Informatie over Kraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Re: Informatie over Kraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:41

Ik vind het eerlijk gezegd niet overdreven. Een fysio leert hier niets over.
Het is niet voor niets dat ze bij manuele therapie pas in het tweede jaar alles leren over de wervelkolom hoog cervicaal.
Dit is toch het gevaarlijkst om het zo maar te noemen aangezien er enorm veel zenuwen lopen. Je moet dus zeer goed weten waar zenuwen en bloedvaten lopen. Een fysio krijgt dit niet (zo uitgebreid).
Mocht je een wervel goed zetten en je kijkt niet uit dan heb je een zenuwdoorsnijding of een bloedvat.
Vooral boven in je nek, ivm dwarslaesie. Ook je halsslagader ligt boven en als je hier iets verkeerd aan doet heb je een zeer groot probleem.

Het is dus niet voor niets dat een fysio dit niet mag en een manueelwel. Ik zelf zou dus absoluut niet willen dat een onbevoegd iemand dit doet.
Zelfde geldt voor andere manipulaties. Mocht het niet goed uitgevoerd zijn kun je iets breken bij een patiënt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:13

Haagsemeid schreef:
Mensen komen bij hem en de meeste hebben maximaal 3 behandelingen nodig en zijn dan pijnvrij. Zelfs een hele hoop al na 1 behandeling en dit zegt denk ik genoeg.

als jij werkelijk lichamelijk in elkaar zit kan jij er nooit met 3 behandelingen van af zijn Knipoog waarschijnlijk behandelt hij dan alleen de mensen die niet "zoveel" mankeren...

Zammie schreef:
Ja het mes is er ook wel ingegaan....

Ach gut pfff best wel heftig hoor! en dan klaagde ik met mijn scheve benen/heup... (en de rest van me rug en nek vanwege het vele zandhappen Clown )

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:05

zo ff weer bij gelezen... Helaas lukt het bij echt niet altijd om het in 3 behandelingen weer goed te krijgen hoor Haagsmemeid... Was dat maar zo en een prutser kun je bepaald niet noemen, hier in de omgeving is hij juist heel bekend om z'n behandelingen (hij heeft een praktijk met nog 2 mensen die ook manueel + fysio behandelingen geven). Ik ga inderdaad niet heen voor een wekelijkse of maandelijkse "onderhoudsbeurt" alleen als het weer mis is en voor de rest heb ik id oefeningen die ik dagelijks beoefen om m'n rug los te houden.
Rianneke; ik heb dit dus al vanaf m'n 24 jaar en heb hierdoor m'n toekomst die ik indertijd had helemaal moeten omgooien. Daar heb ik het best wel moeilijk mee gehad maar ben eigenlijk altijd op zoek gegaan naar dingen die ik nog wel kan.. Dit doe ik nog steeds en vind dat ik nog best veel doe. ik werk nog 4 ochtenden (administratie waar ik gelukkig ook geregeld ff van de stoel af kan) en heb 3 paarden, waarvan ik 1 rijdt en de andere nu aan het beleren ben en nog een jonkie. ik doe alles zelf ook de stallen (mijn man helpt me natuurlijk) maar doe alles nog wel zelf... heb natuurlijk m'n beperkingen (waar ik nog weleens m'n k*p aan stoot) en heb er mee "leren leven". Het enige waar ik echt nog niet aan toe ben is nog een keer geopereerd te worden, want dan willen ze de onderrug vastzetten en dan kan ik veel dingen die ik nu doe niet meer doen en of de pijn dan weg zal zijn kunnen ze ook niet garanderen, dus blijf het zolang mogelijk op deze manier vol te houden. Voor de rest red ik me dus wel aardig, denk dat er echt wel ergere dingen zijn als dat wat ik heb hoor!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:23

je rug vast laten zetten is volgens mij echt het laatste wat je moet laten doen idd!!
en natuurlijk zijn er ergere dingen , maar goed pijn is nooit leuk! vooral als je weet dat je ook zonder pijn kan leven...

ik ben nu gelukkig gewoon helemaal 100 % soms als ik weer eens ben gevallen/verstapt ofzo Clown dan zit er weer iets verkeerd in mijn rug en dan heb ik met 1 of soms 2 behandelingen genoeg.

