Onverwacht/ongepland zwanger, meer mensen deze ervaring ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Re: Onverwacht/ongepland zwanger, meer mensen deze ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 13:32

Bedankt voor alle reacties, ik ga niet op iedereen persoonlijk reageren.

Iemand vroeg wanneer ik mijn eerste echo heb, dat is 15 januari, over 1,5 week. Ben benieuwd en vind het heel erg spannend, hoop dat ik me er dan idd echt anders over ga voelen want sta nog steeds niet te juichen als ik smorgens wakker word en tot de conclusie kom dat het echt zo is.

En er vroeg iemand of ik de mirena-spiraal kende, ja die ken ik, ze hebben ook mij voorgesteld die te gebruiken maar dat heb ik zelf geweigerd. Ik hou er niet zo van om vreemde voorwerpen in te brengen en het hele proces te stoppen. Ik ben ook tijdelijk aan de prik-pil geweest en dat vond ik al niks. Ik weet dat je met een gewone pil ook een deel van het proces onderbreekt maar dat vind ik gevoelsmatig toch anders. Ik kan het niet precies uitleggen maar het staat me heel erg tegen.

Leuk om te lezen dat het bij iedereen die een dergelijke ervaring heeft het toch allemaal op zn pootjes terecht gekomen is. Het zal bij vast ook goedkomen alhoewel ik daar nu nog totaal niet zeker van ben natuurlijk.

Een aantal noemden dat ik op tijd ben gaan samenwonen, tsja het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. De frequentie en ontspanning liggen dan natuurlijk anders dan in ouderlijk huis dus denk dat dat zeker meegeholpen heeft. Als ik pas volgend jaar was gaan samenwonen was dit denk ik niet voorgekomen. Helemaal niet als je er vanuit gaat hoe weinig dagen per maand je maar echt vruchtbaar bent, wij hebben dus gewoon gelijk een voltreffer gehad Haha! Tong uitsteken

Babykleertjes en dat soort dingen uitzoeken ben ik nog helemaal niet mee bezig, daar heb ik nog niet zo veel mee. Heb hier wel zo'n catalogus liggen maar sla 'm niet graag open. Van de week moest ik wel, toen vond mn kleine neefje van 6 dat ik per pagina moest gaan uitzoeken welke ik mooi vond en voor Lollie (hij noemt de baby Lolly, leg zo uit waarom Tong uitsteken ) ging kopen. Toen moest ik dus wel er naar kijken en erover nadenken, goede therapie, zo'n klein neefje Knipoog

Mn neefje stelt al vragen en dat werkt ook wel goed. Met kerst had ik een jankbui, toen dat over was en mn schoonzusje vroeg : "Gaat het weer? " , barstte ik weer in tranen uit. Mn neefje reageerde heel droge met zn hoge piepstemmetje :"Ga je nu weer huilen?!"
Nou ja, toen moest ik dus gelijk lachen i.p.v huilen.

Van de week vroeg hij aan zn moeder hoe het kon dat ik een baby in mn buik had. Mn schoonzusje antwoordde dat hij dat maar aan Ollie ( bijnaam voor mn vriend die Olaf heet ) moest vragen. En toen was zijn reactie dus gelijk ; Dan heet de baby zeker Lollie ?

Ik ga de mensen die mij een PB'tje hebben gestuurd ook nog even antwoorden, bedankt voor het meedenken en meeleven allemaal!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:50

Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat je lichaam helemaal aan het veranderen is.
Je hormonen zijn aardig aan het werk en buitendat het stoppen met roken geeft ook een emotionele verandering.
Probeer niet teveel na te denken- makkelijk gezegt hé Clown .
Je hebt nog alle tijd.
Zoek afleiding en doe dingen die je leuk vind.
Het komt echt allemaal goed.
Veel sterkte en succes!!!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:17

Hoi hoi ! Van harte met je zwangerschap !

Tja zo zie je maar een kind "nemen "valt niet te plannen .
Maar geniet ervan want er zijn mensen zoals ik die geen kinderen kunnen krijgen en die heel graag onverwachts zwanger zouden willen zijn !

Wat ik hiermee wil zeggen , geniet van je zwanger zijn ookal is het niet geplant en moet je er aan wennen .

