Reiki

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:11

annebe schreef:
Reiki en leeftijd heeft totaal niks met elkaar te maken.
Vroeger en nu nog, krijgen kinderen in oosterse landen (tibet enz) voor dat ze naar de basis school gaan hun eerste reiki graad.

Het grote probleem van de reiki nu is dat vele master het als een high society zien en daar enorme bedragen voor vragen.
Dit is gekomen door Hawayo Takata en Phyllis Furumoto.

Terwijl Usui juist probeerde door te geven dat reiki vanuit het hart komt en niet vanuit de portomonee.

Gelukkig zijn er steeds meer zuivere masters te vinden die alleen voor hun inspanning een vergoeding vragen.


Afgod

Je krijgt de Reiki energie gratis en voor niets bij je binnen. Ik vraag, áls ik al iets vraag, ook alleen een vergoeding voor mijn tijd. En heeft iemand veel pijn of problemen en geen geld behandel ik ook, dat komt vanzelf ooit een keer naar je terug.

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:59

Ik geloof dat die belachelijke prijzen juist meer iets zijn van voor de jaren '90 hoor en niet van nu. Nu zijn er genoeg masters te vinden, in zowat alle stromingen, die per graad alleen een vergoeding willen voor de tijd, materiaal en de plaats en dus geen duizenden euro's meer.

@ Breghje: Wat is jouw ervaring met groepen dan? Tong uitsteken

@ Juut: Nee, ik bedoel niet het Violette Vuur. Als je de chakra's hebt gebalanceerd, zit er tussen aura afstrijken en de chakra's balanceren nog iets... Denk denk... ! Ja, het is aura glad strijken, dat was het. Knipoog

blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:17

De eigenaresse van mijn verzorgpaardje doet ook reiki. Ze gaat het een keer bij mij doen, want ze heeft ook reiki voor mensen die zwanger zijn. Ik ben dus benieuwd.

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:18

Emytje schreef:
@ Juut: Nee, ik bedoel niet het Violette Vuur. Als je de chakra's hebt gebalanceerd, zit er tussen aura afstrijken en de chakra's balanceren nog iets... Denk denk... ! Ja, het is aura glad strijken, dat was het. Knipoog

O, dacht dat gewoon een geheel was Haha! Dacht ook dat glad strijken als laatste kwam? Dat is toch van de voeten weer omhoog?

Idd is de prijs van vroeger; men wilde mensen aanzetten tot nadenken, dat ze de reikicursus serieus namen. Ong. zelfde principe als 'je moet pijn lijden om mooi te zijn'
Deels snap ik dat principe wel; ik ken ook mensen die heel lichtzinnig aan een cursus zijn begonnen, het 1 week gebruikten en daarna nooit meer.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 02:29

Ik heb geen cursus gevolgt en weet er niet veel over, maar ik kan zelf wel een beetje reiki. Ik had er eens iets van gehoord, met je handen pijn weghalen en ik probeerde het een keer bij mijn zusje en het hielp. Ik weet niet eens precies hoe het moet en het lukt ook niet altijd. Toen ik erachter kwam dat ik het 'kon' heb ik er me wel een beetje mee bezig gehouden, maar dat is inmiddels al een aantal jaren geleden. Toevallig laatst nog mijn zus van haar hoofdpijn afgeholpen, maar ik denk er eigenlijk niet vaak aan dat dat ook nog een optie is Knipoog

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:27

Emytje schreef:
@ Breghje: Wat is jouw ervaring met groepen dan? Tong uitsteken


Geen Tong uitsteken . Ik houd niet van groepen, en ik houd ook niet van groepen-inwijdingen. Met één of twee personen gaat dan nog wel, maar meer ben ik geen fan van.

