Pro- Ana leefstijl???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Pro- Ana leefstijl???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:14

schrikken zeg zo een site....meisjes hebben echt een ziekte...en je helpt ze echt niet door zulke waardeloze negatieve berichten te plaatsen
stel je liever open als vertrouwenspersoon en accepteer zo een meisje en probeer haar in vertrouwen er uit te krijgen

alleen vind ik wel dat zulke aanstichters zoals de oprichter van de site aangepakt moeten worden
want ook meisje die deze ziekte niet hebben krijgen m wel op deze manier
zoals 1 meisje die vertelde dat ze geen anorexia heeft maar wel goede tips vind om af te vallen....
het risico dat ze het te goed vind gaan en doorgaat is helaas erg groot..

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:15

Kath_ schreef:
Ik heb gister ook ''way of life'' gezien, en deze mensen kiezen niet voor deze manier van leven.

En in de documentaire werd ook verteld dat veel anorexia patienten zulk gedrag vertonen na een moeilijk jeugd/pubertijd.

40 ! laxeer pillen om ervoor te zorgen dat een klein bordje patat niet door je lichaam wordt opgenomen.
Ik vind het een enge en nare ziekte.

Ja idd, daarvoor zei ze: Normaal neem ik er maar 30.

Toen dacht ik echt van:

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:19

annuh25 schreef:
Kath_ schreef:
Ik heb gister ook ''way of life'' gezien, en deze mensen kiezen niet voor deze manier van leven.

En in de documentaire werd ook verteld dat veel anorexia patienten zulk gedrag vertonen na een moeilijk jeugd/pubertijd.

40 ! laxeer pillen om ervoor te zorgen dat een klein bordje patat niet door je lichaam wordt opgenomen.
Ik vind het een enge en nare ziekte.

Ja idd, daarvoor zei ze: Normaal neem ik er maar 30.

Toen dacht ik echt van:

Ja, dat stukje schrok ik ook heel erg van!! Dat kán toch niet goed voor je zijn..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:24

Ik heb de docu gister ook gezien. En ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet zeggen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:24

annuh25 schreef:
OMFG Nors opkijken dat die sites ook echt willen dat iemand zo gaat doen Nors opkijken

Als je alles goed doorleest, staat er dat ze mensen niet willen aansporen om dit te doen, maar dat die site dient als steunpunt voor pro-ana's omdat ze met mensen in hun omgeving er neit over kunnen praten.

Echt lezen is ook zo moeilijk. Ook staat er dat veel mensen het of ontkennen of wel weten, maar het hun gewoon niets boeid. Dus eerst even de site doorspitten en erover lezen voordat je zo'n opmerking maakt. Net als de persoon boven dit bericht die zo'n vervelend bericht heeft achtergelaten op de site, volgens mij vroegen ze daar niet om en een beetje respect maakt de wereld ies vrediger.

edit; ik heb alleen de wat is dit uitleg gelezen en niet de afvaltips Knipoog

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:27

op de chatbox staat ook: Anti's proberen je vertrouwen te winnen geloof dit niet ofzo.,, echt raar heb in die chat ook met de maker van de site gepraat zei vind t allemaal super normaal Boos!

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:27

verography schreef:
annuh25 schreef:
OMFG Nors opkijken dat die sites ook echt willen dat iemand zo gaat doen Nors opkijken

Als je alles goed doorleest, staat er dat ze mensen niet willen aansporen om dit te doen, maar dat die site dient als steunpunt voor pro-ana's omdat ze met mensen in hun omgeving er neit over kunnen praten.

Echt lezen is ook zo moeilijk. Ook staat er dat veel mensen het of ontkennen of wel weten, maar het hun gewoon niets boeid. Dus eerst even de site doorspitten en erover lezen voordat je zo'n opmerking maakt. Net als de persoon boven dit bericht die zo'n vervelend bericht heeft achtergelaten op de site, volgens mij vroegen ze daar niet om en een beetje respect maakt de wereld ies vrediger.

