Mensen met ziekte van crohn of andere maag/darmproblemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: Mensen met ziekte van crohn of andere maag/darmproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:52

melk nodig? alleen kalfjes hebben melk nodig en babies..

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:40

Kido schreef:
Cyntje schreef:
Ik heb minder last van krampen met sonja bakker,... maar de ontlasting is nog niet zo jofel
Ben ook erg gevoelig voor zuivel, dat is wel een nadeel...

MinusL melk is goed te drinken en Lactose vrij.
Ik ben eerst alle melk producten gaan schappen maar na enkele jaren bleek dat ik wel de eiwitten nodig die in melk zit.
Dus gaan zoeken en dit alternatief gevonden!
http://www.minusL.nl

Ik ben dus ook iemand met veel kramp ed erg lastig!

Melk is bij de meeste mensen met PDS funest. Juist omdat je darmflora dan al verstoord is en Lactose daardoor niet goed kan worden afgebroken/verwerkt en je darmen daar dan juist op kunnen reageren (die van mij iig wel!). Eiwitten kun je dan het beste uit vlees halen en andere producten waar dit in zit verwerkt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:01

Maar ik heb geen lactose-allergie

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:07

Ik ben trouwens donderdag naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Moet 28 januari weer naar de internist (als ik het goed heb) en daar krijg ik dan uitslag van bloedonderzoek en van die echo. Ben zéér benieuwd. Lachen

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:00

In minusL melk zit juist geen lactose...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:02

Ik heb ook veel maagklachten en vooral ook bij mijn blindedarm. Ik heb zelf nu bloed geprikt en maandag weet ik wat ik heb. Lachen

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:07

Okee geen lactose dus. Eens even de site bekijken dan. Ik lust overigens geen melk (krijg ik echt zware braakneigingen van) dus als het al hetzelfde smaakt, is het voor mij geen optie Haha!

Iedereen sterkte met de onderzoeken. Ben benieuwd wat de uitslag is.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:35

Hier meld zich nog een PDS-klantje... Ach gut op t moment weer erg last en zat ns wat te zoeken op internet. Ben het inmiddels zo zat, heb nu bijna een jaar last van buikpijn en alle dingen die daarbij komen, en lijk er maar niet vanaf te komen. Pas bij homeopaathe geweest die me allerlei supplementen heeft voorgeschreven en zit daar nu ong 2 mnd aan. Maar helaas.... geen verbetering... Vermijd zoveel soorten eten (vet en frituur, vlees, kool, melk) t wil allemaal niet baten. Iemand tips? Bijvoorbeeld allerdaagse voedingsstof die ik vergeten ben 'uit te schakelen'? Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:34

Zemelen toevoegen aan je yoghurt Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:45

Hallo! Hier nog een!
Al jaren darmklachten en natuurlijk door de mangel gehaald in het ziekenhuis. PDS plakken ze dr dan maar aan...
Ik heb nog geen een medicijn gevonden wat helpt bij mij en allerlei therapieeen gedaan. Vrij moedeloos word je dr van|!
Gelukkig wel fijn dat er meer mensen zijn die het hebben hier Haha!
Misschien voor de mensen met verstopping: probeer eens het homeopatische middel wapiti. Dat helpt bij mij niet om de buikpijn weg te halen, maar je verstopping lost het wel op!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:15

Waar haal je die zemelen? Reform-zaak?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:18

Dendie schreef:
Waar haal je die zemelen? Reform-zaak?

Kun je ook bij de supermarkt halen Ja

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:31

Nou heb ik dit topic helemaal door gelezen .
Ik zelf loop nu ook al een paar jaar te dokteren en ze weten het ook niet.
De symptomen die jullie beschrijven komen mij dus erg bekend voor.
Bij mij komt het ook in 1 keer opzetten met pijn in mijn buik ( net onder mijn ribben ) aan de zijkant .
Mijn buik blaast dus op en lijk idd 3 maanden zwanger , als dit zo is kan ik zowat niet meer lopen en moet echt plat gaan liggen .

Misschien een rare vraag maar wie begint dan ook te boeren en scheten te laten ( dat lucht dan heel wat op , niet dat het daarmee over is ).
Ik heb maar 1 keer per jaar dat ik in 1 keer een kilo of 10 afval maar dat komt er na een tijdje ook weer aan.

