Overlevingskansen darmkanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_flo_

Re: Overlevingskansen darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:40

Quellian, is de operatie gisteren nog doorgegaan, zo ja, hoe is het nu ?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 12:47

Hee jeetje, wat super dat je daaraan denkt!

Hij is inderdaad afgelopen zaterdag opgenomen en maandag geopereerd. De operatie is goed gegaan, ze hebben een tumor en stuk darm verwijderd. Dat is op kweek gezet en volgende week is daarvan de uitslag en dan krijgen we te horen of hij alsnog aan de chemo moet. Hij heeft een nacht op de IC gelegen i.v.m. te lage bloeddruk en heeft nu een tijdelijk stoma.

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:26

sterkte meid weten jullie mieschien ook als je rode vlekjes op je borst hebt wat betekent het dan alergie? exzeem?

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:52

So far so good Quellian. OK dan!

Mijn schoonmoeder had na de operatie ook te kampen met een instabiele bloeddruk en heeft de nodige tegenslagen nadien gehad.
Ze heeft ruim 2 weken aan de nodige infuusvloeistoffen met en zonder ab-kuur, insuline en morfinepomp, blaascatheter, maagsonde, zuurstof en drain gelegen.

Er ontwikkelde zich een urineweginfectie, luchtweg infectie, vocht achter de lever waarvoor met spoed een drain gezet is, hartklachten waarvoor ze nog op cardiologie gelegen heeft.
Gisteren lag ze alleen nog aan de zuurstof.
Nu moet ze beslissen of ze tijdelijk na een verzorgingshuis of revalidatiecentrum gaat.

Ze heeft trouwens geen (tijdelijk) stoma gekregen.

Sterkte daar en ik zou het fijn vinden zo af en toe te lezen hoe het met je vader gaat... b.v.d.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 10:37

Och hee, het is mij helemaal ontgaan dat jouw schoonmoeder ook geopereerd is. Ook onlangs? (Zal zo ff terug lezen hier).

Gisteravond heb ik m'n zus gesproken en ik hoorde dat mijn vader nog op de IC lag en waarschijnlijk vandaag terug naar zaal mocht. Toen ik daarna thuis kwam had ik een mail van de vriendin van mijn vader; hij is gister eind van de middag terug gegaan naar zaal en 1 arm is inmiddels vrij van draden (weet niet welke). Hij heeft een week van tevoren moeten vasten en na de operatie heeft hij nog helemaal niet mogen eten of drinken, hij mag alleen z'n lippen nat maken met water. Slapen gaat ook erg moeilijk, hij doezelt veel.

Mijn vader ligt in Deventer in het ziekenhuis, ik woon in Utrecht, dus ik ben nog niet bij hem geweest. Ga er morgenavond dus na mijn werk direct heen, paarden heb ik uitbesteed, dus dan zal ik het wel met eigen ogen zien...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 10:38

britt schreef:
Quellian... mijn schoonmoeder wordt a.s zondag opgenomen en maandag geopereerd.

Ik ben verder bij geen enkel gespek geweest, maar volgens haar zit er een tumor van 10 bij 10.

Veel sterkte daar voor de komende tijd !

Deze post dus, dat is twee weken eerder geweest dus? Mijn vader is de 26e opgenomen en de 28e geopereerd (ook zaterdag & maandag dus). Maar ze ligt dus nog wel steeds in het ziekenhuis?

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:55

De moeder van mijn vriendin heeft ook darmkanker, ze hebben haar geopereerd. Helaas had ze wel wat uitzaaiingen dus nu zit ze aan de chemo. Hoop dat het met je vader dat niet heeft.
Veel sterkte met alles gewenst.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:32

Ja Quellian, ze ligt nog steeds in het ziekenhuis in Enschede, ruim vijf kwartier rijden vanaf mijn woonplaats... en dat voor een bezoek van een half uurtje 's middags en een uurtje 's avonds.
Wij gaan dus ook niet elke dag.

