Altijd moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Truf

Re: Altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:51

@Roosjelief: Jaah, enorme herkenning! Een constante gedachtenstroom, om knettergek van te worden. Niet kunnen slapen door te veel gedachten en slecht slapen door te veel gedachten te verwerken.
Ik ben eerder wel opzoek geweest naar wat dit kan zijn en kwam terecht bij ADD. Ik heb geen diagnose, maar vrijwel alles klopt voor mij.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:41

Allemaal leuk en aardig.

Maar wat... zoals zoveel mensen en bij mij, als er nou niets uitkomt.. keer op keer..

Wat kan je dan doen?
De uitspraak "je er niet aan toegeven"ken ik zo langzamerhand wel en geloof me, dat doe ik ook niet. Maar wil ik in de loop van de dag of in de avond nog wat doen in de trant van echt wat doen, veplichtingen, studie.. heb ik echt vaak een tukkie nodig.
Ondanks dat ik het niet wil aangezien je dan toch denkt dat je het in de hand houd...

Niet slapen, wel slapen het helpt allemaal niet. Wel slapen helpt in zoverrre dat je daarna weer verder kan.. niet slapen kan je ff volhouden maar een dip is het gevolg. En als ik wel smiddags slaap ( is tegenwoordig echt zeldzaam ), kan 's avonds nog net zo goed slapen.

Lekker die dip op school, je bent hangerig.. je ogen willen steeds dicht.. je zit jezelf gewoon echt in de weg.

Hoe moet dat uberhaupt als ik / je straks na de studie een drukke, goede job krijg? 5 dagen van 9-5 ( in het gunstigste geval )... dat is echt veel..

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:11

@ hannanas. Daar waar ik het over had is ook geen naam voor en de meeste dokter erkennen het ook niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:14

Moeheid wordt zovaak niet erkent.
Ook bij mij komt er niets uit.
Daar gaat het ook niet om.

Maar hoe ga je er mee om..
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 17-09-07 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:15

j, hoe ga je ermee om...dat is idd nog maar een 2de....

He je mijn stuk gelezen op de vorige pagina??

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:15

ja sorry
Maar dat piekeren moet je dan ook al een beetje je hele leven hebben.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:16

hoeft niet. het kan komen als je je pubertijd inkomt en blijven hangen omdat je er niks mee gedaan hebt, Misschien..denk ik.. is ook maar een gedachte van mij

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:59

ik heb morgen afspraak bij de dokter maar we hebben nu ook weer weinig hoop dat er wat uit komt waarom ik altijd moe ben.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:27

succes!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:30

even een stipje, nu geen tijd om te lezen...

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 09:47

Roosjelief schreef:
Ik ben ook latijd moe. Ik kna hele middagen slapen en dan nog moe wakker worden. Mijn middag dutje heb ik echt hard nodig anders krijg ik die avond geheid onwijse koppijn!

Ik ben heel vaak naar de dokter geweest. Allerlei testen gedaan op allerlei ziektes maar geen van allen was het. Aan de antidepressiva ben ik ook al jaren en ook dat helpt niks. Ik heb meer het idee dat ik daar nog vermoeider van word.

Ik hoorde laatst trouwens iets van een begeleider van mij wat nog best wel eens waar zou kunnen zijn....

Hij had het erover dat mensen die altijd moe zijn teveel denken. Dat klinkt heel raar maar er zit een kern van waarheid in. Je kan bijv. constand denken wat je allemaal moet doen die dag, die week, die maand enz... Maar ook fantaseren is denken. De hele dag door denken daar word je moe van! En slapen heeft dan geen nut want alles waar je die dag aan gedacht hebt, gepiekerd, gefantaseerd moet je in je slaap verwerken.

Volgen jullie dat een beetje?

Ik vond er best wel iets in zitten. Want hij heeft in mijn opzicht wel gelijk. Ik dnke de heledag door. Wat moet ik zo nog doen, dit moet nog gebeuren, ik ga straks daarheen, hoe zal die avond eruit zien, enz. enz.

Het is geen ziekte, er word nooit over gepraat maar ik hbe het idee dat dat bij mij nog wel eens zou kunnen zijn.

iemand anders herkenning?

Ik denk ook veel.
Ik ben ook een planner ik plan alles wat ik op een dag doe en wat ik heel de week met m'n paard ga doen.

Maarja wat doe je ertegen?

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 09:50

angel_moby schreef:
ik heb morgen afspraak bij de dokter maar we hebben nu ook weer weinig hoop dat er wat uit komt waarom ik altijd moe ben.

Succes!
Ik ben benieuwd wat hij/zij gaat zeggen.

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:09

denk dat er weer bloed af genomen gaat worden

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:14

Vraag er eens of ze kunnen prikken op B12, dat ''vergeten'' ze vaak maar daar zit vaak wel de oorzaak achter als ze verder niets kunnen vinden qua bloedarmoede e.d..

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:22

sronnie schreef:
Vraag er eens of ze kunnen prikken op B12, dat ''vergeten'' ze vaak maar daar zit vaak wel de oorzaak achter als ze verder niets kunnen vinden qua bloedarmoede e.d..

wat is B12 dan? zal het zeker als ze bloed prikke het erbij zette.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:53

B12 is een vitamine.
Ik ga hier bij mijzelf ook achteraan.
Al die bloedonderzoeken steeds.. en je hoort nooit de waardes of echt waar ze naar gezocht hebben.
Succes!
( geen vitamine pillen slikken, dat kan ook verkeerde waardes geven.. zeker met b12 )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:48

Hannanas schreef:
( geen vitamine pillen slikken, dat kan ook verkeerde waardes geven.. zeker met b12 )

Vraag me af of dat klopt... B12 tekort wordt vaak veroorzaakt doordat je de vitamine niet (goed) kunt opnemen. Dan heeft een pil dus niet veel invloed?