Knoffer schreef:
Dat er verschillende opleidingen heeft hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het niet onder elkaar kan vallen.

manueel en chiropractie zijn 2 echt heeeel verschillende dingen met verschillende behandelmethodes...
een manueel therapeut legt je in de meest bizarre houdingen om je lijf weer recht te duwen/trekken.
bij een chiropractor lig je op je buik op een speciale behandeltafel en mag je de hele tijd plat blijven liggen Haha! zij zet dan met een korte maar goede duw je wervels weer goed op hun plek.

hier dacht ik trouwens nog ff aan ; ga op je buik liggen en ga dan eerst met je ene been omhoog en laat iemand kijken hoe ver je komt... vervolgens doe je dat met je andere been. echt verbazingwekkend dat je bijvoorbeeld eerst je ene been helemaal omhoog zwiept en de ander halverwege blijft hangen en als ze je behandelt heeft je benen weer evenhoog komen Haha!
dit is trouwens ook niet bij iedereen hoor... maar wel een grappoge "test" voor mensen met bijvoorbeeld ongelijke benen. als je niet ongeveer even hoog komt staat er wat scheef Ach gut

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:35

hahaha, ik zie het al voor me met die benen op de behandeltafel. Zo van Geert (zo heet m'n therapeut) ff wachten hoor ff m'n benen testen.... Hij doet dit trouwens ook bij de behandeling, dat met de benen en het klopt dat je in de meest vreemde houdingen wordt gelegd. bij de chiro werd er bij mij trouwens een apparaat gebruikt wat een klik geluid maakte... leek wel wat op een kurketrekker, maar dan zonder die punt maar met een knop van rubber of zo....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:47

nou mijn chiropractor zegt dan echt rianne linker been omhoog zover je kan... ja doe maar weer naar beneden en dan me rechterbeen... als er bij mij iets mis is, is rechts altijd minder hoog Clown

Zammie schreef:
j de chiro werd er bij mij trouwens een apparaat gebruikt wat een klik geluid maakte...

en die zette hij zeker op je nek en dan voelde je een tikje of niet?
dat is om je spieren/zenuwen te prikkelen...
Laatst bijgewerkt door Boktpony op 17-01-08 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:50

Ja, je voelde wel wat maar is al lang geleden hoor, weet niet meer precies wat het gevoel was (was in 1994)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:58

dat zal wel om je spieren/zenuwen te prikkelen zijn geweest...

ik vraag altijd ontzettend veel bij zulke behandelende mensen Haha!
waarom doe je dit waarom doe je dat zo? enz enz

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:05

Haagsemeid schreef:
Er zitten helaas een hoop prutsers in het vak. Gelukkig is mijn vriend een goede. Mensen komen bij hem en de meeste hebben maximaal 3 behandelingen nodig en zijn dan pijnvrij. Zelfs een hele hoop al na 1 behandeling en dit zegt denk ik genoeg.

waar woon je als ik vragen mag Bloos ik loop nu al 4 jaar met rugklachten
ben ziekenhuis in en uit geweest , naar fysio , kraker , manuele terapeut , mensendiek ,gesport onder begeleidingg , podoterapeut en ben op dit moment bij een orthomanueel arts

de ortomanueel arts dacht ook dat hij met 5x wel klaar was , maar ben nu al 8 x geweest en nog geen verbetering ... jammer genoeg ziet deze man het nu dus ook somber in en kan me waarschijnlijk niet meer helpen ( moet in februari voor de laatste x en dan zien we hoe het verder moet )

dus als er nog mensen zijn die nog iets weten ??? graag Tong uitsteken want ik wil er graag vanaf

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:49

In Den Haag, maar hij werkt bij een praktijk van Club Fysiotherapie en dat zit ook in Friesland weet ik toevallig. Of het een goede is weet ik niet.

En over makkelijke patiënten, wat iemand zei dat is niet zo want de praktijk loopt net en de meeste komen van een andere fysio of manueel vandaan.
Mijn vriend doet alleen enorm veel aan zelfstudie, heeft 100e boeken, leest ze allemaal en leest allerlei onderzoeken en doet allerlei onderzoeken.

Zo loopt een deel van zijn onderzoek in het LUMC ziekenhuis in Leiden, wat te maken heeft met knie protheses

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:50

na het lezen van dit topic heb ik ook maar een afspraak gemaakt, bij de manueel therapeut van Knoffer en ik ga er vrijdag heen. Ik hoop dat mijn rug dan weer recht en ontspannen wordt zodat ik beter kan bewegen en zingen. We zullen het zien.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:15

Succes vrijdag, hopelijk werkt het Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:02

succes vrijdag! ik hoop voor je dat het daarna weer fijn aanvoelt!!!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:46

ik zal wel laten weten hoe het ging etc.. keep you posted

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:20

XxSultanxX schreef:
Haagsemeid schreef:
Er zitten helaas een hoop prutsers in het vak. Gelukkig is mijn vriend een goede. Mensen komen bij hem en de meeste hebben maximaal 3 behandelingen nodig en zijn dan pijnvrij. Zelfs een hele hoop al na 1 behandeling en dit zegt denk ik genoeg.

