Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:35

Smurfie schreef:
Niet iedereen nee Lachen maar ze hebben wel meer kennis Lachen Ik ben wel zeer hooggevoelig.. Sommige moeten dingen nog heel ver ontwikkelen terwijl het bij mij misschien veel makkelijker gaat. omdat ik er misschien gevoeliger voor ben .

Yup, maar dan heb je het over uitzonderlijke gevallen, hoewel het steeds minder uitzonderlijk wordt, maar ik doel meer dat het overgrote deel niet indigo is en aangezien de opleiding voor iedereen toegankelijk is...

Als je bepaalde dingen voelt of weet, dan ben je sowieso al een stuk verder dan iemand die alles rationeel doet en overdenkt. Hoewel iedereen zijn eigen 'ik' kan vinden en ontwikkelen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:36

stef schreef:
Nee, en zoals je op de vorige pagina zegt: Alle klachten, stuit bij mij tegen de borst. Veel klachten kunnen verklaard worden door de gemoedstoestand waar iemand in verkeerd.
Maar sorry, kanker doordat je voorouders een oorlog mee gemaakt hebben? nee, echt niet.
Sommige klachten zijn niet te verklaren, en zijn ook niet op te lossen door reiki en weet ik veel

Misschien omdat ze er zelf niet voor kiezen? Tuurlijk geneest reiki niet alles.. Als ze ziekte eral is dan kan je het moeilijk wegkrijgen.. Als het bijvoorbeeld kanker/aids of dergelijke dingen zijn. Je kan het enkel verzachten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:37

stef schreef:
Nee, en zoals je op de vorige pagina zegt: Alle klachten, stuit bij mij tegen de borst. Veel klachten kunnen verklaard worden door de gemoedstoestand waar iemand in verkeerd.
Maar sorry, kanker doordat je voorouders een oorlog mee gemaakt hebben? nee, echt niet.
Sommige klachten zijn niet te verklaren, en zijn ook niet op te lossen door reiki en weet ik veel

Inderdaad, dat stuit me ook tegen de borst.
Net zoals mensen die geen anatomische of pathologische kennis hebben, even gaan uitleggen hoe alles komt.

En nu ga ik die van mij verder uitbreiden, studeertijd

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:38

ook al kies je ervoor, sommige dingen zijn gewoon niet op te lossen door reiki, alleen zijn sommige reiki mensen daar wel van overtuigd, en dat is wat mij tegen houdt mbt tot reiki.
Reiki kan geen gebroken been weer aan elkaar zetten
Reiki kan kankergezwellen niet weg nemen
Reiki kan een slecht hart niet vervangen door een goed hart...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:39

Smurfie schreef:
Misschien omdat ze er zelf niet voor kiezen? Tuurlijk geneest reiki niet alles.. Als ze ziekte eral is dan kan je het moeilijk wegkrijgen.. Als het bijvoorbeeld kanker/aids of dergelijke dingen zijn. Je kan het enkel verzachten.

Bepaalde afwijkingen en ziekten zitten in je genen. Kun je reiki, bach, regressies etc. gebruiken, maar zal je echt niet helpen Knipoog

Kijk eens naar Silvia Millecam, had misschien gered kunnen worden door de wetenschap en niet door mensen die op basis van hun gevoel en de natuur handelen.

Dus om te zeggen dat je ergens bewust voor kiest door niet in harmonie te werken en daardoor psychisch in de knoop gaat vind ik wel wat ver gaan. Sommige mentale dingen kun je terugleiden naar het fysieke, maar zéker niet alles.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:40

Quellian schreef:
Smurfie schreef:
Niet iedereen nee Lachen maar ze hebben wel meer kennis Lachen Ik ben wel zeer hooggevoelig.. Sommige moeten dingen nog heel ver ontwikkelen terwijl het bij mij misschien veel makkelijker gaat. omdat ik er misschien gevoeliger voor ben .

Yup, maar dan heb je het over uitzonderlijke gevallen, hoewel het steeds minder uitzonderlijk wordt, maar ik doel meer dat het overgrote deel niet indigo is en aangezien de opleiding voor iedereen toegankelijk is...

Als je bepaalde dingen voelt of weet, dan ben je sowieso al een stuk verder dan iemand die alles rationeel doet en overdenkt. Hoewel iedereen zijn eigen 'ik' kan vinden en ontwikkelen.

Iedereen kan zijn eigen ik vinden maar sommige mensen willen het niet omdat het teveel pijn doet.
Ik neem mezelf even als voorbeeld.

