Maar goed, dat heb ik dus niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
traan_beauty schreef:gaapje schreef:ik lees alle nummerborden als ik op de snelweg rij.
mis ik er 1 ga ik rustig harder of zachter rijden ik moet en zal het zien .Serieus? Dat is best knap.. Wel een uhm, aparte tic.
Myrtje_ schreef:Kaat18 schreef:Ik vouw handdoeken en kleding wel op een bepaalde manier op, maar niet altijd. En als mijn vriend het op zijn manier opvouwt heb ik er ook geen problemen mee.
Ohnee, als mn moeder mn kleren opgevouwen in de kast legt dan moet ik het gewoon opnieuw vouwen om dat haar manier van vouwen me irriteert. Dan ligt niet alles precies en mooi op een stapeltje zeg maar (net als in de winkels).
Duke schreef:superwoman schreef:Ik lees bij sommige meer een gewoontes dan dwangneurosen.
Ook het naar de W.C gaan, is iets wat je je lichaam aanleert of doordat je dat onbewust psychisch aanstuurt.
("zie je wel dat ik moet plassen")
Want voor sommige denk ik niet dat ze het iets anders KUNNEN doen, zonder "gek/zenuwachtig" te worden...
Ik geloof niet dat ik er last van heb
Nou, ik denk dat echt gek of zenuwachtig worden meer een ergere vorm is. Ik heb het meer over dat je dus wel het gevoel hebt onheil over je af te roepen als je die handeling niet verricht.
Voorbeeldje: als ik niet die schoenen uit elkaar zet, terwijl ik heb gezien dat ze elkaar raken, kan ik aan niets anders meer denken en kan ik het ook niet van me af zetten. Ik moet die schoenen dan uit elkaar zetten. Eerst heb ik een tijdje geprobeerd het te negeren, maar dat werkt niet. Ik geef me er maar aan over en haal ze uit elkaar.
Over het plassen en tandenpoetsen enzo, ben ik het met je eens Superwoman.
Meissie17 schreef:Ik heb het met plassen. Voor dat ik wegga ook al ga ik maar een blokje om moet ik gewoon naar de wc, als ik niet doe, geheid dat ik ineens heel nodig moet. Ook precies voor het slapen.
Medousa schreef:Iedereen heeft wel iets wat ie moet doen, maar dat is dan niet direct een dwangneurose.
Een dwangneurose is pas als je echt 'gek' wordt als je iets niet hebt gedaan en het je hele leven beheerst
Heb zelf helaas last van een aantal dwangneuroses.
Heb er inmiddels mee leren leven en heb zo mijn vaste rituelen.
Als ik een keer iets niet doe en ik lig in bed en ik denk er plots aan kan ik gewoon niet denken van: laat maar
Als ik dat denk en ik verbied het mezelf te gaan doen kan het zelf worden dat ik gewoon moet overgeven door de stress die ik dan krijg omdat ik het niet doe, paniekaanvallen, trillen
Ik ben het verlieverlee gewend en moet alles gewoon doen, zolang het niet erger wordt als dit dan kan ik daar best mee leven