waar woon je als ik vragen mag Bloos ik loop nu al 4 jaar met rugklachten
ben ziekenhuis in en uit geweest , naar fysio , kraker , manuele terapeut , mensendiek ,gesport onder begeleidingg , podoterapeut en ben op dit moment bij een orthomanueel arts

de ortomanueel arts dacht ook dat hij met 5x wel klaar was , maar ben nu al 8 x geweest en nog geen verbetering ... jammer genoeg ziet deze man het nu dus ook somber in en kan me waarschijnlijk niet meer helpen ( moet in februari voor de laatste x en dan zien we hoe het verder moet )

dus als er nog mensen zijn die nog iets weten ??? graag Tong uitsteken want ik wil er graag vanaf

Klinkt erg bekend, is er bij jou al geconstateerd wat er mis is?
Ik heb namelijk ook dik 3 jaar rondgelopen met flinke rugklachten, precies als jou, ziekenhuis in en uit, van fysio naar andere therapeuten.. En ze konden niet vinden wat het was

Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij een podoloog. Hij maakt speciale zooltjes en werkt met voetreflexzonepunten in je voet.
Zo stimuleert hij delen in je rug, waardoor je minder tot geen pijn hebt.
Misschien ook iets voor jou? Het word vaak vergoed door de verzekering dus vast de moeite waard.
Ik weet nog steeds niet precies wat ik nou heb, wel heb ik minder pijn Haha! soms helemaal geen pijn!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:32

nou de manueel therapeut heeft mijn vasndaag onder handen genomen, ze keek wel vreemd toen ik zei dat al meerdere jaren last had van 'trekken' in mijn onderrug 's avonds.

daar heeft ze nu wat wervels gekraakt en 6/2 gaat ze mijn nek doen. doordat mijn rug nu los is voel ik pas hoe erg mijn nek vast zit en lig nu ook op bed omdat ik me niet zo tof voel maar goed....

tegen de tijd dat sessie twee voor de deur staat geef ik weer een update.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:18

Succes 6/2!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:02

dromenlies -> gewoon lekker rustig aan doen en rustig bewegen... je lichaam heeft de tijd nodig om zelf te corrigeren. je zult vanzelf merken dat het beter gaat!
ben benieuwd hoe het 6-2 gaat...
succes alvast!

weet je wat trouwens bij mij ook heel erg helpt?
ik smeer me wel eens in met pepermuntzalf... (deed mijn chiro ook altijd)
deze zalf word eerst warm, en dan pak ik mezelf altijd in met een dik vest en daarna kan ik gewoon echt merken dat de spieren die vast zitten/trekken een beetje meer ontspannen worden...
het stinkt wel, maar het is echt geweldig spul... mijn schoonzusje had eerst tijgerbalsem en srl gelei ofzo, maar die zweert hier nu ook bij Haha!
die zalf kost iets van 14 euro ofzo dus het is misschien de moeite om te proberen voor de mensen die vastzitten...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:53

Ik gebruik altijd srl gelei, deze bevalt mij prima. die pepermuntzalf, daar had ik nog nooit van gehoord. werkt dus nog beter?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:12

volgens mijn moeder en schoonzusje wel...
ik heb zelf nooit met srl gelei gesmeert, maar het schijnt dat die pepermuntzalf sterker werkt...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:02

Ik ben ook van de srl maar wil die pepermunt ook nog wel proberen waar kun je dat halen?.

Was zaterdag de hele dag op jumping en die klapstoeltjes vielen me niet mee om eerlijk te zijn. Verder ben ik wel minder beurs maar voel nog steeds mijn nek en een beetje mijn onderrug...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:19

uhm even googlen op tai pan pepermuntzalf... dan moet je het als het goed is kunnen vinden Haha!

DromenLies schreef:
Was zaterdag de hele dag op jumping en die klapstoeltjes vielen me niet mee om eerlijk te zijn. Verder ben ik wel minder beurs maar voel nog steeds mijn nek en een beetje mijn onderrug...

Ach gut ja als het al niet echt lekker zit in je rug vallen zulk soort stoeltjes tegen! je kunt dan gewoon niet gaan zitten zoals je graag zou willen zitten...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:45

had gelukkig een hele dikke sjaal bij me, dubbelgevouwen heeft die als kussentje gefunctioneerd dat scheelde wel.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:24

DromenLies schreef:
had gelukkig een hele dikke sjaal bij me, dubbelgevouwen heeft die als kussentje gefunctioneerd dat scheelde wel.

Daar heb ik dus speciale kussens voor.... Kan niet meer zonder en heb een aangepaste bureaustoel, zowel thuis als op m'n werk.... Zit daar nu dus op Knipoog heb deze destijds uit een "potje" gekregen omdat ik al twee keer was afgekeurd en m'n andere werk niet meer kon doen. Zijn die potjes toch nog ergens goed voor....

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:46

Ik heb de ergste rug van de wereld Tong uitsteken Huilen
Ik ga 1keer in de twee weken bij de kraker en het geeft een super effect op m'n rug Haha!
( heb ernstige scolyose )