sporten met vuilniszak.. wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: sporten met vuilniszak.. wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:45

Dat heb ik al een paar posts eerder uitgelegd, en Lest daarna nog een keer.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:47

Strak in je vel zitten doe je door.. juist, aan je spieren te werken. Tong uitsteken

En inderdaad, het duurt een poosje voor je lichaam aan je vet begint.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:50

erleyne schreef:

dan heb ik eroverheen gelezen dat dat pas na een bepaalde tijd begint.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:55

Ik heb hier nog nooit van gehoord, ik zal dus ook niet snel een vuilniszak onder mijn kleding aantrekken Lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:57

Haha, wat een gek idee! Zie het al helemaal voor me! Of ik het zelf zou doen, neuh denk het niet! Clown

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:11

xDramaQueen schreef:
erleyne schreef:

dan heb ik eroverheen gelezen dat dat pas na een bepaalde tijd begint.

Maar los van het feit dat je pas na 20-30 minuten vet gaat verbanden trek je totaal de verkeerde verbanden.
Je denk dat je meer gaat verbranden als je meer zweet maar dit is niet zo. Dat je met hardlopen meer zweet komt omdat hardlopen intensiever is dan skeeleren. Bij drie kwartier hardlopen verband je meer dan bij drie kwartier skeeleren, maar dit komt niet doordat je meer zweet bij het hardlopen dan bij het skeeleren. Je zweet namelijk meer omdat hardlopen intensiever is, en omdat hardlopen intensiever is verbrand je meer vet het is dus niet zo dat je bij hardlopen meer vet verbrand omdat je meer zweet.
Anders zouden we nog het meest afvallen van in de Sauna zitten Knipoog , zou wel erg handig zijn.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:04

Effe hoor, maar vocht heb je nodig om de afvalstoffen kwijt te raken die je tijdens een training produceert. Zweten is niets anders dan een poging van je lichaam een overtollige warmte kwijt te raken en alles wat je zweet moet je aanvullen. Niet zomaar water, maar het liefst een isotone oplossing zodat je het direct kunt opnemen.
Wat jij doet is zoveel mogelijk vocht kwijtraken en daarmee de mineraalverhoudingen in je lichaam verstoren (anders stop je op een zeker moment ook met zweten, je lichaam kan zichzelf erg netjes reguleren). Daardoor krijg je een vochttekort, kan je lichaam zijn afvalproducten niet kwijt en heb je eerder verzuringen en belemmer je de spier van normaal functioneren.
Daarnaast zorg je er ook voor dat je de warmte niet goed meer kwijt kunt waardoor je je lichaam óók op het gebied van je temperatuursregulatie dwarsboomt.
Je vet en je vocht hebben overigens ook geen pukkel met elkaar te maken behalve dat je vocht nodig hebt om de afvalproducten van je vetverbranding kwijt te kunnen. Iets dat je met vuilniszakken tegenwerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:12

Marchador schreef:
Ik heb hier nog nooit van gehoord, ik zal dus ook niet snel een vuilniszak onder mijn kleding aantrekken Lachen

Idd, mijn salaris staat mij gelukkig wat meer toe Clown Never nooit dat ik met een vuilniszak ga lopen
dr zijn toch wel andere manieren om zweet te laten broeien zoals warmtebroeken ed?
Of vidn je vriend het sexie Tong uitsteken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 07:20

Dat je pas na een half uur vet gaat verbranden is echt pure onzin. Toevallig heb ik daar pas een stuk overgelezen van een sportfysioloog. Dit is een waarheid die in sportscholen circuleert en niet op wetenschappelijk onderzoek is gebaseerd.
Je vetverbranding begint gelijk bij het sporten. Uiteraard neemt dit toe naarmate je langer sport maar dat je helemaal geen vet verbrandt onder het half uur sporten is een broodje aap.

Anyway, sporten met een vuilniszak lijkt me weinig opbouwend. Dit betreft echt puur vocht.
Als je lekker strak in je vel wil zitten, gewoon gaan hardlopen zonder vuilniszak en dan wat langer!
Ik ben in 5 maanden tijd 24 kilo afgevallen zonder te lubberen, alleen door gezond eten en hardlopen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:38

Fitzroy schreef:
Dat je pas na een half uur vet gaat verbranden is echt pure onzin. Toevallig heb ik daar pas een stuk overgelezen van een sportfysioloog. Dit is een waarheid die in sportscholen circuleert en niet op wetenschappelijk onderzoek is gebaseerd.
Je vetverbranding begint gelijk bij het sporten. Uiteraard neemt dit toe naarmate je langer sport maar dat je helemaal geen vet verbrandt onder het half uur sporten is een broodje aap.

Dan mogen ze de schoolboeken op de meeste ALO's en andere sportopleidingen wel eens aanpassen. Daar heb ik het namelijk uit.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:12

Inderdaad de college's van Fysiotherapie mogen ze ook aan gaan passen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:41

Ach tja, die boeken geloof ik idd niet en die sportfysioloog wel.
Ik ben er immers zelf ook het bewijs van. Ik ben 24 kilo afgevallen met tot max. een half uur hardlopen per keer.
Als ik geen vet had verbrand had ik de vellen er nu bij hangen Clown en geloof mij, het ziet er strak uit Knipoog