Gal Aanval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Gal Aanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:28

Als het inderdaad om een ontstoken galblaas gaat, kan het inderdaad niet meer laporoscopisch. Maar dat was bij mij niet het geval.

Het heeft bij mij 2 week geduurt, maar het zou bij mij nog 1 1/2 week duren voordat ik geopereerd zou worden, maar ik kreeg weer een aanval waar alleen de morfine tegen hielp. Toen had de chirurg zoiets van: we halen hem er nu uit. Ik had dus (nog) geen complicaties, dus het kon gewoon laporoscopisch. Ik ben dus echt op zondagavond laporoscopisch geopereerd. Maar in die eerste twee weken stond ik nog niet op de lijst, omdat toen de onderzoeken werden gedaan.

Maar blijkbaar is voor jouw ziekenhuis erge pijn geen reden voor een spoedoperatie, en bij mij wel en zit er daardoor verschil is...... Anders zou ik het ook niet weten. Maar tijdens mijn eerste spoedopname waren ze wel bang voor een ontsteking, dus misschien hebben ze dat risico ook wel mee genomen in de afweging om mij toch meteen te opereren, ik weet het niet.

Het blijven ziekenhuizen, en de een doet het anders dan de ander..... Ik weet wel dat hier vaker laporoscopische spoedoperaties worden uitgevoerd.

Ik las trouwens net mijn eigen post terug en vond mezelf wel een beetje aanvallend klinken.... Bloos sorry, was zo niet bedoelt!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:24

Ook bij een vriend van me werd een spoed-galblaasverwijdering 'gewoon' een laparoscopische ingreep. Dat omdat het nog geen ontsteking was, maar een grote steen waarvan ze niet verwachtten dat die erdoor zou komen, maar die wel in de galgang zat. Gelukkig konden ze dat nog laparoscopisch oplossen en hoefden ze hem niet eruit te peuteren.
Het kan dus wel, een spoedoperatie via de laparoscopische weg!

Ik ben ook laparoscopisch geholpen maar dat was een geplande operatie.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 14:51

nou jongens vrijdag is hij eruit gehaald de galblaas met de 2 galstenen,
ben nu thuis en het gaat redelijk goed voel me veel beter dan met galblaas was donderdag naar seh geweest en vrijdag om 5 uur werd ik geopereerd laparoscopiche hebben ze het gedaan heb 4 snede's

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:04

Dat is fijn zeg!!! IS het je een beetje meegevallen??

Maar even lekker rustig aandoen nu, maar je hoeft gelukkig niet meer bang te zijn voor een nieuwe aanval!!

Veel beterschap!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:04

Hé, lekker joh! Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:14

Gelukkig! Hehe.... daar ben je vanaf! Je zult nog willen dat je het veel eerder had laten doen... sterkte met opknappen! Ach gut

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:20

dank je wel allemaal

Rinne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:39

Heel veel beterschap.
Je kan nooit meer een aanval krijgen. Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:40

Nou, dat was voor mij ook nog een eye-opener, weet je dat? Dat realiseerde ik me pas achteraf, wat een opluchting dat dat wel niet is!

