Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:11

vanaf week 11/12 is je baby gewoon al helemaal de gevormd en heeft dus echt al het uiterlijk van een baby. Handjes, voetjes etc.

Zelfs bij 7/8 weken kan je al het hoodje, lijfje, billetjes, armpjes etc onderscheiden.

Gezien dat je op de dag dat je niet ongesteld wordt al 4 weken zwanger bent, kan je dus al heel snel niet meer spreken over een klompje cellen...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:17

Hoe denken jullie erover dan als een kind van 14/15 zwanger wordt? Die heeft dus ook nog geen opleiding/studie afgerond en met een kind erbij wordt dat ook wel heel moeilijk. Je kan het toch niet maken om dat kind een kind te laten krijgen? Ik heb het nu over een meisje wat het veilig heeft gedaan, zoals al gezegd is; voorbehoedsmiddelen zijn nou eenmaal niet 100% veilig.

Hoe werkt het trouwens als je minderjarig bent, zwanger raakt en het kind wil houden, ookal zeggen je ouders dat je het weg moet halen? Mag je dan alsnog zelf beslissen of doen je ouders dat voor je?

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:24

Bij ongewenste zwangerschap ben ik tegen abortus, er zijn namelijk ook andere mogelijkheden, bijvoorbeeld adoptie.
Zijn er erge complicaties in het spel voor de moeder of het kind, of verkrachting etc.. is het een geval van leven en dood dan kan ik er wel begrip voor opbrengen.

Ik kan zelf geen kinderen krijgen en ik zie een kind als een geschenk, een wonder. Ik vind het daarom moeilijker dat mensen een abortus plegen.
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 22-09-07 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:26

Ik ben voor, iedereen moet zelf weten wat hij met zn leven doet.
Een kindje wat ongewenst is vind ik veel dramatischer.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 16:48

nienke1208 schreef:
Ik ben in principe tegen abortus, maar er zijn inderdaad uitzonderingen!
Verkrachting of medicijngebruik waarbij je zeker weet dat kindje schade oploopt...
Te jong... Tuurlijk ook van mij makkelijk gezegd, máár als je oud genoeg bent om sex te hebben, dan vind ik dat je ook oud genoeg moet zijn om de concequenties (schrijf ik het nou goed hahah) ervan te dragen!

Abortus is minder zwaar dan een zwangerschap voldragen en dan je kindje afstaan denk ik...

Heb altijd gezegd: als ik zwanger ben hou ik het kindje, ook al is het niet gepland...
Nu helemaal, ben 21, heb rammelende eierstokken en zou voor een kindje kunnen zorgen financieel...
Maar ik doe nu wel voorzichtig en wacht het liefst nog even!

Ik vind het 'dapper' van TS dat ze het onderwerp aansnijdt, aangezien ze zelf haar zoontje is verloren na de bevalling!!
* Robyn, weet dat ik bewondering voor je heb Knipoog *

thx Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:52

jeetje sterkte zeg, zie nu net je profiel!
idd dapper dat je hierover begint, moet wat voor je zijn!
Die foto doet me wel wat.. klein mannetje.. Ach gut

Ik ben niet voor en niet tegen abortus, en de meeste rednene zijn al verteld.
maar redenen zoals : ik wou weten of ik vruchtbaar was, of te laat teruggrtrokken
nee sorry.. Scheve mond

maar verkrachting, evt. anticonceptie wat niet goed heeft aangeslagen, lees : pil niet gewerkt, condoom gescheurt.
oke..

En als je er geen geld voor hebt of als je te jong bent en al weet dat je je kind niet kunt opvoeden.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:59

ik vind abortus voor ieder zn eigen keuze. ik heb geen idee wat ik zou doen als ik ongewenst zwanger zou raken. ik kan nu wel zeggen dat ik het weg zou laten halen maar dat is op het moment dat het er op neer komt misschien wel weer anders. Lachen

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:04

Ik vind het een goed initatief. Omdat sommige mensen gewoon de verantwoordelijkheid van een kind niet kunnen dragen. Als je voor een kind kiest moet je dit heel erg zeker weten. Daarom is het goed dat arbortus bestaat anders zou jeugdzorg overuren draaien.
Kortom ik ben er voor.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:08

nu ik een beetje de ja's en nee's heb gelezen en bekeken zal ik even de reden zeggen waarom ik dit topic gestart ben....

een paar weken geleden was ik in discussie met een vriendin van mij die dus niet aan de pil is en al 4 keer een abortus heeft gehad.
ik sprak haar erop aan en vroeg waarom ze niet aan de pil zat.
die vond ze dus lastig en die vergat ze steeds...
dus dan maar geen pil. ala eigen keus, maar wees dan wel zo'n grote meid en gebruik een condoom was mijn antwoord daarop.
maar die werdt wel eens vergeten....
ze heeft nu al 6 jaar met haar vriend en een inkomen waar je u tegen zegt!
ze heeft wel een kinder wens maar dan in de toekomst.

dit hele gesprek met haar deed mij best wel pijn.
want zoals al vermeld in dit topic ben ik dus mijn zoontje verloren en vandaar kan ik dus niet begrijpen waarom iemand in godsnaam haar kindje laat weghalen...

