Ik vind de tandarst écht héél eng!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Ik vind de tandarst écht héél eng!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:20

kaatje77 schreef:
Cayenne schreef:
Hechtingen bij een wortelkanaalbehandeling? Nagelbijten / Gniffelen Dat heb ik nog nooit gehad? Nagelbijten / Gniffelen

Nee, een wortelpuntbehandeling.

Het laatste redmiddel na een wortelkanaalbehandeling om de tand te behouden.
Lukt dat niet, dan moet ie er echt uit. Verdrietig

Ze leggen de wortelpunten van de tanden bloot via de kaak, dus er wordt door het kaakbeen heen geboord.
Geen prettige gedachte...... Bloos

dat moet ik ook nog laten doen bij een kies... maar aangezien ik er maar 1 x per halfjaar een dagje last van heb, vind ik het wel prima zo Haha!

in Almelo zijn ze inderdaad verschrikkelijk! heb daar een verstandkies laten trekken en heb die kaakchirurg bijna een mep voor zijn hasses verkocht Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:24

Ja, idd.
In Almelo ben je gewoon een nummer. Verdrietig
Verschrikkelijk.
Maar laat die andere 3 ook in Emmen doen.
Aardige mensen/ doktoren, zusters, etc... Ja

pasjefHT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:37

LiSSy schreef:
ik heb niet het hele topic gelezen, maar er bestaan ook tandartsen voor bange mensen (je kan deze vinden op http://www.tandarts.nl)
ik was al ruim 4 jaar niet naar de tandarts geweest, zo bang was ik. toen knapte er aan de rechterkant een vulling uit, geen probleem dacht ik, ik kauw wel aan de andere kant. maar toen knapte daar 3 weken later ook een vulling uit.

lijkt mijn verhaal wel Haha! , ook bijna 4jr niet geweest iedere keer als ik een herinneringskaartje kreeg mikte ik die snel de prullenbak in ik dacht zolang ik geen tandpijn heb ga ik er niet heen Vork ,maar paar weken geleden was er een vulling uit gegaan.. ik dacht ook ik kauw wel aan andere kant.. maar tandpijn dat ik had, dus foto's laten maken bij de tandarts... heb 3 gaatjes en 2 oude vullingen moeten eruit Huilen ik krijg dit in 2 afspraken.. dinsdag is mijn eerste afspraak ... ik twijfel of ik het laat verdoven... die spuiten doen zo zeer

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:43

Aaaaaaaaaargh.
Ik had net een draadje los in de mond en heb nu een spleet tot aan het gehemelte. Boos!
Ik baal. Heb het ziekenhuis opgebeld en hun zeidfen als ik er geen pijn en last van had, moest ik het maar even aankijken.
Ik mocht gerust komen, maar als het niet bloedde en/of pijnlijk was deden ze er eigenlijk niks aan.Bloos
Lieve vrouw aan de telefoon.
Ik had namelijk gisteravond de draadjes wat korter geknipt, had er last van.
Waarschijnlijk te kort. Bloos

@PasjefHT, ga met je tandarts overleggen om het zonder verdoving te doen en als het het pijn doet, kun je altijd nog een spuitje krijgen.
Zo doe ik het tegenwoordig.
Heeft al veel spuiten bespaard.Ja
Succes dinsdag.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:59

Uhhh help!

Ik heb nou een tand góéd los zitten die nog maar aan eenpuntje los hangt..

en nou weet ik niet of het een grote mensen tand is ofniet..
er groeit alleen er wel wat bove?

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:04

hangt ondertussen steeds losser!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:06

had ik maar een losse tand.. :p
bij mij trekken ze alles waarschijlijk eruit met allemaal soort draadjes..soort beugel die het eruit trekt..
tenzij alles er nu uitvalt maar dat gebeut toch niet..

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:10

Maar hij gaat nu steeds losser zitten:S

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:16

hmm...
als er iets bovenzit is het denk ik een melktand?

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:17

zo heb ik er nog 4?

maare wat ga ik doen?

