Dikke boven benen, hoe weg krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Dikke boven benen, hoe weg krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:58

Zelfde als ik dus. Tong uitsteken

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:33

Nikka schreef:
Ladymagic:hoe heet dat spul? Ik hou ook altijd veel vocht vast namelijk.

Uhm moet ik even op het flesje kijken zometeen, maar misschien dat het handig is om eerst met iemand die er verstand van heeft te overleggen en het niet op de gok te proberen? Ik kreeg het omdat het door mijn anticonceptie kwam en ik daar niet mee wil stoppen, dus totdat we er achter zijn wat voor mij werkt heb ik dit om het vocht weg te houden, maar ik weet niet wat bij jou de oorzaak is en of dit dan dan de juiste oplossing is, misschien eerst de oorzaak zoeken als je die nog niet weet?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:09

Ik weet wel waardoor het komt, heb namelijk last van spataderen en dan heb je sneller vocht in de benen. Verder heb ik wel wat medische scholing gehad Knipoog , ben alleen niet zo thuis in het alternatieve circuit.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:15

Veel water drinken, hardlopen (op echte runningschoenen, anders is het slecht voor je knieen), spiergerichte oefeningen desnoods op fitness apparaten, gezond en regelmatig eten en veel dansen. Ik had altijd iets 'te zware' bovenbenen, toen ik nog model was (heeeeeeel lang geleden) en ik werkte er keihard aan om ze wat slanker te krijgen. Moet ik er wel bij zeggen, dat ik me nu rot lach als ik mezelf op foto's zie, want dik waren ze echt niet. Haha!
Hooguit wat stevig, want ik ben geen lange tante.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 00:45

Oh dit volg ik even..
Ik haaaaat mn benen namelijk ! En mn gezicht, maar vrij lastig om daar vet weg te krijgen. Knipoog

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 00:47

IK heb een crosstrainer, dat werkt opzich wel.
Ik heb dikke benen gekregen vanaf de zwangerschap, en ook nog striemen op de boven benen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:18

_Tessaa schreef:
Oh dit volg ik even..
Ik haaaaat mn benen namelijk ! En mn gezicht, maar vrij lastig om daar vet weg te krijgen. Knipoog

Wees blij met vet in je gelaat. Dat wordt met de loop der jaren steeds minder en dan loop jij als je ouder bent nog met een fris koppie rond terwijl anderen een ingevallen smoeltje hebben Vork

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:22

SPINNING! Toen ik begon met spinning dacht ik mijn benen zullen wel wat dikker/gespierder worden maar niets is minder waar. Als je ergens een beter figuur van krijgt is het van spinning. Benen werden slanker en strakker. Als je geen te zwaar verzet trapt helpt dat echt. (nu ik 39 weken zwanger ben is er "even" iets minder van overgebleven maar dat komt wel weer goed..."

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:25

Nikka schreef:
Ik weet wel waardoor het komt, heb namelijk last van spataderen en dan heb je sneller vocht in de benen. Verder heb ik wel wat medische scholing gehad Knipoog , ben alleen niet zo thuis in het alternatieve circuit.

Het is ook geen alternatief middel maar voorgeschreven door mijn huisarts waar ik naar toe ben gegaan naar aanleiding van mijn natuurgeneeskundige aangezien mijn natuurgeneeskudige het recept voor mijn anticoceptie niet kan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:33

Ja de meeste ruiters hebben flinke spieren boven bij hun been, helaas ik ook ! Daarom hoor je ook vaak [ niet altijd ] dat bij mensen die paardrijden de zwangerschap ook wat moeilijker is omdat onze spieren daar veel steviger zijn bij onze boven benen etc waardoor de bevalling ook moeilijker word.
Bij me moeder moest een schaartje te pas komen en die heeft ook heel lang paard gereden Tong uitsteken Of het lag aan me bolle hooftje ..

Ik zit ook in een zwaar dilema, ik val heel snel af al wil ik dat .. maar me boven benen en me gezicht en me kont blijven gewoon DIK Haha!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:41

Veel vrouwen worden bij de bevalling ingeknipt hoor, ook als ze niet paardrijden Haha! .
Uitscheuren is namelijk veel gevaarlijker, dus maak me nou niet bang voor later Knipoog .