een kind is zoiets moois, dat is je toekomst en je verleden.
dat moet je koesteren...
zo zie ik het...
en als je alle middelen ervoor hebt, waarom dan een abortus omdat het nu even niet uitkomt?

ik ben blij dat nederland een vrij land is en dat iedereen zijn eigen keuzes mag en kan maken.
het is alleen zo jammer dat er van sommige dingen zo'n misbruik gemaakt kan worden...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:08

Ben er voor, als het niet gewenst is oid.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:11

Djoena schreef:
nu ik een beetje de ja's en nee's heb gelezen en bekeken zal ik even de reden zeggen waarom ik dit topic gestart ben....

een paar weken geleden was ik in discussie met een vriendin van mij die dus niet aan de pil is en al 4 keer een abortus heeft gehad.
dus dan maar geen pil. ala eigen keus, maar wees dan wel zo'n grote meid en gebruik een condoom was mijn antwoord daarop.

want zoals al vermeld in dit topic ben ik dus mijn zoontje verloren en vandaar kan ik dus niet begrijpen waarom iemand in godsnaam haar kindje laat weghalen...

dat moet je koesteren...
zo zie ik het...
en als je alle middelen ervoor hebt, waarom dan een abortus omdat het nu even niet uitkomt?

ik ben blij dat nederland een vrij land is en dat iedereen zijn eigen keuzes mag en kan maken.
het is alleen zo jammer dat er van sommige dingen zo'n misbruik gemaakt kan worden...

Dat soort mensen vind ik in en in triest! Maar goed zulke mensen verdienen ook geen kinderen dus voor het kind misschien maar beter! Ik vind het dikke l*lkoek, dat ze die pil vergeet. Er zijn zoveel andere anticonceptiemiddelen. Denk aan de prilpil, het spiraaltje, het hormoonstaafje noem maar op. Dit is absoluut niet nodig, maar dat soort mensen komen zichzelf wel tegen, hoe vaak hoor je het niet dat ze na een abortus niet meer zwanger kunnen raken Knipoog

Ik ben dus absoluut geen voorstander van abortus behalve als het idd om een verkrachting oid gaat. Maar niet zo van het komt nu niet goed uit, dus ik laat het maar weg halen.
Ik ben ook niet gepland zwanger geraakt van mijn dochter, de vader wilde wel een abortus die had en heeft ook geen trek erin om zijn verantwoordelijkheid te nemen ik heb toen ook gezegd ik laat het niet weghalen omdat het jou niet uitkomt. Of we doen het samen of ik doe het alleen, ik doe het nu dus alleen Knipoog

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:15

ik ben wel een voorstander voor abortus .
Gewoon om de reden dat als je je kind geen liefde vol leven kan geven (Of financieel ) je beter geen kind kan hebben .
Denk namelijk dat het het eerlijkst is tegen over het (ongeboren ) kind .
Ik wil zo ie zo nooit geen kinderen maar zorg dan ook dat het niet kan gebeuren Knipoog

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:14

Djoena schreef:

dat moet je koesteren...
zo zie ik het...

Allereerst veel sterkte met jouw dramatische gebeurtenis!!
Uit het verhaal van je vriendin blijkt wel weer dat er toch van die figuren zijn die abortus simpel zien als anti-conceptie. Maarja daar is in dit topic ook al over gesproken. Ik kan er met m'n pet niet bij hoor, zulke mensen zijn echt geen kind(eren) waard. Zul je meemaken dat deze figuren in de toekomst (lees: wanneer het hun precies goed uitkomt) wel kinderen willen maar dat het dan juist niet lukt; vervolgens moet dan hemel en aarde bewogen worden om het alsnog voor elkaar te krijgen zoals ivf en weet ik allemaal wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:17

Ik vind dat elke vrouw dat voor haarzelf mag beslissen, maar wanneer het als een soort anticonceptie wordt gebruikt vind ik het echt belachelijk.
Als ik nu zwanger zou raken (ben 16, zit in 5vwo en heb al een jaar een LAT-relatie met m'n vriend die net met een mbo-opleiding is begonnen) zou het verstandig zijn om het te laten aborteren, maar het lijkt me een vreselijk moeilijk besluit en ik weet niet of ik het wel zou kunnen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:28

Pff.. ik kan me voorstellen dat die opmerking jou pijn doet.
Zoals je vriendin er mee omgaat vind ik echt niet kunnen

Ik ben opzich niet tegen abortus als de moeder het kind te weinig te bieden heeft of bij een ernstig gehandicapt kindje. Maar het is geen anticonceptiemiddel Lips are sealed

Ik zou zelf geen abortus kunnen plegen, niet in mijn situatie nu in ieder geval.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:26

Mensen denken vaak heel goed te weten wat te doen, maar op het moment dat je zwanger zou zijn kun je wel helemaal van gedachte veranderd zijn. Dan zijn er tenslotte hormonen in het spel...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:32

