Angst om te telefoneren...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Re: Angst om te telefoneren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:43

Oh, join the club Nagelbijten / Gniffelen Ik heb het ook. Niet als ik naar vrienden of vriendinnen hoef te bellen of naar me ouders enzo. Maar mensen die iets verder van me weg staan. Oh god. Dat is zo erg. Ik stel het altijd zo lang mogelijk uit tot ik er niet meer onderuit kan komen en dan moet ik het toch doen. Dan zit ik mezelf helemaal op te fokken en te zweten en tegen me hartslag kan je ''u'' zeggen..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:44

En dát is denk ik jouw grootste probleem. Je zit je eigen 22 dagen letterlijk op te vreten over hoe eng dat gesprek wel niet zou kunnen zijn.
Als je het gelijk doet is het over en hoef je het niet nog een keer te doen en heb je het achter de rug, én je hebt het niet uitgesteld Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:44

ik moet naar de zorgverzekering bellen om kraamzorg verder te regelen ( had het schriftelijk al aangevraagd )
Maar ik zit er zo tegen aan te kijken
het moet uiterlijk in de 20ste week zijn gebeurd
Dus ik heb nog een paar dagen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 15:46

Maar nu kan ik niet zelf kiezen Clown Ik zou een andere school kunnen vragen, maar ik wil echt in deze school. Mijn stageschool dit jaar was praktisch gezien bijna onhaalbaar, mijn moeder moest me elke dag brengen, want met de bus was het onbereikbaar. En dat wil ik dit jaar echt niet meer Clown En dan moet ik in deze school kunnen.

Maartje_h: pak die telefoon op en doe het! Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:46

bel dan nú maartje_h, stel het niet langer uit, niet tot het laatste moment maar pak nu die telefoon en ga bellen.
Anders stel je het de volgende keer nog een paar dagen langer uit, en die keer erna nog een paar dagen totdat het na een tijdje schandelig lang gaat duren en dat je beter niet meer kan bellen omdat het al zo lang duurt.
Je kan er maar beter vanaf zijn!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 15:48

Inderdaad. Ik had me ook al voorgenomen eind juni te bellen. Toen werd dat voor 15 juli. Toen werd dat 20 juli. Toen werd dat vorige week woensdag. Toen werd dat vrijdag. Toen werd het maandag. En nu is het woensdag Clown Dus ik heb er een dikke maand over gedaan...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:49

Nog even en het lijkt hier op de Nationale peptalk dag "steun elkaar in de moeilijke tijd van de telefoontjes Haha! "

sorry voor het off-topic Bloos

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:49

Oh ik dacht dat ik de enige was Clown Ik vind t verschrikkelijk om te moeten telefoneren met 'vreemde' mensen. Op werk is het dan ook eens zo dat iedereen meeluisterd en dat vind ik echt verschrikkelijk omdat ik doordat iedereen meeluisterd allemaal gekke dingen ga zeggen en dan krijg ik er natuurlijk commentaar op Koe Uitstellen ben ik ook heel goed in, liefst wil ik alles per mail doen, als ik dan iets van iemand wil hebben dan waxht ik net zo lang totdat ik er echt niet meer op kan wachten Bloos

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:50

casperrr schreef:
Nog even en het lijkt hier op de Nationale peptalk dag "steun elkaar in de moeilijke tijd van de telefoontjes Haha! "

sorry voor het off-topic Bloos

ja maar het helpt wel.......
als andere er eenbeetje druk achter zetten dan gaat bellen vaak sneller en makkelijker Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:50

Tieneke schreef:
Inderdaad. Ik had me ook al voorgenomen eind juni te bellen. Toen werd dat voor 15 juli. Toen werd dat 20 juli. Toen werd dat vorige week woensdag. Toen werd dat vrijdag. Toen werd het maandag. En nu is het woensdag Clown Dus ik heb er een dikke maand over gedaan...

heb je nou al gebeld of niet? Clown

edit:
maartje_h schreef:
als andere er eenbeetje druk achter zetten dan gaat bellen vaak sneller en makkelijker Knipoog

Heb je al gebeld? Knipoog Haha!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:52

Uitstellen is idd alleen maar slechter eigenlijk.. maar ik doe het ook, net zolang tot het moét, en dan denk ik achteraf jeeetje zat ik me daar nou zo druk om te maken? Clown Maarja het blijft eng

