Groot eetprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Re: Groot eetprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:43

Nou ja, een aantal goede vriendinnen zijn er juist heel goed in onorthodoxe dingen te maken, en dan krijg ik scheve gezichten als ik daar niet zo'n behoefte aan heb. Een daarvan heeft me voor mijn verjaardag zelfs eens een krop sla gegeven, als zijnde hint dat ik meer moest gaan eten :S

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 11:52

Ik moet met kerst bij me vriend gaan eten.. Ben héél benieuwd hoe het zal aflopen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:45

Mijn dochter was 5 maanden toen ze stopte met eten,dat heeft ze erg lang vol gehouden.Na 6 jaar bleek een koemelk eiwit allergie de oorzaak te zijn, ze had daar door geen honger gevoel.Ze is behandeld daar voor en toen ging het beter,maar nog zijn er momenten dat ze eten laat staan.Gewoon omdat er groentjes in zitten en dat zie je haar kijken zo van bleh.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:54

Ik weet niet hoor.. Maar is het geen idee om een keer met een blindoek op dingen te gaan proeven? Als het echt tussen je oren zit, zal dat toch moeten helpen?

Ik zeg ook maar wat hoor... Bloos . Dit was het eerste wat me te binnen schoot Vork .

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 13:01

Ik denk dat ik dan helemaal niks eet. Omdat ik dan niet weet wat het is..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:22

Booooo schreef:
Ik denk dat ik dan helemaal niks eet. Omdat ik dan niet weet wat het is..

Och, dat is mijn 'afwijking'. Als ik het niet kan identificeren hoef ik het niet. Zakjes met alle kleuren fliebers erin, sausjes met rare kleurtjes, ho maar. Als het duidelijk is wat het is, zelfs met zoiets raars als slakken, vind ik het niet erg en probeer ik het wel. (slakjes zijn jumjum, kokkels, zwezerik en rundertong ook, wat dat betreft ben ik ook gewoon een beetje verpest, en bedankt paps)
Enige 'voordeel' is dat ik alles vers koop en zelf maak, dus niets uit pakjes eet, behalve dan weer pizza. Ben ondertussen 'wereldberoemd' om mijn kipnuggets, kruidenboter en pastasaus.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 14:33

Wat een boer niet kent eet hij niet (Ofzoiets, is toch een uitspraak?) Tong uitsteken

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:00

Zo iets wel ja.

Hmhm, hier heb ik ook last van. Niet in de mate van jou, gelukkig iets minder!

Ik heb juist dat als ik het bij iemand anders eet ik het wel lust (Njaa wel eet!), dit omdat ik het eigenlijk nooit durf te staan laten of te zeggen dat ik het niet lus. Bloos!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:53

Jotee schreef:
Zo iets wel ja.

Hmhm, hier heb ik ook last van. Niet in de mate van jou, gelukkig iets minder!

Ik heb juist dat als ik het bij iemand anders eet ik het wel lust (Njaa wel eet!), dit omdat ik het eigenlijk nooit durf te staan laten of te zeggen dat ik het niet lus. Bloos!

Bij iemand anders is bij mij drempel ook veel hoger van "lust niet" en probeer daardoor ook sneller. Gewoon zoals je ook zegt durf niet laten staan, en thuis wel Knipoog
Ik merk ook wel dat als ik teveel over eten ga denken het ook fout gaat, zoals bij nasi of pizza waar sommige dingetjes die erin/op zitten niet te herleiden zijn van wat het is. Wat voor mij gelijk staat als niet lekker meestal.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:55

Klopt ben ik met je eens. Als ik van te voren al bedenk van dit en dat lus ik er niet in dan lus ik het helemaal niet. Zodra ik bij iemand anders eet vraag ik me ook niet af wat er in zit en eet ik gewoon beleefd mee. Thuis kan ik er heel eigenwijs en boos om worden dat ik het toch moet op eten, maar bij anderen durf ik niet een grote 'bek' te geven! Ik ben wel zo beleefd en fantsoenlijk!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 23:06

Bij iemand anders vraag ik meestal wat ze eten. Als ik het niet lus vraag ik om een boterham Bloos Maar omdat nu bij mijn vriend thuis te gaan doen..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:10

Moet je eens proberen om dat niet te vragen. Ik had dat 'vroeger' ook, maar doordat ik dat 1 keer niet had gevraagd moest ik du sgewoon mee eten. Ik von dhet toen al onbeschoft om tijdens het eten te zeggen; Ik lus dit niet, mag ik een boterham?! '

