Microgynon 30 eruit?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Microgynon 30 eruit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:37

klopt tinaaz,het enige wat kán verschillen(hoeft niet)is een hulpstof

ik wil niet vervelend overkomen,maar veel problemen worden erg opgeblazen(zeg niet dat het bij jullie zo is)
maar waarom het niet proberen,als het niet bevalt kan het altijd terug gedraaid worden.

en hoezo verstandig?
ieder zijn keuze,maar door de merkloze middelen kan de gezondheidszorg goedkoper worden,profiteren we allemaal van.
natuurlijk niet ten koste van je gezondheid.

en als de stoffen hetzelfde zijn,zijn ze gewoon hetzelfde,mensen die daar niks van weten kunnen ook niet oordelen.
wat ik al zei,alleen een hulpstofje kan verschillen en als het gevaarlijk of ongezond zou zijn,zou de apotheek het echt niet doen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:59

Ik kreeg een poosje terug opeens engelse microgynon mee :s Erg irritant want de dagen staan hierbij alleen achterop, vind ik niet handig Stond ook raar te kijken, dat daar geen briefje ofzo over bij was. Had wel netjes gevonden als gemeld was waaróm zeg maar.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:02

Dit heb ik ook gehad. Ik heb contact gehad met de dokter, en hij heeft toen weer de microgynon voor mij bestelt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:23

Snoevie schreef:

Wat ook nog kan voorkomen is dat de opnamesnelheid verandert. Dit heb ik bij enkele andere middelen meegemaakt. De tablet was dan ook echt anders (het ene merk is bijvoorbeeld heel makkelijk door te breken en een tablet van het andere merk is met een hamer nog niet kapot te krijgen) en ik kon duidelijk verschil in werking merken.
In mijn geval pakte het in een situatie gunstig uit, in de andere situatie is de apotheek na meerdere klachten weer overgegaan op het middel dat ze eerst hadden, ik was niet de enige die er last van had.

Toch denk ik dat het bij de pil allemaal best meevalt en...

Citaat:
maar waarom het niet proberen,als het niet bevalt kan het altijd terug gedraaid worden.

... dit is natuurlijk zeker waar Lachen

Citaat:
ieder zijn keuze,maar door de merkloze middelen kan de gezondheidszorg goedkoper worden,profiteren we allemaal van.

Dus ik ben zeker voorstander van merkloze middelen waar mogelijk. En ik hoop dat niet te veel mensen hier tegenin gaan alleen omdat ze het niet kennen. In de meeste gevallen is er weinig verschil (zoals paracetamol van het kruidvat niet verschilt van paracetamol van de Etos.)

belinda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:24

nog even over die rigevidon.. ik heb bij ons int dorp al verschillende mensen gehoord met dezelfde klachten.. het schijnt dat hij bij ons niet meer in de handel is.. gelukkig maar Lachen

mijn collega zat toevallig steeds te klagen over hoofdpijn enz. dus ik vroeg naar haar pil, zij slikt ook rigevidon.. het moet dan toch echt wel aan die pil liggen lijkt mij dan..!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:26

Snoevie schreef:
nee die is er niet uit en degene die jij hebt gekregen is precies hetzelfde,alleen iets goedkoper(werk zelf in de apotheek)

kan zeker geen kwaad omdat de werkzame stofjes hetzelfde zijn,geen zorgen dus hoor

Maar toch, ik heb ook die nieuwe gehad en mijn gezicht en hals zaten in een keer vol met bultjes had ik met die andere nooit Nagelbijten / Gniffelen Is nu wel weer weg getrokken. Het is ondertussen alweer de zoveelste keer dat ze veranderen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:52

bedankt,shadow

en dat is vervelend goldie,het kan natuurlijk altijd minder uitpakken.
wij proberen in onze apotheek zo min mogelijk te veranderen,helaas komt het ook veel voor dat de fabrikant zelf het middel veranderd.
als wij een goedkoper middel aankopen doen we dat uiteindelijk wel voor de klant,omdat zoals ik al zei dat veel scheelt in declaratie kosten.
maar het is natuurlijk best vervelend en verwarrend en daarom zullen we het niet doen als t niet nodig is en de mensen voorlichten(klink ik proffessioneel he,haha)
maarja niet alles gaat altijd goed,mensen kunnen dan ook bij ons terecht voor een vraaggesprek over deze zaken.
gaat toch om je gezondheid en je eigen gevoel erover!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:30

Flew schreef:
Ik zit bij FBTO.. Weet niet wat hij wel/niet vergoed, waar kan ik dat zien? Ik wil graag Microgynon houden omdat ik er: niet van aankom/ geen moodswings krijg (bij de pil die ik ervoor kreeg had ik die wel)/ + hij gewoon goed bevalt.

