Wat vinden jullie van Sonja Bakker???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Santosww

Re: Wat vinden jullie van Sonja Bakker???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 16:05

Kim_H schreef:
Ik ga volgende week ook beginnen met SB. Omdat wij ons profielwerkstuk over 'Big Diet' doen, kwamen we op het idee dit erbij te doen.*En het komt nog eens goed uit bij mij Schijnheilig *
Het scheelt dat mijn moeder voor het hele gezin de warme maaltijd gaat koken, of ze de tussendoortjes en lunch ook doen is mij een zorg en moeten ze zelf weten, maar zo sta je wel met meer mensen samen. Ik zou graag een kilo of 10 kwijt willen hebben, maarjah, we hebben het niet voor het zeggen he, Knipoog

is 10 kilo niet een beetje te veel?? Ik heb net in je profiel gekeken en je foto's, maar ik denk dat als jij 10 kilo wilt afvallen er niet veel overblijft (niet aanvallend bedoeld hoor).

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:14

Les 1: dieeet werkt nooit op de langere termijn. Niet aan beginnen dus. Gewoon gematigd eten, van alles een beetje en probeer alleen de geraffineerde producten lekker links laten liggen. Je weet echt zelf wel wat wel en niet goed is, toch?

Verder vind ik iedereen die een commercieel slaatje slaat uit het volgende mirakeldieet laakbaar. Ik vind dat ook Sonja Bakker al meer dan haar deel van de centjes verdient heeft.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:16

Esmeralda schreef:
[Jij wilt dus zeggen dat je in 6 mnd tijd, 35 kilo ben afgevallen!!!!
Vind het geweldig voor je, maar of het nou goed is?
Misschien stomme vraag hoor, maar dat heeft je lijf toch nooit
netjes bij kunnen houden?
Zie dat hier namelijk bij een vrouw, ook in korte veel afgevallen
en de "lellen" hangen erbij. Kan niet zeggen dat dat nu mooi is.

Ik denk dat "lellen" de minste van je problemen zijn. Wat heeft het dieet met je spijsvertering en je stofwisseling gedaan, zeker met het oog op de langere termijn?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:45

Ik heb het boek net gekocht.
Dit weekend hebben we nog 2 feestjes, en daarna ga ik beginnen, zaterdag ff boodschappen doen.

Optimel enzo doen jullie dat? of gewone melkproducten?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:15

magere yoghurt neem ik altijd, ik drink geen mlk, mar optimel is zeker ook goed voorje, of karnemelk!
succes ermee hoor! Lachen

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:16

Santosww schreef:
Kim_H schreef:
Ik ga volgende week ook beginnen met SB. Omdat wij ons profielwerkstuk over 'Big Diet' doen, kwamen we op het idee dit erbij te doen.*En het komt nog eens goed uit bij mij Schijnheilig *
Het scheelt dat mijn moeder voor het hele gezin de warme maaltijd gaat koken, of ze de tussendoortjes en lunch ook doen is mij een zorg en moeten ze zelf weten, maar zo sta je wel met meer mensen samen. Ik zou graag een kilo of 10 kwijt willen hebben, maarjah, we hebben het niet voor het zeggen he, Knipoog

is 10 kilo niet een beetje te veel?? Ik heb net in je profiel gekeken en je foto's, maar ik denk dat als jij 10 kilo wilt afvallen er niet veel overblijft (niet aanvallend bedoeld hoor).

Haha nee, ik snap je wel hoor. Knipoog Heel veel zeggen dat. Maar toch vind ik dat er nog wel wat af kan. Ik zou graag 60 willen wegen, (dus weeg nu zo ong 70, klinkt zo veel vind ik) maar als het meer is, maakt mij ook niet uit hoor, het gaat mij ook wel om het gezonde eten. Mijn hele familie doet mee dus. Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:37

Zo ik heb boodschappen gedaan, maandag kan ik los!!

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:10

Haha, ik ook. Lachen Mijn moeder heeft ook al het een en ander gehaald. Ik ben benieuwd Knipoog

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:22

Nibbit schreef:
Ik heb het boek net gekocht.
Dit weekend hebben we nog 2 feestjes, en daarna ga ik beginnen, zaterdag ff boodschappen doen.

Optimel enzo doen jullie dat? of gewone melkproducten?

Optimel 0 % vet yoghurt is heel lekker! Gewone magere yoghurt vind ik maar zuur. En Optimel heeft dus ook met aardbei smaakje enzo. Dan is het gewoon lekker!

I.p.v. optimel drink spul neem ik meestal een glas melk. Voor in het boek staan ook lijstjes met gelijkwaardige dingen he. Kan je zelf het menu aanpassen als je iets niet lekker vind of niet in huis hebt. Als je maar niet steeds hetzelfde neemt.

