Ongezond melk versus limonade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Re: Ongezond melk versus limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:18

katiavl schreef:
Sites op internet zijn vrijwel nooit onafhankelijk, dat heb ik toch geleerd op universiteit Lachen dus anti melk stukjes ook niet Lachen

Toch kom je veel tegen over dat melk ongezond is en een stuk minder dat het gezond is.
Maar misschien kan je een wetenschappelijk tijdschrift vinden waar onderzoeken in staan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:19

Ik denk dat je ze niet als 'de waarheid' moet lezen, maar meer als stukken waar argumenten in staan waar je wel eens over na kunt denken?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:20

Frouk schreef:
Maar koeienbaby voeding is onbehandelde koeien melk en dat drinken wij mensen niet?

ja Huilen van het lachen het word behandelt ja, maar het blijft dezelfde melk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:21

Melk is om nog veel meer redenen echt niet goed voor elk
Ik heb COPD en wanneer ik melk drink dan hoest ik me daarna een ongeluk vanwege het slijm dat ik daardoor produceer en wat niet naar buiten kan. Dat geldt voor alle melkproducten in vloeibare vorm. Ik merk het al na 2 slokken.

Zou ik het actief blijven drinken, dan stik ik erin.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-08-07 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:22

Moirsa schreef:
Frouk schreef:
Maar koeienbaby voeding is onbehandelde koeien melk en dat drinken wij mensen niet?

Volgens mij is behandelde melk heel anders als onbehandelde melk, bacterien en dergelijke worden toch gedood, en als je melk vers uit de koe proeft smaakt dat echt 100x anders

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:23

Ach wat is tegenwoordig nog wel gezond? Zelfs de lucht die je inademt is slecht door alle uitlaatgassen.

Limonade drink ik eigenlijk nooit, want ik vind het veels te zoet en ook niet echt lekker.
Melk drink ik iedere dag. Ben er nog nooit ziek door geworden. Misschien komt dat later wel dan...
Maar waarom zou ik dan stoppen met melk drinken? Tegenwoordig zijn de meeste dingen ongezond.

Maar wanneer is melk ongezond? Bij welke hoeveelheid? Staat dat ook ergens want daar ben ik nu toch wel erg benieuwd naar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:25

Mistic schreef:
katiavl schreef:
Sites op internet zijn vrijwel nooit onafhankelijk, dat heb ik toch geleerd op universiteit Lachen dus anti melk stukjes ook niet Lachen

Toch kom je veel tegen over dat melk ongezond is en een stuk minder dat het gezond is.
Maar misschien kan je een wetenschappelijk tijdschrift vinden waar onderzoeken in staan.

Ja bestaat hoor, op scienceweb enzo staat er ook wat, maar dat zijn betaal sites en mag je ook niet kopieren

Je zal bv op een rijstmelk producten website vinden dat soya en dierlijke melk slecht is, en omgekeerd Lachen

bv prostaat kanker bij mannen is de dag van vandaag toch een hekelpunt, waarom weten er dan zo weinig mensen dat melk stimulerend is. Dat vind ik gewoon spijtig, maar als je het dan zegt krijg ik vaak dat ik volkomen gek ben ofzo Lachen

Soyamelk is ook niet gezond, maar dat weten mensen dan weer wel?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:25

Alles is slecht voor je tanden. Als je gezonde tanden wilt houden, dan kan je maar beter alleen water drinken en verder niks eten of drinken.

Dus ja melk is zeker slecht voor je tanden als je het daarmee vergelijkt.
Maar als melk vergelijkt met limonade of vruchtensappen, dan kan je veel beter melk drinken voor je tanden.

Paar weken geleden zei m'n tandarts nog dat het goed was dat ik zoveel melk drink.

Ik heb overigens hele slechte tanden.. drink ik een half jaar melk dan heb ik ong 1 gaatje en drink ik een half jaar limonade/cola dan heb ik minimaal 5 gaatjes.

