ongesteld: verschrikkelijk veel pijn en andere kwalen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: ongesteld: verschrikkelijk veel pijn en andere kwalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:07

Ik heb donderdag mijn spiraaltje laten zetten. Ik was enorm zenuwachtig. Ik heb nog geen kind gehad dus het inzetten was best behoorlijk pijnlijk. Ik werd er enorm beroerd van tot braken toe. En ben tijdens het zetten bijna flauw gevallen. (ik was ook heeeeeel erg zenuwachtig dus dat heeft er mee te maken)
Ik ben 1 dag echt beroerd geweest. De dag erna gewoon weer gewerkt, wel een beetje slapjes maar geen buikpijn of iets.

Ik ben blij dat ik er 5 jaar vanaf ben want ik vond het geen pretje.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:12

zorro schreef:
Toen ik trouwens bij de dokter was vroeg hij wat ik allemaal al geprobeerd had, dus ik zei dat ik de vorige keer van hem de pil een half jaar door moest slikken. Toen zei hij dat mijn moeder (die had gebeld en gevraagt) dat verkeerd begrepen had, want je mag een pil noooooit langer dan 3 maanden door slikken. Terwijl hij dat toch echt gezegt heeft de vorige keer.. Koe

Woeps, doe ik wel... Haha!
M'n moeder wil dat ik het vaccin tegen baarmoederhalskanker laat zetten maar het is zooooo duur! Bovendien moet je eerst nr de gyneacoloog voor een uitstrijkje, zie ik dus totaal niet zitten!
Even met de benen open op iemand z'n onderzoekstafel... bah, was ik maar man geweest!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:32

Dat heb ik nu al een paar keer moeten doen en ik heb op de laatste keer na echt liggen huilen als een klein kind. Ik had dan wel wat andere omstandigheden waarom ik moest liggen. De laatste keer met dikke paniek maar ik vond het echt vreselijk. Ik heb tijdens het spiraaltje zetten wel een traantje gelaten en ik stond strak van de spanning. Wat een ramp. Ik moet nu over 6 weken nog 1 keer voor een echo om te kijken of hij goed zit. Ik zie er nu al tegen op.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:07

Breitling schreef:
Dat heb ik nu al een paar keer moeten doen en ik heb op de laatste keer na echt liggen huilen als een klein kind. Ik had dan wel wat andere omstandigheden waarom ik moest liggen. De laatste keer met dikke paniek maar ik vond het echt vreselijk. Ik heb tijdens het spiraaltje zetten wel een traantje gelaten en ik stond strak van de spanning. Wat een ramp. Ik moet nu over 6 weken nog 1 keer voor een echo om te kijken of hij goed zit. Ik zie er nu al tegen op.

Liggen huilen van de pijn of was je zo zenuwachtig?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 14:07

He Breitling, dat klinkt verschrikkelijk.. Ik moet ook zeggen dat ik daar vreselijk tegenop zie, die onderzoeken. Maar ik ben wel zover heen dat ik dat liever heb als nog langer zo door gaan..

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:17

ik heb er ook erg last van .
rugpijn buikpijn hele erge hoofdpijn moe lusteloos zijn geen eetlust hebben chaggie zijn.
ik lig snachts vaak met een kussen onder me rug of buik omdat ik niet op me rug of buik kan liggen,van de pijn.
ik slik nu 5 of 6x per dag naproxen en de pijn is voor 50% afgenomen.
het is toch eigenlijk erg dat je zo veel pijn moet hebben.
spiraaltje lijkt me niets en een zwaardere pil dan die ik nu heb is er niet.
moet er maar mee leven ach h is gelukkig maar 4 dagen in de maand Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 12:24

Gelukkig is het bij jou maar 4 dagen dan, maar het is jammer dat je zo'n pijn moet hebben. Ik heb zo'n 2, 2,5 week last van die klachten.. Misschien is toch een keer een lichtere pil iets voor jou? Ik had op een gegeven moment ook een hele zware, en toen hielp een lichtere daarna weer beter..

