Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:12

Breitling schreef:
Als ik op gewicht wil blijven zal ik de rest van mijn leven moeten blijven sporten en gezond moeten blijven eten. Maar ik moet het wel allemaal zelf doen.

Klopt helemaal en daarom is het ook zo belangrijk om af te vallen op een manier die je de rest van je leven vol kan houden.

Alles wat je maar korte tijd doet om daarna weer van eetpatroon / bewegingsgewoonte te veranderen zal er voor zorgen dat je aankomt ipv afvalt.

Alleen dat is wel precies datgene waardoor ik zo moelijk vind om mij aan een gezond eet en bewegingspatroon te houden. De wetenschap dat ik er mij de rest van mijn leven aan moet houden en echt voor de rest van mijn leven minder moet snoepen.

Als je nou kon zeggen je gaat 3 maanden op dieet en dan is het voor de rest van je leven klaar.
Ja dan was het nog wel vol te houden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:14

ik weet er alles van. Ik heb ook al 101 dieeten gedaan. Maar pas als je je manier van leven veranderd gaat het (blijvend) lukken. Je gaf aan in je eerste bericht dat 2 keer wel zou lukken. Maak dan vast gebruik van die 2 keer. smorgens uit bed kun je 10 min oefeningen doen. Savonds voor je gaan slapen 10 min oefeningen doen heb je 20 min per dag meer beweging, meer spieren betekend meer verbranden.

Ik vind sporten ook niks aan maar voel me ontzettend goed na het sporten. Ik sport in mijn eentje minimaal 2 keer per week 2 uur. als het kan 3 keer per week maar werk 60 u in de week dus dat is soms wat lastig.

Ik ben nu bezig om te leren savonds eerder te slapen. Voorheen was dat half 12/12 u. En dan ging ik smorgens om 8 uur uit bed en om half 9 weg. Ik kom elke avond om half 10 kwart voor 10 thuis en probeer om 10 uur gelijk te gaan slapen. Zodra ik in dat ritme zit ga ik smorgens om half 7 opstaan en elke ochten een uur sporten. (behalve de dagen dat ik 2 uur sport)
Mijn leven bestaat dus al een tijdje uit alleen werken, slapen en sporten. Maarja ik wil afvallen dus ik zal er wat voor moeten doen. Het heeft bij mij ook lang geduurt voor er een knop om ging. maar geloof mij als die om is en je instelling veranderd ga je als een trein!

Maar met de instelling die je nu hebt gaat je dat niet lukken, je moet het echt zelf doen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:17

lindsey ik denk nu. wat doe ik liever. De rest van mijn leven veel snoepen snaaien en vreten om het zo maar even te zeggen of een gezond goed gewicht hebben?

Ik ben nu wel zover dat ik voor het laatste ga.
En dat betekend echt niet dat je nooit meer wat lekkers kan eten of uit eten gaan maar wel met maten. Je moet gewoon altijd bezig zijn met wat je eet.

Daarom zeg ik ook een dieet helpt niet dat is van korte duur je moet je levenspatroon veranderen. En daaris een juiste instelling voor nodig en die krijg je zodra er in je hoofd een knop om gaat.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:28

Hier 1tje met maat 44 / 1.75 lang en 85 kilotjes.

Ik wil ook gaan afvallen wil er 12 kilo vanaf hebben!
Ik zou eigenlijk deze week gaan beginnen maar heb de griep, scheelt wel ben al 3 kilo kwijt maarja die zijn er meestal zo weer aan!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:36

komt omdat dat voornamelijk vocht verlies is en geen vet verlies. Als je gaat sporten zoek dan veel informatie over sporten. Anders kun je heel veel sporten zonder af te vallen en dat is zonde van je tijd. beweging is natuurlijk altijd goed maar op de juiste manier sporten zorgt wel voor beter kcal verbruik

natasja1991Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:26

Tong uitsteken ik ben dus 1,65
was eerst 83 kg, en nu 77
maat 44

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:43

Dana01 schreef:
tipje, overfrieten zijn niet vet en met ketchup erbij is er niets mis mee Haha!

Haha, weet je hoe veel suiker er in ketchup zit? Kun je beter yogofresh mayo halen. Knipoog

natasja1991Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:44

calvé is beter, die in de blauwe pot met scharreleieren bereid

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:48

Danicque_ schreef:
Dana01 schreef:

Haha, weet je hoe veel suiker er in ketchup zit? Kun je beter yogofresh mayo halen. Knipoog

maar in de yogofresh mayo zitten wel meer calorieën door een grotere hoeveelheid vet
En dan is ketchup toch een betere keus ondanks dat er meer suikers inzitten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:51

in een portie kethup zitten maar 12 kcal dat is echt niet veel hoor. tenzij je een halve fles opeet natuurlijk...

