eindelijk.... ik laat mijn moedervlekken verwijderen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia008

Re: eindelijk.... ik laat mijn moedervlekken verwijderen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 18:49

Bitween schreef:
ik heb een foto gemaakt van me hechting Clown dan heb ik een aandenken Tong uitsteken
donderdag ga ik vragen of ik dat zalfje kan gebruiken,misschien weet hij hoe dat zalfje heet.
doet een hechting eruit halen zeer? hoe gebeurt het? Clown sorry ben een beetje zenuwachtig voor dat soort dingen. Bloos

Bedoel je misschien Calenduazalf? die heb ik inmiddels al in huis gehaald, terwijl mijn behandeling nog plaats moet vinden, ik ben best wel benieuwd naar wanneer het gaat gebeuren... heb nog niets gehoord, ik zal binnnekort wel een brief thuis krijgen..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:28

Hmm ik ga dit even doorlezen...Ik wil een moedervlek onder mijn borst laten weghalen maar ik ben bang voor de pijn Clown

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:19

Ik heb een week of 7 terug drie moedervlekken laten verwijderen bij de plastisch chirurg. Een grote in mijn nek.....eentje naast mijn neus ( zo'n leuke "heksenpukkel" ) En eentje op mijn voorhoofd...

Het is ontzettend mooi geworden, vanaf moment 1 eigenlijk amper iets van te zien. Super netjes gedaan.

Verdoving spuitje was even rot, maar om van helse pijnen te spreken.......Nee

Verder voelt het natuurlijk even trekkerig aan, maar dat went ook snel genoeg.

Ik kreeg overgins een receptje mee van de plastisch chirurg van een vitamine E creme, die ik kon halen bij de apotheek Lachen

Nee hoor, van mij niets meer dan lof ! Zitten er nog genoeg, en t.z.t wil ik er nog een paar laten verwijderen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:27

Ik heb op m'n rug 2 grote moedervlekken en 1 daarvan voelde ineens aan als een soort leeg gelopen blaar.
Dus ik daarmee naar de dokter, want je weet maar nooit. Volgens de dokter zou die moedervlek juist gaan verdwijnen.. heel apart.

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:39

Klinkt inderdaad beetje vreemd.........dat is hij uitzichzelf gaan doen begrijp ik ?

heb er trouwens jaren terug ook eentje op mijn rug weg laten snijden...Dit is wel een lelijk littekenachtig gat geworden. Is ook niet door een plastisch chirurg gedaan . Nu blijkt de rug ook wel lastig te zijn omdat het hierin natuurlijk heel bewegelijk is

Bitween

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:51

Saskia008 schreef:
Bitween schreef:
ik heb een foto gemaakt van me hechting Clown dan heb ik een aandenken Tong uitsteken
donderdag ga ik vragen of ik dat zalfje kan gebruiken,misschien weet hij hoe dat zalfje heet.
doet een hechting eruit halen zeer? hoe gebeurt het? Clown sorry ben een beetje zenuwachtig voor dat soort dingen. Bloos

Bedoel je misschien Calenduazalf? die heb ik inmiddels al in huis gehaald, terwijl mijn behandeling nog plaats moet vinden, ik ben best wel benieuwd naar wanneer het gaat gebeuren... heb nog niets gehoord, ik zal binnnekort wel een brief thuis krijgen..

ja dat zalfje bedoel ik Knipoog ga het gelijk even opschrijven.
morgen om half 4 gaat eindelijk de hechting eruit,begin die pleister nu wel zat te worden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:05

Bitween schreef:

Ze knippen het knoopje door en trekken met pincet aan 1 kant de hechting door zijn tunnetje dat hij heeft in de huid, en het kriebelt, maar doet niet zeer, tenzij de boel ontstoken is. Het druk maken om dingen is vaak veel erger, en maakt mensen gevoeliger, dan nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:13

Moet je er alleen mee naar de dokter als ze groter/dikker worden? Of pijn doen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:53

Als het er anders uitziet dan gewoon en touwtje door huid, ja, dus als het rood wordt, dikker, er pus uitkomt, pijn doen, etc.
Ook gewoon voor het eruit laten halen als het tijd is, niet zelf doen, het moet beslist in hygiënische omstandigheden.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:28

nou even een update.... Clown

ik was al bang dat ik er niets meer van zou horen,
maar....! na bijna 2 maand ofzo heb ik een brief gehad van mijn zorgverzekeraar, dat de aanvraag goedgekeurd is.. dat werd tijd! zodeju! deze brief is ook naar mijn plastisch chirurg gestuurd, en nu zal ik wel een afspraakbrief krijgen van het ziekenhuis, nu hoop iik dat dit niet zo lang duurt... Bloos

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:08

En, heb je inmiddels al wat gehoord van het ziekenhuis Saskia008?
Heb zelf vanmorgen, na jaaaaaaaaren van uitstellen een moedervlek laten wegsnijden op m'n schouderblad, gewoon bij de huisarts.
De reden van het steeds maar uitstellen was omdat ik gewoon niet durfde Bloos maar de laatste tijd kreeg ik zo'n last van dat ding (jeuken, en hij was gewoon heel lelijk grillig van vorm en best groot) dat ik ineens besloten had dat het er nu toch maar eens van moest komen. En ja hoor, vanmorgen was het dus zover, met knikkende knietjes richting de huisarts Tong uitsteken
Ik was superzenuwachtig (ben echt panisch voor naalden) maar uiteindelijk is het me allemaal toch erg meegevallen. De verdoving was heel even vervelend, maar dat is echt maar een paar seconden en dan heb je het ergste wel gehad.
Ik heb er tot nu toe nog weinig last van gehad (behalve dat het wat trekkerig aanvoelt) maar nu de verdoving begint uit te werken voelt het toch wel een klein beetje vreemd aan (beetje jeuken). Maar goed, dat weegt niet op tegen de voordelen, zoals bijvoorbeeld het feit dat ik volgende zomer eindelijk zonder schaamte hemdjes met spagettibandjes aan zal durven doen Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:03

