Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miryamk schreef:Ik heb echt geen flauw benul met wat voor kinderen mijn oudste omgaat. Ze zit sinds kort op de middelbare school en ik hou mijn hart vast. De komende jaren moeten we echt 'uitzitten'.
Ik hoop dat de scherpste kantjes van de puberteit er snel af zijn iig.
Vjestagirl schreef:MISTRAL94 schreef:Nou iedereen zegt dat mijn dochter sprekend op mij lijkt. Niet alleen qua uiterlijk ook qua gedrag. Ik heb werkelijkwaar mijn handen vol aan haar (nu begrijp ik wat mijn moeder door gemaakt heeft)
Als ze niet wil luisteren en ik zeg tegen haar (als we bijvoorbeeld in een winkel zijn) nou dan gaat mama naar huis en blijf jij alleen achter. Zegt ze ja en blijft ze zittenSta je met je goeie gedrag niet meer weten wat je moet doen. Weglopen heeft geen zin, ze weet toch wel dat je terug komt
En ik de laatste halve regel zit je fout... Ik geloof dat ik rustig een half uur buiten voor de winkel zou gaan zitten (deed mijn moeder ook) maar echt niet terug komen... En als mijn mam t echt zat was dan greep ze een armpje en dan was het 'meekomen!' tot 3 tellen werkt ook echt goed... Het afwachten wat er gebeurd als je bij 3 bent doen niet veel kinderen...
lottehorse schreef:whaha opvoede niet moeilijk.. laat ze maar eens een dagje mij opvoedenpraten ze wel anders
MISTRAL94 schreef:lottehorse schreef:whaha opvoede niet moeilijk.. laat ze maar eens een dagje mij opvoedenpraten ze wel anders
Ik denk dat jij wel anders praat na een dagje opvoedenBij deze ben je uitgenodigd!
Nadya schreef:Maar het hoort erbij, hoor, en onthou dat een peuter zich niet zo gedraag om jou te pesten.
avaluna schreef:Nadya schreef:Maar het hoort erbij, hoor, en onthou dat een peuter zich niet zo gedraag om jou te pesten.
Af en toe vergeet ik het wel eens, niet dat ik dan denk dat ze het met opzet doet, maar als ik goed in mijn vel zit en mezelf goed in haar verplaats, dan is het al heel anders.
Ook deze tijd gaat vast en zeker weer voorbij en verder ben ik dolgelukkig en supertrots op ons muisje!
Vjestagirl schreef:Gewoon voor de winkel gaan zitten wachten. Ik zeg niet dat je naar huis gaat. Ik zeg dat je voor de winkel gaat staan/zitten. Ze komen echt wel... Mijn moeder deed hetzelfde... En na n half uur werd ik zo bang dat mama echt naar huis toe was dat ik heel hard naar haar ben gaan zoeken. En toen mocht ik weer mee....
MISTRAL94 schreef:Vjestagirl schreef:Gewoon voor de winkel gaan zitten wachten. Ik zeg niet dat je naar huis gaat. Ik zeg dat je voor de winkel gaat staan/zitten. Ze komen echt wel... Mijn moeder deed hetzelfde... En na n half uur werd ik zo bang dat mama echt naar huis toe was dat ik heel hard naar haar ben gaan zoeken. En toen mocht ik weer mee....
Misschien als je alle tijd hebt wel
Nadya schreef:Mistral heeft het toch niet over discussieren??? En met 'ophouden, klaar' kom je ook niet altijd meteen waar je zijn wilt, hoor. Ik nodig je hierbij ook uit voor mijn 2-jarige en wens je alle sterkte.![]()
Oh oh, sommige mensen denken er zo makkelijk over, maar in de praktijk werkt het ietsjepietsje anders.![]()
Nadya schreef:Vjestagirl, bij een 2,5 jarige tot 3 tellen heeft nog niet veel effect, hoor, kan ik je vertellen. Zo werkt het nog niet op die leeftijd.