Voor mij dus echt geen zoete troep.. ik hou het lekker bij m'n (slechte) melk.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:25

Je hoort zoveel tegenstrijdige berichten over melk, dat ik het niet meer zo serieus neem. Net als zout, dat zou ook slecht voor je zijn, en nu is dat ineens niet meer waar. Dan weer wel, dan weer niet...

Ik heb zeker tot mijn zestiende dagelijks melk gedronken bij het ontbijt en avondeten en nu drink ik het nog sporadisch. Ik vind het best lekker en maak me verder geen zorgen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:26

Ik heb daar enkele jaren terug al een stuk over gelezen en ben toen resoluut gestopt met melk te drinken (1/2 per dag ongeveer). Echter, ik eet nog weleens kaas en maak gebruik van andere melkproducten, maar in mindere mate. Uiteindelijk wil ik hiermee stoppen.

Ohja, en een andere reden waarom ik was gestopt met het drinken van melk: Er wordt beweert dat doordat melkkoeien voortdurend ontstoken uiers hebben, er in ieder pak melk ongeveer 1 vingerhoedje pus belandt...

Ik geloof het wel hoor, dat melk toch niet zo goed is voor mensen als gedacht werd. Ja

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:26

LiNdA1986 schreef:
Ach wat is tegenwoordig nog wel gezond? Zelfs de lucht die je inademt is slecht door alle uitlaatgassen.

Limonade drink ik eigenlijk nooit, want ik vind het veels te zoet en ook niet echt lekker.
Melk drink ik iedere dag. Ben er nog nooit ziek door geworden. Misschien komt dat later wel dan...
Maar waarom zou ik dan stoppen met melk drinken? Tegenwoordig zijn de meeste dingen ongezond.

Maar wanneer is melk ongezond? Bij welke hoeveelheid? Staat dat ook ergens want daar ben ik nu toch wel erg benieuwd naar.

ja precies, misschien merk je het later wel... Mijn oma drinkt elke dag 3 glazen melk en is inmiddels al 85, wanneer zou je het dan moeten merken vraag ik me dan af Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:27

Ronja schreef:
Je hoort zoveel tegenstrijdige berichten over melk, dat ik het niet meer zo serieus neem. Net als zout, dat zou ook slecht voor je zijn, en nu is dat ineens niet meer waar. Dan weer wel, dan weer niet...

Ik heb zeker tot mijn zestiende dagelijks melk gedronken bij het ontbijt en avondeten en nu drink ik het nog sporadisch. Ik vind het best lekker en maak me verder geen zorgen.

Maar de anti zijn wetenschappelijk verantwoord en onderzocht, de pro's helemaal niet Lachen want toen melk is goed voor elk, en goed voor de botten was er al helemaal geen studie naar gedaan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:27

Citaat:
Er wordt beweert dat doordat melkkoeien voortdurend ontstoken uiers hebben, er in ieder pak melk ongeveer 1 vingerhoedje pus belandt...

Leuke vraag voor het boerinnetopic?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:28

Tja...het voedingscentrum wordt O.A. gesponsord door de overheid (geloof me..ik ga geen betoog houden dat de overheid nooit liegt! Tong uitsteken ). Op hun eigen site staat:
"Het Voedingscentrum voorziet in de groeiende behoefte aan onafhankelijke, betrouwbare informatie over gezond en veilig eten" Hier kunnen we natuurlijk weer discussieren of dit niet gelogen is, maar dan moet je eerst WEER een nieuw topic aanmaken Knipoog

Zoals eerder werd opgemerkt kwam het "anti" melk stukje van soya.be dus misschien ook twijfelachtig qua onafhankelijkheid?

Zelf hou ik vooralsnog de stelling aan...alles MET MATE. Ik vind melk heerlijk, drink geen liters (trouwens wel halfvol) per dag maar 1 glas elke morgen of avond. Ik denk dat je genoeg voor- en tegenstanders zult vinden alsook stukjes op het internet van mensen die het (denken te) "weten".