Ik heb er ongeveer een jaartje terug 2 laten weghalen op mn rug.
De verdovingsspuiten deden nog het meest zeer (door strakke huid op je rug).
Ik was nog gezellig aan het kletsen en 'als het zeer deed hoorde ze me wel gillen' waarop de chirurg vertelde 'ik ben al aan het snijden hoor' Clown
Hechtingen erin, zalfje mee.
Daarna met vriendin op vakantie naar Italië waar ik opzich wel vreemd aangekeken werd. Tong uitsteken
Je ziet de littekens nog wel maar ben over het algemeen zeer tevreden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij best schaam om een grote moedervlek op mn kuit.
Deze wil ik ook laten weghalen maar die is waarschijnlijk te groot.
Ik moet er maar mee leren leven...
Hoewel ik moet toegeven dat ik er een (groot) litteken voor over heb.
Eindelijk zonder schaamte in korte broek rond durven lopen...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:19

Ik wil ook een gaan weghalen van mijn gezicht.

ariekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:20

Ik ga volgende week ook laten verwijderen bij de dokter. 2 op mijn gezicht en 1 op mijn rug. Zaten ze bij jullie op de huid of in de huid?

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:25

joh, Weet je wat je moet doen, net als ruben nicolai doen en zelf (onder begleiding van een dokter) wegsnijen *LOL* haha van try before you die Tong uitsteken

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 10:19

jaaaa! dat lijkt mij vreselijk stoer!!! Haha! hahaha

vooral, omdat ik zelf ook de opleiding tot verpleegkundige doe,

mijn moedervlekken zijn allemaal op de huid,
en heb nog steeds niets van he ziekenhuis gehoord Lachen

Bitween

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:35

ik ben net bij de huisarts geweest,werd toch wel is tijd dat die"oplosbare" hechting eruit was. niet dus.er stak een draadje uit,daar werd dus even flink aan getrokken,met de conclusie dat het gewoon hechtdraad was.
nu moet ik dus terug naar de dermatoloog en gaan ze hem opnieuw open halen.
kijk er erg tegenop,weet nu wel wat me te wachten staat,maar alsnog is het niet erg prettig.
pfff foutje bedankt.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 20:08

nou... tis inmiddels al een tijd geleden dat ik dit topic opende...

donderdag is het dan eindelijk zover.
ik mag naar de dagbehandeling van het UMC in groningen, daar worden de 4 moedervlekken die ik graag kwijt wil verwijderd...

spannend!! zijn er inmiddels al meerdere die ze al weg hebben laten halen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:15

O spannend, succes Saskia het gaat vast heel mooi worden!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:26

Ik heb er één op mn zij weg laten halen. Hij jeukte soms. Achteraf wou ik dat ik dat niet had laten doen. Er zat niets in (is onderzoek naar gedaan) en ík loop nu met een litteken, een redelijke grote Verdrietig

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:40

ik wil er ook een paar laten verwijderen, ten eerste omdat ze in de weg zitten, en ik er 1 niet helemaal vertrouw.
maar die verrekte verdoving...

brrr... nee ik stel het nog wel ff uit

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:38

nou, komt ie...

afgelopen donderdag was het zover, ik mocht naar het ziekenhuis om mijn moedervlekken te laten verwijderen.

de dagen ervoor was ik echt blij, elke keer voelde ik die rare "bobbel" die ik maar al te graag kwijt wou...
(het waren 3 op mijn gezicht, op mijn wangen, en 1 onder mijn bh bandje)

op de dagbehandeling zijn ze eraf gehaald.
het was een rare belevenis..
de verdoving was inderdaad even pijnlijk.. maar ik heb al wel pijnlijkere dingen meegemaakt Lachen trouwens die in het gezicht waren eigenlijk alleen pijnlijk.

daarna was het gewoon erg raar dat ze in mijn gezicht aan het snijden waren, zonder dat ik het voelde..

die in mijn gezicht zijn gehecht, met daar bovenop kleine pleisters,
hier zag ik nog het meeste tegenop... dat ik met hechtingen en pleisters rond moet/moest lopen...

de pleisters heb ik er zaterdag afgehaald. ik vind het er toch erg mooi uit zien, als ik door de hechting heen kijk. de hechting is zwart, dus duidelijk zichtbaar... maar ja.. maandag mogen ze eruit! (moet ik op mijn vrije dag, om 8.30 in het ziekenhuis zijn.....)

ik vond het een erg leuke ervaring.. de behandeling zelf... ik zou het zo nog een keer doen! super!
en ik kan iedereen het aanraden te doen!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:59

Goed zeg!
Ik heb zelf ook een moedervlek in mijn nek zitten die ik maar al te graag kwijt wil! Alleen wil de Plastisch Chirurg daar niet aan omdat het helaas op een te beweegbare plek zit...
Ben benieuwd hoe het er uit ziet!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:02

Ik ga ze ook laten weghalen.
heb er eerder een weg moetne laten halen, en die was op tijd weg!
Ik ga weer naar de dokter om er nog 2 te laten weghalen omdat ik er last van heb Lachen

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 18:08

hmm, lijkt mij raar dat de plastische hem niet weg wil laten halen, omdat hij in het nek zit... mijn zus heeft er jaren geleden ook 1 weg laten halen, ook in de nek, deze is vreselijk mooi geworden...
je moet gewoon overdrijven, zeggen dat je erg vreselijk last van hebt.. Haha! )