Ik ben er niet tegen, maar zou het zelf niet gauw doen.
Ikzelf doe het alleen als het kindje een ernstige afwijking (is zowiezo 60% kans op) zou hebben en/of niet levensvatbaar zou zijn.
Momenteel slik ik de pil eventjes niet, maar ik let wel op (condoom of onthouding), en mijn vriend gaat daarin mee.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:36

ik ben er tegen!!!

alleen de redenen die je zelf al noemt dan kan ik het nog enigzins begrijpen.

maar verder, als je vind dat je oud genoeg bent om gemeenschap te hebben, moet je ook de gevolgen accepteren

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:42

nicci88 schreef:
ik ben er tegen!!!

alleen de redenen die je zelf al noemt dan kan ik het nog enigzins begrijpen.

maar verder, als je vind dat je oud genoeg bent om gemeenschap te hebben, moet je ook de gevolgen accepteren

Dat roep ik ook altijd *LOL*

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:49

hahaha, laat ik het zo zeggen. ik zou geen abortus laten plegen

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:33

PriscaZ schreef:
Wel vind ik die 24 weken die je nu hebt veel te lang. Dan is het gewoon echt een baby. Zou je baby dan per ongeluk geboren worden, zouden ze al het mogelijk doen om het in leven te houden. (geloof wel dat 24 weken alleen in zeer uitzonderlijke gevallen nog mag)

Nou had een heel verhaal getypt, maar ging iets niet goed met bokt, dus doe nog maar een poging.

Ik ben niet tegen abortussen. Als je geen goede toekomst kan bieden, of absoluut geen kinderen wil, en toch per ongeluk zwanger bent geraakt, vind ik dat je die keuze gewoon moet kunnen maken, maar wel tot een zekere hoogte.

Ik kwam eind nov 2006 erachter dat ik zwanger was. Ik was er helemaal nog niet klaar voor, net met een opleiding begonnen, geen baan, geen inkomen, woon thuis, geen vriend, niks dus.
Ik ben toen samen met een vriendin (die me door dik en dun altijd heeft gesteund) naar een abortus kliniek gegaan, want wilde graag weten hoever ik was voordat ik een beslissing zou nemen. (Want als ik in een begin stadium zou zijn, zou ik het MISSCHIEN wel weg hebben laten halen). Toen kreeg ik een echo, en bleek ik dus al tussen de 20 en 21 weken zwanger te zijn. Je wil niet weten hoe erg ik hier van schrok (want was echt niet dik ofzo, had wel beetje een buikje, maar die had ik altijd wel). Ik kreeg toen een afspraak mee voor de volgende week om het weg te laten halen, en moest na 5 dagen bellen of ik kwam (als ik niet belde ging het niet door). Ik had toen ik beetje van de schrik was bekomen al gesloten dat ik het wilde houden. Ik vond niet dat je een kindje zonder medische gebreken zomaar kan laten weghalen, ik kon er met me hoofd niet bij dat dat kan hier in nederland. Zijn er nou gebreken, bij moeder of kind, dan zou ik nog zeggen oke.
Had mn ex ook nog op hoogte gesteld, maar die heeft niet veel naar ons omgekeken, is paar keer langs gekomen, maar laat nu niet veel meer van zich horen.
Ik ben nu onlangs begonnen met een opleiding, zodat ik binnenkort weer aan het werk kan, en een leuk huisje voor ons 2 kan vinden. Ben ook super blij met mn ouders, dat ze mij zo goed opvangen samen met mijn kleine man.

Ik heb echt heel veel respect voor de TS. Jij hebt je zoontje verloren op het moment dat ik er net achter kwam dat ik zwanger was. Ik vind niet dat ze in nl zomaar een abortus mogen plegen zonder gebreken tot 24 weken, kan daar echt niet bij.

(sorry voor mijn lange verhaal)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:38

Tamara_85: Petje af hoe je dit allemaal gedaan hebt!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:39

Djoena, wat schandalig van je vriendin om het recht op abortus zo te misbruiken!
Dat vind ik echt niet kunnen, ik snal niet dat iemand dat gewoon rustig 4 keer laat doen.
En er dan ook gewoon met jou zo makkelijk over praten, na wat jou overkomen is. Heel erg zoiets!

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:10

Ik ben er tegen.
Ik vind dat je verantwoordelijk moet zijn voor je eigen daden.
En daarbij, er ontwikkelt zich een nieuw leven en als je dat afkapt is dat in mijn ogen gewoon pure moord.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 23:11

tamara_85 ik ben trots op je dat je het niet weg heb laten halen *LOL*
en dat je ouders en je vriendin je zo goed geholpen hebben, is natuurlijk héél erg fijn!

Marloes-R, dat meisje is nogal aandachtsgeil als ik het zo mag zeggen Bloos en alles wat zij zegt en doet is natuurlijk goed en mag geen kwaad woord over gesproken worden Clown
ik heb vanaf die discussie ook niet meer met haar gesproken, en vooral omdat ik haar gewoon niet duidelijk kan maken dat ze stom bezig is en omdat ze niet naar mijn mening wil luisteren, terwijl ik dat wel bij haar doe...