blaasonsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: blaasonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:52

ik had vroeger ook erg vaak blaasontsteking en ik heb ook nierbekkenontsteking gehad, daar weet ik niks meer van omdat ik nog zo jong was, maar van die blaasontstekingen wel, echt heel vervelend! dus nu als ik het een beetje voel opkomen: drinkendrinkendrinken..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:25

Ja, dat stoombadje dat helpt echt!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:28

Een kruidengenezer heeft me jaren geleden al aangeraden om longkruidthee te drinken. Dit zou goed zijn om het slijmvlies aan de binnenkant van de blaas sterker te maken zodat ontstekingen minder kans hebben.
Voor mij werkt het, preventief dan. In periodes dat ik wat minder weerstand heb, zet ik dus elke ochtend deze thee. Maar de smaak is ronduit smerig te noemen...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:11

gewoon even de HA bellen zwartwitje.. je kunt er beter te vroeg dan te laat bij zijn!! Ja

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:40

Petulan schreef:
gewoon even de HA bellen zwartwitje.. je kunt er beter te vroeg dan te laat bij zijn!! Ja

Dat zal ze ondertussen wel gedaan hebben. Maar op moment van haar posten kon dat natuurlijk niet meer.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:42

Ik was van plan vanmorgen de HA te bellen, maar sinds gister eind van de middag is het toch weer minder geworden! Vandaar dat ik heb besloten het maar even aan te zien, of vinden jullie dat ik toch nog moet bellen..?
M'n urine is weer de normale kleur, heeft ook niet gestonken oid en de aandrang is ook weer wat minder, alhoewel nog wel een beetje aanwezig. Gisteren voelde ik trouwens wel echt een 'kloppend' gevoel tijdens het plassen en dat is nu ook weg.
Helaas ben ik nu ook nog eens ongesteld geworden en dan voelt het 'daar' bij mij op dag 1 altijd wat branderig, dus..mja Rolleyes
Misschien dat ik zo thuis nog even dat stoombadje probeer, baat het niet, dan schaadt het niet Nagelbijten / Gniffelen Haha!
Hoewel, met die ongesteldheid.. Bloos!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:35

Je hoeft niet perse naar de HA te gaan, maar je kan altijd even je urine laten onderzoeken dan heb je toch iets meer zekerheid ! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:45

Ik heb ook weer eens blaasontsteking... Rolleyes Paar weken geleden ook al gehad, maar blijkbaar is de kuur toen niet goed aangeslagen en ik was te lui om m'n urine achteraf te laten testen (had geen potjes in huis) Bloos

Heb al een heeeeeeeleboel blaasontstekingen gehad in m'n leven... En nu ben ik zwanger, dus vormt het ook nog eens een risico.

Gister even in het ziekenhuis gelegen omdat ik koorts had, en bleek dus weer blaasontsteking te hebben. Heb amoxicilline meegekregen, en ze hebben ook een kweek gemaakt voor de zekerheid.

Hoop dat het over een weekje mooi weg is.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:58

Amoxicilline heb k ook! Lachen Vriendinnetje van me had t ook, maar die kreeg er alleen maar extra jeuk van, dus even in de gaten houden zou k zeggen. K heb er zelf geen last van gelukkig, al na de 1 pil had k geen pijn meer, eerrrg fijn moet k zeggen Knipoog

edit: nog gefeliciteerd met je zwangerschap, al ben je al bijna uitgerekent zie k Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:59

WillemYntJee schreef:
Amoxicilline heb k ook! Lachen Vriendinnetje van me had t ook, maar die kreeg er alleen maar extra jeuk van, dus even in de gaten houden zou k zeggen. K heb er zelf geen last van gelukkig, al na de 1 pil had k geen pijn meer, eerrrg fijn moet k zeggen Knipoog

Ik weet van mezelf dat ik er prima tegen kan, en dat het altijd erg goed werkt bij mij. Heb het vaker gehad bij m'n blaasontstekingen, en ook wel bij m'n keelontstekingen. Bloos

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:01

direct naar de dokter gaan, geen uitstel.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:23

Rock schreef:
Ik heb ook weer eens blaasontsteking... Rolleyes Paar weken geleden ook al gehad, maar blijkbaar is de kuur toen niet goed aangeslagen en ik was te lui om m'n urine achteraf te laten testen (had geen potjes in huis) Bloos

Heb al een heeeeeeeleboel blaasontstekingen gehad in m'n leven... En nu ben ik zwanger, dus vormt het ook nog eens een risico.

Gister even in het ziekenhuis gelegen omdat ik koorts had, en bleek dus weer blaasontsteking te hebben. Heb amoxicilline meegekregen, en ze hebben ook een kweek gemaakt voor de zekerheid.

