Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lepeltje21 schreef:Misschien klink ik nu wel heel zweverig, maar ik zou eens goed gaan onderzoeken waar de fobie nou precies vandaan komt, bijvoorbeeld d.m.v. regressietherapie o.i.d. Want het komt naar mijn mening ergens vandaan, je hebt niet zomaar ergens een fobie voor.
Chiqa schreef:daantjuhhh schreef:Ik zei ook een soort van...
Niemand kan met een vrolijk gezicht overgeef opruimen.
Dan is het nog geen fobie...Die gaat namelijk een stapje verder dan iets met een vrolijk gezicht opruimen.
Chiqa schreef:Ah okay....Ik had het namelijk het idee dat je de fobie een beetje aan het bagataliseren was,
omdat je het vergeleek met jou spinnenfobie.
Je kan namelijk geen fobie met elkaar vergelijken, elke fobie heeft namelijk zijn lichamelijke en
geestelijke kenmerken.
Chiqa schreef:Zo'n fobie kan erfelijk zijn (Bij sommige familie's hoor je het veel) maar kan ook
door een traumatische ervaring opgewekt worden.
Bij mij weten ze het niet, ik heb voor zover ik weet de fobie al van peuter af aan.
Daantjuhh; ik kan een spinnenfobie niet vergelijken met een overgeeffobie, simpelweg omdat
ik er geen voorstellign bij heb. Ik ben bang voor spinnen en gil het ook uit
en loop met dik kippenvel als ik er een zie lopen. Maar kan het no way vergelijken met een spinnen
fobie, simpelweg omdat ik er geen voorstelling bij heb.
sannuhh schreef:Lees: ik denk dat ik echt wel aan min. 1 keer per 2 weken kom.. )
dems75 schreef:Totdat mijn toenmalige partner ziek werd en ikzelf schrok van mijn reactie. Ik raakte helemaal in paniek en was boos op hem omdat hij mijn niet had "gewaarschuwd".
Pauline schreef:Roepen dat niks helpt helpt ook niet, je zult het zelf moeten doen.
En voor die tijd: begin niet aan kinderen.