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:48

Hahaha toen ik mijn co-schappen verloskunde liep zei 1 van de verloskundigen tegen mij: Hoe lang rijd je al paard? Oooo dat wordt minimaal inknippen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:52

hardlopen, traplopen, touwtje springen Lachen

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:40

Dit hou ik even bij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:41

Nikka schreef:
_Tessaa schreef:
Oh dit volg ik even..

Wees blij met vet in je gelaat. Dat wordt met de loop der jaren steeds minder en dan loop jij als je ouder bent nog met een fris koppie rond terwijl anderen een ingevallen smoeltje hebben Vork

Haha zo kan je het ook zien ,
maar die tijd duurt nog lang..
En ik zou toch liever een smal koppie willen hebben nu. Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:51

Oo, hier nog 1! Scheve mond
Ik ben niet de echt slank, heb wel iets een buikje, maar mijn bovenbenen zijn in verhouding gigantisch Nagelbijten / Gniffelen
Ik pas echt in geen enkele broek, of het moet stretch zijn, maar die gaan bij mij altijd zo snel lubberen bij m'n kont, want die heb ik dan weer niet +

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:36

Ik háát het echt om spijkerbroekken te kopen. Óf ze passen op mn benen en het gaapt als een idioot aan de achterkant óf hij gaapt niet maar dan kan ik niet meer bewegen zó strak als dat ie aan mn benen zit. Dramatisch echt.

Wees niet bang dat je de enige bent met hamsterwangen _Tessaa, ik ben er ook flink mee gezegend! Dat is ongeveer het enige wat ik van mn moeder heb meegekregen!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:46

Weet niet of het er al tussenstaat, maar wat ook een paar goede oefeningen zijn:
Ga rechtop op de grond zitten, steun op je handen (of eventueel tegen iets aanzitten, wel rechtop!), benen recht vooruit en plat op de grond. Wel je tenen naar boven laten wijzen.
- Til 1 been ietsjes (5 cm boven de grond) op (wel gestrekt houden) en beweeg hem 20 keer rustig met hele kleine beweginkjes (niet meer dan 5 cm) op en neer. Doe dit ook met het andere been.
- Til 1 been ietsjes op (weer gestrekt houden) en beweeg eerst ongeveer 20 cm naar boven, dan weer terug (niet op de grond) en dan 20 cm opzij en weer terug. Doe dit ook 20 keer, en daarna met het andere been.

Nog een paar andere verschillende versies:
- eerst opzij, terug en dan naar boven, terug.
- iets optillen en dan in de lucht kleine rondjes maken.

Goed volhouden, gegarandeerd spierpijn de volgende dag. Vooral voorkant en binnenkant van je bovenbenen kun je hier best strak mee krijgen Lachen .
Oh, tis trouwens echt belangrijk om je voeten/tenen ontspannen te houden. Die gaan anders echt zeer doen..
Hoop dat iemand hier iets aan heeft Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:47

Oee, dat is nog wel te doen qua tijd enzo, die ga ik proberen Haha!

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:47

Ik heb een stepper thuis en dat werkt echt!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:09

Trainen, trainen, trainen!! Op de sportschool staan genoeg oefeningen om je van dit probleem af te helpen Haha!

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 01:03

Hier meld zich nog eentje. Zal zeker door paardrijden komen, maar d'r zijn ook genoeg ruiters met spillebeentjes toch Schijnheilig ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:02

*pick me *LOL*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:27

ik heb niet zulke hele dikke bovenbenen maar me velletje begint te springen ook wel strieen.. bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:20

Kit_for_ever schreef:
Ik háát het echt om spijkerbroekken te kopen. Óf ze passen op mn benen en het gaapt als een idioot aan de achterkant óf hij gaapt niet maar dan kan ik niet meer bewegen zó strak als dat ie aan mn benen zit. Dramatisch echt.

Wees niet bang dat je de enige bent met hamsterwangen _Tessaa, ik ben er ook flink mee gezegend! Dat is ongeveer het enige wat ik van mn moeder heb meegekregen!

Uiteraard even gespiekt in je profiel Knipoog Vind dat jij dat helemaal niet hebt joh..