Net gebeld naar de dokter, kreeg de assistente er natuurlijk voor die met hem overlegt had, en hij wil toch dat ik eerst nog een keer op het spreekuur kom. Heb ik eerlijk gezegt dat ik dat grote onzin vond, maar zij kan daar natuurlijk ook niks aan doen. Haar computer was kapot, en moet nu morgen even terug bellen wanneer ik langs kan komen. Zie er vreselijk tegenop, omdat ik het gevoel heb dat hij me totaal niet serieus neemt, maar het moet maar. Ook mijn moeder vind het nu weer onzin dat ik echt naar een gyneacoloog wil, ze zegt dat ik te ver doordenk en dat de kans zo klein is dat er iets anders aan de hand is. Dat weet ik ook wel, maar de kans is er wel dat er iets anders aan de hand is, en dat wil ik liever weten voor ik vanalles probeer, als dat ik weet een tijd door moet modderen. En ik ben echt niet het type mensch dat zichzelf ziek denkt.

Al met al voel ik me totaal niet serieus genomen, op mijn zus en mn vriend na dan. Toch maar doorzetten, dan weet ik in ieder geval zeker wat er aan de hand is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:07

Van de pijn en de stress. Ik liep smorgens al met tranen in mijn ogen. Maar kon me goed inhouden. Toen het zo zeer deed niet meer. Ik vond het echt heel zeer doen. Maar het is wel zo dat dat maar even duurt. Daarna voelde ik door de misselijkheid de pijn niet meer.
Ik ben vrijdag iets aan het vloeien geweest zaterdag helemaal niet en sinds gister wel aardig (net als ongesteld zijn) ik word wel even helemaal gek van al die hormonen. ik kan niks hebben, loop te vloeken en te tieren en te schelden. Ik voel me er aardig vreemd bij. Maar dat gaat vanzelf wel weer over hoop ik Haha!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:45

Ach gut Ja dat gaat wel weer over hoor! Geen zorgen! Ik ben zelf weer normaal, heerlijk! Nu er even een dikke week van genieten, extra lief zijn tegen vriendje, want dat verdient hij wel nadat ik zo geweest ben, en over een dikke week begint het hele verhaal opnieuw.. Clown Maar zover zijn we gelukkig nog niet.

Morgen dokter weer bellen voor een afspraak..

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:48

ik had ook altijd rug- en buikpijn, heb dan de pil genomen Mercilon, heb nu niets meer, je 'voelt' wel dat het aan de gang is maar het is niet lastig en je schenkt er gene aandacht aan. Heb ook veel minder bloedverlies.
misschien moet je toch maar eens uitkijken naar een andere pil of iets dergelijks.
Groetjes Plotie

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:55

Ik gebruik de prikpil al 18 jaar, heb in al die tijd 2 x een kleine bloeding gehad, ben er zeker niet van aangekomen en heb er nog geen dag spijt van gehad. Het is wel bekend dat bij langdurig gebruik het langer kan duren ( wel tot 1,5 jaar in enkele gevallen) voor je menstruatie weer helemaal normaal is als je stopt omdat je bijv. zwanger wil worden.
Ik ken ondertussen vrij veel mensen die het gebruiken en heb menigeen horen zeggen dat ze wilden dat ze er jaren eerder mee begonnen waren.
Alles heeft voor en nadelen, zo ook de prikpil maar het is zeker niet alleen maar negatief.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 13:40

Nee daar ben ik me van bewust hoor, dat het niet alleen negatief is, je leest bijna alleen negatieve verhalen, maar positieve zijn er ook. Mijn moeder was er altijd ook heel tevreden over, die heeft hem ook jaren gebruikt.

Toch heb ik er zelf geen goed gevoel bij, ook omdat de bijwerkingen dezelfde klachten zijn als die ik nu heb, en ik verdenk mijn klachten er ook van dat ze door de hormonen komen. In dat geval ben ik bang dat de hormonen in de prikpil hetzelfde gaan doen.

Maar goed, eerst eens zorgen dat ik naar de gyneacoloog mag, en kijken of er niets anders aan de hand is, en aan de hand daarvan kan ik kijken wat ik nu ga doen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 12:12

Nou bij de huisarts geweest! Ik moet nu een inwendig onderzoek, ze gaan zo'n soort echo maken. Dit gebeurt bij de gyneacoloog. Ik mag echter niet onder behandeling komen bij een gyneacoloog, ik blijf onder behandeling van de huisarts. Hij vind het nog steeds niet nodig om mij door te verwijzen.

