Ik heb daar ook veel last van. Nu zijn m'n handen ook echt ijsblokjes gewoon.
M'n moeder heeft er ook veel last van, maar dan 's nachts ook pijn. Zij heeft de ziekte van Raynaud, dat heeft met bloedvaten te maken. De bloedstroom is dan beperkt.
Jakkie met sokken slapen, vind ik echt vies . Het schijnt dat als je met je handen schudt het bloed beter naar je vingers gaat ofziets. Helpt eigelijk niet echt. ik heb ook altijd koude handen en neus. Mijn stiefvader zegt dat je je handen onder koud water moet houden. Heb het zelf niet geprobeert Succes met de koude te bestrijden
Ik heb ook bijna altijd last van koude handen en voeten. Eigenlijk heb ik het altijd superkoud maar toch zweet ik me nog te pletter. Dikker aankleden is geen optie want dan klotst het zweet echt m'n oksels uit. Grmbls.
Heb ik ook last van, echt vervelend! Zeker als je wilt slapen maar het lukt niet omdat je handen en voeten koud zijn. Ookal heb ik 2 paar dikke sokken aan, het helpt niet. Ook als ik even lang achter de computer zit en niets doe met mijn handen dan worden ze ook koud. Hopen dat het snel weer zomer word!
Meld zich Altijd koude handen en altijd koude voeten. Ik slaap thuis altijd met een 2 persoons deken dubbel gevouwen, dus in pricipe 2 dekens en een elektrische deken. Dit alleen echt in de winter. Nu met joggingbroek, kruik en trui. Dat gaat snachts meestal wel weer uit omdat ik het dan lekker warm heb Maar ik moet zeggen mijn weerstand is ook 0,0. Heb vorig jaar ook in de winter 7 maanden in venlo intern gezeten en helemaal geen last gehad van de kou, kon zo zonder elektrisch deken in ondergoed in bed gaan liggen en had het binnen 2 min lekker warm. Ook buiten nooit koud gehad. Dus oplossingen kom maar op!! (drink btw wel al elke dag flesje actimel en 1 soms 2 supradines per dag.)
Ik heb het altijd als ik achter me pc zit langere tijd me linker hand is gewoon normaal en me rechterhand die ik gebruik voor mijn muis word ijs koud.
Ik heb het ook wel eens gehad dat alleen me middelvinger ijskoud werd had ik een hele witte middelvinger en de rest van me hand was gewoon normaal heel raar.
hier nog een met koude handen en voeten. Bij mij is het fenomeen van raynaud vastgesteld, ook wel lijkhanden genoemd.
Bij 10 graden heb ik al last van dode vingers, maar ook wel eens wil het gebeuren in de zomer. Ik vind het erg vervelend, want het gaat ook niet zo 1,2,3 over.
Je kan handschoenen aantrekken, maar dit helpt allemaal niks. Ook mijn voeten zijn altijd koud, ook al heb je dikke sokken aan.
Mijn podo dacht dat ik wintertenen had omdat ze altijd zo rood zijn Mijn tenen zijn altijd rood en de rest van mn voet is best wel wit. Ik heb nu ook alweer koude handen