Fitness-bokkers ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

Re: Fitness-bokkers ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:45

Mijn schema is:

Dag 1: Rug en schouders en buik
Dag 2: Biceps, triceps, borst en buik
Dag 3: Benen, billen en buik.

Daarnaast nog minimaal 3 uur cardio.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:54

hier nog een "sportief" type Clown

heb ook een onbeperkt abbootje (25 euro per maand) en probeer in ieder geval 2 x in de week te trainen..
Ik heb geen vaste dagen of tijden aangezien ik in wisseldiensten werk.
Ik train omdat ik mijzelf strakker wil hebben en ik meer kracht wil opbouwen, tevens vind ik het ook wel bij mijn beroep passen Knipoog
Ik begin met een kwartier fietsen,daarna kwartier/ half uur crosstrainer of roeien
daarna ga ik over op de krachttraining..voornamelijk mijn armen,rug,schouders en buik elke keer gevarieerde volgorde..

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:17

Sue_ schreef:
Jeetje wat een schema!!! (vandaar je naam) Knipoog haha

haha ja klopt.. Ben erg fitness verslaafd en ik volg nu dit schema en dat is lekker pittig daar hou ik wel van. Krijg je mooie spieren van!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:18

ik heb van de zomer een proef abbo gehad op onbeperkt fitniss,erg leuk,maar vond dat ik teveel betaalde voor die keer dat ik ging,wil mijn paard ook de juiste training geven!
Nu zit ik eraan te denken om 1 dag per week te gaan,mochten ze daar een speciaal abbo voor hebben. dat is nog te overzien!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 02:40

Ik zit ook te denken om op fitness te gaan.
Ik las dat er een fitnesscenter bij me in de buurt EN fitness geeft EN dans geeft!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:14

Nou vriendlief en ik zijn dan van de week voor het eerst naar de sportschool in de buurt geweest, daar hebben we een rondleiding gekregen en informatie over de groepslessen en over het werken van de sportschool in zn algemeen. Toen hebben we ons ingeschreven voor een jaar Lachen

5 maart gaan we dan voor het eerst, dan wordt je door een persoonlijke trainer geholpen met alle apparaten en wordt er een trainingsschema samengesteld. Gezien wij beiden voor het eerst gaan sporten is die persoonlijke begeleiding dus wel fijn. zeker in het begin Lachen

Mijn streven is 3x in de week te gaan. en wat ik zéker wil gaan doen is spinning (ze hebben daar 'groepslessen' in) en verder wil ik gráág wat vermindering in vet op mn buik en bovenbenen, en algehele conditie weer wat opkrikken. dus ik ben benieuwd hoe mijn schema eruit zal zien! ik kijk er iig naar uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:11

Heb een nieuwe kaart Haha!

Steppen: 8 minuten heuvel niveau 3
Fietsen: 20 minuten heuvel niveau 5 Scheve mond Clown
Roeien: 6 minuten niveau 2
Crosstrainer: 15 minuten aerobics niveau 3
Buikspieroefeningen: 3x20 Scheve mond
Zijwaartse buikspieroefeningen: 3x20

Wow Clown

Heb het al een tijdje hoor, maar was het vergeten te plaatsen *LOL*

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:17

Wat ik me eigenlijk wel eens afvraag is na hoeveel tijd je het echt merkt dat je bent gaan fitnessen?
Dus wanneer merk je nou echt dat je conditie vooruit is gegaan? en wanneer zie je dat je lichaam veranderd... (kortom wanneer nemen die énorme benen af, en wanneer merk je dat je buikje strakker wordt?) Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:35

Ik fitness nou zo'n 4x per week

dinsdag: bodyshape
woensdag: aerobic
vrijdag: gewoon trainen, cardio + gewichten
zaterdag: BBBB + aerobic

Als ik verder nog tijd over heb doordeweeks en zin ga ik ook weleens.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:45

Ik weet niet wat het bij mij precies kost, maar ik meen dat ik om en nabij 250 euro per half jaar.
Het aanbod is dan: de hele week fitnessen, gratis mee doen aan groepslessen, gratis zwemmen en sauna op recreatie tijden. Zonnebanken (tegen kleine betaling meen ik) en squash.

Ik maak gebruik van fitness (4 keer per week) en zwemmen/sauna (1 keer in de week na fitnessen). Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:53

Loesje88 schreef:
Wat ik me eigenlijk wel eens afvraag is na hoeveel tijd je het echt merkt dat je bent gaan fitnessen?
Dus wanneer merk je nou echt dat je conditie vooruit is gegaan? en wanneer zie je dat je lichaam veranderd... (kortom wanneer nemen die énorme benen af, en wanneer merk je dat je buikje strakker wordt?) Haha!