Ik vind het voorlopig prima, ik word onderzocht, ze gaan kijken of er niets anders aan de hand is, en dan zien we wel verder. Wat ik wel jammer vind is dat ik me nog steeds niet serieus genomen voel door hem, hij heeft ook op zo'n brief waarop je aan moet kruisen waar ze naar moeten kijken gezet dat dit alleen ter geruststelling van de patient was. Nou is dat ook zo, maar het kwam een beetje raar op me over.

Maar daar doe ik natuurlijk niet moeilijk over, er word naar gekeken en dat is een geruststelling. Zie natuurlijk wel een beetje tegen het onderzoek op, maar heb het er voor over.

De huisarts blijft erbij dat de prikpil het meest geschikt is voor mij, en zegt dat het geen 'ernstige negatieve gevolgen voor de vruchtbaarheid' heeft, zoals op internet stond. Alleen op het moment dat je hem krijgt, dan ben je niet vruchtbaar, en het kan ook vrij lang duren voor je het weer word als je stopt, maar je word het wel weer. Opzich ben ik wat dat betreft iets gerustgesteld, al vind ik een spiraaltje nog steeds het beste. Maar wat als dat niet tegen mijn klachten helpt??

Ook zal ik de prikpil zo'n half jaar ofzo moeten gebruiken voor de doorbraakbloedingen stoppen en ik dus kan merken of het werkt. Werkt het niet, heb ik wel weer een half jaar zo rond gelopen. Oftewel: ik heb geen flauw idee wat ik moet.. ja afwachten wat er uit het onderzoek komt.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:29

off topic reacties verwijderd

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:50

Je verhaal klinkt herkenbaar voor mij,slik dezelfde pil en ben de week van mijn ongesteldheid zo ziek dat ik niet kan lopen van de buik en spierpijn.Ook ben ik al 2 weken door mijn pil ongesteld :S

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:37

Ik heb wat ik zo zie dezelfde klachten als jij. Ik val zelf flauw af en toe al ik ongesteld ben. In het ziekenhuis zij de gyn dat een spiraaltje in dat geval de beste oplossing is. In de tijd dat ik aan de prikpil zat had ik geen enkel resultaat. Het enige resultaat was dat ik bijna 20 kilo was aangekomen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:51

Ik heb vanmorgen een onderzoek gehad, en een heel goed gesprek met de gyneacoloog. Er is niets mis met mijn baarmoeder of eierstokken, ziet er allemaal prima uit. Inwendig onderzoek viel me 100% mee, ik kon me goed ontspannen, en ik had een super aardige dokter. Ik ben ontzettend opgelucht dat er niets aan de hand is, en de gyneacoloog heeft heel aandachtig naar mijn verhaal geluisterd, vroeg ook hele goede dingen, waar ik zelf nooit op was gekomen om te vragen en de huisarts blijkbaar ook niet. Clown Voel me echt begrepen en dat doet ontzettend goed. In overleg met haar laat ik nu een spiraaltje plaatsen, zodat ik zo weinig mogelijk hormonen binnen krijg, want volgens haar is er erg grote kans dat dit een hormoonkwestie is, met dank aan de huis-tuin-en keukenpil, microgynon 30 Haha!

Ben ontzettend opgelucht, hoop dat het vanaf nu beter gaat, en ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie raad, want als ik dat niet had gehad, was ik hier nog jaren mee rond blijven lopen. thanx!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:25

mooi zo!
dan geef ik je bij deze de tip niet te eten van te voren want de kans dat het er weer uit komt is erg groot Haha!
En neem iemand mee die je auto kan besturen want je kan er goed beroerd van zijn de eerste paar uur.
ik heb trouwens ook de microgynon 30 gehad voor ik aan het spiraaltje ging.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:44

Het klinkt me allemaal erg bekend in de oren.
Jaren terug had ik dit dus ook, en ook in combinatie met de microgynon 30.
Flauw vallen, bloedarmoede, hevige pijnen, braken tot aan koorts toe.

