aankomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:30

Ik had hetzelfde probleem,kwam ook nix aan.Heb heel lang maar 45 kilo gewogen [ben wel maar 1.58m],maar toch te licht vond ik.Sinds ik ben gestopt met voetballen én door s'avonds meer te eten ben ik in totaal 10 kilo aan gekomen!Ik weeg nu nog steeds 55 kilo,maar als ik 1 dag te weinig eet ben ik gelijk 1 kilo kwijt.Helaas komt het grootste gedeelte bij op mijn buik,dus ga ik toch maar weer op voetbal.Maar door s'avonds meer te eten [beetje de hele avond door] kom je zeker wel aan.Van chocomel word je ook dikker,vooral als je er echte slagroom op doet.En van die afbak broodjes,[die je niet helemaal afbakt],word je ook dikker.Mij lukt het,dus moet het bij jullie ook lukken.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:39

Een aantal tips om aante komen. Ik weet niet of je er iets aan hebt omdat ik niet weet hoe je eet patroon er nu uit ziet.

Eet wit ipv bruin brood 's morgens 2 of 3, 's middags minimaal 4.
Eet tussen je ontbijt en je lunch in een liga/ sultana/ koekje of 1 a 2 boterhammen en 1 of 2 stuks fruit
Eet tussen de de lunch en het avonds eten een bakje vla of weer een liga of iets dergelijks en een stuk fruit
Bij het avond eten minimaal 3 middelgrote aardappels, 300 gr groente en een stuk vlees of ei of vega en als toetje youghurt met musli, of jam, suiker of hagelsag. Ipv youghurt kun je ook val of kwark eten
"s avonds 2 uurtjes voordat je naar bed gaat nog iets eten, maakt niet uit wat.

Na mijn idee is dit bovenstaande een goed idee om op een gezonde manier aan te komen. Uiteraad zal je niet binnen een week aankomen. Daarnaast ligt het misschien ook een beetje in je genen om niet zwaar te zijn.
Wat ook kan helpen is sporten. Op deze manier kweek je ook spieren, je zal dan wel meer koolhydraten moeten eten want: zoals banaan, pasta, aardappelen enz.

Suc-6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:24

Beter bruin dan wit brood juist, wit brood zit echt níks in..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:03

Ik ben ook aan het aankomen! Eigenlijk is het simpel: meer calorieen nemen dan je verbruikt. Bij mij lijkt het te werken al gaat het niet echt hard...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:30

Mijn vader is ook heel dun. Als kind kreeg hij ook allerlei dingetjes om aan te komen: het vetste deel van de melk enzo. Maar niets hielp.
Nu zegt hij dat als je wilt aankomen er maar één ding is dat helpt: rust in je hoofd.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:59

Juul schreef:

Dat klopt maar het gaat alleen maar over vezels. Er zitten meer vezels in bruin brood en lijd soms tot verstoppingen maar dat is dan ook alles. Vezels haal je ook uir groente en fruit als je dat voldoende eet. Daarnaast zijn we tegenwoordig zover dat er wit brood is met vezels van bruin brood zeg maar.

Ze wil aankomen vandaar wit ipv bruin Knipoog

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 07:20

LindyH
wat je vader zegt heeft ie wel gelijk in!
als je druk in je hoofd bent of stress hebt of wat dan ook daar kan je niet tegen op eten tegen mij is dat ook gezegd ik moest daar wat ook gaan doen anders zat ik straks op weet ik hoeveel boterhammen per dag.
bij mij gaat het aankomen langzaam maar als ik afval gaat dat super snel weekje stress en er is zo 1,5kilo af en daar ben je weer een paar weken mee bezig om dat eraan te krijgen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 07:20

LindyH schreef:
Mijn vader is ook heel dun. Als kind kreeg hij ook allerlei dingetjes om aan te komen: het vetste deel van de melk enzo. Maar niets hielp.
Nu zegt hij dat als je wilt aankomen er maar één ding is dat helpt: rust in je hoofd.

Daar heeft ie wel een punt denk ik.
Als ik naar mezelf kijk ben ik echt een soort van zenuwpees.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 07:21

Snovje schreef:
Juul schreef:

Dat klopt maar het gaat alleen maar over vezels. Er zitten meer vezels in bruin brood en lijd soms tot verstoppingen maar dat is dan ook alles. Vezels haal je ook uir groente en fruit als je dat voldoende eet. Daarnaast zijn we tegenwoordig zover dat er wit brood is met vezels van bruin brood zeg maar.

Ik heb jaaaaren alleen mar witbrood gegeten. Maar dat hielp bij mij ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:23

Snovje schreef:
[naam] schreef:

Wit brood met vezels ken ik, dat heb ik zelf ook een tijdje gegeten. Maar ik ben íets aangekomen sinds ik lichtbruin brood eet ipv wit. Het vult ook beter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:24

Needje schreef:
LindyH schreef:

Daar heeft ie wel een punt denk ik.
Als ik naar mezelf kijk ben ik echt een soort van zenuwpees.

