Bevallen, wie erbij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shamyrah

Re: Bevallen, wie erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:40

Bij mijn eerste bevalling waren er veel mensen bij In het Ziekehuis. Iedereen stond er bij te kijken. Eerst maakt je dat niets uit, maar toen ik eenmaal weer een beetje bij positieven was vond ik het genant worden en de persoonlijkheid was er ook wel af. De 2e is thuis geboren. De verloskundige en mijn man waren er bij. Ze was er net toen de kraamverz. binnen kwam Was wel handig kon ze foto's maken. Ik zou de laatste keer zo weer over doen. Wat mij betreft vind ik het iets heel intiems, maar ook persoonlijk.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 17:44

Bij de eerste was de hele familie erbij bedoel je?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:47

ik zou het toch met zijn tweetjes houden Lachen

toen ik beviel was ik alleen (sanne haar vader en ik zijn tijdens de zwangerschap uit elkaar gegaan) Ik heb mijn moeder erbij gehad..... maar als ik nog met Frans zou zijn geweest dan had ik het toch met hem gedaan Lachen

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:28

hier is niks moeilijks aan,jouw bevalling(o.k van je man ook,maar die ligt daar niet!)dus jouw keuze,en dat heeft je schoonmoeder maar te respecteren!
wij hebben het ook met zn 2tjes gedaan,toen mijn man mijn moeder belde,dat het kindje was geboren,stond ze al binnen,voordat mijn man de hoorn erop had gelegd Haha! (mijn moeder woonde destijds tegenover ons.)

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:57

Mijn bevallingen heb ik alleen met mijn man en verloskundige/gynaecoloog gedaan. ik wilde ook niet mijn moeder en schoonmoeder erbij, ze waren er ook niet bij toen ze gemaakt werden Clown ik vind het iets heel intiems en dat word minder als er allemaal toeschouwers omheen staan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 20:04

Ik wil beide ouders wel in de buurt zodat ze meteen kunnen komen kijken. Dat stukje wil ik zo wie zo met ze delen. Maar wellicht wil ik de bevalling toch het liefste samen doen. Het lijkt me toch een heel speciaal iets om mee te maken saampjes..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:39

je hebt het kind ook samen gemaakt, dus inderdaad waarom ook niet samen kijken als het eruit komt? Lachen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:46

Ik weet niet wat ik zou doen, Maar alles behalve mijn schoonmoeder Nagelbijten / Gniffelen

MIjn eigen moeder zou er bij mogen zijn,en mijn vriend/man
maar dat zie je wel op het moment zelf
als het zover is, woont mijn mam nog 2/2.5 u uit de buurt.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:10

LCharlotte schreef:
Ik wil beide ouders wel in de buurt zodat ze meteen kunnen komen kijken. Dat stukje wil ik zo wie zo met ze delen. Maar wellicht wil ik de bevalling toch het liefste samen doen. Het lijkt me toch een heel speciaal iets om mee te maken saampjes..

zo heb ik het ook gedaan Haha! de baby's waren eruit en opa's en oma's mochten ze als 1e bewonderen. maar de geboortes zelf heb ik echt intens met mijn man beleefd Ja het is ook echt heel erg speciaal Knipoog

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:50

Alleen mijn moeder en het verpleegkundig personeel van het ziekenhuis en de verloskundige waren erbij. Om Jari's vader erbij te hebben kwam niet eens in mij op. Ik wist toen pas net een week of 3 dat hij toch wel iets met zijn kind te maken wilde hebben.
Mijn zus wilde er erg graag bij zijn. Dit wilde ik absoluut niet. Dat kreng was tijdens de weeën thuis zo erg aan het zeuren of ze mee mocht dat ik bijna ja had gezegd Nagelbijten / Gniffelen Maar ik ben blij dat ze uiteindelijk niet mee is gegaan. Ik vond het wel fijn om zonder al te veel mensen te bevallen. Daarna op je gemakje iedereen bellen dat de kleine er is en ondertussen nog lekker genieten van de kleine zonder dat iedereen hem vast hem wil houden.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:00

Misschien is de belgische cultuur toch even iets anders, maar bevallen doet men hier met de partner. Alleen alleenstande vrouwen of tieners nemen er iemand anders bij.