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:59

Ik heb vorig jaar januari een galoperatie gehad. Bij mij is de gehele galblaas verwijdert. Hier zaten 32 hele kleine galsteentjes in.
Bij mij duurde het een maand of 5 eer ze wisten wat er aan de hand was. In het begin dachten we dat ik te veel had gegeten, dat was al 's zomers. En toen had ik er een tijd geen last van en dan ineens weer wel.
Ik heb het zelfs een paar keer op het werk gehad toen ik in de pauze 's ochtends een appel had gegeten. Daarom hadden wij geen idee wat het kon wezen. Mijn moeder is 10 jaar geleden geopereerd aan galstenen.
Bij mij ging de pijn weg als ik had overgegeven en als ik heel stil bleef liggen.
Eind november gingen we naar de huisartsenpost en vroegen toen of het geen galstenen konden wezen, maar dat kon absoluut niet, maar voor de zekerheid moesten we toch maar een echo laten maken, daaruit bleek dat het toch galstenen waren.
Het was toen al bijna kerst. Hier was ik heel bang voor om veel te eten, omdat ik als de dood was voor nog een aanval.
De huisarts vond het allemaal veel te lang duren, want er zat in mijn bloed sporen van een ontsteking, maar de chirurg had pas tijd in februari omdat hij veel borstkankerpatiënten had.
Maar als ik toch nog een aanval zou krijgen moest ik gelijk geopereerd worden omdat die ontsteking erbij zat.
Onder druk van de huisarts kon ik terecht halverwege januari.
Ik moest 's ochtends in het ziekenhuis zijn en werd rond 15.30 geopereerd en mocht de volgende dag om 14.30 weer mee naar huis.
Ik heb 4 weken thuis gezeten en ben toen een week begonnen met halve dagen werken en toen weer voluit. Destijds werkte ik in een asiel en dus best zwaar werk omdat je veel manden moest tillen.
Nu heb ik nergens meer last van en kan ook alles eten. Maar in mijn familie hebben heel veel tante's hebben ook deze operatie ondergaan en de één kan niet tegen chinees en een ander kan niet meer tegen doperwten.
De operatie zelf vond ik veel meevallen ik heb het meeste last gehad van dat gas wat ze in je buik doen om je organen iets omhoog te doen. Hier heb ik echt een week last van gehad. Vooral achter mijn schouderbladen als ik ze moest bewegen.

@ TS ik las dat je ondertussen was geopereerd. Lekker voor je hoor, nu heb je tenminste geen last meer van die aanvallen en pijn.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:20

het is zo'n opluchting echt heerlijk ik heb helemaal geen pijn kan nu al 2 dagen zonder pijnstillers en ik slaap goed.
vandaag mag ik voor het eerst weer gaan douchen ''lekker'' .
ik kan alles goed eten ben nog wel wat moe maar goed verder heb ik van de operatie ook geen last, maar inderdaad van dat gas jeetje wat deden mijn schouders zeer als ik moest lachen helemaal .
het enige is dat ik nu mijn paarden begin te missen heb ze vanaf vrijdag niet meer gezien Huilen
maar mijn vriend gaat ze elke dag bezoeken en mest de stallen uit heel lief .
zaterdag is paard en koets dat wil ik voor geen goud missen en zoals het er nu naar uit ziet ga ik daar ook heen wel in rolstoel Haha! .
verder heel erg bedankt allemaal voor jullie steun.

groetjes

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:23

Wat fijn dat je je nu al zo goed voelt zeg!! Rust maar lekker goed uit, want je lichaam moet er toch even aan wennen die galblaas te missen

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:23

ja dat is ook zo ik moet ook rustig aan doen ik ga optijd naar bed en tussendoor ga ik ook nog wat slapen.

maar omdat ik me zo goed voel is dat niet altijd even makkelijk Duivel

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:55

Ja tis een grote opluchting he? Je zult zien dat als je op tijd even gaat zitten, je zaterdag die rolstoel wel thuis kunt laten....

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 09:51

nou gaat al weer een stuk beter, gisteren naar de paarden geweest kon ze toch niet missen .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:12

Lekker! Blij dat het goed met je gaat Ja

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 00:45

Nou meiden, nu komt mijn beurt.
Heb net een hele erge aanval achter de rug!
Ben er net weer van de dokter heb een flinke spuit gehad (pijnstiller)
En morgen echo maken, dus ben benieuwd wat dat gaat brengen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:39

Oooh Daan, wat naar.... sterkte ermee! Je zult opgelucht zijn als het achter de rug is!

Superizzo, proficiat met je verjaardag vandaag Knipoog

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:21

Toevallig heeft mijn moeder er ook last van. De eerste keer zijn wij met zn allen behoorlijk geschrokken en zonet had ze er weer een. Ze heeft een aspiriene gehad en is op de bank gaan liggen. Zonet heeft ze nog een zetpil gepakt die er ook tegen moet werken. Verder past ze het eten er ook op aan. Maargoed als ze er nog vaker last van krijgt moet ze wel naar het ziekenhuis.

@ Daantjuhh: Beterschap en sterkte!
Superizzo gefeliciteerd met je verjaardag!