Haar blonderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gentle_Joy

Re: Haar blonderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:39

Diamante schreef:
Ik heb laatst aan de kapper gevraagd of ze mn haar niet goudblond kon verven..
Heb nu witblond, en van mezelf blond maar niet donkerblond Clown

Ze zei dat dat zo 123 niet ging lukken.
Moest ZELFS met dat blond eerst naar rood enz.

Succes met je zwart haar Haha!
Als ht je lukt willen we wel zeeeeeeker een foto he Knipoog

wat voor kleur had je zelf dan?

met zwart lukt het idd niet zoooooo snel maar is zeker wel mogelijk!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:40

Anthea schreef:
Géén idee, ik ga morgen even kruidvat/etos/drogist enzo langs. Vork

Als je van zwart naar blond wilt, kun je best bij de kappersgroothandel gaan om echt blondeer middel te halen. Dit is helemaal niet zo duur. Een potje blondeermiddel kost 9.95 geloof ik, en de peroxide 4.95 euro. Je moet er wel rekening mee houden, wanneer je van zwart (of bruin) naar blond gaat, dat het idd oranje wordt, wanneer je het enkel blondeerd.
Daarom moet je altijd zorgen, dat je een blonde kleur met een goede as tint hebt. As tinten zijn groene tinten inprincipe, en die staan tegen over rood (en dus oranje) op de kleurkaart.
Misschien dat je het 2 moet blonderen, vooral het zwarte, en dan nog een keer verven.
Zelf was ik meestal 2 dagen aant prutsen. de ene dag deed ik 2 keer blonderen als ik van zwart af kwam, om vervolgens (niet lachen) met nivea in mijn haren te lopen voor een uur.
Dit om mijn hoofdhuid bij te laten komen, omdat blonderen brand.
De dag daarna deed ik een keer verven, en indien nodig, nog een keer verven.
Ik had voor na het verven van de loreal, ook van bij de groothandel, een geel smal flesje, met spul
om je haar te herstellen. Dit werkte heel goed, en ik had dus ook geen stro op me kop.

Iig veel succes, hoop dat jullie dr wat me kunnen...

Enne, eerst naar rood? Wat raar, om het vervolgens weer te ontkleuren of zo? Gestoord
Je moet gewoon van te voren goed voor pigmenteren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:44

van zwart naar blond zou ik bij de kapper doen. ik heb zelf lichtblond haar en vaak zwart geverfd. als je dan terug wil is dat een heeele klus Nagelbijten / Gniffelen

eerste keer moest in 2x (en ondertussen als pipip langkous door het leven gegaan). tweede keer was bij duurdere en betere kapper. heb er een hele dag gezeten, iets van 100 euro kwijt maar toen was het wel netjes. niet lichtblond maar wel in de richting. er zijn toen nog 3 verschillende blondkleuren overheen gegaan en toen zag het er top uit Ja

ik zou graag weer zwart of rood gaan maar twijfel echt door dat moeilijke terugkleurgedoe van de vorige keren Nagelbijten / Gniffelen

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:34

zwart of naar rood gaan kan makkelijk. je moet er alleen wel rekening mee houden dat de kleur sneller vervaagt.teruggaan naar je blonde kleur is best wel een werkje en niet iets wat je zelf het beste kan doen.
Bij terugkleuren naar blond moet je namelijk eerst een groot deel pigment eruit halen omdat blond haar minder pigment bevat dan donkerder haar.en dan doen ze er meestal een verf over met een bepaald percentage waterstofperoxide en vaak heb je dan snel de goeie kleur.
Het blonderen of ontkleuren zoals et ook genoemd word duurt het langst...het verfen zelf is meestal een 30 minuten

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:39

ik ben nu ook bij de kapper geweest vroeg blond..
ben nu roodachtig :(

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:49

Ik heb maar 1 tip..
En dat is niet doen.

En als je het dan toch wilt doen, zeker naar een kapper gaan!
Een goede kapper kan zien hoe het pakt bij jou haar. Ik heb ook veel geverfd. zo ongeveer alle rood/bruin tinten in mijn haar gehad, en van mijzelf ben ik donkerblond.
Ik heb van mezelf veel rood pigment in mijn haar wat er voor gezorgt heeft dat er een oranje gloed over het blonde heen kwam na het verven.
Het duurde een half jaar voordat mijn haar eraan was gewend en ik precies de blonde kleur had die wilde.

Achteraf heb ik er veel spijt van. Je haar droogt ontzettend uit, hoe goed je het ook verzorgd.
Mijn haar is er iig erg slecht van geworden, dun, pluizig, droog haar terwijl ik erg mooi dik haar had.

Uiteindelijk heb ik het na 1,5 jaar blond, bruin laten verven en alles uit laten groeien. Wát een verschil weer!

Is het niet een idee om een licht bruine kleur te nemen met veel blonde highlights?
Dat is een stuk minder schadelijk voor je haar.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:37

Dit is een oud topic en daarnaast is er een centraal haar topic.

Hier een slotje.