Dat hangt een beetje persoonlijk af.... je lichaamsbouw, je aanleg en hoe je het oppakt en wat je trainingsprogramma is
Ik hoef namelijk niet heel zwaar te trainen om het te zien, mijn lichaam reageert er erg sterk op en aangezien ik geen echt vet heb om te verbranden beginnen mijn spieren gelijk zich te tonen..ik heb namelijk ook een "gespierde" aanleg...
ik ken ook mensen die al dik een jaar trainen en waar je het nu een beetje bij gaat zien....
Je conditie merk je vaak al binnen enkele weken...je gaat je fitter en fijn er voelen...
dat gevoel wat je namelijk hebt na het trainen vind ik erg fijn en dat maakt het verslavend...

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:04

binnenkort weer beginnen als het oke is van de chiropractor Haha! heb er wel weer zin in Haha!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:05

naadje24: Ik kijk er en naar uit én tegenop. Mijn conditie is heel lang heel goed geweest. inmiddels heb ik een zittende baan en ik rij op een brommer, weinig sportiefs dus. Ik heb wel weer zin om lekker actief bezig te gaan, maar ben stiekem ook wel een beetje bang dat de eerste tijd wel even zwaar zal worden.

Ikzelf ben niet echt dik, maar voel me eigenlijk niet fijn in dit lichaam. voor mij een prima motivatie om lekker te sporten en me hopelijk in de zomer weer in een bikini durven te vertonen... Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:06

Loesje88 schreef:
naadje24: Ik kijk er en naar uit én tegenop. Mijn conditie is heel lang heel goed geweest. inmiddels heb ik een zittende baan en ik rij op een brommer, weinig sportiefs dus. Ik heb wel weer zin om lekker actief bezig te gaan, maar ben stiekem ook wel een beetje bang dat de eerste tijd wel even zwaar zal worden.

Ikzelf ben niet echt dik, maar voel me eigenlijk niet fijn in dit lichaam. voor mij een prima motivatie om lekker te sporten en me hopelijk in de zomer weer in een bikini durven te vertonen... Haha!

het zal misschien idd de eerste tijd wat zwaarder worden...maar je moet altijd denken aan dat gevoel wat je na het sporten hebt (als dat je bevalt iig)
dat doe ik altijd en dat zorgt ervoor dat ik maar blijf gaan Knipoog

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:07

Na het sporten is het gevoel inderdaad stukken fijner!

Gistermorgen ben ik nog geweest, maar dat ging nog niet zo gemakkelijk. Had amper kracht in m'n armen en benen. Knipoog zondagmorgen is ook niet echt ideaal natuurlijk Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 01:04

Heyy

Ik doe aan spinning en ben vorige week begonnen met fitness... krachttraining dingen dan, en wat cardio voor de warming up en cooling down
Loop bij de fysio voor m;n schouders, bovenrug en onderrug en wilde die spieren wat trainen naast mn oefeningen van de fysio en nog wat oefeningen voor buik, benen en billen..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:15

Ik heb altijd zoveel energie als ik van de sportschool vandaan kom, ook al heb ik al dik een uur getraind.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:40

Ik fitness ook, maar niet op een sportschool.
Hier thuis hebben wij een aantal apparaten staan: Een roeiapparaat, een crosstrainer, een lopende band, een fiets en een buikspiertrainer.
Ik train per keer ongeveer een uur:
15 minuten cross
15 minuten fiets
15 minuten roeien
15 minuten lopende band
En dan 4 keer 30 buikspieroefeningen.

De laatste tijd heb ik echter weinig tijd en energie om te fitnessen, maar ik ga binnenkort zeker weer aan de slag. Ja

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:55

Hier meldt zich nog een fitnesser Lachen heb een onbeperkte abbo op de sportschool. ga meestal 2x per week fitnessen en 1x per week buiten hardlopen Lachen
Meestal 20 minuten fietsen of hardlopen op hoog level (fietsen op hoogste level, hardlopen volg ik speciaal programma) en daarna een rondje krachttraining afgesloten door een kwartiertje powerplaten afgewisseld met 4 x 20 situps Lachen

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:43

Ik meld me ook! Haha! Onbeperkt abbo, ook voor groepslessen maar het gaat nu over fitness. Tong uitsteken Ik probeer 2 á 3 x per week te gaan, meestal doe ik dan een groepsles en ga ik daarna een uur fitnessen. Lachen Echt vast schema heb ik niet, ik ga wel vaak op crosstrainers en beenspiergeval. Vork

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:14

ik moet er volgende week donderdag aan geloven Tong uitsteken

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:16

Ik doe nu net een maandje aan fitness en merk het al wel iets.
Ga 3x in de week.
Echter krijg je ook meer trek in eten door de inspanning waardoor je moet oppassen dat je niet onbeperkt zit te snaaien. Knipoog haha...
Over een week of 3 weer een meetmoment dus we zullen zien. Lachen

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:07

Ik heb me net een half uurtje geleden in geschreven bij een sportschool! Haha!
ben benieuwd hoe het me zal vergaan Tong uitsteken

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:11

Ik heb wel eens fitness gedaan maar ik doe nu vooral spinning en soms wat krachttraining.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:39

Ik wil ook naar een nieuwe sportschool hier in de buurt! Weten mensen hier toevallig of zo'n trilplaat nou echt werkt? Tong uitsteken