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:29

Frouk schreef:
Moirsa schreef:

Volgens mij is behandelde melk heel anders als onbehandelde melk, bacterien en dergelijke worden toch gedood, en als je melk vers uit de koe proeft smaakt dat echt 100x anders

het word gekookt ja Lachen
heb je het wel eens vers geproeft ipv. uit pak? en zonder dat het behandelt is..
die smaak is bijna het zelfde.. maar dat het anders smaakt uit pak komt door de fabriek, die er vanalles in gooit om te zorgen dat het langer houdbaar is Knipoog

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:30

Maanling schreef:
Citaat:
Er wordt beweert dat doordat melkkoeien voortdurend ontstoken uiers hebben, er in ieder pak melk ongeveer 1 vingerhoedje pus belandt...

Ik heb een poosje meegelopen in een melkveehouderij en moet zeggen dat ik niet 1 koe heb gezien met ontstoken uiers.. of ze werden apart gezet
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 28-08-07 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:30

Een koe met mastitis word volgens mij uit de melkproductie genomen, maar dat weet ik niet helemaal. Omdat er ook zoveel antilichamen in melk mogen zitten. Geen idee moet je inderdaadeens vragen Lachen

Maar omdat op soya.be staat is het twijfelachtig, onderzoek komt niet van soya.be onderzoek komt van universiteiten, en daar heeft soya.be gebruik van gemaakt, omdat het in hun economisch voordeel valt Lachen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:31

Maanling schreef:
Citaat:

als het goed is word bij een goede boer de melk van de koeien met ontstoken uiers apart gedaan en dat gaat niet naar de mensen (kittens of kalfjes oid)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:31

Frouk schreef:
Moirsa schreef:

het word gekookt ja Lachen
heb je het wel eens vers geproeft ipv. uit pak? en zonder dat het behandelt is..
die smaak is bijna het zelfde.. maar dat het anders smaakt uit pak komt door de fabriek, die er vanalles in gooit om te zorgen dat het langer houdbaar is Knipoog[/quote]

ja ik heb wel eens echt verse melk gehad. Voor mijn idee smaakte dat echt heel anders, maar dat zou inderdaad dan wel kunnen komen door die spul voor langer houdbaar etc... Maar is melk dan niet slecht voor je omdat ze in de fabriek er een hele hoop rotzooi in gooien?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:33

Frouk schreef:
ja ik heb wel eens echt verse melk gehad. Voor mijn idee smaakte dat echt heel anders, maar dat zou inderdaad dan wel kunnen komen door die spul voor langer houdbaar etc... Maar is melk dan niet slecht voor je omdat ze in de fabriek er een hele hoop rotzooi in gooien?

dat zou kunnen Lachen
maar melk valt bij mij niet onder fabrieks melk Lachen ? maar onder pure verse melk Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:33

Neen, heeft dus niks met de procedure te maken Lachen dat staat er helemaal appart van Lachen eventjes voor de duidelijkheid Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:34

Oke, want dat kon natuurlijk ook nog... aangezien tegenwoordig wel vaker dingen in je voedsel worden gestopt waarvan ik me afvraag of dat wel echt gezond kan wezen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:34

Frouk schreef:
Oke, want dat kon natuurlijk ook nog... aangezien tegenwoordig wel vaker dingen in je voedsel worden gestopt waarvan ik me afvraag of dat wel echt gezond kan wezen

Daar heb je helemaal gelijk in Lachen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:35

Frouk schreef:

denk het niet idd Nagelbijten / Gniffelen

katiavl schreef:
Neen, heeft dus niks met de procedure te maken dat staat er helemaal appart van eventjes voor de duidelijkheid

dan vind ik het helemaal onzin..
hoe kunnen kalfjes dan gezond zijn Vork ?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:36

Ir111 schreef:
Ik denk dat je ze niet als 'de waarheid' moet lezen, maar meer als stukken waar argumenten in staan waar je wel eens over na kunt denken?

zou kunnen,, Nagelbijten / Gniffelen
klinkt logisch iig.. Clown