Je vader zal voorlopig nog wel even aan de infuusvloeistoffen liggen, het lichaam krijgt zo het nodige vocht wel binnen.
Hopelijk treden er geen complicatie's op... sterkte voor jullie en zeker voor je vader !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 00:12

Vanavond hebben we een mailtje gekregen van de vriendin van mijn vader. M'n vader heeft de dagen na de operatie koorts gehad en vandaag hebben ze foto's gemaakt van z'n longen; longontsteking. Hij krijgt nu antibiotica via een infuus en mag wat thee drinken, maar dat durft hij niet, want hij is bang dat hij misselijk wordt. De maagsonde is eruit en nog een slang uit z'n neus (weet niet precies welke, was net even ondersteboven toen ik de mail las). Vanavond krijgt hij een slaapmiddel via het infuus en hopelijk kan hij dan eindelijk wat slapen.

Voel me echt vreselijk banketstaaf dat ik er deze week nog niet ben geweest, maar wilde hem ook niet storen als hij zo beroerd is en daarbij...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 11:43

En weer een nieuw mailtje; hij ligt weer aan het zuurstof, hij is erg kortademig.

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:51

sterkte meiss

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:24

Quellian... mensen die een grote buikoperatie hebben ondergaan ademen vaak erg oppervlakkig, omdat diep en goed door ademen zeer pijnlijk kan zijn voor de wond door het op en neer gaan van de borst en buik.
Die mensen ontwikkelen juist door oppervlakkige adem te halen vaak luchtweginfectie's.

Heel veel sterkte daar !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 01:50

Dat zei mijn oudste zus inderdaad ook ja, zij is verpleegkundige.

We zijn vanavond bij hem op bezoek geweest en ik ben me echt rot geschrokken.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:57

Hoe is het nu met je vader Quellian ?

Mijn schoonmoeder ligt ook nog steeds in het ziekenhuis, ze gaat haar vierde week in.
Ik snap niet waarom ze haar zolang daar houden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 00:37

Jemig zeg, dat duurt ook lang Scheve mond
Hoe gaat het met haar? Wel al redelijk hersteld?

Hier gaat het niet lekker.
De dag nadat ik bij hem ben geweest hebben ze een CT scan gemaakt, omdat hij koorts bleef houden en vreselijk veel pijn. Nu blijkt hij een lek in z'n darmen te hebben waar ze op het moment even niets mee kunnen. Zijn ontlasting liep zijn buikholte in en daar heeft hij een drain voor gekregen. Hij is te zwak om nu weer geopereerd te worden en als ze het stuk darm waar het lek in zit verwijderen, dan zit hij levenslang aan een stoma. Voor nu heeft hij voorlopig dus nog een drain.

Hij is nog steeds aan de zuurstof, want de longontsteking blijft ook hangen. En z'n benen zijn tijdelijk verlamd, doordat de ruggeprik te ver is door geduwd, hier hebben ze hun excuses voor gemaakt. Niet gevaarlijk, maar wel erg vervelend.

Vandaag is de uitslag gekomen van de kweek en alles is schoon, ook de snijranden zijn schoon, dus hij hoeft geen chemo of bestraling. Negatief is dat ze een abces hebben gevonden in z'n buik, waar hij nu dus ook een drain voor heeft.

Al met al veel pijn en nog steeds koorts en inmiddels ligt hij er ook al anderhalve week. Alles wat tegen kan zitten, zit ook daadwerkelijk tegen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:50

jeetje gaat niet best met je vader zeg.
hoop dat ie snel beetje opknapt, als die longontsteking maar snel over is en zijn ademhaling weer beter wordt.
de opa van mijn vriend is 28januari overleden ook aan darmkanker, daar zijn ze achter gekomen toen het al in een vergevorderd stadium was dus dat is heel hard gegaan, we hebben het net voor kerst te horen gekregen dus dan kun je na gaan hoe snel.
lever, nieren , longen alles was al aangetast en hij is 88jaar geworden.

ik wens jou n je familie heel veel sterkte toe

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:58

Oh, wat sneu voor je vader... voor jullie allemaal natuurlijk... hopelijk is de pijn goed te bestreiden en gaat hij snel weer bergopwaarts !
Wel een mooie uitslag van de kweek, het abces is weer even minder.

Hou je me nog een beetje op de hoogte ?

Bij mijn schoonmoeder gingen ook veel dingen mis, maar goed, ze gaat volgende week dinsdag ter revalidatie naar een Topkamer in een verzorgingstehuis.

Sterkte daar !