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:16

Ik zou dat ook nooit durven! Echt nog geen eens in me opgekomen omdat ooit te vragen Bloos probeer er wel altijs subtiel achterkomen wat op menu staat zodat ik me geestelijk kan voorbereiden Knipoog En natuurlijk kleine beetjes opscheppen, maar daar zegt nooit iemand wat van Knipoog sta bekend om weinig te eten. En als ik echt niet lust, dan tsja vol schaamte laten staan.
Nou moet ik er ook wel bijvermelden dat ik een erg slechte eter ben, maar niet zo erg als sommige hier. Vooral vanaf me 12 is opeens erg geworden Verward at dingen opeens niet meer die ik daarvoor niet at (nog steeds vreemd, was onzettende vleeseter en aardappels jammie! en nu vlees alleen van me favo wat meer dan normaal, aardappels ligt eraan hoe bereid). Herken veel van jullie verhalen, kan nog steeds misselijk worden van geuren en daarbij ook kotsneigingen krijgen (die ik tegenwoordig onder controle heb gelukkig)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:20

Voor mij geldt hetzelfde Iwan_Fjord!

Sinds ongeveer m'n 12e ben ik al helemaal geen eter meer. Ik luste eerst veel maar dan nu, dingen die ik toen hartstikke lekker vond daar kan ik nu wel van gaan kotsen. Vla met stukjes er in, (behalve chocola! Vingers aflikken ) lus ik ook echt niet. Zóó smerig, ookal is het perenvla met stukjes peer, ik lus het echt niet! Peer vind ik echt hartstikke lekker, maar gewoon niet als vla. ZO kan ik nog wel een hele waslijst ophangen!

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:42

Ik heb dit met brood.
Heb dit nooit gelussen,en altijd uitgekotst.
Vindt het ook altijd verschrikkelijk om ergens anders te blijven slapen..
Ben er dan wel pas achter gekomen dat ik een tarwe allergie heb,dat verklaard een boel..

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:32

Ik ben ook echt moeilijk met eten Nagelbijten / Gniffelen
Lust ook geen aardappelen en geen groenten.
Aardappelen eet ik alleen als ze gebakken zijn of in de oven met kaas erover.. maar anders krijg ik het echt niet naar binnen
Ik eet af en toe een rauwe wortel, sla of komkommer, maar de rest van de groenten lust ik ook niet
Rode bieten aardappelen prakken en veel mayonaise erdoor gaat dan nog net wel door mijn keel heen.
Ook het meeste fruit vind ik in de winter echt om te kotsen
Om van de stampotten maar te zwijgen..
Van de pasta's lust ik alleen spaghetti, boterhammen begin ik nu weer een beetje te kunnen eten
genoeg? Nagelbijten / Gniffelen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:33

misschien kwestie van LEREN eten?

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:49

Mischien ooit gehoord van HET TOPIC DOORLEZEN?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:03

Als ik langer over na ga denken des te meer wil ik niet lussen en eten!

Als ik bij iemand anders m'n verstand op 0 zet dan eet ik het ook gewoon, deed ik dat thuis maar eens. Scheelt m'n ouders een hoop ellende! Clown

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:30

vroeger at ik ook niks. behalve vlees, pasta en komkommer. meer at ik niet. ik luste niks.
toen ik met 7 jaar stopte met vlees eten was het helemaal drama want toen was het alleen nog maar droge pasta met komkommer want sausjes luste ik ook niet. af en toe luste ik er wel geraspte kaas over, maar ook lang niet altijd. ik was ook graadmager..
toen ik uit huis geplaatst werd moest ik wel meer eten, ik werd gedwongen anders werd ik opgesloten. maar nog ging het niet van harte. en toen ik weer thuis was viel ik weer direct terug in mijn oude patroon. dit werd langzaamaan wel wat beter. ik ging iets meer eten, en luste ook iets meer. ik at nooit bij anderen omdat ik het toch niet luste.

toen ik op mijzelf ging wonen was ik eigenlijk een beetje zat van mijzelf en ben mijzelf gaan dwingen meer te eten. ook ben ik bij andere mensen gaan eten. ook dingen waarvan ik dacht ze niet te lussen. en toen bleek dat ik de dingen juist hartstikke lekker vond.

en nu? en ik eet bij iedereen. ik eet bijna alles. behalve vlees, boter en spinazie!

het is een knop die je moet omzetten. de walging die je hebt richting eten moet je omzetten naar een fijn iets.

probeer dingen te combineren. lus je bv. pasta niet zo heel erg, maar ben je gek op kaas. gooi dat allemaal door elkaar en ga steeds de kaas minderen. vraag je vrienden eens voor je te koken en een keer een ingredieent te gebruiken die je niet lust. wel op een moment dat je het niet door hebt.