Ik kan me echt niet voorstellen dat ik er op zo'n moment mijn moeder, laat staan schoonmoeder bij heb. Lekker met zijn tweetjes, dokters en evrpleegsters zorgen al voor genoeg pottekijkers.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:12

hahaha jemig wat een opmerkingen daantjuhhh,
heerlijk uitgedrukt!

Best moeilijk LCharlotte...
Zou het niet echt terecht vinden al je schoonmoeder hierom 'boos' zou worden. Je moet kunnen kiezen voor wat je zelf graag wilt, niet omdat je anders miss je schoonmoeder teleursteld!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 10:26

Ik zou het ook niet terecht vinden, maar sommige mensen voelen zich snel buiten gesloten of ongewenst. Daar moet ik dus een beetje mee uitkijken. Ik zal er over een tijdje nog maar eens over gaan praten met vriendjelief.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:26

Zowel mijn moeder als de vader van Mariella is erbij geweest. Mijn ex heeft namelijk vlak voor de bevalling een zelfmoord poging gedaan Waardoor ik dus niet op zijn steun kon rekenen. En als ik eerlijk ben heb ik meer aan mijn moeder gehad dan aan hem Bloos Maar goed daar waren de omstandigheden dan ook naar. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt, jij bent diegene die moet bevallen jij moet het doen, als je denkt dat je steun hebt aan je moeder zou ik haar er zeker bij vragen. Desnoods vraag je of ze zich eerst een beetje op de achtergrond zal houden en dat wanneer nodig je haar hulp vraagt. Succes ermee en geniet er nog even van!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:57

Angelstears schreef:
"als ik mijn zin niet krijg, hou ik dat kind wel binnen Boos! "

ik zie het al helemaal voor me

hahahaha dat heb ik op 17 augustus ook bijna voor elkaar gekregen! Haha!

ik was boos... vriend ging hyperventileren terwijl ik persweeen had... ik werd boos en heb dan ook 2 minuten de bevalling gestaakt... wou zo opstaan en weglopen whahaha
(zoiets had ik bij de eerste bevalling ook btw )

maare meid.. als jij je moeder erbij wil hebben dan roep je haar erbij.
je schoonmoeder kan hoog en laag springen... chagarijnig worden en al maar het is niet zei die daar alle pijn moet doorstaan.. en dikke kans dat als ze er bij is tegen jou zin in dat jij je gaat irriteren en haar de huis vol mopperd Knipoog

ze moet daar maar begrip voor op brengen,, zo niet nou dan geef haar een opname van het tv programma de bevalling... heeft ze toch wat om naar te kijken Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:01

lore schreef:
Misschien is de belgische cultuur toch even iets anders, maar bevallen doet men hier met de partner. Alleen alleenstande vrouwen of tieners nemen er iemand anders bij.

Ik kan me echt niet voorstellen dat ik er op zo'n moment mijn moeder, laat staan schoonmoeder bij heb. Lekker met zijn tweetjes, dokters en evrpleegsters zorgen al voor genoeg pottekijkers.

Dat is kul. Ik woon ook in Belgie en ik ken meer dan genoeg mensen die met hun moeder of beste vriendin erbij bevallen zijn. Is gewoon een persoonlijke keuze hoor!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:37

Ik zou het werkelijk wara niet weten als het bij mij ooit zover komt. Enerzijds zou ik mn moeder er graag bij willen hebben, voor de steun..maar aan de andere kant, samen met je partner lijkt me wel heel bijzonder..
Wat betreft schoonmoeder erbij laten. Dat is iets wat je vriend graag zou willen voor zn moeder begrijp ik? Omdat hij later zei dat jouw moeder er wel bij mocht zijn? Mss heeft zijn moeder het wel aangehaald.
Ik weet niet hoe de band is tussen zijn moeder en jouw? Bedoel, iedereen zit wel ff je vlamoes in te staren he..kan me zo voorstellen dat het je op dat moment niets kan schelen. Spreek anders af dat ze op de gang wacht en als het zover is dat je dan pas beslist?
Zo ben ik bij de bevalling van een oude vriendin haar kindje geweest. Het was zo'n bijzondere ervaring..zij wilde haar moeder er niet bij hebben..die had het er erg moeilijk mee, ik wel, zij niet, ze stond te huilen op de gang. Toen haar kindje bijna geboren was, gaf ze een seintje en heb toch snel haar moeder van de gang opgepikt, rennen riep ik, voordat het te laat is. Dat heeft zoveel goed gemaakt..

