help, mijn kind eet niet meer !!!! advies gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: help, mijn kind eet niet meer !!!! advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:21

Oei, pittig dit hoor, ze is nog zo klein en waar ik van schrok was de zin over slank zijn..een kindje van die leeftijd, die al duidelijk dat door heeft..Logisch ook, want ze hoort dat van andere kinderen natuurlijk..

Heeft ze pijn in dr maagje? Of wordt ze misselijk na eten? (dus ook na pannekoeken?) Dan zou het iets medisch kunnen zijn he. Toch zal het me niets verbazen dat het een combinatie van grenzen opzoeken en psychisch is. Jullie hebben zoveel ellende en verdriet meegemaakt in jullie gezinnetje, dat zij er toch een hoop van mee zal hebben gekregen, spanningen voelt een kind erg goed en van spanningen kan een kind vaak niet goed eten he, want dan wordt dat misselijk.

Zou dus richting de HA gaan en je verhaal uitleggen. Mager worden en een grauw gezicht krijgen is niet fijn en de gezichtskleur kan komen door gebrek aan vitamines (althans is bij mij het geval als ik weer grauw wordt).

Veel sterkte.

ps, waar ik nog aan zat te denken was bv een poeziealbum en de dagen op een papiertje zetten en bij elke maaltijd die ze eet dat ze dan bv een poezieplaatje mag uitzoeken en na de hele week rond te hebben gegeten mag ze een groot plaatje uitkiezen en alles moo inplakken...nu achteraf denk ik dat het geen goed idee is, want dan wordt er van dat niet/wel eten een issue gemaakt en wordt zij beloond wanneer zij eet en eten hoort bij het leven..en als er dan een beloning op komt te staan kan het iets groots voor haar worden ben ik bang, dat eten een echt ding gaat worden..weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 00:33

We zijn voor nu aan de slag gegaan met het advies van Jamieliefje om er weinig aandacht aan t schenken en haar mee te nemen om boodschapjes te kopen.
Ze mag meehelpen met het bereiden van het eten en .......... ze heeft al twee dagen redelijk gegeten.
Het is nog niet veel maar wel een verdubbeling van wat ze daarvoor at.
En ze krijgt er weer iets meer plezier in.
We hebben met oma afgesproken dat ze daar twee keer per week gaat eten.
Tevens heb ik vitamine tebletten gehaald zodat ze in ieder geval wel wat voedingsstoffen binnen krijgt.
Bedankt voor alle tips en ik zal jullie op de hoogte houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:34

He super joh!! Hopen dat het zo goed blijft gaan en zich alleen maar verbeterd!!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:39

Nikka schreef:
Je hebt die pakjes nutridrink, zitten extra calorieen en vitaminen in. Zijn er in verschillende smaakjes. Weet alleen niet of kinderen ze mogen.
Sowieso huisarts en wat kiwiko zegt: dan maar pannenkoeken.

Dit is een heel goed idee, zit alles in wat ze nodig heeft op dit moment. En het smaakt naar milkshakes, je kan ze via de huisarts krijgen.

Daarna kun je aan het probleem zelf gaan werken, heel veel sterkte!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:41

Het is op tv geweest, het schijnt vaker voor te komen en heeft niks te maken met anorexia, het kindje is naar een speciale kliniek in oostenrijk gegaan en daar hebben ze haar geholpen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:59

SUPER OK dan! hopelijk zet het door, en gaat ze weer plezier krijgen in eten! *LOL*

het is voor jullie even moeilijk maar echt als ze nu al wat meer gaat eten zal het wel goedkomen, hou vol Ja

alvast hele fijne feestdagen Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:13

Fijn dat het wat beter gaat.
Het kan natuurlijk heel veel oorzaken hebben (vele zijn al besproken hier).
Ik kan me voorstellen dat jij je als moeder grote zorgen maakt, zeker als je al heel wat hebt meegemaakt op medisch gebied met je kinderen.
Heel veel sterkte en fijn dat je ons op de hoogte wilt houden.
Verder ook nog veel plezier met het kokerellen met je dochters!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:03

Heb niet het hele topic helemaal doorgelezen, maar heb misschien wel een tip voor je.
Mijn zusje, broertje én vader zijn ook altijd al slechte eters geweest. Mn zusje is er volledig overheen en eet nu wel fatsoenlijk, mn vader ook, maar vroeger....
Mijn oma is toen met hem naar de dokter geweest omdat ze het écht niet meer wist, alles geprobeerd en niks werkte, maarja.. dat gat in zn buik werd steeds groter en hij werd steeds slanker... De dokter heeft mn oma toen aangeraden om hem pinda's te geven, zoveel hij op kon. Want dat schijnt heel erg goed en gezond te zijn... uiteindelijk ging hij steeds meer eten...
Bij mijn broertje helpt dat helaas niet.... alleen als je heel duidelijk gaat vertellen wat er gaat gebeuren als hij niet eet, tot in de details aan toe (ziekenhuis en sondevoeding (of hoe je dat schrijft)).
Misschien dat je er iets aan hebt.. Hoop dat t snel beter gaat met je dochter!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:28

Meetje22 schreef:
We zijn voor nu aan de slag gegaan met het advies van Jamieliefje om er weinig aandacht aan t schenken en haar mee te nemen om boodschapjes te kopen.
Ze mag meehelpen met het bereiden van het eten en .......... ze heeft al twee dagen redelijk gegeten.
Tevens heb ik vitamine tebletten gehaald zodat ze in ieder geval wel wat voedingsstoffen binnen krijgt.

Meid, dit is al super.
Probeer haar inderdaad bij je eten te betrekken. Desnoods toch even langs de huisarts, al is het maar om wat hulp te krijgen. Wellicht kan hij je naar een dietiste oid doorsturen, al is het maar om even eenmalig een gesprek met tips te krijgen. Ondanks dat ze al beter is gaan eten, zou ik dit echt doen!
Probeer haar tussendoortjes te geven met veel calorieën en vezels. Dingen die er voor zorgen dat ze toch op gewicht blijft.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:54

Ik heb je even een pb-tje gestuurd.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:21

Meetje22 schreef:

Wat fijn Lachen
hopen dat het zo doorgaat Lachen