Wat te doen tegen een jawel.. kater!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Wat te doen tegen een jawel.. kater!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:02

als ik een keer eens wat goed gedronken heb dan ga ik voordat ik naar bed ga altijd een shoarma en een thee nemen....onderweg naar huis begin ik dan alweer te ontnuchteren en heb de volgende dag nooit geen last van een kater hoe dronken geweest ook Knipoog

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:51

Op vakantie hadden we allemaal een grote fles met water naast ons bed staan

ideaaal, geen kater te bekennen Haha!

heul veeel water drinken dus!!!!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:02

Janna538 schreef:
I_love_you schreef:
me broer zeg een glas melk voor je gaat slapen.. Tong uitsteken

Ik meende dat je dat glas melk moet drinken voordat je gaat stappen/drinken Koe

Noooit nadat je bent wezen stappen melk drinken dat komt er gelijk weeruit! Wel voordat je gaat stappen doen dan heb je een bodem in je buik waardoor je niet misselijk wordt de volgende dag.

Gister op mijn verjaardag ook last van een kater, heb de hele dag liggen kotsen Tong uitsteken Vork s'middags maar een zakchips leeg gegeten wat overigens goed hielp Tong uitsteken Met een glas cola Cool

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:10

Veel water drinken na het stappen, voordat je gaat slapen. Dat verdunt de alcohol waardoor het sneller uit je systeem is en je minder last hebt van een kater. Van m'n mama geleerd, die is weet ik veel hoelang student geweest.. ghehe. En dan te bedenken dat ik vermoord word als ik zelf ook maar een druppel alcohol drink..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:15

LauraMc schreef:
Talisa schreef:
Neem een biertje! Haha!
Kater is gewoon afkickverschijnsel Knipoog Dus een biertje en je voelt je weer fit Tong uitsteken hahaha.

Ta, hoe krijg jij het in godsnaam voor elkaar om s'ochtends als je een kater hebt drank naar binnen te werken Nagelbijten / Gniffelen

Met het vooruitzicht dat dit dus echt werkt en je je kater letterlijk voelt verdwijnen Haha!
Is ook niet mijn gewoonte maar met kermis doe ik het wel eens en dan kijkt niemand daar raar van op.

Verder is bewegen goed, ik moet nou eenmaal op zondag ook werken (lang leve het paardenvak en de kroeg op zaterdagavond) en na een helse rit inde auto (heb hem wel eens op de vluchtstrook moeten zetten om te k*tsen Bloos is het na een uurtje werken wel over, ben dan alleen nog duf maar geen hoofdpijn meer en ook niet misselijk. Maarre dat is niet makkelijk om dan je bed uit te komen met het idee, laat ik nou een lekker gaan bewegen. Haha!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:11

Voordat je gaat slapen een kopje thee met 2 aspirientjes
en je bent de volgende ochtend zo 'goed als nieuw'.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:15

Citaat:
voorkom een kater
blijf dronken Haha!

ROFL Geniaal!!!

Je moet geen melk na het uitgaan drinken, maar voor je gaat drinken! Zegt men in ieder geval.

Verder na het uitgaan veel water drinken en bij mij helpt idd ook een boterham met kaas of iets anders. Of je moet gewooon een glas jonge jenever achter overslaan. Ff kotsen en weg is je kater Haha!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:22

nelleke22 schreef:
vette hap helpt bij mij JUISt niet

Hahaha als ik er aan denk draait mn maag 10rondjes maar als ik het op heb dan is het iig mn maag weer inorde, mn hoofd nog niet Knipoog

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:17

zwemmen (niet dat dat zomaar altijd mogelijk is) maar het helpt wel. (bij mij) Ze zeggen ook (voordat je gaat slapen dan).. een asprintje, maar ik weet niet of het helpt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 03:30

Ik dacht dat aspirine slecht is in combinatie met alcohol? Veel zal er niet gebeuren van 1 of 2 aspirines, maar het lijkt me nou ook niet echt goed voor je? (nouja drinken is ook niet goed voor je Knipoog )

Melk zou ik idd niet drinken na het uitgaan, dat is veelste vet en dan komt het er sneller weer uit. Knipoog

Je kunt in sommige discotheken ook shotjes krijgen genaamd 'After Shock' je hebt twee verschillende zover ik weet (misschien wel meer) Eentje met kaneel (een rode) en eentje met blueberry (een blauwe) die van kaneel maakt mij alleen maar meer misselijk en zorgt ervoor dat alle drank eruit komt. Clown (Ok, zo heb je de volgende ochtend ook geen kater meer, maar dat is nou niet echt een fijne oplossing) maar de blauwe die helpt goed. Ja
Tenminste, denk niet dat hij echt gaat helpen als je echt lam bent van de alcohol. Maar met dit shotje, na een stuk of 5 wodka-redbull, heb ik nergens last van de volgende ochtend.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:49