Ik zou het dus van het moment af laten hangen, wachten op de gang en dan pas beslissen, het boeit je dan echt niet meer waarschijnlijk..kun je ook geen scheven gezichten krijgen als je iets al beloofd hebt en het terugdraait, gewoon daar pas beslissen.

Anyway, veel succes Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:46

Dat lijkt me ook de beste keus hoor , dat je in principe alleen samen met de pappa bent en dan afspreekt dat je ter plekke wel ziet of je er iemand bij wilt hebben. Dan geef je ze geen valse hoop en hou je alle opties open.

Overigens zou ik zelf dus echt iedereen bij het hoofdeinde houden he , alleen de dokter of wat dan ook aan het voeteinde maar de familie hoeft toch echt niet tussen de benen te gaan koekeloeren , als ze het in hun hoofd halen kunnen ze helemaal naar buiten vertrekken dan , inclusief de pappa. Helemaal gek geworden Boos!

Nee echt serieus , ik zou er niet vrolijk van worden als ik steeds tegen iemand aan moet zitten kijken waarvan ik weet dat die dat bloedbad heeft gezien , getverdemme Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:48

pmarena schreef:
Dat lijkt me ook de beste keus hoor , dat je in principe alleen samen met de pappa bent en dan afspreekt dat je ter plekke wel ziet of je er iemand bij wilt hebben. Dan geef je ze geen valse hoop en hou je alle opties open.

Overigens zou ik zelf dus echt iedereen bij het hoofdeinde houden he , alleen de dokter of wat dan ook aan het voeteinde maar de familie hoeft toch echt niet tussen de benen te gaan koekeloeren , als ze het in hun hoofd halen kunnen ze helemaal naar buiten vertrekken dan , inclusief de pappa. Helemaal gek geworden :(

Nee echt serieus , ik zou er niet vrolijk van worden als ik steeds tegen iemand aan moet zitten kijken waarvan ik weet dat die dat bloedbad heeft gezien , getverdemme Haha!

Als jij aan het bevallen bent boeit het je echt niet meer hoor wie er in je doos staat te kijken Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:53

Dat denk ik ook , maar ervoor en erna boeit het me wel !!!

Ik vind het echt een zeer onprettig idee. Is allemaal heel natuurlijk enzo en ik heb niks te verbergen , maar ik heb toch echt geen behoefte eraan dat bekenden met dat beeld in hun hoofd rondlopen..... Zal wel net zoiets zijn als zieke mensen die zeggen dat ze hun kinderen niet meer willen zien omdat ze niet zo herrinnerd willen worden , ofzo Tong uitsteken

Ik vind het gewoon zeer ongepast. Of nog erger : als ze staan te filmen , je zou ze toch ! Hahaha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:17

Ach, na een bevalling ben je alle schaamte te boven is mijn eigen ervaring Bloos

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:28

Urielle schreef:
Ach, na een bevalling ben je alle schaamte te boven is mijn eigen ervaring Bloos

Dat zal voor sommige mensen misschien zo zijn maar ik heb toch wel andere verhalen gehoord Bloos
Ik hoef de keuze nog niet te maken. Maar ik denk dat ik en mijn vriend genoeg is.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:34

Idd lekker zelf bepalen wie je kiest en niet druk maken om iemand voor het hoofd te stoten.
Ikzelf had mijn beste vriendin erbij en mijn vriend natuurlijk,helemaal geweldig en niemand heeft gezeurt...ok alleen duurde het hun wat te lang dat plukje haar heen en weer te zien schieten,waarop ik zei dan moeten jullie mar niet zo naar mijn doos zien!!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:47

Ik had alleen mijn man erbij, ik had echt mijn moeder er niet bij gewild.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, en heb regelmatig verloskundigen en gyns tussen mijn benen gehad om te zien hoe er ik was. Daar had ik absoluut geen moeite mee, dat was ik wel gewend van alle controles tijdens de zwangerschap Clown

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:55

Ik ben nu 35 weken in verwachting, moet nog ongeveer 35 dagen. Ik twijfel nog steeds of ik een thuis/ziekenhuisbevalling wil maar één ding staat vast, alleen mijn vriend en vk/gyn wil ik erbij hebben.