Maar die andere zal dan net zo goed bevallen, want het is dezelfde, alleen zonder een merkje erop. Moeilijk soms mensen overtuigen in de apotheek (sta er zelf ook)..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:44

Snoevie schreef:

ik wil niet vervelend overkomen,maar veel problemen worden erg opgeblazen(zeg niet dat het bij jullie zo is)

en hoezo verstandig?
natuurlijk niet ten koste van je gezondheid.

en als de stoffen hetzelfde zijn,zijn ze gewoon hetzelfde,mensen die daar niks van weten kunnen ook niet oordelen.
wat ik al zei,alleen een hulpstofje kan verschillen en als het gevaarlijk of ongezond zou zijn,zou de apotheek het echt niet doen

Klopt: stof is hetzelfde, maar niet iedereen reageert even goed op de eventueel andere hulpstof Lachen. Je kan altijd nog omruilen voor de echte mycrogynon als je dat wil, maar als je geen last hebt van de merkloze zou ik die gewoon houden.

(mijn vriend die had het met zijn ritalin: apotheek ging over op goedkopere maar mijn vriend reageerde slecht op de hulpstof waardoor zijn ritalin niet goed werkte. Hij heeft zijn oude medicijn terug gekregen van de arts, maar: hij was een uitzondering. Hij was een van de weinige die wél op de hulpstof reageerde)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:10

Hm begin nu aan de laatste strip Microgynon 30. Ben benieuwd wat ik krijg dan als ik nieuwe moet halen. En verder gewoon proberen dus.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:44

ja dat kan ook welshcobfan,wij hebben hier meerdere mensen die de originele ritalin nodig hebben.
succes miss_blimm komt vast goed met de merkloze

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:09

Ik had eerst altijd Microgynon 30, een half jaar geleden ongeveer kreeg ik Ridgevidon (of zo iets) mee. Het is niet eens van dezelfde fabrikant! Ik had ook last van bijwerkingen, doorbraakbloedingen, slaaaaapen (echt abnormaal vroeg!). Een collega lag ook om 19 uur al in bed na het overstappen op deze pil. Of het nu hetzelfde is of niet, ik hoef m niet meer!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:20

hmmm, dan lag 't dus niet aan mij. Lachen
had ook microgynon 30, en toen rigevidon. moe,moe,moe en hoofdpijn steeds.
nu heb ik sinds deze strip wéér een andere, die met die stofnaam levonorgestrel-nogwat. die gaat weer beter; minder moe, minder hoofdpijn!
zie je wel, ben niet gek: het lag aan de andere pil! Haha!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:22

k moet ook nieuwe halen....ben benieuwd..is de microgynon 30 er nog wel of heelmaal niet meer?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:23

Ik heb al een hele tijd geen microginon meer, maar regividon oid, ik merk wel verschil, terwijl het dezelfde is volgens de assistente Verward

Ik heb ineens pijn in me buik als ik ongesteld ben, en heb zo nu en dan van die doorbraak bloedingen, Scheve mond

HouVanUtopia schreef:
k moet ook nieuwe halen....ben benieuwd..is de microgynon 30 er nog wel of heelmaal niet meer?

Bij mijn huisarts al een hele tijd niet meer, maar dat verschilt nogal per huisarts. Lachen
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 13-09-07 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:24

Is die wel gwoon veilig ?? zelfde werking?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:24

marleen_88 schreef:
Ik heb al een hele tijd geen microginon meer, maar regividon oid, ik merk wel verschil, terwijl het dezelfde is volgens de assistente Verward

Ik heb ineens pijn in me buik als ik ongesteld ben, en heb zo nu en dan van die doorbraak bloedingen, Scheve mond

HouVanUtopia schreef:

Bij mijn huisarts al een hele tijd niet meer, maar dat verschilt nogal per huisarts. Lachen

Nja het is nu bij mij dus half jaar terug ....

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:29

HouVanUtopia schreef:
Is die wel gwoon veilig ?? zelfde werking?

Ja ik ben nog steeds niet zwanger. Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:12

het is hetzelfde stofje en dus gewoon veilig.
wij hebben het merk rigevidon niet in de apotheek ivm wisselende klachten erover.

het merkloze; ethynylestradiol/levonorgestrel en de stediril 30 hebben we allebei en die zijn wel absoluut goed

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:33

Ik was vanmiddag ff naar de apotheek geweest, ik kreeg gewoon voor een jaar Mycrogynon mee, precies zoals altijd.

Alleen was de doordrukstrip iets vernieuwd, andere layout en lettertyp enzo Lachen

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:01