Zwanger én toch ongesteld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Zwanger én toch ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:21

Jaren geleden was er een vrouw op stal, en ik zag dat ze zwanger was.
Een vriendin van mij vertelde een paar weken later, die vrouw is zwanger.
dat wist ik al, zei ik, waarop mijn vriendin reageerde, hoe kan dat nu? Ze weet het net pas zelf.
Maar die bleek ook al 6 maanden te zijn en niemand die het eigenlijk zag.
Ja, toen ze heel erg begon te groeien een test gedaan, maar die was negatief.
En uiteindelijk uit de echo kwam eruit dat ze al 6 maanden zwanger was.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:27

Niet echt voor je gemoedsrust dit topic Vork

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:35

zo ik spreek uit eigen ervaring .

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik de eerste 2 mnd tijdens mijn zwangerschap ook ongesteld geweest .
Wel minder bloedverlies dan normaal en maar 2 dagen maar wel netjes 1 x in de 4 weken .
dit had voor mij wel gevolgen .
Mijn dochter lag stuit en zou met de keizersnede gehald worden .
Er was dus een datum geprikt .
Bij elke echo was mijn kind groter als zou moeten zijn maar toch bleven ze volhouden dat ik 1,5 maand korter zwanger was .
Dus toen ik weeen kreeg wilde ze mij weeen remmers geven omdat het 1,5 mnd te vroeg was .
Toen ben ik best vals geworden ten eerste omdat ik zeker wist langer zwanger te zijn wat de echo dus ook bevestigde maar mijn gynacoloog weigerde te luisteren .
Uiteindelijk besloot hij het toch te halen omdat ik remmers weigerde .
Komt er een lekkere dikke baby van 4 kilo en 52 cm uit .
Wat te vroeg . Bloos
Uiteindelijk bood ie wel zijn excuses aan maargoed bij de 2e heb ik een andere gynacoloog gekozen .

Dus ja idd je kunt gewoon menstrueren .

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:51

Hahaha wat grappig dit bovenstaande verhaal. Je verteld daar gewoon letterlijk mijn verhaal. Ik was zwanger en heb de eerste keer waarschijnlijk ook doorgemenstrueerd (waarschijnlijk bloed verloren door het nestelen van het eitje)
Dus bij de telling zou ik 25 januari moeten bevallen, of ergens rond die datum. Zelf voelde ik me prima dus ik ging maar door en maar door. Totdat op 26 januari de vliezen braken en ik dacht oliebol 5 weken te vroeg. Ik dus naar het ziekenhuis en daar deden ze ook een partijtje moeilijk.
Toen Clé geboren werd woog hij over de 7 pond en was 52cm. Ik gaf aan dat hij dus heel mooi op tijd was en niets te vroeg. De artsen hebben dit nooit toegegeven. (ze zijn hier in Franrkijk stikeigenwijs). Maar wat maakt het uit. Clé is gezond, nu bijna 2 en het lekkerste manneke van Zuid Frankrijk.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:06

Ik zelf zou ook vreemd vinden dat als je zwanger zou zijn je gewoon door menstrueert (bij sommige mensen), ik zelf ben in september 2006 gestopt met de pil (microgynon30) omdat mijn vriend en ik graag ons eerste kindje zouden willen en dus zijn we ook ermee bezig alleen mijn menstruatie is zo ongelijk dus ik ken moeilijk uitrekenen wanneer ik nou echt vruchtbaar zou kennen zijn, ik ben 23 jaar en toen ik pas gestopt was met de pil verliep mn menstruatie goed werd om de 4 weken maar sinds nu een tijdje al wordt ik bij wijze van in 6e a 7e week ongie (heel soms in mn 5e week) maar nie meer om de 4 weken, en ik ben altijd maar 3 dgn ongie mn 1e dag is echt het ergst en dan vooral niet overdag het ergst nee s'nachts dan verlies ik het het meeste. Heel soms kan het ook wel is wezen dat ik 2.5 dag ongie ben, en op dit moment zeg maar is deze week mn 4e week en ik voel me dan ook erg opgeblazen (alsof ik dikker word) dit heb ik al een tijdje en telkens begint dat gevoel 2 wkn na mn menstruatie.
Ik heb al eens een zwangerschapstest gedaan maar die wees uit naar negatief! Ik kreeg zoals gister en vorige week wel wat buikkrampen (maar niet misselijk oid) en van die soort van steken op mijn borst, nu zullen jullie wel denken probeer een zwangerschapstest ja ik zou dat wel willen maar weet niet wanneer precies ik die test ken uitvoeren ivm mn menstruatie ongelijk is (namelijk zit ik zo op 36a38 dagen wanneer ik weer zou gaan menstrueren).

