Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nienke1208 schreef:Ik ben in principe tegen abortus, maar er zijn inderdaad uitzonderingen!
Verkrachting of medicijngebruik waarbij je zeker weet dat kindje schade oploopt...
Te jong... Tuurlijk ook van mij makkelijk gezegd, máár als je oud genoeg bent om sex te hebben, dan vind ik dat je ook oud genoeg moet zijn om de concequenties (schrijf ik het nou goed hahah) ervan te dragen!
Abortus is minder zwaar dan een zwangerschap voldragen en dan je kindje afstaan denk ik...
Heb altijd gezegd: als ik zwanger ben hou ik het kindje, ook al is het niet gepland...
Nu helemaal, ben 21, heb rammelende eierstokken en zou voor een kindje kunnen zorgen financieel...
Maar ik doe nu wel voorzichtig en wacht het liefst nog even!
Ik vind het 'dapper' van TS dat ze het onderwerp aansnijdt, aangezien ze zelf haar zoontje is verloren na de bevalling!!
* Robyn, weet dat ik bewondering voor je heb*
Djoena schreef:nu ik een beetje de ja's en nee's heb gelezen en bekeken zal ik even de reden zeggen waarom ik dit topic gestart ben....
een paar weken geleden was ik in discussie met een vriendin van mij die dus niet aan de pil is en al 4 keer een abortus heeft gehad.
ik sprak haar erop aan en vroeg waarom ze niet aan de pil zat.
die vond ze dus lastig en die vergat ze steeds...
dus dan maar geen pil. ala eigen keus, maar wees dan wel zo'n grote meid en gebruik een condoom was mijn antwoord daarop.
maar die werdt wel eens vergeten....
ze heeft nu al 6 jaar met haar vriend en een inkomen waar je u tegen zegt!
ze heeft wel een kinder wens maar dan in de toekomst.
dit hele gesprek met haar deed mij best wel pijn.
want zoals al vermeld in dit topic ben ik dus mijn zoontje verloren en vandaar kan ik dus niet begrijpen waarom iemand in godsnaam haar kindje laat weghalen...
een kind is zoiets moois, dat is je toekomst en je verleden.
dat moet je koesteren...
zo zie ik het...
en als je alle middelen ervoor hebt, waarom dan een abortus omdat het nu even niet uitkomt?
ik ben blij dat nederland een vrij land is en dat iedereen zijn eigen keuzes mag en kan maken.
het is alleen zo jammer dat er van sommige dingen zo'n misbruik gemaakt kan worden...
Djoena schreef:nu ik een beetje de ja's en nee's heb gelezen en bekeken zal ik even de reden zeggen waarom ik dit topic gestart ben....
een paar weken geleden was ik in discussie met een vriendin van mij die dus niet aan de pil is en al 4 keer een abortus heeft gehad.
ik sprak haar erop aan en vroeg waarom ze niet aan de pil zat.
die vond ze dus lastig en die vergat ze steeds...
dus dan maar geen pil. ala eigen keus, maar wees dan wel zo'n grote meid en gebruik een condoom was mijn antwoord daarop.
maar die werdt wel eens vergeten....
ze heeft nu al 6 jaar met haar vriend en een inkomen waar je u tegen zegt!
ze heeft wel een kinder wens maar dan in de toekomst.
dit hele gesprek met haar deed mij best wel pijn.
want zoals al vermeld in dit topic ben ik dus mijn zoontje verloren en vandaar kan ik dus niet begrijpen waarom iemand in godsnaam haar kindje laat weghalen...
een kind is zoiets moois, dat is je toekomst en je verleden.
dat moet je koesteren...
zo zie ik het...
en als je alle middelen ervoor hebt, waarom dan een abortus omdat het nu even niet uitkomt?
ik ben blij dat nederland een vrij land is en dat iedereen zijn eigen keuzes mag en kan maken.
het is alleen zo jammer dat er van sommige dingen zo'n misbruik gemaakt kan worden...
nicci88 schreef:ik ben er tegen!!!
alleen de redenen die je zelf al noemt dan kan ik het nog enigzins begrijpen.
maar verder, als je vind dat je oud genoeg bent om gemeenschap te hebben, moet je ook de gevolgen accepteren
PriscaZ schreef:Wel vind ik die 24 weken die je nu hebt veel te lang. Dan is het gewoon echt een baby. Zou je baby dan per ongeluk geboren worden, zouden ze al het mogelijk doen om het in leven te houden. (geloof wel dat 24 weken alleen in zeer uitzonderlijke gevallen nog mag)