Heeeeeeeeeeele dikke lymfeklier --> Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimE

Re: Heeeeeeeeeeele dikke lymfeklier --> Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:07

Oeh, wat vervelend zeg! Ik heb (gelukkig) nooit last gehad van dikke klieren.

Met mij gaat het redelijk, ben gisteren weer eens over mijn grenzen heen gegaan Scheve mond Achteraf kun je je dan wel voor je kop slaan! Ik dacht: eerste dag vakantie dus ik kan lekker veel doen en later naar bed. Niet dus Scheve mond
Gisteren 2 pony's gereden en om 10 uur naar bed (wat ontzettend laat voor mij is! Normaal half 9/9 uur)

Ik ben benieuwd hoe het vandaag met kerst gaat. Bij mijn familie is het altijd zo rokerig binnen Scheve mond en een drukke dag natuurlijk. Gelukkig heb ik geen hele kleine neefjes of nichtjes die heel de dag om je heen springen!

Wat goed trouwens dat je veel fruit en vitaminen eet, helpt echt! Lachen Misschien niet na een week al, maar op een langere termijn Knipoog

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:15

Tja dat fruit eten zal wel moeten he, moet een beetje weerstand op gaan bouwen. ik slik ook echinaforce erbij voor extra weerstand. Maar word gewoon gek van de pijn met slikken... jullie hier ook zo'n last van Verdrietig ??

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 14:54

Zo wat veel reacties weer Lachen Ik ben echt blij dat ik niet de enigste ben met al deze pijnen, ik gun het jullie natuurlijk niet hoor, maar ben wel blij dat ik met lotgenoten kan praten!
Ik zit vandaag voor het eerst weer eventjes wat langer dan 5 minuutjes achter de pc, het gaat heeel ietsjes beter. Het slikken doet nog wel erg pijn, maar het is wel iets verminderd. De ontzettend dikke klier in mijn hals is heel ietsjes geslonken, maar zit er nog overduidelijk. Ik lag gisteravond om half 8 al in bed en stond vanochtend om 9 uur op. Ik denk dat ik dat echt even nodig had. Ik merk dus wel dat het heel iets beter gaat vandaag met me, maar een leuke kerst dat zit er dus echt ff niet in.. Jullie allemaal sterkte, mama gaat me nu weer helpen met douchen Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:03

voor diegene die geen pfeiffer hebben maar wel opgezette klieren...
hebben jullie toevallig een kat thuis?
toen ik een jaar of 7 was ofzo had ik ook zo'n ei aan 1 kant van me nek zitten en ben werkelijk overal op getest Ach gut hebben 3 keer bloed geprikt en heb een punctie in het ziekenhuis gehad totdat er een slimme dokter zei dat het kattenkrab ziekte was Haha!
bij kattenkrabziekte voel je je ook niet echt lekker en ook moe, maar het is niet zo erg als bij pfeiffer...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:38

Dat heb ik ook gehad en toen hadden we nog niet eens een kat. Ik heb toen een maand of 3 nauwelijks iets kunnen doen. Als ik de trap afliep naar beneden was ik al kapot. Ik kwam alleen uit bed om naar de wc te gaan en dat deed ik dan vaak kruipend. "Gelukkig" was het grootste gedeelte van die 3 maanden in de zomervakantie.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:42

Ik heb nu precies een jaar pfeiffer....
Ik kan al wel stuk meer dan eerst, heb een half jaar thuis gezeten en doe nu m'n schooljaar over.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:42

een maand of 3 is extreem onder de kattenkrabziekte...
ik moest er met 2 maanden helemaal van af zijn volgens de artsen uit het ziekenhuis... en na 1 maand en 3 weken was ik gelukkig weer beter Pling

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:14

Ik heb ook pfeiffer, halfjaar geleden gekregen. Maar ik heb geen enkele symptomen gehad behalve heel erg moe zijn. ik had het geluk dat de examens voorbij waren en dat ik dus 3 maanden rust had Lachen .Voor de rest zijn wer er pas achter gekomen dat ik pfeiffer had, omdat mijn arts daar neit op testte toen ik voor moeiheid naar het ziekenhuis ging Vork .Ben dus gewoon vol met alles doorgegaan met pfeiffer ook al was ik nog oo zoo moe Lachen

verder lijkt het me wel fijn om zo met mensen derover te praten Haha! .
hebben jullie dat ook, dat jullie moe naar bed gaan rond 10 uur, maar smorgens toch weer om 9 uur wakker worden..?Heb ik namelijk wel last van, heel raar, terwijl ik normaal altijd tot 12 uur kon blijven slapen...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:08