Ik ben nu 12 kilo kwijt na 14 weken Lachen. Ik neem trouwns vaak (bijna elke dag wel) iets extra's zoals een stukje chocola, koekje, beetje chips, popcorn etc. Maar met mate (dus 1 koekje ipv een pak en 1 schaaltje chips ipv een zak)

Er hangt trouwens nog niets bij mij hoor Haha! Alles gaat juist minder hangen Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:29

Klinkt goed hoor, 12 kilo is veel!! Hopelijk werkt het bij mij ook zo goed Haha!

Ik heb me even in het boek verdiept en het is idd wel fijn dat je dingen mag afwisselen.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:22

Citaat:
Kan er niet echt aan dat het boek mij zegt wat ik precies moet eten.... Veel dingen vind ik helemaal niet zo lekker...

Ik ben ook allergisch voor voorgeschreven menu's. Heb daarom besloten om vanaf maandag naar de weight watchers te gaan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:39

Ik ben bij een dieëtiste geweest en die gaf aan dat bijna alle dieëten erop gebaseerd dat je te weinig eet. Ik leek dik te worden van de lucht en dat bleek ook ze te zijn. Ik at zo weinig dat mijn lichaam alles probeerde vast te houden. Ik ben op haar aanraden helemaal gestopt met alle producten met suiker en vet. En veel koolhydraatrijke producten te eten, bijv.brood en aardappelen. Ikmerk dat je dan heel makkelijk afvalt door meer te gaan eten en dat is best lekker. Ik moet wel zeggen da ik het door stress er ook weer bij gegeten heb, maar dat is omdat ik na een week of 14 helemaal terug gegaan ben naar mijn oude patroon. Het heeft wel lang geduurd voor ik weer bijkwam, en nu begin ik opnieuw en ga ik door. Mijn collega's bakkeren en geven allemaal aan dat ze continue honger hebben en in tegenstelling tot wat Sonja beweert,beweerde mijn dieëtiste dat je geen honger mag krijgen, ja een half uurtje voor je gaat eten maar niet als je nog lang geen maaltijd op het programma hebt staan. Want dat is de reden van het snaaien.

Dus ik vind het super dat het zovelmensen lijkt te helpen, maar ik doe het liever op mijn eigen manier.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:18

Sonjim, grappig dat je er over begint.

Mijn man at ook niet veel, maar bleef wel langzaam aankomen en afvallen, homaar.

Ook hij kreeg het advies om minder dierlijke eiwitten te eten en lekker veel koolydraakrijke produkten. Hij eet nu veel meer dan hij daarvoor at (en ook vaker op de dag) en voelt zich daar heel goed bij. En niet onbelangrijk, hij valt nu eindelijk langzaam af!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:59

Door te weinig te eten gaat je lichaam reserves proberen te houden en nog een nadeel, als je te weinig eet gaat je lichaam seintjes afgeven dat je eten moet en dan gaan de meeste aak snaaien en dat is meestal minder gezond. Ook bij weight wathchers zie je dat mensen punten tellen en dus best ijs mogen mits ze daar brood of andere gezonde dingen voor laten. De dieëtiste zij tegen mij, je kunt best een keer snacken. Dan val je die dag niet af maar dat is je keuze, maar je mag er nooit je normale eten voor weglaten, ivm het op gang houden van je vertering. Daarbij als je voldoende eet heb je minder zin om te snacken.

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:12

Ik denk dat SB een houvast is voor de mensen die af willen vallen! Wanneer je zelf je eetpatroon veranderd val je snel terug in je oude ritme.
Mijn moeder is er al bijna 30kilo mee kwijt en staat bijna op haar streefgewicht, ik vind het erg knap van haar omdat ze eigenlijk al vanalles had geprobeerd!
Ik heb het ook een paar dagen geprobeerd, niet omdat ik af moet vallen maar om eens te kijken, en ben toch van mening dat dit dieet niet echt gezond is! Je eet gewoon echt te weinig!

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:00

Zo, ik heb mijn eerste dag er ook opzitten. Het viel mij heel erg mee. Lachen Ik had wel iets meer honger als normaal, maar toch te doen. Knipoog Een vriendin van mij doet ook mee(voor school dus) en de ander is er helemaal niet mee eens dat we dat doen, ze is anti-sonja. Tong uitsteken Zitten wij daar met bijv. een Appel, 'zuchtt'. Als 't zo doorgaat hou ik 't wel 12 weken vol!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:33

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:35

Tja, en daar is dus om ene vage reden een slotje op gezet!!
Ik ben vorige week begonnen. Mijn grootste veranderingen zijn meer fruit, steeds tussendoortjes en een iets groter ontbijt dan een evergreen. Ook geen cola maar water. Ik drink wel koffie met ms en neem ook nog wel een gebakje. Alleen nu maar 1 stuk en dan zoek ik ook het kleinste stuk op. Ik vind het erg makkelijk dat alles voorgeschreven staat. Alleen moet ik nu wel 2x per week boodschappen doen omdat rauwkost niet zo lang goed blijft. Ik denk dat het redelijk goed is vol te houden. En als je merkt dat je na de Sonja weer de verkeerde kant op gaat, kun je zo weer je boek openslaan.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:52

Ik vind het goed vol te houden, ben nu bijna 4 weken bezig en al 6,5 kilo kwijt!!