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:08

Ik ben zelf 22 en een half jaar geleden heb ik 24 uur gedacht dat ik zwanger was. Ik ben altijd heel gelijk met mijn periodes en die bleef uit. Een test gedaan die aangaf dat ik zwanger was....... Ik heb echt als een kip zonder kop rond gelopen en kreeg het enorm benauwd. Ik voelde me ook meteen volop zwanger en was direct misselijk. (psychologisch zwanger Haha! ) Ik voelde me vooral heel erg omdat ik het niet wilde en mijn eerste gedachte was....abortus.

Ik schrok van mezelf en want ik had niet gedacht dat dat als eerste door me heen zou schieten. Mijn vriend was ook eigenlijk hartstikke blij tot mijn grote schrik en verbazing. Wij zijn beide niet van de kinderen en wil ze ook echt nog niet. Mijn vriend (ook 27) had op dat moment zoiets van laat maar komen. Heb meteen 's nachts op internet gekeken wat mijn opties waren. Ook las ik dat die tests niet helemaal correct zijn. Heb de volgende ochtend nog een test gehaald en daarop was ik weer NIET zwanger. Werd toen helemaal gek en wilde de volgende dag naar de HA gaan. Dit was niet meer nodig want kreeg 's avonds mijn periode.

Ik ben blij dat jij en je vriend er wel allebei achter staan en verder ook (eerder dan gepland) blij zijn met de zwangerschap. Heel erg veel succes en je mag best wel even aan jouw gevoelens denken in deze situatie dan de gevoelens van andere......beetje egoistisch zijn mag best................ Veel plezier met de echo!!!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:18

Onze tweede was ook niet gepland, mijn zoontje was pas 11 maanden......
Ook ik heb daar in het begin behoorlijk wennen(een maand of3), mijn zoontje was 19 maanden toen mijn dochtertje werd geboren.
Ik had vooral heel erg hoe ik het allemaal moest gaan regelen want met 2 kinderen die nog vrij klein zijn kan je niet meer overal naar toe.
Het is allemaal goed gegaan, alles opgelost en nu gaan ze allebei naar school en ben ik nog voorzichtiger geworden.
En natuurlijk zijn we erg blij met ons 'toetje'

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:08

gefeliciteerd! grappig dat je zegt dat je het nog even voor je wilt houden, je zet t op t internet en de hele wereld kan het lezen. maar ik snap dat je t kwijt wil, veel plezier ermee!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 16:19

@Dorienkee, ja hier in t dorp wil ik het nog voor me houden. Op bokt ken ik 9 van 10 mensen niet en dan vind ik het niet erg, maar in de roddeldorpjes hier krijg je al gauw praatjes en daar zit ik nog niet op te wachten. De meeste mensen waarvan ik liever niet heb dat ze het weten, kennen bokt of internet niet eens. Ik werk in een winkel en heb geen zin dat klanten er nu al over beginnen, en dat krijg je dus wel als je het bij de plaatselijke bakker of de slager aan je buurvrouw vertelt Knipoog

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:23

Als ik jou hoor praten ben je zwangerder dan zwanger... je klinkt al als 'n doorgewinterde moeder die zojuist te horen heeft gekregen dat het elftal compleet gaat worden en uit de losse pols ook nog wel even de gezinsmanager is. Haha!

Boven alles uiteraard van harte gefeliciteerd want uiteindelijk is zo'n nieuw leven toch wel iets heel bijzonders. Het huisje-boompje-beestje verhaal is compleet en dan maakt een echt gezinnetje het wel af natuurlijk. En zoals mijn moeder dan zegt: Geniet er in ieder geval want voor je het weet zijn ze 18! (mag ik je nog een tip geven? Zeg niet op je dochters 18e verjaardag tegen een van de bezoekenden "ja de tijd gaat snel hè, de kleine wordt alweer 18" Huilen van het lachen )

En ondanks dat je een flierefluiter bent doet zo'n beetje regelmaat je misschien wel heel goed Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:24