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:28

Hahahaha! Tong uitsteken Juut en ik zijn er ook achter gekomen dat we niet van (grote) groepen houden. Met de Seichem hebben we dat ervaren. De inwijding was gelukkig nog wel saampjes, maar daarna was de Open-Reiki-avond er meteen aan geplakt. Komen er gewoon 14 mensen binnen zetten!!! Ik wist niet wat ik zag! Ben je gewoon max. 4 mensen gewend met een cursus of een oefenavond zijn het er in totaal ineens 16! Ik vond dat dus ook too much en daar gaan we dus ook geen cursus meer volgen. Knipoog

@ Juut: Dat van de voeten weer omhoog? Ik heb het over de manier van Astrid he, niet over die van die uit Amsterdam. Knipoog Dat was eerst chakra's balanceren, dan aura glad strijken, dan aura afstrijken en dan dat 'warme' dekentje. Maar ik doe en ik geloof de anderen bij Astrid ook, het glad strijken en afstrijken in één. Maar in haar cursussen was het eigelijk apart. Maar gaande weg leer je natuurlijk ook je eigen methode.

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:32

Hey, mijn moeder heet volgens mij ook cursus 1 en 2 gedaan en mijn zus heeft alleen cursus 1. ik zelf vind het niet nodig om het te gaan doen mijn moeder en zus doen er allebij ook heel weinig mee (af en toe als ik last heb van mijn rug mij helpen) of als ik een examen heb doet mijn moeder het van een afstand maarja.

Anoniem

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:07

Ik heb reiki I en wil over een tijdje II gaan doen.

Ik heb de cursus helemaal in mn eentje gevolgd omdat een medecursist op het laatste momentheeft afgezegd. Haha!

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:23

Emytje schreef:
Hahahaha! Tong uitsteken Juut en ik zijn er ook achter gekomen dat we niet van (grote) groepen houden. Met de Seichem hebben we dat ervaren. De inwijding was gelukkig nog wel saampjes, maar daarna was de Open-Reiki-avond er meteen aan geplakt. Komen er gewoon 14 mensen binnen zetten!!! Ik wist niet wat ik zag! Ben je gewoon max. 4 mensen gewend met een cursus of een oefenavond zijn het er in totaal ineens 16! Ik vond dat dus ook too much en daar gaan we dus ook geen cursus meer volgen. Knipoog.


Nee kan ik me voorstellen.. Dan wordt je even goed voor het blok gezet zeg... Maar die prijzen wat je vertelde... 40 euro voor een behandeling is blijkbaar nog steeds een heeel gangbaar tarief hoor, bij iemand thuis op zolder of kamer achteraf zonder Reiki tafel. Rolleyes .. De prijzen van de cursussen kan ik je niets over vertellen, omdat ik die niet ken. Soms kijk ik op i-net maar daar wordt je alleen heel treurig van..

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:14

Bij Astrid is dat 50 euro mét behandeltafel Haha!
Komt ook doordat de meesten bij een bepaalde organisatie zijn aangesloten, die dan het tarief bepaald. Zie je ook terug bij andere alternatievelingen. En anderen volgen vaak gewoon het voorbeeld, al zitten ze nergens bij aangesloten. Dat is dan wel weer beetje jammer.

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:57

Juut schreef:
Bij Astrid is dat 50 euro mét behandeltafel Haha!
Komt ook doordat de meesten bij een bepaalde organisatie zijn aangesloten, die dan het tarief bepaald. Zie je ook terug bij andere alternatievelingen. En anderen volgen vaak gewoon het voorbeeld, al zitten ze nergens bij aangesloten. Dat is dan wel weer beetje jammer.


Het is wel jammer idd dat het aangesloten en erkend zijn ed. zo ontzettend veel geld kost, en dat organisaties het tarief bepalen. Mensen met een kleine beurs worden zo wel afgeschrokken om behandelingen te gaan doen, die vaak niet of maar gedeeltelijk worden vergoed. Ik zit zelf bij een natuurgeneeskundie, en die heeft ook geen kinderachtige prijzen overigens Knipoog. Maar goed, ik hoop dat er nog eens een keer een organisatie zonder winstoogmerk komt die oog heeft voor alle mensen en niet alleen voor degene die kunnen betalen, en die alleen bestaat om eventuele problemen te verhelpen... Utopia ofzo Tong uitsteken Maar ach, degene die het niet kunnen betalen komen bij mij, zijn zij ook weer geholpen Haha! Tong uitsteken