Doordat mn vriend graag `s avonds "normaal" wil eten doe ik dat niet precies, wel qua hoeveelheden, maar de groente en aardappelen/rijst/pasta doen we gewoon zoals anders.

Jij ook succes DendroFleur!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:56

Pfffff gelukkig,ik dacht dat ik de enigste was met niet afvallen!!
Sonjim...ja idd mijn lichaam staat ook door te weinig eten in de wachtstand,en val ik dus niet af daardoor volgens de huisarts.
Nu moet ik leren om juist te gaan eten... Gestoord
Niet zoals ik deed,en dat was echt maar 1 keer per dag/DOM!!
Heel veel succes allemaal.. Doei! Vork

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:19

sonja bakker is eigenlijk een te rigoreus dieet. je kunt het beste per week 500 - 2200 kJ (dus geen calorien) minderen in je eten. Of zoveel meer energie verbruiken. Beide kan ook, maar het totaal mag daar niet over heen komen. 1 kcal = 4,3 kJ.
Het beste is om per week ong 0,5 kg tot 1 kg af te vallen.

Qua koolhydraten, eiwitten en vetten moet de verhouding ongeveer gelijk blijven. het totaal dat je minder in energie inneemt/verstookt moet dus wel in verhouding blijven. Als je erg gaat minderen in koolhydraten, zal je vooral veel water kwijt raken, hiervan is het gevolg dat het effect in de eerste 14 dagen het grootst is. Als je erg gaat minderen in eiwitten, zal dit tot een spierafbraak leiden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:40

Ik ben fel tegenstander van SB. Het is een crash-dieet met alle gevolgen van dien en gebaseerd op veel te weinig eten waardoor de kilo's eraf vliegen, iedereen helemaal blij is, dan normaal gaat eten en de kilo's er dubbel zo hard weer aankomen.

Ik volg de voedingsadviezen van de Hartstichting, gezonde verantwoorde voeding in behoorlijke hoeveelheden met ruimte voor kleine uitspattingen als een keertje een gebakje, patatje, chipje, biertje enz. waardoor je het en heel makkelijk kunt volhouden en toch kunt genieten van alle leuke en lekkere momenten en hapjes en verantwoord kunt afvallen met een langdurig effect.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:53

Na ruim 5 weken goed gevolgd te hebben val ik nu ineens af en flink ook.

Sonja is geen crash dieet en heb ook geen zin om het uit te leggen....heb zelf ook voeding gestudeerd..zodoende

Ik houd vol eindelijk gaat het werken....

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:54

Sinds een collega van mij is gaan SB-en heb ik een gloeiende hekel gekregen met alles wat te maken heeft met Sonja Bakker Boos! Die collega leek goed te beginnen met het dieet maar was na een week of 2 zo geobsedeerd door SB dat ik er werkelijk helemaal gek van werd. Elke dag stond ze op de weegschaal, elke dag ging ze kijken hoeveel ze was aan gekomen of afgevallen. Ze zag er zeer ongezond uit, had gebrek aan energie, werd verschrikkelijk sjachie en er viel geen land meer mee te bezeilen......

Ik ben meer een voorstander van gewoon normaal eten, voldoende drinken en met je kont van de bank afkomen en gewoon gaan sporten....... Veel mensen die gaan dieeten denken zo makkelijk af te vallen maar ze vergeten even dat je lichaam gewoon beweging nodig heeft om gezond af te kunnen vallen. Mensen worden lui van een dieet volgen, lui in de zin van niet genoeg bewegen.

Nee voor mij geen dieet, ik eet gewoon wat gezonder als er een kilo af moet en ik sport 2 tot 3 keer in de week. Ook neem ik veel vaker de fiets of wandel ik ergens heen i.p.v. de auto te nemen.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:04

Ben er ooit ook mee begonnen na veel gezeur hier thuis dat het nie nodig was. Na 3 weken weer mee gestopt, omdat ik het hartstikke koud had elke keer duizelig werd enzovoort.

Nu let ik gewoon op mijn eetpatroon en de kilo's gaan er vanzelf af. Niet meer duizelig, niet meer zo moe!! *LOL*