een koud washandje. Deze mevrouw zei tegen me dat het komt omdat je te lang stil staat, dan gebeurd er iets met de doorbloeding die dan te langzaam gaat. Toen gaf ik aan dat ik het ook regelmatig had in de kroeg, maar altijd dacht dat het door de hitte/ drukte kwam maar het vreemd genoeg nooit met dansen ofzo heb. Zij gaf het advies: Als je lang in dezelfde positie moet staan ga even wieblen met je tenen dan zorg je ervoor dat je doorbloeding opgang blijft.