Ook slachtoffer van een medische fout?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_

Re: Ook slachtoffer van een medische fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:13

wat een erge verhalen hier zeg!

ik heb ook weleens wat met zulke fouten gehad, maar die waren nooit zo erg als die ik hier lees.

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:33

Barmat schreef:
Wat een verschrikkelijke verhalen hier Verdrietig

Helaas kan ik er ook over meepraten..

In februari werd ik na een val van mijn paard door de huisarts IN OPLEIDING naar huis gestuurd, terwijl ik niks meer wist, gedesorienteerd was en als een klein kind liedjes en versjes liep te zingen. Het zou een hersenschudding zijn. Zij vond het niet nodig een volleerde huisarts te raadplegen.

Een week later werd ik van mijn werk gehaald door de ambulance omdat ik plots uitvalsverschijnselen links kreeg, en mn gezicht ging hangen. In het ziekenhuis zijn geen onderzoeken verricht en werd het op pshychische druk gegooid, ik moest maar uitrusten.

Ongeveer drie maanden later in Duitsland is men er door een (verlate) MRI scan achter gekomen dat het alles behalve stress was, maar een hersenbloeding, waarvan de bloedprop nog te zien was en ook dat er te zien was dat ik meerdere kleinere nabloedingen gehad had.

Al die tijd had ik er bij mijn HA in NL er op aangedrongen onderzoeken te verrichten, maar hij vond mij letterlijk een zeur Boos!

Deze hersenbloeding is een indirect gevolg geweest van mijn keiharde val die week voordat de bloeding optrad en had veel erger kunnen aflopen als ik pech gehad had.... hier heeft echt een engeltje op mijn schouder gezeten.

Sinds ongeveer 5 weken weet ik ook dat deze hersenbloeding geleid heeft tot epilepsie, waar ik wellicht mn hele leven aan vast zit, inclusief medicijnen. Eerder erkennen van de hersenbloeding had wellicht dit kunnen voorkomen / milder kunnen maken, zeker is het echter helaas niet.

Ik twijfel nog steeds of ik een aanklacht ga indienen, ik ben zoveel kwijt geraakt - ik ben vergeetachtiger geworden, mijn linkermondhoek blijft altijd wat hangen, ik heb epileptische aanvallen die mijn leven beinvloeden, ik ben mijn baan hierdoor kwijtgeraakt en kan sindsdien niet meer werken en zit dus thuis, achter de geraniums....

Kippenvel.....
Van zulk soort dingen, doe ik mijn ogen zicht, en sla ik die huisarts helemaal in pijnpoeier!
Boos! Boos! Boos! ooooh!! Wat een #$%^&* zijn er toch!
Ik zou ook twijfelen hoor, of ik een aanklacht zou indienen..
Je zou jezelf vragen kunnen stellen zoals.. Wat schiet ik ermee op?
Zou ik mijzelf fijner voelen dan? Zou ik spijt krijgen? Of een opluchting?
Zou ik het beter kunnen accepteren? Is dit mijn energie waard?! Zulk soort dingen,
MOCHT je daar al niet overna hebben gedacht, denk het wel.. maar probeer gewoon te helpen..
Ik weet echt niet wat ik in jou situatie zou doen, wat ik WEL weet is dat er veel dingen zijn,
hulpmiddelen, heb ik het over, die je kunnen helpen.. Ik heb hier thuis echt van allessss liggen..
Voedingskussen voor bij het slapen in mn rug! ERG FIJN! Hometrainer, kappersfiets (een kappers
krukje IN DE VORM VAN EEN ZADEL! HA HA!) Rollator, krukken, een soort dienblad, zodat ik gewoon liggend
kan eten zonder te knoeien.. enz enz.. Er zijn veel dingetjes die je kunnen helpen.. maar het belangrijkste is
dat je jezelf niet gaat afvragen.. Waarom ik? Waarom bij mij? TUURLIJK moet je daaraan denken, en erom huilen
alsof het het einde is, DOODLOGISCH! heb ik ook gedaan! Maar bedenk dingen die je helpen,
gedachten's die je helpen, ipv negatieve gedachtens.. Het is heeee moeilijk, maar geloof me,
accepteren is het beste.. Alleen het duurd lang.. Ik wens je HEEEEEL VEEEEL sterkte, en ik hoop
dat het leven je voor de rest erg zal meevallen! Want zoals ik zie kun je dat zeker gebruiken! En zoek iets wat je motiveerd,
de paarden bijv! Trek er lekker opuit, mocht je dat kunnen, nog 1 ding.... G-E-N-I-E-T van de kleine dingen...

Sterkte, liefs cheyenne..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:41

Na een operatie bleef mijn moeder klagen over vreselijk buikpijn. De verplegers vonden haar na een tijd een zeur. Tot ze na 6 dagen de buik opnieuw geopend hebben en bleek dat er een drain van 20cm was blijven zitten...