wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

Re: wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:47

stiekem snoepen deed me denken aan een zusje van een vriendin van mij. het zusje nam ons mee haar kamer in om een vel papier te laten zien waar ze foto's van haar hamster in allerlei vormen had op geplakt.
Zij zo: Willen jullie ook een snoepje?
Vervolgens trekt ze een la open tot aan de NOK vol gevuld met snoep Bloos!
Hoe ze dat nou weer voor elkaar krijgt!! Bloos!
de ouders hebben het snoep volgens mij ingenomen, maar ze krijgt nu elke dag bijv. 3 snoepjes.
maar dat meisje is dus absoluut niet dik..
maar die heeft het wel dus maaaanden volgehouden om dat wegte stoppen Tong uitsteken

Ik denk ook dat het bij jouw dochter iets met de hormonen is ofzo? en ik verwacht ook wel dat ze ineens een groeispurt krijgt..
en de meiden van tegen woordig zijn heel vroeg, 7 a 8 jaar is soms al een normale leeftijd om ongesteld te worden.
Gelukkig had ik het veel later Schijnheilig
maar in groep 6 bijv..
zaten er ook wat bij ons opschool.
zo! das balen als ze dan school zwemmen hebben Bloos!
Dus het is al niet heeel raar, dat het lijkt alsof ze vroeg is. het kan tegenwoordig al best.
maar over dat snelle aankomen zou ik wel achteraan gaan idd zo als je nu al doet OK dan!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:54

Ik moet toch echt even iets kwijt,
veel mensen plaatsen hier een reactie over dat het met hormonen te maken kan hebben etc. En dat zou dan weer kunnen liggen aan de voeding want tegenwoordig zouden meisjes al sneller gaan puberen. Wat deze mensen over het hoofd zien is dat het vlees hier in nederland nauwelijks hormonen of in elk geval nauwelijks schadelijke/gevaarlijke hormonen bevat. Zelfs het vlees van de Bio-industrie word zodanig gecontroleert dat dat niet eens in de winkels terecht komt als er te veel hormonen in zitten.
En ik neem aan dat Moniek haar dochter geen kilo's bio-industrie vlees laat eten dus ik kan je een ding vertellen de combinatie hormonen-voeding wat sommige mensen hier beweren is zo goed als onzin in dit geval.

Moniek ik vind het fantastisch dat je je zo zorgen maakt om je dochter. Veel ouders zien dit niet eens of maken zich er niet druk om. Maar heb ook vertrouwen in je huisarts als die zegt dat ze erover heen groeit, waarom zou dit niet zo zijn?
Toen ik deze leeftijd had was ik dik en ook erg driftig. Ik moet zeggen dat is allemaal goed gekomen Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:00

lampjerulez schreef:
Ik moet toch echt even iets kwijt,
veel mensen plaatsen hier een reactie over dat het met hormonen te maken kan hebben etc. En dat zou dan weer kunnen liggen aan de voeding want tegenwoordig zouden meisjes al sneller gaan puberen. Wat deze mensen over het hoofd zien is dat het vlees hier in nederland nauwelijks hormonen of in elk geval nauwelijks schadelijke/gevaarlijke hormonen bevat. Zelfs het vlees van de Bio-industrie word zodanig gecontroleert dat dat niet eens in de winkels terecht komt als er te veel hormonen in zitten.
En ik neem aan dat Moniek haar dochter geen kilo's bio-industrie vlees laat eten dus ik kan je een ding vertellen de combinatie hormonen-voeding wat sommige mensen hier beweren is zo goed als onzin in dit geval.

Moniek ik vind het fantastisch dat je je zo zorgen maakt om je dochter. Veel ouders zien dit niet eens of maken zich er niet druk om. Maar heb ook vertrouwen in je huisarts als die zegt dat ze erover heen groeit, waarom zou dit niet zo zijn?
Toen ik deze leeftijd had was ik dik en ook erg driftig. Ik moet zeggen dat is allemaal goed gekomen Haha!

