Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:00

Ik heb een carneool en onyx gehad en heb nu ergens een chalcedoon liggen. Maar bij mij zijn ze op mijn sterrenbeeld uitgezocht. Mijn ma had een rozenkwarts, die vind ik echt niks. Ik mag trouwens ook geen bergkristal dragen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:33

Ik heb een gat in de markt gevonden Pling: gezondheidshangers voor paarden!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:37

Haha jij hebt wat nieuws ontdekt, mensen doen dat al jaren Lachen
Dus of je daar rijk mee gaat worden Tong uitsteken

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:44

Dat zo'n steen zelfs als sieraad niet geschikt is omdat hij ook nog eens in stukjes uit elkaar valt, wordt uitgelegd als iets postitiefs!

Geweldig!!!

Ik zie het al voor me: autoverkoper maakt klant wijs dat zijn auto's van geweldige kwaliteit zijn en genezende krachten hebben. Vervolgens verkoopt hij een oude stinkende roestbak. Klant rijdt weg en 1 straat verder zakt de auto door de assen en stort in. Klant komt boos terug met het stuur nog in zijn hand. En wat doet de verkoper? Die zegt: "Aha! Ik zie dat de auto zijn taak gedaan heeft! Wat goed!" En de klant slikt het ook nog!

Wat er mis is met het placebo effect? Dat mensen er stinkend rijk van worden terwijl ze lucht verkopen. En daarbij krijg je dat mensen in allerlei rare dingen gaan geloven terwijl die onzin al wetenschappelijk weerlegd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:57

Kun jij een auto vinden voor 3 euro?
Zo ja, mag hij 3 straten verder uit elkaar zakken Haha!

Die steentjes kosten bijna niets, dus daar verlies je bij niet werken daarvan niet veel op.

Overigens is weetschappelijk bewezen dat alles een soort trilling heeft. Ook deze steentjes. En die werken dan op de resonantie van ons lichaam.

Dus bewezen dat er wel iets kan veranderen, gewoon wetenschappelijk te meten dus Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:06

Wetenschappelijk bewezen dat alles trilt!!!! JA NATUURLIJK!!! Moleculen trillen! Dat heb je als het goed is met scheikunde al gehad op de middelbare school!

En ja, een trilling wordt overgedragen. Als ik op een luidspreker ga zitten waar harde muziek uit komt, trilt mijn lichaam ook mee.

Maar het is NIET wetenschappelijk bewezen dat deze steentjes ook maar enig effect hebben. En dat hebben ze heus wel geprobeerd te bewijzen, want dat zou geweldige reclame zijn.

Een wetenschappelijk bewijs zou zijn: je neemt een groep van 1000 mensen waarbij migraine gediagnostiseerd is, die laat je allemaal een steen zonder de zogenaamde speciale werking meedragen, maar je zegt tegen ze dat deze steen die werking WEL heeft.

Een andere groep van duizend mensen met migraine geef je een steen die die zogenaamde werking WEL heeft, en je zegt ook dat die steen WEL werkt.

Ik weet niet na hoeveel tijd die dingen zouden moeten werken, stel na 3 weken. Dan laat je allebei de groepen na 3 weken een vragenlijst invullen zodat ze aangeven of de klachten meer of minder zijn geworden.

Als er dan een noemenswaardig verschil tussen de 2 groepen is, DAN kun je zeggen dat de werking wetenschappelijk bewezen is.

Zo moeilijk is het dus niet om dit te onderzoeken, en die onderzoeken laten die bedrijven heus wel doen, ze willen maar al te graag van het gezeur van de echte wetenschappers af zijn. Maar uit zo'n onderzoek blijkt nu eenmaal dat de werking van een gewoon stuk steen dat er hetzelfde uitziet hetzelfde is als een zogenaamd magische steen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:08

Het is gewoon bewezen dat stenen ook een trilling hebben
En door deze stenen bijv op het lichaam te dragen kan dat de trilling veranderen van het lichaam.

Met een apparaat zelfs gewoon te meten bij bijv een mesoloog.
Geeft mooi waardes aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:13

Klopt wat RK zegt komt een hoog ultrasoon van de stenen af, is niets wetenschappelijks om te bewijzen, gewoon een feit.

Dieren kunnen heel positief reageren op stenen.
Ik heb een mosagaat gehad, die moest je opalden bij volel maan.
Goed dat deed ik dus, tot ik de volgende dag verbaasd zag dat er allemaal gaten in waren gevallen, dr was bijna niets meer van de steen over!!!
Ik heb aardig wat stenen, de ene keer heb ik behoefte aan de een, andere keer weer een totaal andere steen.
Ik slaap zelfs met stenen, knuffelstenen.
Ze werken beter dan de beste slaappil.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:16

ALLES heeft een trilling! Dat spreek ik ook niet tegen! Maar mijn toetsenbord heeft ook een trilling! Maar een trilling betekent niet meteen dat het genezend is.

