Wagenziekte, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Re: Wagenziekte, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:58

ik heb het vroeger ook altijd heel erg gehad. Ik kon nog geen kwartier in de auto zitten zonder ontzettend misselijk te worden. Ik ben er gelukkig over heen gegroeid, sinds mijn 14e ofzo heb ik er geen last meer van. Behalve als ik de avond ervoor flink gedronken heb.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:16

Vooral in de touringcars heb ik er last van. Paar weken terug waren we parijs nog niet uit of het kwam al opzetten, wegpuffen ect hielpen niet. Gevolg bijna 7 uur kostmisselijk in de bus gezeten met mijn zakje. Halverwege tijdens een pauze een tabletje gekregen toen zakte het wel maar nog 3 dagen last gehad van mijn maag. Ik vermijd voortaan deze bussen gewoon Clown En anders ben ik in de aanslag met mijn pilletjes en ga ook van die bandjes aanschaffen.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:43

Ik heb er zelf ook last van.
Ik weet niet of het hier al in dit topic staat maar, ik heb sinds een jaar van die polsbandjes, ze heten seabands.
Het is een polsbandje met een bolletje erop, dat drukt dan tegen de onderkant van je pols aan en daardoor word je niet meer misselijk.
Bij mij werkt het echt, heb 2 keer een lange busreis gehad en ben niet ziek geworden met die bandjes aan!
Ik heb ze van de apotheek, dus ik zou er na vragen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:04

Ben zelf ook wagenziek, kan geen drie letters lezen of een seconde
naar beneden kijken of ik ben al kotsmisselijk, erg vervelend.
Zelf zorg ik gewoon dat ik continu naar buiten kijk, bij voorkeur
voor me uit (niet naar voorbij flitsende dingen kijken zoals
bomenrijen of vangrail) en meestal raam op een kiertje.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 01:30

Wat bij mij heel veel helpt om voorin te zitten. Dan kun je je instellen op wat komen gaat, bijvoorbeeld bochten of heuvels. Wat ook heel erg is (maar wat de meeste niet merken) is dat de achterkant van de auto bijna altijd swabbert. Je voelt het niet..... maar hij doet het weldegelijk. Het overhellen in een bocht is ook zoiets.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:38

Ik had er vroeger ook altijd heel erg last van maar nu wordt dat steeds minder. Ik moet gewoon niet te veel gaan lezen e.d. in de auto en dan komt het wel goed. Als ik zelf rij heb ik er geen last van hoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:58

Hoi Sanne,

Tis misschien een dure oplossing... maar bij mij ging het over toen ik zelf mijn rijbewijs ging halen. Dat je zelf bezig bent met rijden en het verkeer zeg maar, dat helpt enorm.

Tis wel een kl*te iets he? Beterschap!

Groet, Ellen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:04

Sterke ermee!
ik denk niet dat ik echt heel erge wagenziekte heb, maar altijd als ik in de auto zit (achterin), krijg ik na ongeveer een kwartier meestal ongelooflijke hoofdpijn en word ik naar.
Men zegt dat je voorin moet gaan zitten?

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:37

Ik heb het heel erg, maar het ligt wel aan de auto waarin ik zit.

Ik hoger op de wielen staande auto's zoals SUV's heb ik er veel minder last van. Oude auto's ben ik standaard na 5 minuten misselijk. Vrij nieuwe juist weer minder, heel apart.

IK wordt echt gewoon kotsmisselijk, en heb als kleintje vaak genoeg alles onder gekotst. Nu kan ik het optijd aangeven Tong uitsteken en ik heb hoe hard het ook regent en hoe koud het ook is standaard het raam een stukje open.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:38

Mijn neefje heeft er heel erg last van, hij gebruikt er ook pillen voor.
Al is het maar 5 km hij spuugt alles onder.
Lijkt me echt heel vervelend!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:41

Ook hier wagenziekte, en niet alleen dan, ook zeeziek en luchtziek :S

Ik neem altijd de reispilletjes van het kruidvat merk, daar wordt ik niet zo super suf van, ze werken goed en ze zijn lekker klein (ben niet zo handig met pillen slikken)

Maar ik moet zeggen dat sinds ik zelf mn rijbewijs heb (3,5 jaar alweer) dat ik er een stuk minder last van heb! Sowieso als ik zelf rij heb ik nergens last van en ik kan nu ook steeds beter meerijden met iemand anders. Gelukkig maar! Haha!

'Vroeger' hielp het bij mij goed door vooral door de voorruit te kijken, niet naar beneden, links, rechts en al helemaal niet naar achteren! Ook als ik achterin zat, keek ik altijd langs de stoel heen door de voorruit. Ook met bochten meekijken, dus een punt voorbij (bijna) een bocht zoeken en je daarop focussen, zo gingen de bochten ook een stuk beter.
Kleine boertjes laten kan misselijkheid ook verlichten en ik had er zelf ook altijd veel baat bij door op een zuurtje te sabbelen. Ook muziek luisteren werkt bij mij prima.
En inderdaad het raampje op een kier, frisse lucht is super belangrijk dan!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:54

Ikzelf heb ook heel erg last van wagen-, zee- en luchtziekte.