Wie kan er duidelijke symptomen neerzetten.
Moet vanmiddag met mijn dochter naar de dokter en dan wil ik het toch weer op het woord gooien.
Iedereen bedankt.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:24

radoszin schreef:
Misschien een rare vraag maar wie begint dan ook te boeren en scheten te laten ( dat lucht dan heel wat op , niet dat het daarmee over is ).

Ligt een beetje aan de oorzaak van de klachten op dat moment.
Is het stress, dan komt het wel 's voor dat ik dan loop te boeren of te scheten.
Opluchten doet het amper, een paar uur plat liggen wel.
Veel water drinken wil ook wel wat opluchten.

Het sonja bakker patroon helpt bij mij ontzettend goed.
Jammer dat mensen in mijn omgeving dan gelijk denken dat ik steeds wil afvallen en met zeer irritante opmerkingen gaan gooien. Zodra ik dan boos zeg dat ze me dan anders een gezonde set darmen moeten geven zijn ze stil.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:31

Zie deze site: http://www.pdsb.nl/. hier is veel informatie af te halen. Misschien herken je jezelf hierin.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:40

ok in ieder geval bedankt , heb net een afspraak gemaakt en moet om 9.20 uur bij de dokter zijn .
Ben benieuwd wat hij er weer over zegt .

Wij hebben een eigen bedrijf dus stress is er eigenlijk altijd .
Ben er wel achter dat er in echt stress tijden mijn buikpijn extra opzet.

En over het algemeen drink ik alleen water van koolzuur krijg ik het sneller .

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:04

Hier nog mijn verhaal, misschien heeft iemand er iets aan. Ik heb 9 jaar lang een lichte CU gehad, waar op zich goed mee te leven was. Af en toe een aanval, revalidatie en weer leven terug oppakken. Ik werkte full time, met wisselend plezier bij wisselende bazen tot ik de baan van mijn leven vond. Ondertussen was wel de CU van licht naar matig gegaan, maar nog steeds was ik hem de baas.

Tot 2000, toen klapte ik in elkaar. Behoorlijke stress op het werk, de zwaarste aanval die ik tot dan toe had gehad. Vol goede moed, dieten, revalidatie, en in mrt 2001 nog een zwaardere aanval waar ik geen kop of staart aan kreeg. Nog volgehouden tot aug 2001, toen ben ik met spoed afgevoerd naar het ziekenhuis omdat ik ook geen water meer binnen kon houden (zal je de rest besparen). Daar werdt me duidelijk gemaakt dat als ik zo doorging, ik er niet lang meer zou zijn mijn darm was aan het afsterven en mijn lichaam was hem al aan het afstoten. Na overleg met een goede MLD gastro enteroloog besloten we tot operatie: een ileo pouch anale anastomose (dwz dat van het laatste endje dunne darm een zakje,de pouch wordt gemaakt dat als een soort dikke darm gaat werken. Mijn volledige dikke darm is verwijderd). Een heel zware ok, in meerdere fases incl. een paar maanden stoma, ben er ongeveer een jaar mee bezig geweest.

Maar nu: heb ik nergens last meer van!!! Ik heb een enorm litteken op mijn buik, kan paardrijden, (bel wel volledig afgekeurd maar niet op lichamelijk gebied) kan alles. Wel moet ik oppassen met bv. velletjes van mais, tomaten, paprika en kan ik niet goed tegen uien en prei ed, maar daar is goed mee te leven.

Mocht je dus CU hebben en geen uitweg meer zien, die is er eventueel wel. Er is een heel goed forum waar veel info te vinden is, en nog meer medepatienten, weet alleen niet of ik daar hier reclame voor mag maken.

Verder allemaal veel sterkte, en luister heeeel goed naar je lichaam. Ik heb dat niet gedaan en heb een 2e kans gekregen, zo zie ik het echt. En deze x luister ik heeeel goed Knipoog

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:05

radoszin schreef:
ok in ieder geval bedankt , heb net een afspraak gemaakt en moet om 9.20 uur bij de dokter zijn .
Ben benieuwd wat hij er weer over zegt .