Alles trilt.

En dat een mesoloog zegt dat deze onzin werkt, zegt ook wat. Het heet niet voor niets NIET-REGULIERE geneeskunde. De reguliere geneeskunde wil niks met die onzin te maken hebben. Als er bewijzen zijn dat het werkt, kon je die stenen al lang bij je huisarts krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:19

Ziekenfonds vergoed die onzin gewoon hoor Haha!

Ja ook jou toetensbord heeft een trilling.
En ook stenen, vandaar de verschillende kueze Lachen
Allemaal een andere trilling en trilling kan een andere trilling beinvloeden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:22

Klopt, zelfs Anderzorg de goedkoopste van Nederland vergoed het, dus hoezo niet erkent?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:27

Lezen, ik zeg niet 'niet-erkend' maar 'niet-reguliere'.

Die ziekenfondsen gaan echt niet zelf onderzoeken of het werkt. Ze willen gewoon veel klanten en je krijg meer klanten als je die onzin vergoedt.

Nogmaals mijn vraag: hoe komt het dat de werking nog steeds niet wetenschappelijk bewezen is?

Dat onderzoekje zoals ik dat liet zien met die twee groepen van 1000 mensen. Je hoeft het maar EEN keer uit te voeren en ze zijn in een keer van alle kritiek af, ALS het echt werkt...

Maar toch doen ze dat onderzoekje niet... of misschien doen ze het wel maar hoor je er niets van... vinden jullie dat nou echt niet vreemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:29

arno8 schreef:
Lezen, ik zeg niet 'niet-erkend' maar 'niet-reguliere'.

Eh..dat zeg je wél hoor; wel even goed kijken wat je schijft hoor Knipoog

arno8 schreef:
Als er bewijzen zijn dat het werkt, kon je die stenen al lang bij je huisarts krijgen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:33

Iets bij je huisarts halen is iets anders als het vergoed krijgen door de verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:36

arno8 schreef:
Iets bij je huisarts halen is iets anders als het vergoed krijgen door de verzekering.

Nee hoor is hetzelfde...ziekenfonds vergoed alleen erkende geneeswijze Lachen

En dit is erkend, of je het wil geloven of niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:38

als het werkelijk zo fantastisch is vraag ik me af waarom het niet wordt toegevoegd aan de studie geneeskunde, zodat huisartsen ons deze geweldige middelen ook kunnen voorschrijven Ja

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:46

Chiqa schreef:
arno8 schreef:

Nee hoor is hetzelfde...ziekenfonds vergoed alleen erkende geneeswijze Lachen

En dit is erkend, of je het wil geloven of niet.

moet ik in hoofdletters schrijven of zo???
Loop jij eens bij je HUISARTS naar binnen en vraag hem welke genezende steen HEM het beste lijkt.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:48

ik vind edelstenen heel erg mooi om naar te kijken maar een steen is een dood ding en ik geloof dus niet dat het ergens anders voor bedoeld is dan alleen naar te kijken.
Maar ieder zijn ding.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 14:48

Er wordt bedoeld dat je edelstenen bij je huisarts en apotheek kan krijgen, in plaats van bijv. antibiotica.

Maar in dit geval krijg je de medisch erkende antibiotica vergoed die je bij de huisarts kunt halen, en alternatieve geneeswijzen als acupunctuur en dergelijke, ook vergoed, maar dit kan niet bij de huisarts gehaald of ondergaan worden.

Er word nu gedoeld op 2 verschillende dingen Lachen

Is nog een interessante discussie geworden ik ga het even doorlezen

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:56

Als het helpt bij degenen die erin geloven, who gives a oliebol?! Ik had er ook een hard hoofd in, ten einde raad heb ik toen advies gevraagd en 2 stenen meegekregen. Eentje tegen stress, piekeren en nare dromen en de ander was tegen negatieve invloeden van buitenaf. De 2e steen ben ik kwijtgeraakt toen degene die al mijn energie "opzoog" naar de psycholoog ging. De eerste steen hangt om de nek van mijn lievelingsknuffel in een zakje, ik pieker sindsdien veel minder en slaap volgens mijn vriend ook een stuk rustiger. Of het daardoor komt weet ik niet, maar het is allemaal wel toevallig.