Ik heb echt al allerlei dingen geprobeerd, maar niets helpt. Zelfs de medicijnen die in Nederland te verkrijgen zijn, helpen niet. Wij hebben laatst een keer op vakantie medicijnen gekocht en de dosis werkzame stof die daar in zat, was 2x zo hoog dan de dosis werkzame stof die in Nederland maximaal in de pillen verwerkt zit. Gelukkig hielp dat medicijn wel, alleen werd ik er heel erg duf/stoned van, maar dat heb ik er voor over.
Ik heb ook die armbandjes met die drukpunten geprobeerd, maar ook dat hielp niet. Verder nog allerlei andere middeltjes en truucjes, maar ik blijf er ontzettend snel last van krijgen.
Voordeel is dat ik niet snel over ga geven. De auto zit dan ook niet snel onder de prut. Nadeel is wel dat ik er echt heel erg last van heb. Ik ga zweten, word duizelig, raak uiteindelijk een beetje van de wereld en begin te ijlen. Dat vind ik zelf het vervelendste. Daardoor ga ik nu altijd heel erg neurotisch bewegen als ik misselijk word, om mezelf 'erbij' te houden, zeg maar.
Verder het enige 'medicijn' dat helpt; slapen. Godzijdank kan ik werkelijk overal slapen, dus ook in een auto of bus, zelfs als er heel veel andere mensen bij zijn. Helaas kan ik niet meer in slaap komen als ik misselijk ben - omdat ik dan nog sneller in mijn slaap begin te ijlen en dat is heel eng - dus ben ik vaak al te laat met slapen.

Gelukkig houdt iedereen er veel rekening mee en is iedereen ook altijd hartstikke lief en zorgzaam voor me als ik wagenziek wordt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:29

Hier ook iemand die overal ziek van word. Vliegtuig, auto, bus, boot, ...Je noemt het maar en ik ben er ziek van. Pilletjes helpen er niets aan, integendeel ze liggen er binnen de 5 minuten weer uit.
Het enige wat hier helpt is slapen, overal en altijd als ik onderweg ben dus (voor langere afstanden wel Knipoog ). En eens goed overgeven helpt ook bij mij, dan ben ik wat minder misselijk.

Ik ben ooit eens verschrikkelijk zeeziek geworden toen ik voor de eerste keer naar de Titanic keek, zo erg is het dus met mij Clown .

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:35

Vroeger had ik er ook altijd last van. Ik moest van die pilletjes tegen wagenziekte innemen en dan ging het wel, maar zonder die pilletjes was het echt een drama Ziek. Uiteindelijk ben ik er overheen gegroeid en heb er nu geen last meer van, alleen lezen in de auto of in de bus gaat nog steeds niet.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:36

Hier nog een die heel snel wagenziek,maar ook zeeziek wordt. Ik weet niet beter of ik kreeg als kind al Primatourtjes toegestopt als we lang in de auto moesten zitten. Ook bij mij helpt het om voorin te zitten....In Mercedessen en volkswagens heb ik het het ergst.
Wanneer ik zelf rijd heb ik er geen last van. Vooral bij een ander in de auto en in de woonwijken. Bochten drempels etc. maken het misselijke gevoel ook erger.....

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:38

ik heb er ook heel erg last van. als ik zelf rij nergens last van maar als ik ernaast zit krijg ik er ook al last van. dan voornamelijk langere stukken. ook als ik achterin zit of in de bus heb ik er last van. ook kronkelweggetjes. maar soms ook gewoon op de snelweg. enhet probleen is dat ik het heerlijk vind om mee te rijden en rond te kijken. ik neem er niks voor in

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:51

Ik ben vroeger ook altijd heel erg wagenziek geweest. Nu ben ik het alleen als ik niks in me maag heb. Dus ik zorg dat ik altijd iets te eten bij me heb als we lange stukken van huis gaan. Meteen een goed excuus toch om wéér te eten Haha! Clown

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 13:00

Elysha schreef:
Hoi Sanne,

Tis misschien een dure oplossing... maar bij mij ging het over toen ik zelf mijn rijbewijs ging halen. Dat je zelf bezig bent met rijden en het verkeer zeg maar, dat helpt enorm.

Tis wel een kl*te iets he? Beterschap!

Groet, Ellen

Hoi!

Bedankt, helaas kan ik door medische gezondheidsproblemen (voorlopig) mijn rijbewijs niet halen.
( Epilepsie+ ik heb voor paar maanden terug grote schouder operatie gehad).
Ik wil me in het voorjaar weer laten ''keuren'' en overleggen of ik achter het stuur mag kruipen!

@ de rest: Haha, er zijn best veel die er ook last van hebben. Ik heb toch wel een aantal goede tips gezien, waar ik zeker wat mee ga doen.
Zeker gezien het feit dat ik in het voorjaar ws. in A'dam ga studeren en ik dan elke dag 3 uur reistijd kwijt ben met OV. Vork

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:22

Ik heb ook last van wagenziekte... Echt vreselijk vind ik het. Maar zolang ik inderdaad voorin kan zitten valt het wel mee. Als ik zelf rij heb ik er overigens geen last van!