Op een gegeven moment kreeg ik zogenaamde doorbraakbloedingen terwijl ik de pil helemaal niet doorslikte.

Ik had tijdens deze doorbraakbloedingen ook opvliegers en andere rare klachten.

Maw mijn hele hormoonhuishouding was naar de haaien.

Ik heb een kuur primolut gehad en ben vanaf toen gewoon gestopt met de pil.
Ik heb hierna om zwangerschap en soa's te voorkomen tot op heden (ben nu 30) keurig een condoom gebruikt.

Het is even wennen maar ik wil geen hormoontroep meer in mijn lichaam.

Altijd zal menstruatie bij mij een gevoelig punt blijven. Ik bloed nog steeds zwaar en heb de eerste twee dagen nog pijn. Maar zo erg als het tijdens dit pilgebruik is geweest heb ik het nooit meer gehad.

Groetjes Henrike

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:54

Ik werd ook jarenlang doodziek op steeds mn eerste menstruatiedag, net alsof ik de griep 10 keer zo erg had.
Sinds ik een paar dagen van te voren mokken vol vrouwenmantelthee verslint heb ik zelden meer last of iig stukken minder. Zodra ik het een keer vergeet om dat vantevoren te drinken, komt al die pijn en ellende meteen terug. Misschien een ideeetje? Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:56

Nuvaring!! Ik beveel 'm je echt aan! Hij is super en bevat minder hormonen, waardoor je zeker minder ziek bent. Ik had ook altijd veel klachten en nu ik de Nuvaring heb, is het helemaal over!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:10

Ik durf niks meer met hormonen te nemen, ik vind het condoom prima.
Die thee, heb je de latijnse of engelse naam van die plant?
Ik zit namelijk nog in Singapore en drink je dat de complete menstruatie door?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 13:27

bedankt voor de tips breitling! zal er zeker rekening mee houden.. Die thee zal ik intussen tijd eens opzoeken en proberen, wie weet! En ik zal bij de huisarts even vragen naar de nuvaring, misschien is dat ook geschikt voor mij. Weet er helemaal niks van, dus zal ook nog even op internet kijken.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:31

HBVisser schreef:
Ik durf niks meer met hormonen te nemen, ik vind het condoom prima.
Die thee, heb je de latijnse of engelse naam van die plant?
Ik zit namelijk nog in Singapore en drink je dat de complete menstruatie door?

Ik heb geen idee of het een latijnse of engelse naam was omdat ik alles in een potje heb gestopt en het zakje heb weggegooid Bloos
Ik begin 3 dagen van te voren met het drinken van de thee tot de eerste 2 dagen van de menstruatie. Maar als je langer last blijft houden zou je het dus langer door kunnen drinken, gewoon even uitproberen dus. Belangrijkste ie echter dat je ruim van te voren ermee begint en niet op het moment zelf want dat werkt het niet meteen , heb ik mogen ervaren.
Succes!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:33

hey.. dan viel het bij mij nog wel mee als ik dit zo lees (heb niet alles gelezen)

ik had vroeger erg last van ongesteld worden, kotste altijd alles onder en werd er helemaal gek van. maar als ik dan op de bank ging liggen doodziek en ik werd 4 uur later wakker dan ging het wel weer.

inmiddels alweer jaren aan de pil. lichamelijk eigenlijk helemaal geen last meer. maar mij hormonen doen echt niet normaal.
net een nieuw paard gekocht en donderdag begonnen met beleren (nou ja voor het eerst aan de longe) maar was ook de dag dat in ongesteld ging worden.. aarggghh.. wou na de tijd het paard gelijk wel weer verkopen.. zag overal apen en beren. terwijl hij het echt super deed.
vandaag weer geweest.. niks aan de hand. ik kan daar zo boos om worden. op de dag zelf denk ik dat de wereld vergaat. de dag erna dan denk ik. ooh nee ik moest ongesteld worden..

allemaal wat vaag, maar ik moest het van me afsschijven. wordt er helemaal gek van. eigenlijk ben je een dag uit functie. alles wat je dan denkt is niet waar. (maar ja beter dit dan wat ik hier lees. respect)