Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:50

ja die zonnnebank is best een goed idee
van zonlicht laad je lichaam weer op

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:03

ik vind de zonnebank ook heerlijk en voel me best ontspannender daarna..

alleen ehlaas kan ik maar 8 minuten per keer ervan genieten Boos!
moet ook elke keer de tijd vinden, want na mn werk, moet i nog is de paarden doen en dan douchen en naar de zonnebank.. iik heb daar de energie niet voor.

over dat afspreken... ik herken dat heeeeeel duidelijk.
ik heb vaak dat ik ineens misselijk ben, erg hoofdpijn of zo last van mijn buik.k vind het altijd heele rg om een afspraak vlak van te voren af te zeggen..
daarom doe ik het nu zoo door op het laatste moment af te spreken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 12:21

Nou het lijkt wel alsof iedereen proffessionele hulp gaat inschakelen op dit moment hihi ik heb woensdag mijn eerste gesprek bij de psycholoog, merk wel dat ik iets meer energie krijg omdat ik een aantal belangrije knopen heb doorgehakt

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:44

Wildgirl schreef:
Nou het lijkt wel alsof iedereen proffessionele hulp gaat inschakelen op dit moment hihi ik heb woensdag mijn eerste gesprek bij de psycholoog, merk wel dat ik iets meer energie krijg omdat ik een aantal belangrije knopen heb doorgehakt

Ja, volgens mij kost dat twijfelen en keuzes maken ook veel energie!

Lekker dat je volgende week begint bij de psycholoog. Geeft misschien ook wel een goed gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:23

Ik heb hier 2 jaar geleden last van gehad ( in combinatie met een depressie ) en ik moest vooral letten op dat ik leuke dingen deed, maar ook elke dag iets waar ik tegenop zag. Verder veel buitenlucht en goed nadenken voor je wat doet. Het is echt heel frustrerend zoiets.. je hebt echt het gevoel dat je er niet meer uitkomt. Sterkte Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:47

Het is hier goed mis..en het ging zo goed. Maar ja, heb vanavond theater gepland en mis is het weer....zo emotioneel als wat..hartkloppingen..duizelig..en nu val ik gewoon om van vermoeidheid..

Weet ook niet wat ik moet vanavond..wil wel heel graag maar voel me zo rot nu..wil me ook daar niet weer ziek voelen of een paniekaanval krijgen..

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:49

Ik meld me... Ik zit een jaar thuis nu, studies compleet stopgelegd voor mijn eigen bestwil. In het begin was ik zo verward, nu weet ik dat het echt de juiste keuze was...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:02

Ik vraag me dan af hoe het toch kan dat zoveel jonge mensen thuis komen te zitten...
Wie voelt zich aangesproken als ik 'perfectionistisch' roep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:12

Ik voel me zeker aangesproken Alet Ja
Maar bij mij was er wel veel meer aan de hand dan alleen dat..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:25

Wat een herkenning allemaal. Drie jaar geleden ben ik letterlijk ingestort. Ik zal op maandagochtend op mijn bedrand en kon alleen maar huilen.
Een burn out. Ten gevolge van zware overbelasting op mijn werk en mijn perfectionistische persoonlijkheid. Daar kwam ook nog de zeer plotselinge dood van mijn paardenvriendin overheen.
Ik ben nu drie jaar verder en nog steeds aan het herstellen. Na twee jaar ben ik weer volledig aan het werk gegaan. Maar de energieke vrouw die ik was, zal ik nooit meer worden. Ik moet heel gedoceerd met mijn energie omgaan. Als ik teveel hooi op mijn vork neem, dan slaat het als het ware door. Dan kan ik niet meer stoppen. Dan wordt het van kwaad tot erger. Vroeger kon ik alles en dan nog wel een keer zoveel erbij. Dat is nu voorbij. Aan de ene kant jammer aan de andere kant goed.
Sinds een half jaar rij ik weer regelmatig op mijn paard. De laatste maanden lukt dat zelf weer bijna dagelijks.
Ik hoop ooit de balans makkelijk te kunnen vinden tussen moeten en willen.
Pas allemaal goed op je zelf. Als het eenmaal zover is, is het een lange weg terug.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:46