Ik heb nare ervaringen met een persoon gehad jaren lang.. Ik ga niet in details treden. Hierdoor heb ik altijd problemen gekregen met sociale contacten, vriendjes, met mezelf, geen eigenwaarden, disrespect. Het ging zich uiten op mn lichaam. Ik ben begonnen met Reiki heb inweiding gehad enzo... Dit waren slechts de kleine deeltjes om dichter bij mezelf te komen. Hiernaast ben ik bach gaan gebruiken en edelstenen... Maar toch hetging niet weg.. Niet omdat ik het niet wilde maar omdat het te diep zat... Toen ben ik in regressie gegaan.. gng ook niet diep genoeg en nu ga ik dus weer een rebirting doen zodat alles eruit komt.. Langzaam maar zeker kom je dan bij jezelf maar je moet HET willen en je moet het er voor over hebben. Want als je zulke dingen meemaakt of andere dingen Doet het te Pijn en is het te angstig om je EIGEN IK te voelen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:41

En wat doe je dan met een persoon die bij je komt met een lichamelijke afwijking die jij van zen leven niet kan behandelen.
Maar jij ook niet kan zien, en die komt men sympthomen die in jou opleiding voor dat staan, terwijl de sympthomen valse sympthomen zijn (ja bacterien kunnen best slim zijn)

En door je toedoen, is die persoon niet op tijd behandeld want doodziek moet die op dat moment niet zijn?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:42

Ik geloof best dat Reiki voor bepaalde mensen met bepaalde aandoeningen kan helpen. Ik heb een schoonzus die Reikimaster is, dus weet wel een beetje wat ik zeg denk ik...
Alleen veel mensen die Reiki doen (is mijn ervaring) hebben een air om zich heen hangen van "ik kan je helpen". nee laat maar..
Reiki is niet heilig

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:43

Je moet naar iemands karakter kijken niet naar de klachten.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:43

Ben het gedeeltelijk met de stelling eens........

Heb zelf een huisarts die alles op deze boog gooit, maar is het geval dat je echt wat mankeerd, zoals in mijn geval jaren geleden, wordt je ook niet echt serieus genomen, heb 3 jaar lang moeten vechten tegen de diagnose, het zit tussen je oren, toen de uitslag eindelijk bekend was, heb ik ze dit ook goed onder hun neus gewreven.

Hoe je jezelf in je koppie voelt, straal je uit in je hele lichaam, sommige mensen krijgen hierdoor vage klachten en zodra deze mensen zich in het koppie weer beter voelen, verdwijnen hun klachten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:43

Smurfie schreef:
Iedereen kan zijn eigen ik vinden maar sommige mensen willen het niet omdat het teveel pijn doet.

Ik heb nare ervaringen met een persoon gehad jaren lang.. Ik ga niet in details treden. Hierdoor heb ik altijd problemen gekregen met sociale contacten, vriendjes, met mezelf, geen eigenwaarden, disrespect. Het ging zich uiten op mn lichaam. Ik ben begonnen met Reiki heb inweiding gehad enzo... Dit waren slechts de kleine deeltjes om dichter bij mezelf te komen. Hiernaast ben ik bach gaan gebruiken en edelstenen... Maar toch hetging niet weg.. Niet omdat ik het niet wilde maar omdat het te diep zat... Toen ben ik in regressie gegaan.. gng ook niet diep genoeg en nu ga ik dus weer een rebirting doen zodat alles eruit komt.. Langzaam maar zeker kom je dan bij jezelf maar je moet HET willen en je moet het er voor over hebben. Want als je zulke dingen meemaakt of andere dingen Doet het te Pijn en is het te angstig om je EIGEN IK te voelen.

Sommige mensen beseffen hun eigen ik niet, bewust of onbewust en in veel gevallen niet omdat het pijn doet.

Ik ken mijn eigen ik, maar het geeft me geen pijn. Want mijn eigen ik is ver weg en die kan niet gekwetst worden. Mijn eigen ik vertelt me alleen wie ik ben en waar ik sta, dus daar kan niemand imo geraakt worden.

Je eigen ik zoeken is fijn als je in de knoop zit en jezelf -weer- wilt vinden zul je beseffen dat jouw bodem ongeschonden is gebleven.

Iedereen zal op een andere manier zijn eigen ik kunnen vinden en iedereen doet dat op een andere manier.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:44

stef schreef:
Ik geloof best dat Reiki voor bepaalde mensen met bepaalde aandoeningen kan helpen. Ik heb een schoonzus die Reikimaster is, dus weet wel een beetje wat ik zeg denk ik...
Alleen veel mensen die Reiki doen (is mijn ervaring) hebben een air om zich heen hangen van "ik kan je helpen". nee laat maar..
Reiki is niet heilig

Reiki is niet heilig nee Lachen maar het is wel iets moois.. en mensen moeten het zelf vragen als ze reiki willen krijgen vind ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:45

maar dan nog beweer je eerder dat alle aandoeningen vanuit jezelf komen, en daar maak je een grote fout mee, met zo'n uitspraak

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:46

Quellian schreef:
Smurfie schreef:

Sommige mensen beseffen hun eigen ik niet, bewust of onbewust en in veel gevallen niet omdat het pijn doet.

