Zelfgemaakte lipbalsem nu incl recept

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bandos

Re: Zelfgemaakte lipbalsem nu incl recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:57

Meid wat creatief ben jij,en ik ben geen kado typetje maar oh met zo'n kadootje zou ik nu echt blij zijn. Haha!
Bofkonten jouw vriendinnen/familie,die waarschijnlijk al eens zo'n super kadootje mochten ontvangen.
Nou dan wordt het hoog tijd dat ik zelf aan de slag ga,al is het maar om de pillen doosjes.. Knipoog Knipoog .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:07

He wat een leuk idee zeg!
Ga ik ook eens proberen Lachen

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:54

Ik heb het vandaag geprobeert maar had niet alle spullen in huis dus is het tótaal niet zoals het waarschijnlijk hoort te worden Clown
Ik had ongeveer 3 theelepels vaseline laten smelten, daarbij een hele ( kwam er later pas achter dat het niet zoveel moest Tong uitsteken ) mandarijn althans het sap ervan, en een beetje lipstick. Opzich is het wel een mooi kleurtje geworden, hij is een beetje '' waterig '' ( niet echt waterig maar gewoon wat minder stevig als normaal ) maar wat nog het ergste is HET STINKT!!

Volgende keer beter Vork

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:17

Ohww leukkk *LOL* ik ga ook opzoek naar leuke dingen.. kan je ipv vanille aroma er ook vanille suiker in doen? Clown

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:22

Miemserik schreef:
Ohww leukkk *LOL* ik ga ook opzoek naar leuke dingen.. kan je ipv vanille aroma er ook vanille suiker in doen? Clown

Ik zou het niet doen, doordat je er producten met een houdbaarheids datum in doet kan het gaan bederven, tenzij je het natuurlijk binnen een paar weekjes op smeert Bloos . Als ik jou was zou ik gewoon vanille aroma gaan gebruiken dit is gewoon in de schappen bij de supermarkt te vinden bij de taart benodigdheden.. Veel sucses verder

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:24

BLK schreef:
Ik heb het vandaag geprobeert maar had niet alle spullen in huis dus is het tótaal niet zoals het waarschijnlijk hoort te worden Clown
Ik had ongeveer 3 theelepels vaseline laten smelten, daarbij een hele ( kwam er later pas achter dat het niet zoveel moest Tong uitsteken ) mandarijn althans het sap ervan, en een beetje lipstick. Opzich is het wel een mooi kleurtje geworden, hij is een beetje '' waterig '' ( niet echt waterig maar gewoon wat minder stevig als normaal ) maar wat nog het ergste is HET STINKT!!

Volgende keer beter Vork

Ik denk dat dit door de mandarijn komt, dit gaat namelijk heel snel bederven laat maar eens een mandarijn te lang liggen.

Haha, nou volgende keer beter, voor de vitaminen en smaak en geurstoffen zou ik het toch maar bij olien en aroma's en vitamine capsules houden. Hiermee blijft je lipbalm het langst houdbaar.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:34

Oke in dat geval ga ik morgen even langs de appie Vork maar kan suiker bederven dan? Nagelbijten / Gniffelen
die vitamine capsules zijn dat gewoon vitamine pillen ofzo?

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:50

Nja hij is in de maak...
Ik stuur dalijk ook wel wat foto's!!
Ik heb me helaas totaal niet aan het recept gehouden , wel heb ik grootdeels van de ingredienten erbij gedaan!!:D

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:39

Volgens mij kan je het ook gewoon maken van vaseline/lippestift/kaneel.
Volgens mij heb je die aroma's helemaal niet nodig, weet ook niet waarom jullie het er in gooien. Voor de geur?
Die van mij ruikt nu toch heél sterk naar kaneel, dan kan geen aroma ding tegen op Tong uitsteken

en je moet er GEEEEEN mandarijn bij doen Tong uitsteken. Nu drijft het bij mij Huilen van het lachen

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:40

kan het ook met uierzalf in plaats van vaseline?

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:45

Wat leuk, als ik eens niets te doen heb ga ik het een testen. Ja

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:36

xLariss schreef:
Volgens mij heb je die aroma's helemaal niet nodig, weet ook niet waarom jullie het er in gooien. Voor de geur?
Die van mij ruikt nu toch heél sterk naar kaneel, dan kan geen aroma ding tegen op Tong uitsteken

en je moet er GEEEEEN mandarijn bij doen Tong uitsteken. Nu drijft het bij mij Huilen van het lachen

Zo'n soort idee heb ik dus ook Vork
Maar hij STINKT! .. maar hij maakt mijn lippen wel súper zacht!

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:10

Naomi_Haffie schreef:

Ik had het met Purol gedaan. Maar ik denk dat uierzalf ook wel kan, mischien word ie dan wel een beetje waterig.
Gewoon uitproberen Lachen

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:16

Ooh wat leuk, ga ik van het weekend ook even proberen! Haha!
Ik heb het idd ook wel eens gemixt met oogschaduw, gaat ook best prima Lachen

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:20

Leuk! Ga het zeker een keer proberen! Haha!

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 08:01

Miemserik schreef:
maar kan suiker bederven dan? Nagelbijten / Gniffelen
die vitamine capsules zijn dat gewoon vitamine pillen ofzo?

* Suiker (vanille)in zijn vaste vorm zal niet bederven, maar je maakt het vloeibaar, zo komen er andere bacterién bij die je mengseltje wel eens kunnen bederven.
* Die vitamine capsules kan je een beedje vergelijken met badparels, om de vloeistof zit net zo'n laagje. ze zitten per..7 ong verpakt.

Naomi_Haffie schreef:

HIer heb ik totaal geen ervaring mee, maar proberen kan altijd toch!

xLariss schreef:
Huilen van het lachen

Het kan ook vast wel, maar zou het goed in de gaten houden.

Ik vind het trouwens wel grappig dat iedereen zijn eigen draai aan het recept geeft, dat heb ik toen ook gedaan toen ik het recept zag. Ga allemaal door zo zou ik zeggen ! Lang leve de zachte lippen vooral nu het weer kouder begint te worden Haha!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:15

o god.. k en me zusje gingen t uit porberen, eerst kaneel, nou die lukte een beetje maar wat stonk t , hij staat nu in de vriezer.. en die andere van de pepermunt. is helemaal verbrand, het bakje is kapot gesprongen en ik had em iets te snel op iets anders gezet waardoor t dingi n elkaar is g esmolten.. wat zal me moeder wel niet gaan zegge n Tong uitsteken

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:24

vet! ik denk dat ik het ook ga proberen Knipoog maar krijg je het pannetje daarna nog schoon dan? Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:26

he lol, ik lees even mee...

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:35

Ik en mijn vriendin hebben het ook geprobeerd, naar ons idee wel redelijk gelukt.
We hebben mandarijn-olie gebruikt (van de Tuinen, was nog aardig duur voor zo'n klein potje! Bloos) En vitaminecapsules van de Etos. Opzich goed gelukt maar het stinkt echt vreselijk.
Bah bah bah. Tong uitsteken Maarja volgende keer beter Knipoog

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:53

wow zeker een leuk idee zeg! Ga ik ook een x proberen, en als het goed bevalt is het natuurlijk ook altijd leuk als cadeautje inderdaad!

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 05:14

Mandarijn en Sinaasappel olie komt vaak bitter over, vandaar dat het vaak stinkt. Terwijl een mandarijn en sinaasappel wel lekker smaakt. Wel kan je limoen olie of citroen gebruiken. Maar denk er om 2 tot 3 druppeltjes is wel genoeg.

Ook heb ik van iemand gehoord om er een brokje kook chocolade door te doen met een paar druppeltjes pepermunt olie, dan krijg je het after eight smaakje (van de chocolaatjes Haha! ).
Let wel op deze lipbalm is niet heel lang houdbaar, begint het dus te stinken, weg ermee.

Ik wil eigenlijk ook nog wel een paar foto'tjes zien van de eindresultaten. Dus even flitsen dames Haha!

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 21:21

Ondertussen gaan we alweer richting de winter en ik ben benieuwd of er nog steeds mensen zijn die het recept hebben geprobeerd.
Ik geef het topic dus even een upje omdat het wel weer gebruikt kan worden denk ik.

Veel knoei plezier!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:26

oei oud topic maar wel leuk!
Ik blijf trouw aan mn blistex, helaas is het receptuur veranderd waardoor het minder tinteld en een ander smaakje heeft.
Wel jammer.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:32

Inderdaad leuk topic . Haha!
Hopelijk dat ze deze niet gelijk opslot gooien, maar ons de kans geven om het nieuw leven in te blazen