Omgaan met hypochondrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Re: Omgaan met hypochondrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 14:08

Hahhahaha ik kan het proberen kijken wat ie doet Tong uitsteken mannen lijken sowieso wel op kleine jongetjes als ze iets mankeren hehe

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:38

Haha ja maar pas op want soms werkt het dus averechts en kan hij serieus gaan denken dat ie doodgaat.... of dat het er écht af moet... maar bij mij was t dan van "ownee zo zeer doet t toch niet, misschien stel ik me wel gewoon aan" en vervolgens was ik binnen 5 minuten de pijn "vergeten" en speelde ik verder..
Ik was dus uiteindelijk meer bang om dan mn arm/been te laten "amputeren" en dan dus dacht van "och maar zo erg was t toch ook niet"... en dan was ik de pijn ook vergeten omdat die 9 van de 10 keer in mn hoofd zat ipv dat het echt was...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 21:57

Bitterbal i like your idea, hij belde net met: mijn hand doet pijn en ik voel me raar. Ik denk dat ik straks even ga kijken, kusje erop en ernstig zeggen dat die hand er toch echt af zal moeten Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:31

Het was gisteren weer raak, maar we hebben afgesproken om samen naar de psycholoog te gaan om e.e.a. door te spreken.... Nogmaals bedankt allemaal voor de tips en verhalen!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:16

En heb je t serieus gezegd? en wat was zn reaktie erop?
Misschien dat die psycholoog jullie beiden goed kan helpen.. want voor jou is dit ook niks.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 16:28

Hij kwam gisteren niet meer echt met kinderachtige dingen, hij klaagde weer over zijn hart en dat vind ik iets te serieus...ik raak zelf ook bijna in paniek af en toe omdat het zo echt is, ik blijf rustig voor hem natuurlijk maar leuk is anders...

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:35

Nog even over mijn eerste berichtje: dat ik bang was om buikgriep te krijgen..

Nou ik heb het gekregen, hahaha

En ik leef nog steeds! Het was wel ff een paar uur zeer vervelend, maar achteraf viel het best wel mee.

Misschien wel goed voor mij, dat dit gebeurd is.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:31

Gelukkig maar Shaienne, en kon je wel rustig blijven? Gelukkig was het snel weer voorbij...

Vriendje gaat vandaag naar de psycholoog, en dan maakt hij meteen een afspraak om samen te gaan. Gisteren was alles ok ondanks dat hij in zijn vinger had gesneden, maar ik weet zeker dat ik vanavond of morgenavond weer een aanval kan verwachten, waarschijnlijk morgenavond als ik een avondje uit met mijn salsagroepje heb Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:59

mijn oma had ook allerlei angsten, bussen, treinen, maar ook ziektes en bang voor ongelukken

ze is rustig heengegaan op 84 jarige leeftijd

en ál die tijd heeft ze zich dus druk lopen maken om niks Sigaar

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 22:05

Ja dat is eigenlijk echt heel wrang, je hele leven ben je er bang voor, maar dood ga je ZEKER, dat is nou eens het enige dat zeker is in het leven...Ik bedoel, veel mensen hebben moeite met de gedachte om dood te gaan, maar als je er zoveel mee bezig bent verpest je je leven, dan ben je dus uiteindelijk en dood, en heb je dus ook niks aan je leven gehad... Ingewikkeld hoor Tong uitsteken

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:06

Was ook met die vrouw waar ik het eerder over had. Die was met name bang om blind te worden. haar hele leven angstig en dokters aflopen. En toen pats boem weg door een herseninfarct.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:19

Gisteren begon mijn vriend ook over blind worden, die jongen heeft sterkte -0,25 Frusty
Dan maak ik meer kans dan dat, ik heb -8,5 en het blijft achteruitgaan. Maar ja, wat wil hij er eigenlijk aan doen dan, ls het gebeurt gebeurt het toch? Kan iemand van jullie meiden die er last van hebben me dit misschien uitleggen?

Damn ik ben blij dat hij naar de psycholoog gaat vandaag... Ik zei tegen hem dat ik straks een behandelplan wil zien, hij zei: het is pas het tweede gesprek, ik denk zelfs dat de psycholoog me naar de dokter stuurt voor een check als hij hoort hoeveel pijn ik heb Clown

Echt een zielig verhaal van die vrouw... lijkt me afschuwelijk zo te moeten leven!