Ik ken mijn eigen ik, maar het geeft me geen pijn. Want mijn eigen ik is ver weg en die kan niet gekwetst worden. Mijn eigen ik vertelt me alleen wie ik ben en waar ik sta, dus daar kan niemand imo geraakt worden.

Je eigen ik zoeken is fijn als je in de knoop zit en jezelf -weer- wilt vinden zul je beseffen dat jouw bodem ongeschonden is gebleven.

Iedereen zal op een andere manier zijn eigen ik kunnen vinden en iedereen doet dat op een andere manier.

Bij mij doet het ontzettend veel pijn omdat ik nu met me neus op de feite word gedrukt... hoe ik mezelf heb behandeld en hoeveel verdriet ik eigenlijk heb. Maar het is goed om die verdriet te kunnen uiten. Eerst was ik een harde bikkel met een grote bek en was ik mezelf niet.. Nu ben ik gevoelig en kan ik huilen als ik dat wil dat is mijn ware ik. en die heb ik gevonden.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:47

stef schreef:
maar dan nog beweer je eerder dat alle aandoeningen vanuit jezelf komen, en daar maak je een grote fout mee, met zo'n uitspraak

Ik denk dat een heleboel aandoeningen uit jezelf komen of verder uit je familie. inderdaad. en welke uitspraak is er zo fout aan?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:47

Smurfie schreef:
stef schreef:
Reiki is niet heilig

Reiki is niet heilig nee Lachen maar het is wel iets moois.. en mensen moeten het zelf vragen als ze reiki willen krijgen vind ik.

En daar gaan de mensen die ik ken die aan Reiki doen de mist in.
Heb je een zware buitenrit gemaakt en daar zit ik over te vertellen en dat ik nu wel flinke spierpijn heb (helemaal niet erg, geeft je het gevoel echt its gedaan te hebben) zit er ineens zo'n zweverig figuur om je heen en aan je te plukken, et de mededeling blijft maar lekker zitten, ik los je spierpijn wel op....
En daar vraag ik dan dus niet om en dat irriteert me mateloos.

Maar ik geloof en (als arts) wel in dat een hoop van dit gedoe (reiki en wat er nog meer is) voor heel veel mensen verlichting van allerlei klachten kan geven doordat ze in hun bovenkamer rustiger zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:49

dat je zegt álle
Want als álle aandoeningen uit jezelf zouden komen, zouden die dus dmv Reiki op te lossen moeten zijn, en zou jij mijn schoonvader in leven kunnen houden...
Nee, echt niet, sorry

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:49

haha ik ken het. Ik ga graag naar paranormale beurzen om tussen de zweefkezen te lopen hoor :d helemaal geweldig Haha! vorige keerk wam der zon idioot die zei dat me broertje bezeten was Haha!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:49

stef schreef:
dat je zegt álle
Want als álle aandoeningen uit jezelf zouden komen, zouden die dus dmv Reiki op te lossen moeten zijn, en zou jij mijn schoonvader in leven kunnen houden...
Nee, echt niet, sorry

Volgens mij lees je niet goed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:51

volgens mij lees ik wel goed...
Moet maar gaan quoten dan
Smurfie schreef:
Jawel hoor in alle gevallen. Dat hoeft niet bij jou gebeurt te zijn. Bijvoorbeeld kanker dat in de famile zit.. kan in de genen worden door gegeven door de voorouders die misschien de oorloghebben meegemaakt of iets dergelijks noem maar een voorbeeld.

Dat is IMO dus de grootst mogelijke onzin

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:52

Dat is mijn mening.. maar dat gaat er niet over dat reiki alles kan genezen Lachen dat zijn jou woorden niet de mijne

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:53

Smurfie schreef:
Hoe komt het dat monniken budisten veel langer leven dan wij doen die mensen worden veel ouder omdat ze in harmonie leven.

En wat denk je van het klimaat, voedsel??
Harmonie is maar een deel wat anders is dan elders..
Maar er zijn meer aspecten dan harmonie!
En wie zegt dat ze ouder worden?
Is dat wetenschappelijk bewezen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:54

ik zeg niet dat reiki alles kan genezen, daar geloof ik namelijk niet in.
Ik zeg dat veel reiki mensen (die dus reiki geven) die instelling hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:54

Smurfie schreef:
haha ik ken het. Ik ga graag naar paranormale beurzen om tussen de zweefkezen te lopen hoor :d helemaal geweldig Haha! vorige keerk wam der zon idioot die zei dat me broertje bezeten was Haha!

Beurzen zijn zo commercieel als de pest Knipoog

Als jij je ware ik kent en een Indigo beweert te zijn, dan voel je dat zelf ook Knipoog Niets zweefkezen aan, geldklopperij bij goedgelovige mensen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:54

Tuurlijk zijn er meer aspecten die zijn er altijd maar dat hoeft niet altijd van buiten af te komen.