Wat werkt er tegen gespannen spieren in de nek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

creative

Re: Wat werkt er tegen gespannen spieren in de nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:53

Helaas kan ik over dit onderwerp ook meepraten en of het nou van stress of iets anders komt, tja.. Altijd van die soort aanvallen van koppijn achterin het hoofd/nek. bonkerdebonkerdebonk, verschrikkelijk.

De eerste stap voor mij was ook een nieuw kussen, niet te dun. Dat hielp al een heleboel.

Net als het verhaaltje van Rijoyco ben ik ook naar een magnetiseur/paragnost geweest. Eigenlijk ging ik daar voor schouderklachten naartoe maar hij zei dat dat vanzelf beter zou gaan wanneer mijn energiebanen weer "open" zouden zijn. Vond het ook een beetje vaag, maar het hielp heel erg goed.
Ik zit veel beter in m'n vel en mijn hoofdpijn (aanvallen) zijn zo goed als weg.

Misschien moet je langs die weg eens hulp zoeken..

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:58

Ik heb ook veel last van mijn nek, ik ga gewoon in een warm bad zitten met spierontspanningspul erin van Kneipp, of ik krijg een heerlijke massage met spierontspanningsolie Lachen Het duurt even maar alle kleine beetjes helpen toch ..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:37

ik had het eerst erger als nu maar ik heb een smeerspulletje van mijn chiroprator Pling
is pepermuntzalf... met 33 % pepermunt. ruikt extreem naar pepermunt, maar als je het op hebt gesmeerd en je wrijft een paar keer over die plek heen word het warm en worden je spieren zo slap als een vatdoekie Clown bij mij is dit het enigste spul wat mij helpt ontspannen... masseren enzo werkt bij mij ook niet want die spieren blijven superhard Bloos

mocht je het merk willen weten moet je maar even roepen Haha! ben nu even te lui om naar boven te lopen Ach gut

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:52

Ik ben wel benieuwd, vertel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:55

Njen schreef:

het spulletje heet CAI-PAN massagezalf. dit is met 33 % echte japanse pepermuntolie...
dit is het enige wat bij mij ook echt werkt... andere dingen zoals tygerbalsem en van die andere smeersels helpen bij mij ook niet!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:27

Mijn moeder heeft het ook en al van alles gedaan en geprobeerd zelf MRI gehad!
het straalt ook vaak uit naar haar ogen en ze word er heel moe van en sloom!

Nu is ze met naalden bezig gister tweede keer geweest en ze heeft er wel minder last van.

Hoop voor haar dat het weg gaat want ze zit hier al 5 jaar mee.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:26

Rianneke schreef:
Njen schreef:

het spulletje heet CAI-PAN massagezalf. dit is met 33 % echte japanse pepermuntolie...
dit is het enige wat bij mij ook echt werkt... andere dingen zoals tygerbalsem en van die andere smeersels helpen bij mij ook niet!

Kan je dat gewoon bij de drogist halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:29

Ik ben ook wel benieuwd waar je het kunt halen.
Ik gebruik nu chiling oil, is wel fijn, maar niet afdoende

De hoofdpijn die ik krijg trekt dan ook naar mijn linker oog, heeft je moeder dat ook patjelisa ?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:49

runningkawa schreef:
Ik ben ook wel benieuwd waar je het kunt halen.
Ik gebruik nu chiling oil, is wel fijn, maar niet afdoende

De hoofdpijn die ik krijg trekt dan ook naar mijn linker oog, heeft je moeder dat ook patjelisa ?

Zou ik vanavond even moet vragen weet ik niet uit mijn hoofd Bloos

Weet wel dat ze een hangend oog krijgt net of ze dagen niet geslapen heeft.

en ze heeft er ook wel eens hoofdpijn bij met een soort flitsen, ze heeft mij het proberen uit te leggen het lijkt of je in het bos rijd en er steeds zon door de bomen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:53

Njen schreef:
Kan je dat gewoon bij de drogist halen?

http://www.caipan.nl
Helaas geen dealer in mijn buurt Verdrietig

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:55

Bij mij ook niet, jammer.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:03

wel appart van die dealers want bij mij zit er volgens de site ook geen 1 de buurt terwijl ik het 10 km verderop heb gekocht Haha!

misschien een paar chiropractors/fysio's in de buurt opbellen of ze het spul ook hebben?

bij mij werkt het iig super want ik heb altijd spanning op me spieren staan Bloos

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:28

Hier ook vaak spanningskoppijn agv een auto ongeluk jaren terug.

Wat bij mij helpt is regelmatig op een handdoekrolletje gaan liggen, zo kun je je rug een beetje boller maken, en een oefening waarbij je op je knieën zit, kont laag en voorover buigen met je armen naar voren. "loop" nu met je handen zo ver als het kan naar links tot je die spier in je rug voelt, even vasthouden en dan naar rechts.

Als je vaak op je linkerzij licht te slapen, wissel dan eens vaker af met je rechterzij.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:33

Dit soort hoofdpijnen heb ik vooral als ik ongesteld moet worden of als ik supergestressed ben. Is het geen migraine, RK? (heb ik heel af en toe met misselijkheid en overgeven).