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:19

ze eruit trekken ofzo ? Tong uitsteken ..
nog 4..is wel heel veel toch?
moet je nog veel wisselen dan..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:20

Ik heb gelukkig een hele goede tandarts! Hij zegt altijd wat hij gaat doen enzo.
Had zo erg geluk, was bij de tandarts, foto's gemaakt, moesten 2 kiezen uit. Ik kneep hem al, want ik ben echt als de dood voor naalden, laat staan dat gepruts in m'n mond Vork bleek dat ik ze gewoon niet had!! Ik was zooo blij, dank u god!! haha.
M'n broer.. Da's een wat minder verhaal.. Die heeft 13 tanden moeten laten trekken (3 melktand en rest definitieve tanden), de laatste keek is de injectie verkeerd gegaan en nu is z'n onderlip aan de linkerkant ongevoelig.. Gewoon verdoofd dus! (Heeft hij al ruim 3 jaar). Hij moest daarna nog een tand laten trekken (de laatste zeiden ze, jaja Vork ) maar je snapt dat hij dat niet heeft laten doen.

Zou gewoon zeggen, ga gewoon want zolang je geen last van je tanden hebt is er ook niks aan de hand toch? Dan kan hij je gebit alleen maar schoonhouden zodat eventuele gaatjes voorkomen kunnen worden. Succes ermee

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:36

Jaa ik ga mijn tandarts maandag bellen want ik WIL en ZAL een mooi gebit hebben!!!!!!

Maar wat doe ik met mijn andere tand die nu los zit?

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:49

Hee, wat naar zeg dat je bang bent voor de tandarts! Ik ben in mijn leven nooit bang geweest, al wilde ik nooit als eerste(wij gingen altijd met het hele gezin). Maar langzamer hand begin ik wel steeds angstiger te worden. Maar dat begon allemaal een jaar of 6 geleden, toen moesten er twee tanden getrokken worden. Uiteindelijk zijn er in totaal 9 tanden getrokken. Nu een operatie en 6 jaar een beugel verder ziet mijn gebit er prachtig uit! Ik mis namelijk twee tanden(snijtanden), die heb ik nooit gekregen in mijn blijvende gebit. Al die tanden moesten getrokken worden omdat ik niet snel genoeg wisselde haha. Tong uitsteken En ik wil nooit meer een verdoving, dat is zo naar!

Maargoed, hopelijk gaat het met jouw gebit beter! Het enige wat ik je kan vertellen is je moeder er bij halen, die kan je onder druk zetten! Bloos

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:51

Jaa maar zij heeft ook geen mooi gebit.. vind ze zelf ook en is ook als de dood voor de tandarts!

dus dat heeft geen zin.. heb nu een tand giga los.. mijn broer zegt dat die tand.. er boven zit..

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:54

Dan moet je hem er uittrekken, haha! Dat doet echt geen pijn, je voelt alleen dat ie los laat haha. Je bent 14 toch? Dan ben je wel rijkelijk laat met wisselen Tong uitsteken. En je vader dan?

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:56

Nagelbijten / Gniffelen Ik ben ook bang voor een tandarts ook voor een gewone arts in het ziekenhuis

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:57

Mijn vader heeft boven een kunstgebit.. en laat zeggen hij poetst wel mar gaat er ook niet heen;p vind het ook heel eng!

Jaa ik ben dan wel vrij laat ja. ik heb dit jaar nog een kies er onder door gekregen en de melktand zit er nog steeds:s en ik krijg hem met er geen mogelijk heid uit..

Maar wat als het een grote mensen tand is :p

ik word vrijdag 14 j:D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:00

Only_Kiekie schreef:
Mijn vader heeft boven een kunstgebit.. en laat zeggen hij poetst wel mar gaat er ook niet heen;p vind het ook heel eng!

Jaa ik ben dan wel vrij laat ja. ik heb dit jaar nog een kies er onder door gekregen en de melktand zit er nog steeds:s en ik krijg hem met er geen mogelijk heid uit..

het is geen blijvende kies want die zit niet zo erg los. Het zal gewoon een melkkies zijn en daar hoef je niets mee te doen. Je kan hem er zelf uit draaien/trekken of laten zitten dan komt ie van zelf er wel uit.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 00:10

tjady schreef:
Only_Kiekie schreef:

het is geen blijvende kies want die zit niet zo erg los. Het zal gewoon een melkkies zijn en daar hoef je niets mee te doen. Je kan hem er zelf uit draaien/trekken of laten zitten dan komt ie van zelf er wel uit.

Die melkkies zit dan los.. maar er groeit een andere tand..

Die snijtand? Die zit heel los en groeit een tand boven??

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 00:19

Kan ik m der zo uithalen?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:29

Only_Kiekie schreef:
Kan ik m der zo uithalen?

Als ie los genoeg zit wel. Hij is ook los gaan staan omdat er een andere tand onder zit en die duwt hem als het ware steeds losser. Dus dat je die andere tand/kies er al onder ziet dan klopt dat.
Je kan kijken of je de losse eruit krijgt. Gewoon wiebelen en draaien. Gaat ie los dan merk je het van zelf. Pijn doet het meestal niet, want hij staat al heel los. Als het teveel pijn zou doen dan blijf je er verder van af.

Er zijn overigens wel meer kinderen die de tweede wisselfase pas rond hun veertienste jaar krijgen, meestal tussen 10 en 12 maar rond 14 komt ook voor.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:21

Ik ben ook zo'n een die niet naar de tandarts gaat ivm angst. Sommige mensen begrijpen niet dat die angst zo groot is, dat het niet een drempel maar een hele Berlijnse muur is om erheen te gaan. Ik ben bij www.angstvoordetandarts.nl geweest en ben daar onder algehele narcose geweest voor een behandeling. Ik moet nog een keer terug voor een flinke behandeling, weer onder narcose en daarna gaan ze het zo opbouwen dat ik uiteindelijk naar een gewone tandarts durf.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:12

Ow, dit is zo'n herkenbaar probleem.

Ik vind de tandarts echt doodeng, al ga ik er niet van hyperventileren, flauwvallen of bibberen.
De tandarts op zich is niet eng, ik ga rustig in de stoel zitten, en hij mag in mijn mond kijken met dat spiegeltje van m, maar zodra hij echt iets gaat "doen", ben ik weg.
De laatste keer dat ik geweest ben, ben ik netjes in de stoel gaan zitten, pakte hij zijn spullen en zei hij dat ik mijn mijn mond open moest doen zodat hij kon beginnen.
Euhm......
Ik ben opgestaan en vertrokken. Bloos

Al met al ben ik nu al járen niet meer naar de tandarts geweest.
Het is ook een groot drama in mijn mond, maar ook al heb ik soms pijn, ik ga NIET.
Ik durf echt niet......

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:35

ikje schreef:
Ow, dit is zo'n herkenbaar probleem.

Ik vind de tandarts echt doodeng, al ga ik er niet van hyperventileren, flauwvallen of bibberen.
De tandarts op zich is niet eng, ik ga rustig in de stoel zitten, en hij mag in mijn mond kijken met dat spiegeltje van m, maar zodra hij echt iets gaat "doen", ben ik weg.
De laatste keer dat ik geweest ben, ben ik netjes in de stoel gaan zitten, pakte hij zijn spullen en zei hij dat ik mijn mijn mond open moest doen zodat hij kon beginnen.
Euhm......
Ik ben opgestaan en vertrokken. Bloos

Al met al ben ik nu al járen niet meer naar de tandarts geweest.
Het is ook een groot drama in mijn mond, maar ook al heb ik soms pijn, ik ga NIET.
Ik durf echt niet......

het moet afschuwelijk voor je zijn dat je met pijn moet leven. Ik weet niet hoe vaak je pijn hebt? Uit ervaring weet ik dat veel pijn iemands leven ook behoorlijk kan beinvloeden. Bij de volgende link kan je veel informatie vinden over tandartsen. http://www.tandartsennet.nl/
De volgende link vind je tandartsen die helpen bij angst patienten. eventueel onder algehele narcose. http://www.cobijt.nl/CenterList.aspx Vaak is dit bij een ziekenhuis en heb je een verwijzing nodig, maar een huisarts kan je die ook geven.