Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosjelief schreef:Ik ben ook latijd moe. Ik kna hele middagen slapen en dan nog moe wakker worden. Mijn middag dutje heb ik echt hard nodig anders krijg ik die avond geheid onwijse koppijn!
Ik ben heel vaak naar de dokter geweest. Allerlei testen gedaan op allerlei ziektes maar geen van allen was het. Aan de antidepressiva ben ik ook al jaren en ook dat helpt niks. Ik heb meer het idee dat ik daar nog vermoeider van word.
Ik hoorde laatst trouwens iets van een begeleider van mij wat nog best wel eens waar zou kunnen zijn....
Hij had het erover dat mensen die altijd moe zijn teveel denken. Dat klinkt heel raar maar er zit een kern van waarheid in. Je kan bijv. constand denken wat je allemaal moet doen die dag, die week, die maand enz... Maar ook fantaseren is denken. De hele dag door denken daar word je moe van! En slapen heeft dan geen nut want alles waar je die dag aan gedacht hebt, gepiekerd, gefantaseerd moet je in je slaap verwerken.
Volgen jullie dat een beetje?
Ik vond er best wel iets in zitten. Want hij heeft in mijn opzicht wel gelijk. Ik dnke de heledag door. Wat moet ik zo nog doen, dit moet nog gebeuren, ik ga straks daarheen, hoe zal die avond eruit zien, enz. enz.
Het is geen ziekte, er word nooit over gepraat maar ik hbe het idee dat dat bij mij nog wel eens zou kunnen zijn.
iemand anders herkenning?
angel_moby schreef:ik heb morgen afspraak bij de dokter maar we hebben nu ook weer weinig hoop dat er wat uit komt waarom ik altijd moe ben.
sronnie schreef:Vraag er eens of ze kunnen prikken op B12, dat ''vergeten'' ze vaak maar daar zit vaak wel de oorzaak achter als ze verder niets kunnen vinden qua bloedarmoede e.d..
Hannanas schreef:( geen vitamine pillen slikken, dat kan ook verkeerde waardes geven.. zeker met b12 )
Misser schreef:Hannanas schreef:( geen vitamine pillen slikken, dat kan ook verkeerde waardes geven.. zeker met b12 )
Vraag me af of dat klopt... B12 tekort wordt vaak veroorzaakt doordat je de vitamine niet (goed) kunt opnemen. Dan heeft een pil dus niet veel invloed?
Ik denk ook veel te veel, niet alleen piekeren, maar ik ben gewoon altijd bezig in m'n hoofd. Dus daar werk ik aan.
Misser schreef:Hannanas schreef:( geen vitamine pillen slikken, dat kan ook verkeerde waardes geven.. zeker met b12 )
Vraag me af of dat klopt... B12 tekort wordt vaak veroorzaakt doordat je de vitamine niet (goed) kunt opnemen. Dan heeft een pil dus niet veel invloed?
Ik denk ook veel te veel, niet alleen piekeren, maar ik ben gewoon altijd bezig in m'n hoofd. Dus daar werk ik aan.