Kan ook kloppen. Ik kan nooit stilzitten bijvoorbeeld en loop altijd maar te rennen.. En als ik een keer stil zit zit ik weer te frutselen aan dingen enzo Nagelbijten / Gniffelen

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:21

Ik ben ook al zo'n stresskip nu ik erover nadenk... Daar zal het ook wel door komen dat ik niet snel aankom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:24

Ik ga maar serieus proberen rustig aan te doen.. Ik heb de laatste tijd echt heel erg lopen stressen en ik zag vanavond dat ik weer een kilo kwijt ben Scheve mond

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:35

Ik ben ook dun. Gelukkig kun je mijn ribben niet zien, ben ik wel blij mee.
En over dat ongezonde eten: Ik eet ook hel ongezond, maar ik ben zo bang dat als ik heel gezond ga eten dat ik dan nog dunner wordt!
(als "dikke" mensen willen afvallen lukt dat ook door gezond te gaan eten, dus waarom zouden dunne mensen dan ook niet nog dunner worden?)

Ik ben eigenlijk helemaal geen stresskip, heb wel werk waarbij ik heel de dag op en neer loop.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:00

Ze wil aankomen vandaar wit ipv bruin Knipoog[/quote]

Ik heb jaaaaren alleen mar witbrood gegeten. Maar dat hielp bij mij ook niet.[/quote]

Ja maar op alleen brood kun je leven Knipoog Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:06

kunnen we niet een mail naar Sonja sturen Haha!

Mijn vriendje is ook te mager. Ik was altijd te mager, maar nu niet meer Clown. Na mijn 25e ging het ineens hard.

Het irritantste vond ik dat de vertrouwenspersoon op school dacht dat ik anorexia had en toen ze een gesprek met mij had en ik zei 'nee ik heb het echt niet' zij antwoordde 'ja dit hoort allemaal bij de ontkenningsfase'

Boos!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:26

@Arabesk dat had ik vroeger ook, altijd mensen die zeiden dat ik een eetstoornis had...Tssss ze zouden me nu eens moeten zien.. Clown

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:04

Arabesk schreef:
Het irritantste vond ik dat de vertrouwenspersoon op school dacht dat ik anorexia had en toen ze een gesprek met mij had en ik zei 'nee ik heb het echt niet' zij antwoordde 'ja dit hoort allemaal bij de ontkenningsfase'

Boos!

Juist. Heb ik ook vaak last van. Het irritante is dat mensen die wel anorexia hebben, dat heel goed kunnen verbergen, en ook glashard kunnen liegen.
Dokters vragen ook altijd of ik nog wel ongesteld word. Dat is zo, dus niks aan de hand denk ik dan.

Ik hoorde laatst trouwens van een collegaatje die ook dun is, dat haar en haar vriend aanvankelijk een hypotheek geweigerd werd omdat ze te licht was. Ze moest eerst door een arts laten bewijzen dat ze geen anorexia had. Bij de gegevens die ze aan de hypotheekverstrekker moest geven, had ze gewoon een paar kilootjes of centimeters moeten smokkelen, dan was er niets aan de hand geweest.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:14

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:05

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:33

Aankomen.. Ja, moet ik ook!

M'n oma zeurt het hardst dat ik te dun ben, 48/49 kilo bij 1.68(5).
Ze heeft wel gelijk. Ik heb geen benen, geen kont, wel heupen, en borsten worden kleiner.. Bloos Maar, heb nogal wat stress gehad. Ik ga deze vakantie lekker rustig aan doen, normaal eten, en we zien wel of het dan de betere kant op gaat!

En over die te dunne modellen en dat mannen "vollere" vrouwen echt veel mooier vinden en dat ze de hemel ingeprezen worden door menig jongerentijdschrift, dat is vooral om mensen van de anorexia ideeen af te krijgen natuurlijk. Helaas zijn er ook dunne mensen in deze wereld die geen anorexia hebben en geraakt worden door dit soort uitspraken. Erg vervelend, maar we overleven het wel, toch? En sommige mannen vinden dunnere vrouwen toch echt wel mooi hoor. M'n vriend bijvoorbeeld Knipoog Al heeft hij mooi pech, ik moet echt wat aankomen.

*met dun bedoel ik niet ZO dun dat je je echt af gaat vragen waar in hemelsnaam die darmen zitten, je je vingers om ribben kunt houden, botten uitsteken aan alle kanten. Dan krijg ik wel echte anorexia ideeen.

Ik vind trouwens wel dat mensen heel snel anorexia zeggen. Zodra iemand ook maar iets ondergewicht heeft of een keer niet al haar/z'n brood op eet in de pauzes wordt er al gefluisterd..