Je kan bij de natuurwinkel pilletjes halen die je minder brak maken. Ik weet dit omdat de vriendin van mijn broer in een natuurwinkel werkt!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:41

Een vriend van mij zei ooit dat een spiegelei eten helpt voordat je naar bed gaat.. Ik heb nooit geprobeerd maar misschien een idee voor jullie Clown

Verder helpt water drinken gewoon echt het best! Bijna alle symptomen (behalve de misselijkheid dan helaas) die je de dag erna hebt (de hoofdpijn enzo) krijg je omdat je een watertekort hebt, dus paar glazen water voordat je naar bed gaat doet wonderen Haha!

lisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:05

een zacht bed/zetel+dekentje+film(mijn voorkeur gaat op dat moment uit naar harry potter,wegens grote gezelligheidsfactor)+iemand die voor je zorgt!

misschien nog net iéts beter: veeeeeeeeeel water, (ook terwijl je aan het drinken bent, om de zoveel glazen alcohol, ook een glas water), en voor mij wil een glaasje limoensap (of water met limoensap) ook nog wel eens helpen.en toilet op spurtafstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:15

Het lijkt me niet goed voor je maag om na veel drinken ook nóg eens 'alvast' medicijnen te nemen.
Vette hap en veel water drinken werkt voor mij veel beter. En ik word inmiddels zo verstandig dat ik aardig in kan schatten wanneer ik op moet houden om een leuke avond te hebben gehad zonder er de volgende dag last van te hebben.
(meestal is het als je denkt nee niet weer één, dan is het de hoogste tijd of aan het water/fris)

XxJodyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:26

of gewoon het geluk te hebben dat je zoveel kan drinken als je wilt en nooit ergens last van te hebben ,.... Haha!
ik heb nooit last van hoofdpijn. soms wel is beetje droge mond maar met glaasje water is het meeste wel weg Haha!

veder voor jou om aanteraden voor de volgende keer gewoon water drinken voordat je gaat slapen.

Succes ermee Knipoog

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:11

Ik drink ALTIJD voor ik naar mn bed ga (veel of weinig gedronken) een glas melk...
Mn zus eet altijd een boterham met pindakaas, maar alleen de lucht al... Hahaha!

Hoe dronken ik ook ben, ben 1x echt ziek geweest, maar verder nog nooit...
Niet echt een lekkere maag (zo'n maag waarbij je je afvraagt: heb ik trek of niet??), maar dat is voor een dagje wel te doen...

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:06

Gewoon 3/4 glazen water drinken na 't uitgaan en je wekker om 8 uur (of eerder/later) zetten zodat je ff 5 minuten wakker bent en daarna nog minstens een uurtje verder slapen..
Mijn strategie Knipoog!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:10

als ik dan wakker wordt met kater doe ik mijn rijkleren aan en ga lekker rijden! als ik klaar ben heb ik geen kater meer!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:47

Paar glazen water drinken voor het slapen gaan helpt bij mij tegen de hoofdpijn. En voor de rest is het enige wat bij mij helpt: slapen!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:51

Aspirine helpen bij juist wel super goed.
Volgende dag helemaal niet brak of misselijk hoeveel ik ook naar binnen heb gegooit.

Als ik een aspiriene de volgende dag inneem dan is het
al te laat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:42

Ik drink twee glazen water voordat ik ga slapen en een ibuprofen.

S ochtends veel drinken helpt niet echt omdat je kater dan al ingeslagen is.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:45

Whoehoee, ik ben nog nooit dronken geweest in 2,5 jaar! Haha.. Hoogstens een keer goed aangeschoten, maar dronken, nope. Heb eigenlijk 's ochtends nooit ergens last van, alleen nog machtig duf Tong uitsteken ..

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:19

s'ochtends in in heel warm bad gaan, de hoofdpijn word eerst erger maar daarna gaat de hoofdpijn weg Knipoog

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:20

Water drinken!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:24

Melk wel NA het uitgaan drinken want het heeft een ontgiftende werking.. daarom moet je eigenlijk ook altijd na mosselen eten een glas melk drinken (misschien dat er een verkeerde tussen zat) dan wordt je niet zo ziek Knipoog Wat erg goed helpt is nog wat eten en flink wat water drinken