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:55

*klop klop* mag ik ook meepraten??
Ik heb nl behoorlijk wat overgewicht!
ik ben nu 23 jaar en weeg maar liefst 120 kilo..
Tips over motivatie?? GRAAG!!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:00

Ik was een jaar geleden zwaarder dan 80 kg bij een lengte van 166 cm. En had maat 42-44 wat steeds meer neigde naar meer. Na een buikgriep en toen een paar kg kwijt is bij mij de knop om gegaan. Ik ben toen met een vriendin 3 tot vier keer per week gaan sporten. 3 keer per week spinning, 1 keer per week cardio. Na een half jaar werd mijn vriendin ziek. Nu sport ik nog gem. 2 tot 3 keer per week (soms maar 1 keer) en dan enkel spinning.
Ik ben in een jaar tijd zo'n 20 kg kwijt geraakt. En heb nu maat 38. En voel mij veel beter. Ik ben in die tijd wel iets minder gaan eten, maar eet nu nog steeds ook wel de vette dingen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:17

Als je genoeg beweegt kun je ook echt wel af en toe wat lekkers eten maar wel met mate. Toen ik vorig jaar die 20 kilo afviel (was in de zomer) at ik op het terras ook weleens een ijsje. of een bittergarnituurt etc.

Ik heb met de kerst nu ook best veel gegeten. maar heb beide kerstdagen ook 1,5 u gesport en er was geen gram aangekomen (heb er echt niet op gelet wat ik gegeten heb zelf ijs toe gegeten)

Je verbranding moet meer blijven als wat je aan kcal binnen krijgt dan is het goed.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:49

Ik heb met de kerst en oud en nieuw gewoon meegedaan Knipoog
Daarna een fruitdag en gewoon 1 kilo per week afgevallen *LOL*

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:53

ik woog eerst 80 kilo na 12 weken sonja bakker weeg ik 65 kilo.

je moet er echt voor willen gaan en je gedachten erop zetten dat je het volhoud.

niet zeggen ooooh 1 koekje kan wel neee anders blijf je aan de gang veel succes

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:52

Joooh, een topic voor mij Haha! Leuk, maar eigenlijk ook jammer natuurlijk.
Ik ben ook veel te zwaar. Sinds november 6 kilo afgevallen, maar nu wil het niet zo goed meer. Ik lijn wel goed, maar het lijkt er even niet af te willen. Ik ga maar gewoon door.

Rijden jullie nog paard, of hou je rekening met je gewicht en zo ja, hoe dan?

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:39

Ik ben erg tevreden over de weight watchers. Ik heb ook moeite met motivatie en haal dat daar vandaan......

Je leert een goed eetpatroon (je kan zelf bepalen wat je eet, hoeft geen honger te lijden en mag op zijn tijd ook best snoepen).

Maar van goed eten wist ik alles al............ ik deed het alleen niet en kreeg de knop niet om.......
Omdat ik nu elke week (soms om de twee weken) daar op de weegschaal sta heb ik telkens op korte termijn iets om naar toe te werken en een stok achter de deur. Bovendien heb ik na zo'n bijeenkomst weer nieuwe motivatie. Ik leef dus ook van week tot week en denk niet de hele tijd..... gatver ik moet nog zo lang mijn best doen. Ben tussen augustus en november 9,5 kg afgevallen (en in mijn eentje kwam ik nooit verder dan 5 kg)

Ben na verjaardag en vakantie en aansluitende feestdagen weer 3 kg aangekomen en kwam weer helemaal in de 'vreetstand'.... Normaal was dat voldoende om er een half jaar de brui aan te geven maar dit keer ben ik gelijk weer terug gegaan naar de weight watchers en heb ik direct mijn motivatie weer teruggevonden...........

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:43

Ik rij geen paard meer, vind ik niet verantwoord
Heb er zelf geen dus is de keus ook niet zo moeilijk Vork

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:23

Naar de huisarts hiervoor gaan die kan je vertellen wat een goede diëtiste is.
Ik weet je gewicht niet, maar er zijn bij bepaalde fysiotherapeuten oefengroepen voor mensen met obesitas en hierbij zit ook een diëtiste.
Toch aan de slag gaan met een dieet en je levensstyl aanpassen en dat kan met bovenstaande mensen.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:37

Hier nog iemand met behoorlijk wat overgewicht. Ik ben 1.75m en zit met een gewicht in de 3 getallen. Ik weet van mezelf dat ik te veel at. Ik had nl. altijd honger. Heb ook allerlei dieeten geprobeerd, ook bij een dieetist geweest. Die wist me te vertellen dat mijn altijd honger gevoel waarschijnlijk door mijn anti depressiva kwam.