Hoop dat het over een weekje mooi weg is.

Dat hoop ik ook voor je Ach gut
Wat naar dat je in het ziekenhuis hebt gelegen. Maar ik kan me voorstellen dat er een risico voor je kindje bestaat als jij blaasontsteking hebt.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:36

Amoxicilline werkt goed, maar het dood ook een hoop goede bacterien daar beneden.. Nagelbijten / Gniffelen
Standaard daarna schimmelinfectie Scheve mond

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:39

Heh, dan moet je daar weer een zalfje voor halen Nagelbijten / Gniffelen

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:40

Ik heb vanochtend een plasje nar de huisarts gebracht en heb dus idd een urineweginfectie.Penicilline gekregen maar dat laat ik dus mooi even achterwege.Het is Nitrofurantoine en als ik de bijsluiter lees en de bijwekingen die erop staan heb ik evengegeten en gedronken.
Een klant van me op stal is homeopathe en is aan de hand van mijn symptomen even aan het uitvogelen wat voor mij geschikt is.Ze heeft al eerder een andere klant van me geholpen die een blaasontseking had en zij was er met 1 dag vanaf.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:41

Hmm.. Hij zal niet voor niets penicilline voorschrijven denk ik dan.. Scheve mond

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:42

Bijwerkingen moet je niet geloven..als je leest wat de pil bijv. voor bijwerkingen heeft !

edit: precies, je krijgt niet voor niks medicijnen!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:45

Is de blaasontsteking ondertussen al verholpen of loop je er nog steeds mee?
Als dat laatste het geval is, zou ik bij de dokter aan blijven dringen, om toch verder onderzoek te verrichten. Ik heb vroeger veel last gehad van blaasontstekingen, uiteindelijk hebben ze verder onderzocht en bleek dat ik nierbekken ontsteking gehad, daar heb ik twee maanden mee op bed gelegen, zwaare antibiotica kuur.. daarna nog meer onderzoeken verricht, en wat bleek de oorzaak ervan te zijn? Ik plaste niet goed uit, (klinkt heel raar) maar er bleek urine in mijn blaas achter te blijven. nja daardoor kwam die blaasontsteking, maar omdat dat niet goed verholpen kon worden, is het dus uitgedraaid op nierbekken ontsteking, en dat is echt niet fijn.. dus blijf flink zeuren bij de HA!

Oja, blaasonsteking kan meerdere oorzaken hebben, ik denk dat kou enz. ookwel een kleine rol spelen, maar de hoofdmoot zijn toch de bacteriën.. Knipoog

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:46

Maar het probleem is dus dat de bijwerking die regelmatig voorkomt misselijkheid is, en laat ik nou een fobie(emetofobie)hebben voor het woord misselijk alleen al.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:47

Het schijnt dat de kou alleen een trigger is voor de bacteriën om 'aan het werk' te gaan, omdat je weerstand door kou omlaag gaat en daardoor de bacteriën een goede kans krijgen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:43

ik heb niet blaasonsteking maar een gevoelige zwakke blaas ben vandaag begonnen met de cranberry capsules forte van reformhuis wanneer zou je hier iets verschil van moeten merken wie weet dat?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:53

hier nog iemand die zich meld Clown mimnstens eens in de twee maanden. ik zo zeggen weer even langs de dokter. maar zeg er we bij pas op met al die antibiotica! Bloos ik lei namelijk laatst ook al ruim 3 weken met blaasontsteking steeds een andere kuur en ik had medicijnvergiftiging :S.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:53

Ik d8 dat ik van de blaasonsteking af was!! nu vanochtend weer zo'n pijn, ik moest vandaag ook ongesteld worden kan dat ook nog mee spelen of niet ?
Ik ga maandag naar ziekenhuis kep last onder in mijn rug, ben bang dat ik nierbekonsteking heb

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:59

lijkt me slim om even te controleren idd.. ik had ook pijn in de onderrug maar dat heb ik ook als ik ongesteld ben.. Ik weet niet in hoeverre het meespeelt dat je nu ook ongesteld bent.. mja liever een keer extra naar de dokter, dan een keer te weinig Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:05

Armani88 schreef:
Ik d8 dat ik van de blaasonsteking af was!! nu vanochtend weer zo'n pijn, ik moest vandaag ook ongesteld worden kan dat ook nog mee spelen of niet ?
Ik ga maandag naar ziekenhuis kep last onder in mijn rug, ben bang dat ik nierbekonsteking heb

Kan de rugpijn niet verband houden met je ongesteldheid Nerd
Voor die klachten kun je ook naar de huisarts hoor Lachen Of heb je een verwijskaart gekregen?