Het enige wat ik kan doen op dit soort momenten is een paracetamol innemen, een warm(e) bad/douche nemen en mijn vriendje masseert het vaak. Verder kan ik dan alleen maar slapen... Ik heb het niet elke dag gelukkig en in de ongesteldheidsweek doe ik zo rustig aan, als maar kan (wat ook niet altijd kan helaas), maar het blijft een crime..... Sterkte, wie weet vind jij er wel iets op......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:35

Thanks starbreeze

Ik zeg ook steeds dat het met een ongeluk van een paar jaar terug te maken heeft, maar dat kan volgens de dokter niet omdat ik toen geen last van mijn nek had.
Toch heb ik het sindsdien meer en ik heb toen wel een hele flinke optater tegen mijn hoofd gehad.

Had jij na je ongeluk wel meteen last van je schouders/nek?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-07 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:36

Ik heb het idd meer als ik ongesteld moet worden, maar helaas zo ook nog.
De dokter noemt het idd migraine, maar ik voel het duidelijk vanuit mijn nek omhoog trekken.
Paracetamol werkt helemaal niks.
Met een paar aleve's onderdrukt het iets.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:37

runningkawa schreef:
Thanks starbreeze

Ik zeg ook steeds dat het met een ongeluk van een paar jaar terug te maken heeft, maar dat kan volgens de dokter niet omdat ik toen geen last van mijn nek had.
Toch heb ik het sindsdien meer en ik heb toen wel een hele flinke optater tegen mijn hoofd gehad

Mijn moeder is met paard en al over de kop geslagen en hun denken dat het daar ook van komt en erna heeft ze nog een auto ongeluk gehad dus ze denken dubbele whiplash.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:38

Ik denk daar dus ook aan, maar volgens de dokter kan het niet omdat ik toen niet meteen heb geklaagd over nekpijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:39

runningkawa schreef:
Ik heb het idd meer als ik ongesteld moet worden, maar helaas zo ook nog.
De dokter noemt het idd migraine, maar ik voel het duidelijk vanuit mijn nek omhoog trekken.
Paracetamol werkt helemaal niks.
Met een paar aleve's onderdrukt het iets.

Ik heb migraine en bij mij trekt het ook omhoog vanuit mijn nek. Mijn schouders en rug zitten vaak ook helemaal vast. Een en al knobbels van de samengetrokken spieren. Vriendlief schrikt dan altijd van mijn doorgaans soepele rug, want daar is dan niets meer van over......

Paracetamol helpt bij mij ook niet echt, maar wel zo dat ik in slaap kan vallen. Ik ben een miepjemiep en neem liever geen tabletten/pillen in, dus als ik een paracetamol slik, wil dat al heel wat zeggen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:41

Ja dat heb ik dan ook, van die knopen...heel fijn als ze daar aan komen Haha!
Al zitten er ook knopen bij mijn schouderbladen zonder hoofdpijn..krijgt fysio ed ook niet los....altijd handig...

Ik slik ook liever niks, maar het kan mij vaak net verlossen van overgeven...slik ik niks is het zeker raak.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:41

runningkawa schreef:
Ik denk daar dus ook aan, maar volgens de dokter kan het niet omdat ik toen niet meteen heb geklaagd over nekpijn.

Mijn moeder ook pas jaren erna.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:42

RK -> ben jij wel eens bij een chiropractor geweest?
die heeft mij namelijk ook heel erg geholpen! mijn klachten over de hoofdpijn lijken erg op die van jou namelijk... ik heb nou alleen nog maar spanning op me spieren zonder dat het meteen pijn doet.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:43

Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb er ook ontzettend veel last van. Vooral door stress krijg ik het heel erg, dan span ik ongemerkt heel erg die spieren aan. Wat bij mij nu echt goed helpt is een goed bed en een goed kussen. Je hebt tegenwoordig foam matrassen van 'traagschuim', daar kan je ook een dekje van op je matras leggen. Dit helpt heel goed, je hebt er ook kussens van. Dat ondersteunt je nek echt tijdens je slaap en kan je beter ontspannen.
(wil geen reclame maken) Maar bij Beter Bed kan je kussens kopen van eco line. zijn best duur maar helpen super goed! Hier kan je ook dekmatrasjes kopen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:44

ja, van de zomer nog.
2 verschillende omdat ik wilde kijken of daar ook nog verschil in zat.
Elke week zeiden ze, je mag bijna een week overslaan..maar elke week moest ik terug omdat het niks verbeterde.
Na een keer of 15 ben ik zelf gestopt. Omdat ik door andere mensen te horen heb gekregen dat het zo vaak niet elke week mag. En ik had er ook niks aan.

patjelisa, aah, kijk, dat kan dus wel degelijk...waarom zegt die rare HA van mij dan van niet?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:48

*meld zich ook*
Nu al een jaar of 6, vrij vaak..iedereen "nieuw" (fysio dokter ed) wimpelt het eerst af met stress...tot ze er achter komen dat het geen kl*ot uitmaakt of ik nou wel of niet goed in mn vel zit.
Wel sporten, niet sporten, wel computeren, niet computeren zit geen verschil.

Wel slaap ik op een erg hard matras zonder kussen, dat heeft tot nu toe de meeste verlichting met zich mee gebracht.

En kersenpitzak, shawls als het ook maar iets kouder word of waait..en af en toe gewoon een naproxen er tussen douwen...

EDIT:
runningkawa schreef:
Ik slik ook liever niks, maar het kan mij vaak net verlossen van overgeven...slik ik niks is het zeker raak.

Jij word dus ook misselijk van de pijn?
Ik af en toe wel, voel ik me niet lekker, krijg het heet. En daarna overgeefnijgingen. Ga dan altijd maar liggen met alles donker/stil en hopen dat ik snel in slaap val..
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 27-09-07 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt