Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lique schreef:misschien dus een nadenkertje voor iedereen: als je een spiraal laat plaatsen wordt je dus niet met definitie niet meer ongesteld..
Wendy schreef:Voor mij weegt het wel op tegen de nadelen. Ik ben zo blij dat ik minder hormonen binnen krijg, het niet meer ongesteld worden is ook mooi meegenomen.
Van de hormonen van de pil kreeg ik stemmingswisselingen, was ik een stuk gevoeliger voor winterdepressies, kwam ik aan, had ik een verlaagd libido... Helemaal geen anticonceptie en vertrouwen op condooms vond ik ook niks. Dan vind ik een mirena toch een heel mooie oplossing.
Ondanks de pijn bij het zetten. De nadelen van de hormonen van de pil zijn echt helemaal verdwenen en het is ook nog eens erg betrouwbaar.
Een stuk betrouwbaarder dan bijvoorbeeld zo'n implanon.
Noah2006 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad ook een mirena spiraal de dokter begon te vertellen dat je baarmoeder de spiraal kan blijven afstoten, waardoor je dus zolang ongesteld bent. Maar bij mij kon hij de opening niet vinden van de baarmoeder, hij heeft echt een tijdje zitten porren
en daarna kwam er een extra tang aan te pas en toen was het gebeurd (met mij en het spiraal
).
De pijn wordt inderdaad wel minder gelukkig, maar vanochtend toch maar even rustig aan gedaan. Altijd leuk om die verhalen dan achter te horen haha, eerlijk gezegd dacht ik zelf ook oh dat doe ik wel even.
Citaat:ruggeprik? voor zoon klein ingreepje?
zonder pijstilling is het echt wel te doen hoor en echt geloof mij, iets doet snel pijn bij bij
Evelli schreef:ruggeprik? voor zoon klein ingreepje?
zonder pijstilling is het echt wel te doen hoor en echt geloof mij, iets doet snel pijn bij bij
Wendy schreef:Evelli schreef:ruggeprik? voor zoon klein ingreepje?
Ik word een beetje moe van jou. Ik krijg het gevoel alsof je ons allemaal aanstellers vindt omdat jij toevallig het geluk hebt gehad dat het bij jou dus geen pijn heeft gedaan.
We proberen hier de hele tijd al te vertellen dat iedereen anders is. Het is ook niet afhankelijk van je pijngrens in het algemeen. Bij mij deed het dus helse pijn, ik zou er een volgende keer graag pijnstilling voor krijgen.
En geloof me, ik ben geen kleinzerig type. Over het algemeen heb ik pas door dat ik een blaar heb, als ik hem al compleet kapot heb gelopen.
Alleen het zetten van dat spiraaltje deed dus enorm veel pijn.
Evelli schreef:ladymagic
laat je niet zo snel beinvloeden door andere verhalen
zoals ik al eerder heb gezegd: 1000 mensen 1000 pijngrenzen 1000 dokters 1000 handelwijzes en 1000 verhalen en 1000 verschilldende meningen
Citaat:ruggeprik? voor zoon klein ingreepje?
Evelli schreef:ik heb geen verdoving gekregen
was ook heel niet nodig
vooraf wel een asperientje genomen
Nickeltje schreef:Mag ik je vanuit de geneeskunde dan alvast de tip geven het spiraaltje te zijner tijd er uit te laten halen door een gynaecoloog?
Die zijn er veel ervarener in en daardoor gaat het hele gebeuren vaak veel soepeler en minder pijnlijk...
Sterkte nu in elk geval!
Ketaki schreef:Evelli schreef:ik heb geen verdoving gekregen
was ook heel niet nodig
vooraf wel een asperientje genomen
waarom zou je een verdoving moeten hebben.
heb zelfs geen asperiene gehad hoor.
bijna niks gevoeld.
deed geen pijn. alleen een raar( koud) gevoel , van die tang![]()