Lage bloeddruk, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Lage bloeddruk, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:47

Ik heb alleen als ik aan het sporten ben warme handen en voeten. Maar goed dan is je doorbloeding meteen een stuk beter. Paardrijden is dus erg fijn voor de handjes en voetjes Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:48

Ik heb ook snel koude handen en voeten. Maar heeft dat iets met de lage bloeddruk te maken dan?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:50

Volgens mij wel. Bij een lage bloeddruk zal het bloed slechter in de kleine vaten komen. Dus vooral je handen en voeten.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:56

Ik heb ook een lage bloeddruk, meestal 70 over 40. Heb idd ook altijd koude handen en voeten, ben moe, duizelig, flauwvallen en misselijk. Maar verder gaat het prima Clown .
Ach, je leert er wel mee omgaan denk ik. Al heb ik me best wel eens erg bezeerd met flauwvallen. Val vaak van de trap of van de fiets Bloos . Een keer was ik zo gevallen dat m'n been klem zat onder de deur, moest er helemaal uit getild worden om mij te bevrijden Tong uitsteken .
Gelukkig moet ik op doktersadvies veel drop eten, dus daar kan niemand wat van zeggen Haha! .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:59

Maar toch heeft mijn HA gezegd dat drop (en zout niet zal helpen). En jullie moeten het wel eten?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:01

Ik heb ook een lage bloeddruk. Ik heb het niet snel koud oid, maar ik ben vaak moe en voel me regelmatig 'flauw'. Tegen het duizelig worden aan zeg maar, niet echt duizelig. Ik heb altijd wat zoute drop bij me, om die flauwtes tegen te gaan.

Bij mij helpt iets zouts wel tegen de flauwtes, niet direct, maar het lijkt wel te helpen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:19

ik heb ook ziekte van raynoud, las daar en hie rook dat dat wss ook met elkaar te maken heeft
vervelendste vind ik van lage bloeddruk dat ik snel moe ben en duizelig als ik snel opsta

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:28

er is mij verteld dat zout alleen een tijdelijke oplossing is. Dus meestal als ik me flauw ga voelen neem ik wat extra zout. Daarna gaat het weer gewoon en ga zo door tot de volgende flauwte..... Heb ook altijd kouden handen en voeten.
Dat je sneller moe word was mij nog niet bekend, het verklaard wel een heleboel

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 03:01

vandaag ben ik met een vriend gegaan naar de dokter.
en hij had ook lage bloeddruk.
hij moest van de dokter een speciaal drankje halen, en daar zout bij doen.
oxo ofzoiets heet het?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:25

hmm ken ik niet...
laat maar horen of het een goed drankje is Lachen

Ik heb het de hele week weer steenkoud, tenzij ik me uit de naad werk in de ah...
Voor de rest werd fitness mij erg aangeraden... heb niet zoveel tijd daarvoor, en de pauzes/even na het sporten is niet zo fijn voor mij Nagelbijten / Gniffelen

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:56

Ik las dit topic even en moet toch ook wel zeggen dat ik altijd koude handen en voeten heb en me vaak erg futloos voel. Ben vanmorgen plots uit het niets flauwgevallen en keihard met mijn hoofd op een stenen vloer gevallen. Ziek Zou dit er ook mee te maken kunnen hebben, want ben er eigenlijk echt niet gerust in...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:52

ik had als kind zijnde altijd al nel last van blauwe lippen na 5 minuten zwemmen en koude handen en voeten.....

op mijn 16e werden mijn amandelen eruit gehaald. Voor de operatie controleren ze je bloeddruk. Desbetreffende zuster kon geen bloeddruk vinden. Dokter werd erbij gehaald. Na 3 keer vroeg hij aan me moeder :Is dat normaal?
Mijn moeder: wat is normaal?
hij :dat ze zo'n lage bloeddruk heeft?
zij :lage bloeddruk? van een kind met je nooit de bloeddruk dus geen flauw idee...
hij: ze heeft een bloeddruk van een overledenen.namelijk 40 over 20!
Ik nog spring levent in mijn bed:S

uiteindelijk hebben ze de operatie wel uitgevoerd. Maar vervolgens moest ik elke dag naar de huisarts om mijn bloeddruk te laten meten. Ik ben door verwezen geweest naar een kinderarts tot dat mijn bloeddruk nu een gemiddelde heeft van 80 over 60.

Ik heb heel erg last van koude handen en voeten. vooral als ik slecht eet en voordat ik naar bed ga (/in bed lig).
zomers zwemmen? Heerlijk!!! dat ik daarna bevries neem ik dan maar voor lief.
vroeger had ik ook last van duizeligheid maar ben nog nooit knock out gegaan daardoor.

mijn oma (moeder van mijn vader) van haar heb ik het waarschijnlijk ge erft.

wortelsap schijnt goed tezijn en zoals natuurlijk algemeen bekend zout!
mijn dokter zij ook dat ik moest stoppen met roken.... maar ja dat zeggen ze allemaal Clown

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:09

Na de bevalling van ons 4e kindje (is gehaald met keizersnede) mocht ik maar niet van de uitslaapkamer af. Mijn bloeddruk was 80 over 50 en ze waren bang dat ik een bloeding had. Heb maar even uitgelegd dat dit normaal was voor mij en toen mocht ik naar de zaal. Heb daar 4! uur voor niets gelegen voordat ik naar mijn kindje mocht.
Ik eet altijd brood met gekookte lever en zout, of rosbief met peper en zout, appelstroop is ook goed. Opkikker (drinkbouillon) werkt echt als opkikker, is erg zout. Zoute drop en chips lust ik niet. gezouten cashewnoten van de Aldi zijn ook erg zout. Elke avond een handje is nog gezond ook.
Verder moet je er mee leren leven. Dus 's ochtends niet uit bed springen, niet te snel opstaan of rare beweging maken. Niet met je hoofd omlaag staan.