@Lampjerulez: zou mooi zijn wanneer je gelijk had, maar er wordt niet voor niets gesproken over de 'vlees-maffia'... Als consument heb je helaas geen inzicht in dit proces, maar er wordt steeds meer over bekend.
Wanneer jij harde info hebt dat het vlees bewezen niet teveel hormonen bevat hoor ik graag waar ik die info kan vinden.
Ik heb veel materiaal gelezen over dit onderwerp, en het is 1 van de grootste redenen dat ik geen vlees meer eet.
Dat die jonge kids, jongens en meisjes, tegenwoordig veel vet en borstweefsel hebben en jonger in de puberteit komen vind ik een eng gegeven....
Omdat TS in de UK woont (toch?) refereer ik ook even aan het vlees omdat daar destijds ook die enorme uitbraak van Creutzfeld Jacobs was. Mensen bleken al jaren vlees van dieren te eten die dierenresten in het veevoer hebben gegeten (werd ook stilletjes gedaan, alles om het winstoogmerk), dat is vragen om ellende.
Wees er maar niet zo zeker van dat je veilig vlees eet. Geld is machtiger dan de volksgezondheid vrees ik.
Haal anders biologisch vlees wanneer je wilt dat je kinderen toch vlees eten. Ik vind het anders eng, en te ongezond.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:27

Het gaat er om dat je dit probleem niet kan verwijten aan het aantal hormonen in vlees. Natuurlijk zitten er hormonen in vlees, maar dat betekend nog niet dat dit de oorzaak is van het probleem.
en wanneer zitten er niet teveel hormonen in vlees? het is altijd te veel, helaas weet ik niet hoe streng ze zijn in engeland. Maar het lijkt mij heel sterk dat iemand zo veranderd alleen doordat ze vlees heeft gegeten.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 11:43

hallo
hier uiteindelijk een berichtje van mij.
Onze dochter gaat naar het ziekenhuis om bloed te prikken en om te onderzoeken ook lichaamelijk,
Ik ben hier erg blij mee zeker om het feit dat ik nu serieus genomen word.
ik hou jullie op de hoogte van alle onderzoeken en uitslagen.
En over dat vlees geloof ik niet ze is geen tetterd met eten maar vlees vind ze maar niks.
Ze wil vegitarisch worden omdat ze het zielig voor de dieren vind.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:29

Heel veel sterkte. IK ben benieuwd.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:42

Ik ben benieuwd wat er uit het bloed onderzoek komt.. Mijn vriend is asmatisch en is vroeger ook rond die leeftijd reusachtig geweest.. Dat kwam door de medicijnen die hij kreeg voor zijn astma..

Het kan een allergie zijn op een bepaald voedingsmiddel.. Dus daar zou ik bij de test echt op hameren. Voor de rest is het misschien fijn voor haar om haar op een sport te laten gaan. 'buitenspelen' is natuurlijk goed en lichamelijke beweging is er dan ongetwijfeld. Maar bij echt sporten is dat toch nog even iets intensiever waarin zij misschien ook haar energie meer kwijt kan. Daardoor zal ze misschien ook wat 'aardiger' worden. Omdat ze zo is aangekomen moet je natuurlijk niet uitsluiten dat zij mogelijk gepest kan worden om haar uiterlijk. Dit kan haar gedrag ook verklaren dus informeer dat op haar school.

Zelf werd ik ook heel dik maar dat kwam omdat ik heel veel snoepte. Maar als ik je moet geloven zit dat er niet in..

Hou ons op de hoogte van het onderzoek.. en laat ze je niet gemakkelijk naar huis sturen. Gewoon door blijven zeuren hoor!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:53

Moniek schreef:
hallo
hier uiteindelijk een berichtje van mij.
Onze dochter gaat naar het ziekenhuis om bloed te prikken en om te onderzoeken ook lichaamelijk,
Ik ben hier erg blij mee zeker om het feit dat ik nu serieus genomen word.
ik hou jullie op de hoogte van alle onderzoeken en uitslagen.
En over dat vlees geloof ik niet ze is geen tetterd met eten maar vlees vind ze maar niks.
Ze wil vegitarisch worden omdat ze het zielig voor de dieren vind.