Een vriend van mij (ook uit B'post) kregen ook overwacht een kindje, ze waren toen 22 en 25 jaar. Inmiddels hebben ze ook al een tweede Haha! Zijn vriendin geniet er echt van om jong moeder te zijn en heeft zoiets van actief zijn kan ik nog wel als de kids weer groot zijn. Want als de kids idd groot zijn is zij ook nog relatief 'jong'. En hij is ook helemaal weg van de kids, vind hem zooo lief met kinderen Haha! Kinderen gaan echt overal mee heen en zijn heel erg makkelijk, dat is wel een voordeel.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:25

Jeetje meid! Dat is schrikken, ik kan me voorstellen dat het als een donderslag bij heldere hemel komt vooral omdat je in eerste instantie overtuigd was van " ach nee joh, ik niet".

Ik vind dat je er heel verstandig mee om gaat en ik mag alleen maar hopen dat alles goed gaat tijdens de zwangerschap en dat je het gevoel van euforie je helemaal gaat overvallen! Lachen

Dat Humpie (moest er wel erg hard om lachen) maar goed mag groeien ik denk dat het besef wel komt na de echo.

Toch nog een voorzichtige gefeliciteerd..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:37

ik zou zeggen ga ervan genieten want die tijd gaat ineens heel erg snel en voor je het weet is humpie er al. Het is een schok maar het komt wel goed. veel plezier

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 16:42

Ilsemarie schreef:
Als ik jou hoor praten ben je zwangerder dan zwanger... je klinkt al als 'n doorgewinterde moeder die zojuist te horen heeft gekregen dat het elftal compleet gaat worden en uit de losse pols ook nog wel even de gezinsmanager is. Haha!

Que ? Clown waar baseer je dat op ? Klinkt zwaar zoals je het zegt, zie me nu al de was van het voetbal-elftal van mn kind draaien Koe

Citaat:
(mag ik je nog een tip geven? Zeg niet op je dochters 18e verjaardag tegen een van de bezoekenden "ja de tijd gaat snel hè, de kleine wordt alweer 18" Huilen van het lachen )

En ondanks dat je een flierefluiter bent doet zo'n beetje regelmaat je misschien wel heel goed Haha!

Ik zal er op zijn of haar 18e even aan denken Knipoog

En dat laatste zeggen wel meer. De boer waar mijn pony's staan zegt altijd heel mooi :"Sanneke leeft zoals ze op de scooter rijdt; Vol gas! "
Ik heb al vaker gehoord dat ik wel eens even een tandje terug mag doen, en nu wordt het me verplicht Knipoog

@LT; ik heb zo'n vaag vermoeden wie dat zijn, heeft de papa in kwestie toevallig een bril en begint zijn naam met een E ?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:52

Denk daar maar goed aan, ik vond het niet zo'n hele geslaagde actie maar we hebben er hartelijk om gelachen Haha! Voor m'n vader blijf ik ook aaaltijd zijn kleine meisje (hij moest ook flink slikken toen dat kleine meisje in pappies auto wegreed Haha! )

SANEX schreef:
En achja, 3 kleine knuffelpony's is wel meteen erg leuk voor een klein kindje. Ik koop gewoon zo'n draagzak en sjouw de uk daarin mee naar stal toe...
En thuis heeft het konijntjes, katten, cavia's, muis en een hamster... die hoeft niet te zeuren later in de trant van " Máááám, mag ik asjeblieffffffft een huisdier ?!"
Zul je zien dat het een voetballer wordt die een hekel aan dieren heeft Clown Zij zijn groot en ik is klein!

Ik denk vooral dit stukje een beetje... maar gewoon je hele wijze van schrijven enzo! Je klinkt in ieder geval als een hele gezellige moeder, heel geroutineerd Tong uitsteken

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:25

Alvast van hieruit toch ook een voorzichtige gefeliciteerd!

Ik kan aannemen dat het zeker even schrikken is als je die positieve test ziet.
Een aantal jaren geleden, ik was toen 20 denk ik, dacht ik ook dat ik zwanger was (menstruatie bleef een paar dagen uit)
en ik ging haast door het lint. Uiteindelijk bleek ik natuurlijk niet zwanger te zijn.