Ik slaap heel slecht; kom savonds ook super slecht in slaap. ALs ik op de bank zit ent v moet kijken dan vallen mijn ogen dicht en kan ik amper rechtop zitten van vermoeidheid maar zodra ik in bed lig en mag slapen wil het niet en lig ik uren te woelen in mn bed.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:23

MissPromiss schreef:
Ik slaap heel slecht; kom savonds ook super slecht in slaap. ALs ik op de bank zit ent v moet kijken dan vallen mijn ogen dicht en kan ik amper rechtop zitten van vermoeidheid maar zodra ik in bed lig en mag slapen wil het niet en lig ik uren te woelen in mn bed.

Dat had ik dus ook..
Heb toen van de dokter slaapmiddelen gekregen(inslapers) en zo heb ik heerlijk kunnen slapen!

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:58

moetje dan echt gekrabt zijn door een kat?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 02:18

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:12

Ik heb vorig jaar pfeiffer gehad, in mijn examenjaar.. een maand niet naar school geweest en daarna 2 tot 3 maand bijna niet..
En wat jullie ook zeggen, dat onbegrip! Mensen denken dat je je aanstelt enzo..
Mijn moeder sprak op een gegeven moment met de vader van een goede vriendin, toen zei die vriendin later tegen mij "ik wist niet dat het zó erg was!", vanaf toen werd er wel een beetje rekening mee gehouden, maar toch..

Ik nog zeker een jaar last gehad, ook dat ik heel snel keelontsteking kreeg (1x laat op bed, en de stipjes verschenen alweer). Nu ben ik nog snel moe. (soms wordt je wakker met die moeheid,heel vervelend!) Maar in principe kan ik nu wel alles doen hoor Lachen

Alleen voor die Pfeiffer kon ik vet goed tegen alcohol, maar tijdens die pfeiffer geen alcohol gehad, en nu is 2 wijntjes genoeg om me een beetje duizelig te maken! (tenminste, als ik al wat moe ben), dus dat verschil merk ik wel!
(al is het weer niet zo dat ik nu sneller dronken ben.. Clown )

[edit]; Luister echt goed naar jezelf, echt rustig aan doen, beter te rustig dan te druk!! Sterkte voor iedereen die het nu heeft!

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:05

MissPromiss schreef:

Dat heb ik ook. Ik ga om 11 uur op bed en dan lig ik meestal tot kwart voor 2 nog wakker. En dan lig ik daarna de hele dag op de bank te gapen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 22:40

Mmm, dat probleem met slapen heb ik niet echt. Meestal slaap ik na zeker een kwartiertje wel in. Wel ben ik vaker wakker 's nachts, ben dan wel eens 10 minuten wakker, maar dat was het.. Ben meestal 3 á 4 keer wakker per nacht.

Met mij gaat het nu wel een stuk beter, nog heel moe en moet oppassen met lopen enz, maar niet meer heeeel erg pijn met slikken, voel het nog wel iets, maar een stuk beter! Ook is mijn lymfeklier weer wat verbeterd Lachen Morgen moet ik naar de dokter, die wou me nog even zien.. Heb vandaag ook geleefd zonder paracetamol Tong uitsteken

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:00

TouchAndGo schreef:
MissPromiss schreef:

Dat heb ik ook. Ik ga om 11 uur op bed en dan lig ik meestal tot kwart voor 2 nog wakker. En dan lig ik daarna de hele dag op de bank te gapen.

Zou even naar de dokter gaan, ik had dus precies het zelfde en kreeg temazepam.
Die heb ik nu nog en gebruik ik nog af en toe.

Maar iid, mensen die denken dat je je maar aanstelt, 'doe niet zo lui' Dat soort dingen..