Fijn dat er nu wordt onderzocht wat er aan de hand kan zijn.
Indien er niets uit de onderzoek komt, wil ik je geruststellen. Op die leeftijd was ik ook te dik.
En ook niet door snoepen etc.. Je kunt het in fotoalbums van vroeger precies terug zien. Ik groeide nauwelijks in de lengte. Ik had een normaal eetpatroon, maar ik zat er als kind wel heel erg mee (ik had geen gedragsverandering overigens...maar dat kan wel de pré pubertijd zijn).
Ik was namelijk een sportfanaat. Ik zwom op hoog niveau, draaide landelijk mee op wedstrijden, werd als jong talent gezien (uiteindelijk het ondanks hard werken net niet gehaald...maar dat wist ik toen nog niet).
Ik trainde elke dag voor schooltijd en na schooltijd in het zwembad. Ik was bloedje fanatiek en daar paste mijn lichaam helemaal niet bij.
ook ik ben toen lichamelijk helemaal onderzocht en mankeerde niets. Mijn longen en hart waren zelfs erg goed...vanwege het vele sporten.
Uiteindelijk, ruim twee jaar later...was het probleem vanzelf weer weg....

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:09

[quote="Moniekdat wou ik nu ook doen.
ik maak me gewoon zo zorgen,ze altijd een spriet geweest waarvan we dachten goh als die maar niet afbreekt.
het zit vooral in haar buik,zo'n zwangerschaps buik als je begrijpt wat ik bedoel.
en haar borsten beginnen te komen dat zie je heel goed,maar of dat nu vet is of echt weet ik ook niet.[/quote]

zou je haar niet een laten pikken op de cortisol
wat je nu beschrijft
is een o.a een kenmerk van het syndroom van cushing

het zou dus met dr bijnier te maken kunnen hebben

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:27

Special K cornflakes bevatten ontzéttend veel suikers... Verkijk je niet op die 'hippe' producten, koop gewoon zo veel mogelijk onbewerkte voeding die je zelf lekker klaar maakt.

Verder vind ik de combinatie van gedrags- en lichamelijke verandering verontrustend genoeg om idd dit onderzoek te doen, ik hoop dat ze het vinden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:30

Klinkt miss raar, maar ook al iets geprobeerd tegen wormen? omdat ze veel buitenspeelt. Is miss een rare gedachten gang maar ja is maar een idee

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:16

Bij wormen zou ze toch juist niet aankomen? Maar juist veel afvallen? Of zeg ik nu iets heel doms?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:43

lijkt mij ook skitter.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 13:29

poes schreef:
Special K cornflakes bevatten ontzéttend veel suikers... Verkijk je niet op die 'hippe' producten, koop gewoon zo veel mogelijk onbewerkte voeding die je zelf lekker klaar maakt.

Verder vind ik de combinatie van gedrags- en lichamelijke verandering verontrustend genoeg om idd dit onderzoek te doen, ik hoop dat ze het vinden.

maar een kind heeft toch een gezonde dosis suiker nodig dat hebben we allemaal.
En juist door het s'morgens te eten kan je het de hele dag door verbranden.
En dat doet ze,ze speelt op school ze is gek op voetbal dit doen ze ook erg vaak,2 keer in de week gym.
en verder als ze thuis komt is het buiten skaten of fietsen.
en ja soms lekker voor de buis met een film,en nee daar komt niet veel snoep bij kijken.
Ze krijgt om half4 naar schooltijd een snoepje soms is dat een zakje chips of wat anders maar verder niks.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:32

Suiker in die vorm heb je niet nodig
Er zit ook zat suiker in fruit en zo, dat mag je dus wel, maar al de rest...
Een zakje chips als 4uurtje vind ik ook al best zwaar eerlijk gezegd.
Je hebt in dit topic al een paar voedingswaren aangehaald die veel vetter/slechter zijn dan je denkt. Anderzijds heb ik natuurlijk ook gewoon geen volledig beeld van wat je dochter eet.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:38

