Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:40

Klinkt alsof je niet moet denken in termen van gewicht, maar in termen van spieropbouw. Meer afvallen brengt je in de gevarenzone van te licht, en dan komt je lijf met allerlei overlevingsmechanismes waar je ook niet op zit te wachten.

Als je niet van krachttraining houdt - wat denk je van een Pilatesklasje? Of zwemmen? Doet ook meer met je buik dan je hardlopen.

Als je al een goed eetpatroon hebt zou ik dat niet teveel overhoop gooien...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:04

Denk dat het gewicht wel goed is maar je misschien voor het oog toch strakker in je vel wil zitten, kan ik me wat bij indenken. Dan is het een kwestie van gericht spiergroepen trainen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:05

ga idd eens je spieren trainen want veel gewicht moet er niet meer af lijkt mij. pas wel op dat je niet denkt dat je dikker word ivm. het zwaarder worden. je spieren worden juist zwaarder doordat je ze traint dus meer gewicht

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:27

sanne222 schreef:
ELpatcho schreef:
meerdere verschillende sporten gaan doen, het is namelijk zo dat je lichaam zich aanpast als jij dus elke week paar km hardloopt standaard is je lichaam daar na 6 weken aan gewend en houd het daar rekening mee, dus andere sporten andere oefeningen farieer, veras je lichaam om het zo maar te noemen, dat is ook zo met eten, eet gevarieerd!

Dat had ik al eerder gehoord ja, dat je dan niet meer afvalt omdat je lichaam aan de inspanning gewend is geraakt... Na de vakantie wil ik weer 1 keer per week gaan zwemmen, misschien dat dat helpt?

Van zwemmen krijg je meer spieropbouw inplaats dat je kilo's afvalt.
Maar je BMI is harstikke netjes, dus val niet meer af, want die BMI is niet voor niets.