En iedereen is vrij om te geloven wat hij/ zij wil en de eigen idealen na te streven. Je mag iemand niet beoordelen op zijn/ haar keuzes en/ of geloof!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:58

Hoepsie schreef:
Als het helpt bij degenen die erin geloven, who gives a oliebol?! Ik had er ook een hard hoofd in
En iedereen is vrij om te geloven wat hij/ zij wil en de eigen idealen na te streven. Je mag iemand niet beoordelen op zijn/ haar keuzes en/ of geloof!

ben ik met je eens hoor.
Alleen zijn er mensen die je werkelijk alles wijs kunt maken.
Die geloven werkelijk overal in. Volgens mij zelfs nog in Sinterklaas.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:00

Citaat:
Als het helpt bij degenen die erin geloven, who gives a oliebol?! Ik had er ook een hard hoofd in

Tuurlijk mag dat wel. Als iemand in kaboutertjes gelooft, dan mag ik dat toch stom vinden?

Ik ga het ook niet verbieden, maar ik heb dan wel het gevoel dat ik zo'n iemand aan het verstand moet peuteren dat genezende edelst... eh... kaboutertjes echt niet bestaan.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:00

Er is overigens niets mis met placebo's. Als ik ermee geholpen ben, alleen maar goed. Ik moet wel lachen als ik denk aan die scene in house m.d. waarin een man snoepjes meekrijgt en de dag errna terug komt omdat ze zo goed hielpen Clown
Wij geven geld uit aan 'gebakken lucht' maar beter daaraan dan aan sigaretten (in mijn ogen)

En waren stenen niet zijn toegevoegd aan het standaard huisartsen pakket?
Omdat je meerdere manieren van geneeskunde hebt, medische, alternatieve, chinese, noem maar op.

*edit: Sinterklaas een fabelthje???? Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:00

Nee een persoon mag je inderdaad niet beoordelen op zijn keuzes en of geloof.

Maar het geloof zelf mag wel degelijk kritisch bediscussieerd worden! Mensen moeten zich ook niet persoonlijk aangevallen voelen.

Van mij mag ook iedereen geloven dat de zon om de aarde draait, alleen heb ik net zoveel vrijheid van meningsuiting om te zeggen dat de aarde om de zon draait (en dat dat bewezen is ook).

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:08

Pam schreef:
Er is overigens niets mis met placebo's. Als ik ermee geholpen ben, alleen maar goed. Ik moet wel lachen als ik denk aan die scene in house m.d. waarin een man snoepjes meekrijgt en de dag errna terug komt omdat ze zo goed hielpen Clown
Wij geven geld uit aan 'gebakken lucht' maar beter daaraan dan aan sigaretten (in mijn ogen)

Met het placebo effect is niet mis. Daar kun je ook gebruik van maken in bepaalde genezingsprocessen. Bijvoorbeeld positief denken, dat kan ontzettend krachtig zijn! Als je met behulp van zo'n steen het positieve denken kan versterken prima.

Ik moet ook elke keer weer lachen als ik een aspirine neem tegen de hoofdpijn en op het moment dat ik 'm doorslik zakt de pijn meteen. Fysiologisch gezien kan het dan absoluut nog niet werken, maar kennelijk is het idee dat het straks gaat werken al genoeg. Haha!

Het gaat mij erom dat ik hopelijk een beetje duidelijk kan maken dat er niets magisch is aan die stenen, dat het berust op het placebo-effect, zij het in positieve zin dus. Als dat je helpt in plaats van een goor medicijn,prima.

Maar blijf tegelijkertijd met beide benen op de grond. Realiseer je dat de aarde om de zon draait en niet andersom. En vooral laat je niets op de mouw spelden door zogenaamde new age goeroes (ik heb een tijdje in dat wereldje gezeten en het ene verhaal is nog mooier dan het andere). Trilingen in atomen is niets anders dan bewegingen. Bij -273 graden onder nul staat alles stil en trilt er niets meer. Als je water kookt gaan de watermoleculen zo hard trillen dat ze ontsnappen en verdampen.

In de alternatieve hoek maken ze me net iets te vaak gebruik van de termen 'energieen en trillingen' volkomen uit het verband gerukt. Einstein vertelde ons dat materie en energie hetzelfde zijn. Dat klinkt ontzettend vaag en ontzettend magisch, maar als je naar de uitgeschreven formules op het bord kijkt, zie je dat het niets anders is dan proefjes van de middelbare school alleen dan wat ingewikkelder. Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als natuurgenezers en co. misbruik maken van natuurkundige termen alleen om hun eigen product aan te smeren aan mensen.

E = MC2

Oftewel energie = massa x de lichtsnelheid in het kwadraat