Geniet toch van je zwangerschap en het allerbeste!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:43

SANEX schreef:
@LT; ik heb zo'n vaag vermoeden wie dat zijn, heeft de papa in kwestie toevallig een bril en begint zijn naam met een E ?

Ja en Nee Haha! Heeft wel een bril maar zijn naam begint met een R.

Vruchtbare grond daar Vork

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:50

Hey
Allereerst gefeliciteerd (mag ik alwel zeggen toch Nagelbijten / Gniffelen )
Wel schrikken zo zeg!
Ik ga zo de rest even lezen en de reacties, en dan pas ik mijn post even aan Lachen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:48

Ook vanaf hier een voorzichtige gefeliciteerd ! Party!!
Kan me voorstellen dat het schrikken is Ja
Heel veel succes iig Ja

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:12

Ik begrijp volkomen wat je doormaakt. Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten. Ik was 25 en m'n vriend 28, toen ik zwanger raakte. We hadden ons al ingeschreven voor een huurhuis, maar we woonden dus nog thuis bij ouders. Het was toen ook best een klap toen we erachter kwamen, hebben vaak in de rats gezeten in het begin.
Gelukkig konden we via de woningbouw eerder een huis krijgen, toen was ik dus al 5 maanden zwanger, maar dat gaf me wel een beter gevoel.
Ik moet wel zeggen dat het went naarmate je zwangerschap vordert, en aangezien je toch al wel kinderen wilde, denk ik dat het best goed komt. Mijn dochter is nu ruim 19 maanden en het valt al met al best mee, ik zou haar niet willen missen.
In ieder geval veel succes.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:23

Momenteel is mijn zus ongepland zwanger. Maar nu (we weten het een maand of drie) zijn we er helemaal aan gewend en ach, het komt wel goed. Zij heeft geen relatie, geen eigen huis en nooit geld (ondanks goede baan, maar dat zal ze vanzelf wel leren).

Hoe het gaat lopen weten we dus nog niet maar ik volg dit wel eventjes.

En gefeliciteerd natuurlijk hè. Niks mooier dan een zwangere vrouw (behalve paarden dan Lachen )

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:25

Ik wil je ook nog even feliciteren! Lachen
geniet er van Lachen Lachen

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:05

Gefeliciteerd! De verwarring enzo trekt vast snel genoeg weer weg, en jullie worden vast een leuk, gezellig en warm gezin!

Heb helaas geen tips hoor je ofzo want ik ben 14 xD
Maar heel veel plezier, geniet ervan, ookal is het nu nog een beetje onwennig enzo.

groetjes!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:32

nou, van harte!
ook al is het onverwachts, ik weet zeker dat je er een leuke tijd aan zult beleven!

je onbezorgde leventje is misschien voorbij, maar je gaat een hele mooie, nieuwe tijd tegemoed!
heel veel succes, en plezier!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:42

Hey!
Nou een felicitatie is zeker op zijn plaats hier!
Gefeliciteerd!
Ik kan me voorstellen dat het even schrikken is!
Denk dat als het mij zou gebeuren ik ook hetzelfde zou reageren als jouw Lachen
Je hebt nog een aantal maanden om aan het idee te wennen Knipoog
Wel erg leuk zo'n kleine spruit!

succes Knipoog

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:58

ik denk dat iedere zwangere, gepland of ongepland, wel eerst even zoiets van: heeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllppppppppppp !!! heeft. Tenminste wij waren er bewust mee bezig maar op het moment dat k er achter kwam, vond ik het eigenlijk doodeng!.
Gelukkig ben je daarom ook 9 maanden zwanger en groei je er langzaam naar toe. Straks met je 1e echo, en later als je het voelt bewegen, das echt geweldig!
Gewoon lekker genieten want het is zo weer voorbij!.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:27

dat is wel schrikken ja. maar gefeliciteerd
mijn zus was ook onverwachts zwanger. door de antibiotica werkte de pil niet
me zus is nu 23 en haar vriend 30. en ze hebben nu een pracht zoon van bijna 1jaar

ik schrok ook heel erg. me zus was echt een feestbeest maar dat is nu over. maar ze hebben allemaal een vast baan
zijn binnen 1jaar getrouwd samenwonen en een kindje.

succes verder