Ik heb vorig jaar januari een galoperatie gehad. Bij mij is de gehele galblaas verwijdert. Hier zaten 32 hele kleine galsteentjes in.
Bij mij duurde het een maand of 5 eer ze wisten wat er aan de hand was. In het begin dachten we dat ik te veel had gegeten, dat was al 's zomers. En toen had ik er een tijd geen last van en dan ineens weer wel.
Ik heb het zelfs een paar keer op het werk gehad toen ik in de pauze 's ochtends een appel had gegeten. Daarom hadden wij geen idee wat het kon wezen. Mijn moeder is 10 jaar geleden geopereerd aan galstenen.
Bij mij ging de pijn weg als ik had overgegeven en als ik heel stil bleef liggen.
Eind november gingen we naar de huisartsenpost en vroegen toen of het geen galstenen konden wezen, maar dat kon absoluut niet, maar voor de zekerheid moesten we toch maar een echo laten maken, daaruit bleek dat het toch galstenen waren.
Het was toen al bijna kerst. Hier was ik heel bang voor om veel te eten, omdat ik als de dood was voor nog een aanval.
De huisarts vond het allemaal veel te lang duren, want er zat in mijn bloed sporen van een ontsteking, maar de chirurg had pas tijd in februari omdat hij veel borstkankerpatiënten had.
Maar als ik toch nog een aanval zou krijgen moest ik gelijk geopereerd worden omdat die ontsteking erbij zat.
Onder druk van de huisarts kon ik terecht halverwege januari.
Ik moest 's ochtends in het ziekenhuis zijn en werd rond 15.30 geopereerd en mocht de volgende dag om 14.30 weer mee naar huis.
Ik heb 4 weken thuis gezeten en ben toen een week begonnen met halve dagen werken en toen weer voluit. Destijds werkte ik in een asiel en dus best zwaar werk omdat je veel manden moest tillen.
Nu heb ik nergens meer last van en kan ook alles eten. Maar in mijn familie hebben heel veel tante's hebben ook deze operatie ondergaan en de één kan niet tegen chinees en een ander kan niet meer tegen doperwten.
De operatie zelf vond ik veel meevallen ik heb het meeste last gehad van dat gas wat ze in je buik doen om je organen iets omhoog te doen. Hier heb ik echt een week last van gehad. Vooral achter mijn schouderbladen als ik ze moest bewegen.
@ TS ik las dat je ondertussen was geopereerd. Lekker voor je hoor, nu heb je tenminste geen last meer van die aanvallen en pijn.