Ukster schreef:
ik vind de zonnebank ook heerlijk en voel me best ontspannender daarna..

alleen ehlaas kan ik maar 8 minuten per keer ervan genieten Boos!
moet ook elke keer de tijd vinden, want na mn werk, moet i nog is de paarden doen en dan douchen en naar de zonnebank.. iik heb daar de energie niet voor.

over dat afspreken... ik herken dat heeeeeel duidelijk.
ik heb vaak dat ik ineens misselijk ben, erg hoofdpijn of zo last van mijn buik.k vind het altijd heele rg om een afspraak vlak van te voren af te zeggen..
daarom doe ik het nu zoo door op het laatste moment af te spreken.

Even iets anders, mag ik vragen waarom je maar 8 minuten? Voor een bruinings resultaat heb je er niks aan want na 7/8 minuten gaat je huid pas goed bruinen. En voor je gezondheid is het te weinig licht. In feite heb je er dus niks aan. Clown (behalve als je extreem snel verbrand en moet opbouwen maar dan zit je na een paar zonnebank beurten wel aan een kwartier tot 20 minuten)

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:20

Ja prefectionistisch klopt zeker! Maar bij mij zit er ook nog veel en veel meer. Volgende week heb ik de hele week gesprekken en intakes op de kliniek....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:32

Ik zit niet thuis maar stond wel tegen instorten aan. Ik ben perfectionistisch maar dat had er bij mij niks mee te maken. Ik werk gewoon heel erg veel en had/heb heel erg veel aan mijn hoofd. Als je te weinig vrijetijd hebt, geen sociale contacten meer hebt en heel erg veel aan je hoofd hebt dan is dat best moeilijk.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:30

at breitling:
de eerste paar keer mag ik maar zo kort. ik ben vorig jaar niet op vakantie geweest en bu nu echt wit.. echt wit..
dus ik mag nog niet lang. maar zelfs die paar minuutjes vind ik heerlijk hor. en ik moest dat om de dag doen en daarna elke week 1 keer en wat langer.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:40

ja dan begrijp ik het. Maar het kwam op mij over of je altijd maar 8 min gaat (want dan doen er genoeg 8 minuten op de zwaarste bank en denken dat je daar bruin van word en belangrijker van blijft Haha!, niet dus) maar als je aan het opbouwen bent dan snap ik het Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:56

Ik meld me ook hier. Veel dingen zijn erg herkenbaar hier. Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en ik zit tegen een burn out aan. Afgelopen december is mijn relatie verbroken na 6 jaar, en moest ik mijn eigen huis uit omdat ik dat niet meer kon betalen alleen. Mijn vriend heeft het huis kunnen houden en dat doet me meer dan ik had gedacht. Verder ging het gewoon niet lekker meer op mijn werk. Ik werkte in de gehandicapten zorg en dat beviel me helemaal niet meer. Iedere dag viel me steeds zwaarder, en uiteindelijk heb ik besloten dat het nu de tijd was om dingen te gaan veranderen. Ik heb ontslag genomen, en een nieuwe baan gevonden in de paarden. Heel leuk allemaal, maar het ging steeds slechter met me. Ik kreeg eierstok ontsteking en kwam thuis te zitten. Ik begon meer en meer met piekeren want daar had ik nu de tijd voor. Mijn buikpijnklachten gingen niet over, en ik kon janken om niks.
Gister had ik een gesprek met mij huidige baas, en ik hoef niet meer te komen. Volgens hun ben ik nepziek, maar me naar een bedrijfsarts sturen ho maar. Ze hebben geen poot om op te staan eigenlijk. Het is wel een last wat van me af is gevallen, daar niet van..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:11

Hoi Angela.