Ik ben nu sinds een week of 7 aan de Reductil (afslankmedicijn wat ahw een seintje aan de hersenen geeft dat je sneller een verzadigd gevoel krijgt, en zorgt er voor dat je stofwisseling niet op een laag pitje gaat staan, omdat je minder eet) op voorschrift van de dokter. En het werkt! I.p.v. 2 tot 3 keer opscheppen, 's-avonds, kan ik nu genoegen nemen met 1 keer opscheppen. Ook kan ik het snoepen veel beter laten. Het gevolg is dat ik nu 5,5 kg afgevallen ben. Het gaat niet super hard, maar dat hoeft ook niet. Volgens de dokter is het veel beter als het er geleidelijk af gaat.

Nadeel van de Reductil is dat je er een droge mond van krijgt (en aangezien mijn anti depressiva dat ook als bijwerking hebben, heb ik het dubbelop) en dat je er obstipatie van kunt krijgen (ook weer een bijwerking van mijn antidepressiva). Voor het laatste heb een een mild middel voorgeschreven gekregen en nu is dat probleem ook opgelost. Voor mijn droge mond moet ik nog even met de dokter gaan babbelen. En wat ook nog een nadeel is: je krijgt de Reductil (39,95 per maand) niet vergoed van de verzekering. Belachelijk vind ik persoonlijk, maar je doet er niks aan. Maar het werkt bij mij, dus ik heb het er graag voor over. Verder moet je BMI boven de 30 zijn, of 27 als je risico factoren hebt (b.v. suikerziekte).

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:04

Ik denk dat ik hier ook maar even blijf lezen, ik ben ook miss jojo herself geloof ik. Ik kan in 1 week 4 kilo afvallen, maar ook weer binnen 1 dag alles eraan krijgen. Echt heel knap, maar het werkt voor geen meter.

Ik heb nu voor mezelf een doel gesteld, dat ik eerst minimaal 7/10 kilo wil afvallen, voor ik weer op wedstrijd ga, maar ik kan er toch nog de motivatie niet voor vinden he. Dan komen bij mij de rotsmoesjes: Ach, ik kan toch pas op z'n vroegst in April gaan starten. Of: Ach, ik neem morgen wel wat minder, ik heb nu geen zin om erop te letten. Of in de auto een zakjes snoepjes meenemen, dat is ook echt dodelijk.
Ik moet zeggen dat wat bij mij wel werkt, is een opstapje hebben, ik moet bv eerst in 4 dagen 2 kilo afvallen, anders ga ik niet eens verder, dan is meteen de motivatie weg. Iemand ideeën hoe je het beste je motivatie kan behouden?!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:23

Ik ben ook aan de zware kant, maat 44-46 Bloos en probeer al jaren af te vallen. Soms gaat er wel een kilo of 5-6 af maar daarna verlies ik mn motivatie en lukt het niet meer. Ben blij om te lezen dat ik de enige niet ben. Voel me af en toe zo'n slappeling. Huilen
Dit jaar wil ik minimaal 10 tot 15 kilo afvallen. Over Sonja Bakker hoor en lees ik veel goede resultaten dus ik denk er sterk over om dat te gaan proberen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:41

Hoi!

Ik ben met behulp van Bodybalance (ook wel ladyline of bodystyling genoemd) in 5 maanden tijd al 11 kilo afgevallen, hier krijg je advies over eten en je sport in een warmtecabine en je word iedere keer gewogen! Voor mij werkt dit super! In het begin vloof het eraf! Nu ben ik milder voor mezelf, heb nog 6 kilo te gaan.

Wat tevens een hulpmiddel voor mij was: www.valtaf.nl (loes20.valtaf.nl).

Maar inderdaad eerst moet de bekende knop omgaan (dit was bij mij ineens in de zomer!)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:25

dovish schreef:
Joooh, een topic voor mij Haha! Leuk, maar eigenlijk ook jammer natuurlijk.
Ik ben ook veel te zwaar. Sinds november 6 kilo afgevallen, maar nu wil het niet zo goed meer. Ik lijn wel goed, maar het lijkt er even niet af te willen. Ik ga maar gewoon door.

Rijden jullie nog paard, of hou je rekening met je gewicht en zo ja, hoe dan?

OP het moment rij ik Ca. 1X per week.. ik heb een bijrijder dus ze krijgt wel genoeg beweging, maar ik vind het niet leuk voor mn paard om te veel te gaan rijden met mijn gewicht.. Bloos

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:43

Dana01 schreef:

Maar qua calorien scheelt het maar erg weinig, ik geloof 5 calorien per portie.