En dat met alcohol heb ik ook!
Ben nu sowieso erg snel duizelig en als ik wat drink stort ik helemaal in, ook als ik een keer probeer uit te gaan, met die drukte, ik voelde me toen echt niet goed, terwijl ik eerst de hele nacht er kon staan.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:38

Volgens de dokter had ik een keelontsteking. nou moet ik zeggen, ik heb peneciline (schrijf je dat zo?) gehad, en m´n keel voelt beter. s´nachts wordt ik alleen wakker omdat ik bijna geen lucht krijg. dat is het ergste. Als ik buk of de trap op loop ben ik ook helemaal buiten adem. m´n klieren zijn ook nog steeds opgezet en ik heb er sinds een aantal dagen weer wat nieuws bij...
denk dat dat er helemaal los van staat, maar hou in ene heel veel vocht vast. het doet echt gewoon zeer in m´n gewrichten, enkels ed. alles is opgezet. ging op de weegschaal staan en bleek dat ik gewoon 7 kilo aan vocht vast hield... :S
Ik heb bloed laten prikken daarom om nier en schildklier functies, moet vanmiddag even bellen naar de uitslag.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:18

Hier nog een Pfeiffer klant.... Heb vrijdag bloed laten prikken en kreeg vandaag de uitslag te horen. Symptomen: Véél slapen, hoofdpijn die ontstaat vanuit de nek, last van flauwtes, 's nachts veel zweten, veel dorst, dikke oogleden, spierpijn in vooral m'n rug, hardslag van 95 in rust, jeukende uitslag...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:03

Jeetje, vervelend zeg! Ik heb het ook gehad, echt niet grappig

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:38

ik ben vanochtend weer bij de dokter geweest omdat ik niet meer kon drinken en eten.

ik verga van de pijn heb nu betere pijnstillers met morfine erin... nu voel ik me helemaal high... maar het is wel beter

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 09:27

gehe morfine is gooooed Clown
dan is het wel heel ernstig zeg jeetje...
maar wat is het, is het pfeifer?
bij mij zijn ze er nu uit, ik had een keelontsteking, waarbij de infectie ook op m´n nieren is geslagen. dat houdt in dat die op het moment niet zo goed werken en ik heel veel vocht vast houdt. alleen vraag ik me nu af waarom ik zo´n stierennek had met heel erg opgezette klieren en die ook nog niet helemaal weg zijn...

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:07

ja het is pfeiffer met een hele gemene keelontsteking.
Morgen heb ik het alweer een week en met slikken verga ik van de pijn... zit nog niet echt een super verbetering in...

en ben super misselijk van alle medicijnen gelukkig heb ik wel wat kunnen eten net met pijn en moeite... Scheve mond

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:35

Eeh ik heb ook pfeiffer gehad.
En elk jaar nadat je pfeiffer hebt gehad, komt het gevoel dat je moe bent terug, in dezelfde periode als dat je pfeiffer hebt gehad, dit is ongeveer 2 jaar lang zo.
Nou ik had dus ook zo periode en ik ermee naar de dokter bloedprikken (ik wist toen nog niet dat ik pfeiffer had gehad) en k kreeg de uitslag "ja je hebt geen pfeiffer, maar wel gehad". Ik blij dat er nix erngstigs is gebeurd doordat ik het niet wist. Maar ik kan je dus niet helpen eigelijk hiermee.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:03

ik heb een aantal jaar geleden dus hetzelfde gehad als jij jennylicious. ik bleek het ook gehad te hebben zonder het te weten. Tong uitsteken

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 14:53

@ Ninla, die pijnstillers, tsjah, daar schrik ik toch wel een beetje van. Het is namelijk helemaal niet goed voor je lever om zulke medicijnen te slikken nu. Ik zal er snel mee ophouden zodra het weer wat beter gaat hoor!!! Echt logisch dat je zo misselijk bent.

Met mij gaat het wel beter!! Geen pijn meer met slikken, lymfeklieren zijn weer een stuk dunner, bijna normaal en niet meer misselijk enz. Ik voel me nog wel doodmoe, maar dat is eigenlijk het enigste Haha! Joehoe Haha!

Wel ben ik erg afgevallen, de dokter zei dit ook gelijk, maar ach, ik wou er toch al een paar kilootjes af. Dus ook mooi meegenomen. De dokter zei dat het een hele gemene ontsteking was en dat hij me er nog nooit zo slecht uit vond zien.. Hij wil me over 2 weekjes nog wel even weer zien Lachen