Mijn zusje nam vanaf haar 7e erg toe in gewicht, ik ben 2 jaar ouder maar woog altijd minstens 10kg minder.
Het was wel erg vervelend want mijn ouders vonden het ook erg onverklaarbaar dat ze zo toenam in gewicht. Ik kreeg namelijk hetzelfde avondeten enzo maar was te mager voor mijn leeftijd, terwijl ik in tegenstelling tot mn zusje heel veel snoep at.
Mijn ouders zijn toen vaak met mijn zusje naar de kinderarts geweest, ze kreeg ook op jonge leeftijd haargroei en werd vroeg ongesteld. De kinderartsen zijn er nooit achtergekomen wat ze precies heeft. En mn zusje is ondertussen bijna 10 jaar later nog steeds aan het puberen. Verder heeft ze nooit hinder ondervonden behalve dat ze wat dikker is dan de meeste kinderen/meisjes van haar leeftijd.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 13:39

poes schreef:
Suiker in die vorm heb je niet nodig
Er zit ook zat suiker in fruit en zo, dat mag je dus wel, maar al de rest...
Een zakje chips als 4uurtje vind ik ook al best zwaar eerlijk gezegd.
Je hebt in dit topic al een paar voedingswaren aangehaald die veel vetter/slechter zijn dan je denkt. Anderzijds heb ik natuurlijk ook gewoon geen volledig beeld van wat je dochter eet.

Ik vind dat een kind toch wat mag krijgen als tractatie als wat lekkers.
Ik vind niet dat je ze moet ontzien van wat lekkers als ze verder goed fruit eten en groente.
Ik geloof gewoon weg niet dat een zakje chips of een snoepje per dag aanleiding kan geven tot dit probleem dat komt er bij niet in.
We hebben het hier niet over een kind dat voor de buis hangt de hele dag en niks aan sport doet.
Ik denk dat ze meer beweegt dat menig mens,ze is jong vol levenslust en speelt veel.
En dan heb ik het over buiten spelen fietsen,bomen klimmen tikkertje etc bewegings spelletjes.
ik vind dat ze rond 4 uur best wat kan krijgen en ik geloof echt niet dat een reden kan zijn van haar overgewicht

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 13:46

ik heb nu een byzondere ontdekking gedaan.
ik heb mijn dochter gemeten ze is 135 in cm en ze weegt 32 kilo ze is 9 jaar.
volgens alle schema's heeft ze geen overgewicht.
dit is raar want ze heeft een flinke buik.
ik heb nu gelezen over de ziekte van cuching en ze heeft alle symptomen en ik ga met de arts bellen wat zouden jullie doen?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:48

Je HA bellen Knipoog
Succes!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:51

ha bellen, maar dat zou je toch al doen? overigens, mijn zusje van 8 is ook niet te zwaar, maar heeft wel een ontzettend ronde buik. heb ik ook gehad toen ik klein was. in de pubertijd is het bij mij minder geworden, ik ben nu gewoon slank;)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 13:56

ik zal eens 2 fotos plaatsen dan hebben jullie er ook een beeld van hoe het eruit ziet

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:09

hier een foto van 19 maanden geleden. ze is het meisje in de bikini op de duikplank zeg maar.
Afbeelding
en deze is van de kerst van afgelopen jaar.
Afbeelding
ik kon geen betere vinden maar hier zie je al genoeg verschil.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:13

Misschien een domme vraag, maar is het het linker of het rechter meisje op de onderste foto?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:19

Ik werd op die leeftijd ook enorm snel veel en veel dikker. Hierdoor kwamen pesterijtjes waardoor ik mij dus ook zo ging gedragen tegenover mijn ouders en andere mensen. Dit zou eventueel ook nog kunnen zijn? Dat ze ergens heel erg mee zit? Verder werd ik dus ook ongesteld met mijn 9de jaar, en toen schoot ik wél de lengte in. Het kan dus zijn dat haar menstruatie probeerd door te breken.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:21

Storm76 schreef:
Misschien een domme vraag, maar is het het linker of het rechter meisje op de onderste foto?

het rechtermeisje we hebben het hier over een meisje van 9 jaar en de linkse is iets te klein haha