misschien heb jij wel iets anders dan de meeste bokkers in dit topic, en je weet straks tenminste wat het is
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
misschien heb jij wel iets anders dan de meeste bokkers in dit topic, en je weet straks tenminste wat het is

) maar ik moet wel op vrij smalle paarden rijden, zadels met een smalle zit en heb moeite om bijv. met appuyementen en changementen mijn been extra naar achteren te leggen. Als ik op een te breed paard rijd of ik wring door, dan heb ik wel pijn, dus paardrijden zit er wel voor iets tussen bij mij
Ik ben itt jou trouwens niet extreem lenig maar juist erg stijf.

* En aan het eind van de dag had ik er altijd last van. Nou zijn toevallig mijn ouders fysiotherapeute, en die hebben ook vrienden die fysio zijn, dus een vriendin van me moeder heeft er na gekeken, en die kon opzich niks vinden. Ik moest alleen geen rekken, omdat ik veelste korte spieren heb in me been *dit heeft weer andere reden* na het rekken is het eigelijk wel over gegaan, en heb ik er geen last mee rvan gehad. NinaElisa schreef:hmm
Maar bij mij is het zo dat ik eerst wel gewoon gewicht op mn linker been kan zetten..dan is er niets aan de hand..maar laat ik dat been dan 'hangen' , en ontspan ik die spieren dus. dan doet het ontzettend pijn..
totdat er ineens 'iets' omslaat in mn heup ( geen idee hoe ik t moet omschrijven) maar dan doet het plotseling zo veel zeer dat ik zsm weer moet gaan zitten (heel langzaam gaan zitten, snel zitten doet ook pijn) want dan kan ik me amper meer bewegen van de pijn..
ik heb geen idee wat er dan gebeurd..ik hoor ook geen klik of knak of wat dan ook...meestal gaat het ook 'vanzelf' weer over..
( en dan doet belasten dus weer geen pijn, ontspannen wel heel erg)
) Heupdysplasie is een erfelijke en dus aangeboren afwijking. En het is niet dat je kop niet in je kom past maar dat je kommetje te vlak is waardoor er te veel "beweging" kan ontstaan. Bij ieder geboren kind in NL testen ze dit. (dat doen ze door de voetjes tegen elkaar te zetten en dan de knietjes naar buiten te duwen). (Dat dit door het paardrijden komt is dus ook een fabeltje) En als het wordt ontdekt kan de kom door een spreidbroekje beter vormen. Helaas is het bij mij op een of andere manier niet ontdekt. ( er was ook geen aanleiding voor in de familie ik ben natuurlijk de eerste
)