Meis dat onbegrip ken ik ook hoor. Mijn collega´s hebben bijna niets van zich laten horen en één van mijn beste vriendin deed er zo raar over toen we een weekendje weg gingen dat ik huilend de trein terug wilde nemen naar huis.
Mensen weten niet wat er in je om gaat. Dat begrijpen ze gewoon niet. vaak zijn het een opeenstapeling van allerlei dingen die je pad kruizen.
Ik kon niet meer ontspannen, was thuis ook alleen maar met mijn werk bezig. Slapeloze nachten. Net als jij piekeren. Een relatie erbij die niet makkelijk startte. Mijn paardenvriendin overleed zo maar van het ene moment op het andere. Veel verdriet en zorgen om haar zeer geliefde paarden. Omdat haar partner ze zo weg wilde doen. Desnoods naar de slacht. Op een gegeven moment is de emmer vol.
Neem de tijd hoor en dan ben je die baan maar kwijt. Als je maar beter wordt. Dat neemt tijd heel veel tijd.
sterkte ermee.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 01:56

Pinacolada schreef:
Jeetje, het zit jou ook niet mee. Is er toen wel echt bekend geworden dat het een burn out wat? Niks aan gedaan?

Het gaat hier lekker eigenlijk..ben gestopt met mijn mega stressfactor (school) en sindsdien gaat het beter. Werk weer rustig aan wat..heerlijk Lachen.

Bwa of het ooit echt bevestigd is, geen idee meer.
Er is toen niets aan gedaan.Ik heb ooit eens 2maanden de hele dag op mijn kamer gezeten, al huilend. Begon te hallucineren, zat tot 3/4uur 's nachts op de pc(zelfs met school!)...
Er was niets met me aan te vangen.Vorig jaar nog opgenomen geweest, in aanraking met drugs gekomen etc. En toen, sloeg er een klik om bij me in de zomervakantie. Heb mijn leven helemaal omgegooid, heb op eigen houtje gestopt met de antidepressiva en mezelf er letterlijk uitgesleurd. Ik ben nu gelukkig. Ik begin nu ook te leven met mijn ziekte maar heb natuurlijk wel stemmingwisselingen maar die kan ik er vaak gewoon bijnemen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 02:00

Ik blijf dit topic volgen.

Van de week had ik een gesprek met iemand van het Ma. werk, over een heuleboel dingen, en daaruit bleek ook dat ik wellicht overspannen was.
En dat op je 20e..
Als ik dit zo lees, herken ik veel!

Morgen post ik wel uitgebreider.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:38

Tis ook wel fijn dat meer jongeren het hebben, toen ik het hoorde dacht ik dat de enige zou zijn..

Ik ben gister wel naar concert geweet, vond het best moeilijk maar toen ik er zat ging het goed. Zat tussen 2 leuke mensen in en heb genoten! Dus vanavond wil ik weer, haha..zelfde concert..maar is wel een stap in de goede richting!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:50

Nog eens eea teruggelezen, en toch echt wel herkenbaar.

Deze week heb ik samen met iemand van Ma. werk een gesprek gehad, omdat ze thuis niet meer weten hoe het verder moet. (mn moeder en ik hebben veel ruzie)
En toen kwam ook ter sprake dat ik praktisch tot niks in staat ben.
Dat is ongeveer begonnen in de 3e klas, inmiddels 6 jaar geleden.
(In de 2e klas zijn mijn ouders gescheiden.)
Sindsdien kan ik mezelf niet meer motiveren om dingen te doen.
In het begin van die 6 jaar ging het redelijk, maar nu, de laatste 2 a 3 jaar eigenlijk in rap tempo slechter.
Er is veel gebeurd in korte tijd, en ik denk echt heel erg veel na over dingen.
Mijn droom, in het onderwijs gaan, heb ik opgegeven afgelopen December '07, want zelfs op mn stage, waar ik het voorheen super vond, ging het erg slecht.
Ik had nergens meer kracht voor, was down, huilde heel veel en voelde me heel alleen.

Nu zit in Sinds Januari thuis, en ga ik deze maand op zoek naar een parttime baantje, voor een halfjaar.
Daarna wil ik een nieuwe studie gaan doen, maar alleen als ik me tegen die tijd weer 100% voel!
(Al lijkt dat diep van binnen zo lang geleden dat ik amper nog weet hoe dat is.)
Ik ben elke dag erg moe, en heb veel moeite me tot dingen te zetten.
Eigenlijk met alles, behalve mijn paard en meestal ook geen moeite met mn vriendje, al komt zelfs dat voor dat ik daar geen zin in heb.