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:52

Dressuurgek schreef:
Oh ik dacht dat ik de enige was Clown Ik vind t verschrikkelijk om te moeten telefoneren met 'vreemde' mensen. Op werk is het dan ook eens zo dat iedereen meeluisterd en dat vind ik echt verschrikkelijk omdat ik doordat iedereen meeluisterd allemaal gekke dingen ga zeggen en dan krijg ik er natuurlijk commentaar op Koe Uitstellen ben ik ook heel goed in, liefst wil ik alles per mail doen, als ik dan iets van iemand wil hebben dan waxht ik net zo lang totdat ik er echt niet meer op kan wachten Bloos

Het is idd nog erger als er andere mensen mee luisteren.
Ik bel dan meestal ook als er niemand bij is.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:53

Overigens lijkt 't een beetje besmettelijk te zijn, mijn vriend gaat steeds vaker klagen dat hij ook niet durft te bellen.

Maar ik put best een beetje hoop uit 't feit dat ik duidelijk niet de enige ben. Dus diegene die ik moet bellen is wellicht ook een beetje zenuwachtig - en dan zullen ze mij niets kwalijk nemen Lachen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:54

Wat ik altijd doe voordat ik moet bellen is denken aan het moment dat het achter de rug is! Dan ben ik nl altijd zó opgelucht Haha!

Heb je al gebeld? Bloos

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 15:54

Vandaag heb ik dan gebeld ja Lachen

Oh jee, ik moet er niet aan denken als iemand meeluistert Scheve mond Daarom zonder ik me ook altijd af om te bellen. Meestal ga ik in de keuken of in de garage of zo Clown Ben ooit al eens in de wei gaan staan om alleen te zijn, maar toen werd ik door de beestjes gestoord Clown

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:54

casperrr schreef:
maartje_h schreef:

Heb je al gebeld? Knipoog Haha!

Haha! zo juist gedaan
nummer lag al een tijdje klaar
kreeg een compu aan de lijn.......
pfffffff dat scheelde weer.......

nadien denk ik dan
heb ik me daar nu zo druk om gemaakt

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:55

Ik heb t ook wel is gehad hoor..! Maar ik ben er nu vanaf.. en bel zowat elke dag! echt niet normaal gewoon.. Ik heb er ook niks aangedaan om eraf te komen.. Das vanzelf gegaan.. Zolang je maar vaak genoeg belt dan lukt het wel

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:55

Hebben jullie het ook als je je bijvoorbeeld ziek wil melden bij je baas....
Ik ga meestal maar gewoon werken Bloos

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:56

maartje_h schreef:
[

Haha! zo juist gedaan

nadien denk ik dan
heb ik me daar nu zo druk om gemaakt

Heeel herkenbaar Tong uitsteken

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 15:57

Nu ik er zo over denk, is het eigenlijk vooral de laatste 2 jaar verergerd. Is dat met het "ouder worden", dat je meer formele gesprekken moet houden misschien?

Als ik ziek ben en ik kan niet naar school bijvoorbeeld, laat ik mama bellen Clown Heb dat echt nog noooooit zelf gedaan, dan doe ik het liever gewoon niet.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:57

Ik heb het ook hoor, niks om je voor te schamen. Dan zit ik in mn hoofd al spookverhalen te bedenken enzo..te erg eigenlijk!
Vroeger en nu soms nog steeds, stotter ik, maar vroeger bij logopedie heb ik geleerd dat mensen aan de andere kant van de lijn je niet opeten..ja dat is wel makkelijk praten Knipoog

Voor de rest; ik doe ook pabo, maar nog nooit heeft een mentor gehoord dat ik stotter. Het is dat ik het zelf hoor en weet...

Op dit moment gaat het wel beter, maar het zal nooit mn hobby worden Haha!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:57

Ik heb het ook, hoef gelukkig nog niet zoveel te bellen, maar dat zal later wel moeilijk worden.
Meestal doe ik het dan ook gewoon niet. Of als het belangrijk is stuur ik mijn ma een smsje als ik op school zit om te vragen of zij even kan bellen Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:58

In de wei nog maar liefst Clown
Goed dat je gebeld hebt, toppie!
Dus voor de volgende keer, niet uitstellen he!
*bedenkt zich dat ze nog iemand moet bellen voor haar werk maar dit ook al 3 dagen uitstelt*
Ik ga ook maar eens bellen Nagelbijten / Gniffelen

edit:
@maartje_h: nou jij ook super hoor, een compliment *LOL*

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:00

oo casperrr
jij ook opschieten en bellen
hup pak die foon

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 16:00

Bellen, jij! Clown

Ik ben trouwens ook nog eens een nagelbijter. En bij die telefoontjes zie je dat er ook aan Clown