Ik denk ook veel te veel, niet alleen piekeren, maar ik ben gewoon altijd bezig in m'n hoofd. Dus daar werk ik aan Haha!.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 18-09-07 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:49

Denk jullie ook aan genoeg (water) drinken, want van te weinig drinken krijg ik ook hoofdpijn en moeheid.

En dan moet je veel naar het toilet en dan kan je weer even een 'wakker-worden-loopje' houden Haha!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:02

Ik ben ook vaak moe.. Eerlijk gezegd moet ik zoiezo elke nacht 9 uur slapen, het liefste nog langer.. Ik lig nu al om half 10 in bed Scheve mond om de volgende dag om 7 uur maar goed uit m'n bed te kunnen komen. Moeie benen, alsnog even uit willen slapen.. Echt al een hele tijd, en ik maak nu hele lange dagen op school met een super zware tas op m'n rug waardoor ik ook nogeens ontzettend spierpijn in m'n schouder heb (reuma in de familie, maa rik durf geen bloed te laten prikken), en ik ben ook stil op school, gewoon omdat ik dan moe ben.. Ik wil graag de slappe lach, overal over mee kunnen praten, de hele dag op kunnen letten.. Maar helaas.
Ben maar een paar uurtjes op de verjaardag op m'n tante geweest (zondag) omdat ik zo moe was, en ik moest nog dit en dat.. *zucht*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:35

Misser schreef:
Hannanas schreef:

Vraag me af of dat klopt... B12 tekort wordt vaak veroorzaakt doordat je de vitamine niet (goed) kunt opnemen. Dan heeft een pil dus niet veel invloed?

Ik denk ook veel te veel, niet alleen piekeren, maar ik ben gewoon altijd bezig in m'n hoofd. Dus daar werk ik aan Haha!.

Precies, daarom zeg ik ook geen vitaminepillen slikken. Dat geeft alleen maar een verkeerde bloedwaarde.
Verder heeft het geen zin want als je echt een tekort hebt dan neemt je maag/darmen etc het niet op en moet je het ingespoten krijgen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:51

Ah, op die manier Knipoog.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:14

Misser schreef:
Hannanas schreef:

Heeft niet altijd alleen met opname te maken, bij sommige mensen wordt het door het lichaam afgebroken.
Daarnaast komt het ook veel voor bij mensen welke geen vlees producten eten, ook zit het in melkproducten, dus mensen die geen dierlijke producten willen eten/drinken hebben hier vaak last van omdat het lichaam deze stof zelf niet kan aanmaken.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:24

B12 kan inderdaad een probleem zijn. Ikzelf heb daar ook last van, ik moet iedere week b12 ingespoten krijgen. Niet dat het dan optimaal is, maar zonder die spuiten is het helemaal geen doen. Ik heb nu 5 weken geen spuit meer gehad, ben verhuist dus geen tijd gehad. Dus ik ben nu helemaal niets waard, toch even een spuit halen...

Ik weet hoe vervelend het is dus ik wens je er veel sterkte mee!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:31

ik herken wel heel veel in jullie verhalen.

ik ben eigenlijk al sinds lange tijd, (denk ongeveer vanaf mijn 12e) moe. het begon met hele winters kwakkelig zijn gepaard met duizeligheid. heb ook veel depressie's gehad wat ook gepaard ging met hele erge moeheid. en hoe ouder ik wordt hoe erger de moeheid, vorig winter was het zo erg dat ik niet meer mijn bed uit kon komen. ik nauwelijks iets kon doen zonder te huilen van de moeheid, omdat ik het gewoon écht niet volhield! heb mezelf daarna weer opgepakt en ben gaan hardlopen, veel paardrijden. toch naar school te fietsen, tot ik weer gewoon elke dag naar school ging. in de zomervakantie had ik ook weer erg last van moeheid en nu merk ik dat ik elke nacht 9 uur moet slapen om een beetje fit te blijven. gelukkig heb ik een rustig rooster en kan ik elke dag tot 8 uur slapen, anders had ik het echt niet geweten. ik ging gisteren 11 uur op bed, nog evne tv gekeken en daarna tot half 11 uitgeslapen en nog ben ik moe! om hiermee naar de dokter te gaan zie ik niet zitten, heb 2 jaar terug al bloed geprikt en daar kwam niets uit. de dokter begon zelfs over dat ik cuppe soep moest drinken, bestond er niet voor niets Slapen . dus tja ik probeer veel te slapen, ga inmiddels nooit meer uit omdat ik dat niet meer zie zitten omdat ik zo moe ben. en probeer wel veel te blijven doen, het is niet zo dat ik de hele dag op mij nkont zit. ben wel de hele dag bezig. volgens mijn moeder kon het ook wel komen omdat ik niet lekker in mijn vel zit, en het 'overeind' staan me heel veel energie kost. denk dat daar wel iets van klopt, maar het lijkt wel of ik ALTIJD moe ben Sigaar .

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:36

volgens mijn ''nieuwen'' dokter ben ik moe omdat ik te veel zou doen en hoofdpijn omdat me nek vast zit ofso. als het niet over gaat moet ik weer trug komen.