Mijn vrienden, tsja wat moet ik daar over zeggen?
Als ik op hyves hen profielen afga, en hun krabbels lees, voel ik me zo buitengesloten.
Ik zie niemand meer, alleen nog mn vriendje, en wat meiden op stal.
Deels heb ik dat ook zelf gedaan:
Door afspraken te maken en me er vervolgens niet aan (te kunnen) houden.
Maar het doet me heel veel pijn.
Met mijn verjaardag kreeg ik smsjes van een stel, maar degenen waarvan ik verwachtte, hoopte een reactie van te krijgen, hoorde ik niks van.

Dat ik gestopt ben met school heeft veel rust gebracht thuis.
Maar ik voel me des te meer een loser, een niks.
Ik heb geen vrienden meer (zo lijkt t, anders mogen ze zich nu wel eens melden Knipoog ), geen college, geen motivatie en ik doe niks!

Als ik mezelf vergelijk met vroeger, lijk ik wel een heel ander iemand.

Ik was altijd spontaan, gezellig, veel verhalen en positief ingesteld.

Nu ben ik down, huil ik snel, heb ik niks te vertellen en voel alles heel negatief.

Ik ben van mezelf vrij gesloten, en heb me nu voor dit vriendje, eigenlijk voor het eerst opengesteld.
Dat voelt al heel fijn, maar ook eng, want ik ben doodsbang, hem kwijt te raken door mijn gejammer en gezeik.

Ik wil alles weer opbouwen, er weer voor gaan en mijn vrienden weer terug, of nieuwe vinden, maar op dit moment Het lukt me niet. Verdrietig

Ik ben overigens 20.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:16

Heb ik ook hoor, vrienden begrijpen me wel..ben er ook altijd open over geweest. Maar sinds ik met school gestopt ben gaat het met mij beter..met jou ook dus.

Paard heb ik minder zin in als normaal, minder gemotiveerd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:31

Hoe slecht ik me ook voelde, hoe depressief ik was.
Ik heb heel veel gehad aan mijn vorig paard, was altijd bij hem en hij zorgde er ook voor dat ik doorging.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:49

Ja, naja ik ben vrij gesloten al, en ik speelde echt heel veel mooi weer.

Heb net een brief getikt, en dat naar een aantal mensen verstuurd, die ik tot mn vrienden rekende.
Ben benieuwd of ik reacties krijg.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:54

Grappig om te lezen dat jullie liever aan het werk zijn dan naar school gaan. Of begrijp ik dat verkeerd? Bij mij is het juist andersom, heb gekozen voor nog een opleiding in plaats van een baantje. De reden: gaan verantwoordelijkheden naar anderen en studie kan op mijn eigen tempo (volg maar drie vakken).

Hoe doen jullie dat met de paarden dan? Ik hielp een meid met haar paarden en ik denk dat het aan de ene kant wel goed was om er heen te 'moeten'(ik had vaste dagen), zodat ik er even uit was en lichamelijk bezig was. Maar aan de andere kant werd het 'moeten' echt als 'moeten' voelen en werd het wel erg stressvol, ben er dus mee gestopt. Kan er altijd heen als ik wil gelukkig, maar geen vaste dagen meer.

@ Barbalala (mooie naam trouwens *LOL* : misschien kan je eens kijken van welke van je vrienden je echt energie krijgt. Met diegene(n) kun je misschien eens af en toe afspreken en iets doen wat je zelf relaxed vind. Dus misschien gewoon een uurtje wandelen. Dus je richten op enkele fijne contacten in plaats van contact houden met al je vrienden. Ik hoop dat je daar wat aan hebt, zo heb ik het in ieder geval aangepakt.
Oh ik lees nu dat je brieven hebt gestuurd naar mensen. Wat leuk.

@Pinacolada: wat leuk dat je er toch van hebt genoten gisteravond. Ik las gister je berichtje al dat je niet wist wat je moest doen. Ook heel herkenbaar. Ik ben de laatste keer overigens niet gegaan, maar het was ook nog 's in een andere stad. Maar dat zijn leuke dingen om te lezen! Ga je vanavond weer?