Wij hebben een eigen bedrijf dus stress is er eigenlijk altijd .
Ben er wel achter dat er in echt stress tijden mijn buikpijn extra opzet.

En over het algemeen drink ik alleen water van koolzuur krijg ik het sneller .

Succes! Mijn ervaring is ook dat veel artsen het vaak niet gelijk echt serieus nemen of de moeite nemen het verder te onderzoeken. Gooien het dan ook vaak maar op de stress. Van stress verergeren de klachten natuurlijk ook. Het is toch een zwakke plek in je lichaam. Het is dan de kunst om daar een balans in te vinden. Dat blijft natuurlijk lastig.

Water is natuurlijk altijd goed. Van Zonnatura heb je ook Venkel thee. Dat maakt je maag/darmen ook rustig (tenminste, bij mij wel). Je hebt nog wel meer van dat soort drankjes.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:26

Mijn geluk was dat het dus net begon toen ik bij de dokter zat.
Heb dus idd spastische darmen.
Heb nu Duspatal gekregen en ik hoop daus dat het werkt.

Heeft iemand deze medicijnen ook gehad en werd het idd beter.
Dat in ieder geval de klachten onderdrukt worden.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:30

Jeetje Breghje wat een heftig verhaal!! Dat is niet niks... Wel heel fijn dat de operatie bij jou zo geholpen heeft.
Bij mij is het gelukkig allemaal niet zo ernstig (gewoon spastische darm), behalve dan de dagelijkse buikpijn waar ik inmiddels wel gewend aan ben. Knipoog

@ Miss Yvette4u; Ik ken dat dat mensen tegen je zeggen, ben je op dieet ofzo? (je bent al zo dun, blabla Dromen ) Dat je gewoon normaal gezond eet, en bv met uitgaan niet een frietje of kroketje mee eet. Vind soms wel lastig uit te leggen dat ik er gewoon last van krijg. En dan soms heb ik er gewoon een keertje sch**t aan, eet ik gewoon lekker stukje vlees of taart, en dan is t de volgende dag (of een uur later) weer raak en heb ik er alweer spijt van... En kan ik alleen nog maar joggingbroek aan Clown
Edit typo..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:18

Dendie schreef:
Jeetje Breghje wat een heftig verhaal!! Dat is niet niks... Wel heel fijn dat de operatie bij jou zo geholpen heeft.
Bij mij is het gelukkig allemaal niet zo ernstig (gewoon spastische darm), behalve dan de dagelijkse buikpijn waar ik inmiddels wel gewend aan ben..

Die ben ik ook kwijt Haha! . Het enige is dat ik na het eten nog steeds op commando kan boeren Nagelbijten / Gniffelen en dat ik windjes alleen liggend kan laten en ze wel aan voel komen. Maar met een bus wc spray voor de tv liggen heeft ook zo zijn charme ROFL Go jij! Go jij!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:50

Breghje schreef:
Maar met een bus wc spray voor de tv liggen heeft ook zo zijn charme ROFL Go jij! Go jij!
\
Hahaha Haha! ROFL

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:19

radoszin schreef:
Mijn geluk was dat het dus net begon toen ik bij de dokter zat.
Heb dus idd spastische darmen.
Heb nu Duspatal gekregen en ik hoop daus dat het werkt.

Heeft iemand deze medicijnen ook gehad en werd het idd beter.
Dat in ieder geval de klachten onderdrukt worden.

Ik wil je niet ontmoedigen...maar bij mij werkt duspatal helemaal niet.
Een vriendin heeft ook gevoelige darmen (veel minder dan ik) en bij haar werkt het wel...
Heel wisselende dingen hoor ik erover. Ik voel in ieder geval totaal geen verschil

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:03

er staat in debijschrijving dat ze na 12 uur gaan werken maar merk er nog weinig van ,wacht nog maar af.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:26

aaaah, gister patatjes gegeten (die van 1 snackbar gaan nog net, eens in de paar weken, niet te vaak) dat ging nog wel goed.. maar daarna kon ik de verleiding van een stuk Almondy taart niet weerstaan (wel glutenvrij, maar waarschijnlijk erg vet) en au au au, buikpijn toen ik in mijn bed lag..

Wat is het toch moeilijk te weerstaan soms.. en de ene keer gaat het wel en de andere keer niet.