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:03

Ik heb zelf reiki tera mai,

Ik heb der hele goede ervaring mee het enigste probleem wat ik heb is dat ik nog gevoeliger ben geworden dat ik al was Bloos en dat ik daarvoor nu in theraphie ben gegaan om met mijn hoog gevoeligheid om te kunnen gaan

Riss

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:14

Ja mijn moeder is reikimaster (jaja zo noemen ze dat Tong uitsteken )
En ze heeft een eigen praktijk hier naast ons huis Lachen
Ik zag trouwens eens een reikipraktijk ergens en die heette
Het Reiki Praktijkie.
Dat vond ik wel een hele grappige naam Tong uitsteken

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:01

Citaat:
Ik geloof dat die belachelijke prijzen juist meer iets zijn van voor de jaren '90 hoor en niet van nu.


Helaas zijn er nog teveel die zich met die alliancie verbonden "voelen" en onmogelijke prijzen vragen.
Ik ken er in Deventer zowiezo al 3 die de 10.000 getalletjes niet schuwen.
Gelukkig ken ik daarnaast ook een hoop mensen die daar anders over denken.
Karin vd Berg b.v is een super hartelijk vrouw die reiki geeft en gewoon vergoeding vraagt voor haar tijd.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 04:41

Jahaa, en weet je wat ik me dan zo afvraag, wat 'voel' je tijdens een behandeling? (Als je behandeld wordt, niet als behandelaar, bedoel ik dan.) Reiki heeft mijn interesse, maar ik weet niet waarom, puur nieuwsgierigheid, heb er geen ervaring mee.

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:38

^ Wat je voelt is per behandeling verscillend, maar wat bij mij iedere keer terug kwam is een loom gevoel, lekker rustig en ontspannen. Wat je verder kan voelen is warmte, tintelingen, meer handen die je behandelen dan er daadwerkelijk zijn (heel apart Tong uitsteken ),...enz enz. Iedere behandeling is ook verschillend, heb je de eerste behandeling warmte gevoeld (warmte kan van beetje warm tot heet zijn), kan het goed zijn dat je een volgende behandeling iets heel anders voelt. Ook verschilt het per behandelaar, iedereen heeft nl een eigen stijl. Bv; ik heb een paar keer kristallen gebruikt bij het geven van een behandeling; er zijn mensen die niets met kristallen hebben en deze niet gebruiken. Zo zijn er meer van die verschillen.

Breghje schreef:
Maar goed, ik hoop dat er nog eens een keer een organisatie zonder winstoogmerk komt die oog heeft voor alle mensen en niet alleen voor degene die kunnen betalen, en die alleen bestaat om eventuele problemen te verhelpen... Utopia ofzo Tong uitsteken Maar ach, degene die het niet kunnen betalen komen bij mij, zijn zij ook weer geholpen Haha! Tong uitsteken

Of een verzekering die ook reiki vergoedt (doet de mijne dus niet)

@ Riss; Reiki Prakijkie is een schitterende naam! Clown

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:17

Juut, bedankt voor je reactie. Lachen

Anoniem

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:19

Ik heb reiki 1 en 2
Voor 5 avonden per cursus koste me dat 125 euro, dat vond ik wel mee vallen Lachen

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:29

5 avonden is volgens mij best veel, of niet?

Anoniem

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:18

Geen idee
Maar het was wel fijn zo
Veel tijd om bij elkaar te oefenen en alle tijd voor uitleg, dat zeker Ja

waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:21

Ons mam geeft ook Reiki en daarna heeft ze nog allerlei dingen gevolgt van Shambale (sterker dan Reiki) en ze geeft het ook door aan mensen

Anoniem

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:26

Weet jij waar je moeder Shambale heeft gevolgd?


offtopic
ff in je profiel gespiekt, wat is die 3 jarige een knapperd Ja

waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:31

pff.. geen ide hier wel ergens in de buurt (brabant)
Zal morgen eventjes vragen waar ze dat heeft gedaan.

Anoniem

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:33

Ik heb namelijk zelf in Bakel gewoond, hoopte dat het daar wat in de buurt was, vandaar mijn vraag Lachen