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:16

Zo ken ik dus ook iemand die na 9 maanden bevallen is van een zoontje en helemáál niet wist dat ze zwanger was! Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:41

Mijn beste vriendin had het ook, precies hetzelfde als in de beginpost, had wat last van haar buik, was gewoon ongesteld geworden al die maanden. Toen kreeg ze wat last van haar buik en bleek dat ze zwanger was, al 5,5 maand!!! Heel lief dochtertje heeft ze nu Lovers .

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:02

Maud_82 schreef:
Zo ken ik dus ook iemand die na 9 maanden bevallen is van een zoontje en helemáál niet wist dat ze zwanger was! Haha!

Dat lijkt me echt vreselijk. Ik zou me dood schrikken.
Zit je opeens met een baby.. Nagelbijten / Gniffelen

Minidroppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:20

Iehj! Vind het toch wel eng. Wel elke keer als ik stop met de pil netjes ongesteld. Mgoed mijn buik is wel beetje dik. En nu ik er aan denk èxtra dik Scheve mond Zit nog niet echt te wachten op een kindje, en ik maar blij zijn als ik elke keer ongesteld word.
Zijn er nog meer symthomen om te zien of je zwanger bent?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:27

Maud_82 schreef:

Ja ik ook.
De dochter van een collega van m'n moeder.
Ze ging naar de dokter vanwege rugpijn.
De volgende dag had ze een kindje.
Ze was gewoon 9 maand aan de pil geweest en ongesteld geweest!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:28

Minidroppie schreef:
Iehj! Vind het toch wel eng. Wel elke keer als ik stop met de pil netjes ongesteld. Mgoed mijn buik is wel beetje dik. En nu ik er aan denk èxtra dik Scheve mond Zit nog niet echt te wachten op een kindje, en ik maar blij zijn als ik elke keer ongesteld word.

Denk aan ochtendmisselijkheid en dikker worden!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:26

Dit vind ik wel een beetje eng. Nagelbijten / Gniffelen Ik ben sinds 4 maanden aan de pil en ik word steeds gewoon ongesteld in de stopweek, maar ik heb wel minder bloedverlies als anders en ik ben het maar 3 dagen. Ik heb de laatste tijd ook een beetje last van buikpijn, terwijl ik hier voorheen eigelijk zelden last van had. Ook ben ik sinds ik aan de pil ben 7 kilo aangekomen, maar ze zeggen dat dat komt doordat je van de pil meer eetlust krijgt..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:23

Minidroppie schreef:

Dit hebben artsen in opleiding ook vaak. Als ze iets leren/horen of meemaken met een patient, denken ze ook vaak dat ze het hebben...symptomen zijn in principe vals, want als je eraan denkt krijg je die allemaal opeens Knipoog als je het niet vertrouwd kun je een bloedtest bij je HA laten doen desnoods Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:10

ILOVE_TARA: als je aan de pil gaat, is het normaal dat je minder ongesteld bent dan voor die tijd. Alleen als het ineens nog veel minder wordt, kan je je zorgen gaan maken.

Probleem is dat sommige mensen van nature al nauwelijks ongesteld zijn, laat staan als ze eenmaal aan de pil zijn, dus als ze dan zwanger worden en het wordt nog net iets minder, valt dat niet meer op.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:57

De oma van een vriendin van mij was ook gewoon ongesteld, toen ze zwanger was van haar moeder. Bij haar moeder precies hetzelfde toen ze zwanger was van mijn vriendin. (Dus mijn vriendin kan wel raden wat haar te wachten staat Clown )

En hun menstruatiecyclus loopt ook raar. Het is maar eens per 3 à 4 maanden bij hun.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:06

zo heb ik een vriendin en die heeft op haar 15 een jongetje gebaard
ze kwam er achter toen ze 7 maand zwanger was.