zo heb ik een vriend van mij ook eens voor de gek gehouden. hij lust geen kaas. ik een heerlijk pastasalade gemaakt. mozarella er door gegooit veta, ei enz enz enz. hij had het netjes opgegeten en was laaiend enthousiast. vond het heerlijk. toen ik hem vertelde wat er in zat keek hij erg raar op zijn snuit. maar heb hem wel over zijn kaasfobie heen geholpen. het is niet zo dat hij nu brood met kaas eet, maar als er perongeluk kaas op zijn pizza zit ofzo gaat hij dat niet meer met handschoenen eraf pulken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:38

Bij mij is het begonnen op mijn 2e en op mijn 26e nog niet over.... Als er iemand een pil voor uit weet te vinden ben ik de eerste die in de rij staat. Het is vreselijk en wordt vaak afgedaan als: aanstellerij, je moet maa rleren eten, eten proberen, je smaak veranderd in de loop vd jaren en nog meer van die onzin waar ik niks aan heb en niks mee kan en niet hoef te horen. Vaak maken anderen het probleem nog groter dan het is. Gewoon negeren en mij lekker niks laten eten, ipv lopen zeuren en zoeken naar iets waar ik toch bijna overal nee op kan zeggen...........zoooo vermoeiend he!! Voor mij voor anderen en mijn familie......

Als het aanstellerij is waarom zou ik dan al die jaren al zo moeten lijden onder het gezeur van anderen??? Dat doe je toch niet voor je lol???

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:18

ELpatcho schreef:
misschien kwestie van LEREN eten?

Wat een kortzichtigheid weer.
Dit is juist een topic voor mensen die daar last van hebben en die daar dan over kunnen praten zonder dat ze door anderen veroordeeld worden. Heel jammer dat jij daar dan weer tussendoor komt walsen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:55

orionneke schreef:
Bij mij is het begonnen op mijn 2e en op mijn 26e nog niet over.... Als er iemand een pil voor uit weet te vinden ben ik de eerste die in de rij staat.

Tweede, schat. Ik ben eerst... Knipoog (en ouder Haha! )
Het is gewoon ontzettend lastig, vooral naar anderen toe. Als ik ergens anders eet eet ik wel altijd netjes iets, maar van harte gaat het niet en dat vind ik best erg. Diegene heeft er toch z'n best voor gedaan en dan is het behoorlijk sneu als je het dan weer niet lust.
In mijn geval heeft het echt niets met proberen te maken; laatst nog geprobeert een olijf te eten, leek me wel eens een uitdaging. Ik heb hem wel opgegeten maar toen mams vroeg wat ik er van vond heb ik maar gezegd dat de smaak 'hoogst interessant' was.
Mezelf dwingen tot eten heeft er juist toe geleid dat ik geen eetlust meer heb. Kon ik eerst in de winkel nog wel eens staan kwijlen bij het idee van eten wat ik zou maken, tegenwoordig koop ik datgene wat me het minst tegenstaat, ook erg lastig...Boodschappen doen doe ik bij voorkeur als ik nog niet gegeten heb, dan is de kans dat ik met voldoende eten er weer uit komt een stuk groter.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:21

Booooo schreef:
Hallo,

Er zullen waarschijnlijk meer mensen zijn met dit probleem. Ik doe hier niet zielig en ik overdrijf echt niet.

Ik heb dus een eetprobleem. Ik lust echt bijna niks, geen aardappels, geen groente, bijna geen pasta's, en buitelandse gerechten moet ik ook niks van hebben. Ik vind het vreselijk om bij iemand te moeten gaan eten. Het is zelfs zover gekomen dat ik gewoon een boterham heb gevraagd Bloos
Ik heb het al geprobeerd om op te lossen door er een sausje of jus door heen te gooien maar ik vind het echt vies. Zit kokhalsend aan tafel en bijna elke avond is het ruzie. Ik vind het ook echt eng om bij me vriend te gaan eten omdat ik niks lust..

Iemand tips dat ik beter ga leren eten? Of zal het nooit lukken?

ik weet niet hoe oud je bent? en of t al gezegd is maar dit kan te maken hebben met de pubertijd, vanaf mijn 12de tot mijn 17de at ik NIETS geen spinazie, geen aardappels, geen bieten, geen bloemkool, geen enkele groente ging er bij mij in!, en ik was al zo gevoelig voor bloedarmoede, nu ik daaruit kom word t steeds beter, ik heb nu als lievelings eten andijvie waarvan ik altijd moest kokhalzen! als ik t kan weet ik zeker dat t bij jou ook goed moet komen!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:23

waarom ik trouwens niet at had ook te maken dat ik een emotofoob ben, ik ben/was eigenlijk bang om te eten Ja