Ik had het daar eigelijk over die 'tips'. Ik kwam er later pas achter dat dat bij die site horen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:29

Ow dus over dat ene gedeelte wat ik bewust heb over geslagen.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:31

K wordt er zelf een beetje depri van i nt begin durfe ik die brief van ana aan jou niet te lezen bang dat k er zelf mischien in ging geloven maar hoe meer ik las hoe meer ik zag dat t belachelijk en slecht voor je is

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:31

Ik ging eventjes bij hun 'eet'-dagboek kijken. Vreselijk! Het is gewoon eng hoe weinig zij eten! Als ze in de avond een sinaasappel op hebben vinden ze dat meteen walgelijk. Ze kokken alles tot de laatste druppel uit. Ik vind het echt eng en vies Scheve mond

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:35

t is oneerlijk sommige mensen hebben geen eten en wij hebben t en ze willen t niet alleen omdat ze er dunner uit willen zien !
je kan wel zeggen dat ze er nix aan kunnen doen maar dat kunnen ze wel, maar dan heb je veel steun nodig en proffesionele hulp en die site helpt niet echt!, k vind dat die site afgeschaft moet worden !! k ben ook best mollig maar liever mollig en me sterk voelen en niet dag in dag uit braken dan ''mager'' zijn en mezelf kapot maken!

p.s:
ze zeggen als ik dik ben ben ik niet gelukkig maar, nu ze braken,snijden pillen innemen etc zijn ze ook niet gelukkig want ze zijn nooit dun genoeg!

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:38

K ga xx:)

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:39

Ik had laatst een artikel over pro-ana gelezen, nu heb ik de zite gezien. Bah, die tips zijn echt misselijkmakend! Alleen door ze te lezen vergaat je eetlust al. Deze mensen hebben echt hulp nodig..
En dan die brief!! Ik kan me voorstellen dat mensen met een laag zelfbeeld helemaal pro-ana worden. Vreselijk Boos!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:54

die tips niet best ik snap het niet hoor! heb je dan niks anders tedoen?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:57

Weet iemand waar je die aflevering kan nakijken?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:59

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:36

Jeetje, ik zit even verder te kijken op die site en ze hebben zelfs een afslankwedstrijd...!!!
Die meisjes moeten lengte, gewicht, BMI en streefgewicht opgeven. Sommige zitten met hun BMI al ver onder de 20 (tussen 20 en 24 is geloof ik normaal tot slank) en die willen dan nog minimaal 10 kilo afvallen... Gestoord

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:45

Citaat:
Die meisjes moeten lengte, gewicht, BMI en streefgewicht opgeven. Sommige zitten met hun BMI al ver onder de 20 (tussen 20 en 24 is geloof ik normaal tot slank) en die willen dan nog minimaal 10 kilo afvallen...

Ik las van een meisje een berichtje dat haar BMI 17 was en dat haar streven de 16 was... Bloos!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:45

Hoe bereken je je BMI?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:46

maar BMI zegt niet alles hoor. Ik zit zelf net onder de 20 (19 als het goed is), maar ben echt niet te dun. Ja ik ben wel dun en vind het niet erg dikker te worden, maar als ik straks wat ouder word (ben nu pas 18), dan word ik vanzelf steviger, dus daar wacht ik wel op.

BMI berekenen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:49

Ik heb gister die documentaire gezien en ik schrok behoorlijk van bepaalde beelden Scheve mond

En die sites,... nee die tips zijn niet normaal!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:59

en toch snap ik ze ook weer wel op een bepaalde manier. ik kan me voorstellen dat ze dat willen, al blijft het natuurlijk een enorm zieke bezgheid..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:02

Ik heb gisteren ook die documentaire gezien.

Vooral die foto van dat hele magere meisje, ruggengraat en ribbenkast zag je zitten. Zij gaf aan dat ze alleen zag dat haar kont te dik was Scheve mond.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:08

Rozanne schreef:
Hoe bereken je je BMI?

De BMI wordt berekend door het gewicht in kilogram te delen door het kwadraat van je lengte in meter (kg/m²).
Voorbeeld, je bent 1.70m lang en weegt 65 kilo, dan is het 65 / (1.70x1.70(=2.89)) = 22.49
Dit zou volgens de BMI normen dus een normaal gewicht zijn.

edit:
Kleiner dan 18,5 Ondergewicht
Je hebt kans op lichamelijke klachten. Probeer je gewicht iets te verhogen door wat extra te eten. Maar prop je niet vol met snoep en snacks.

18,5 - 25 Normaal gewicht
Je hoeft niet aan te komen of af te vallen voor je gezondheid. Toch is het verstandig om gezond te eten en regelmatig te bewegen. Te veel eten is nooit gezond.

25 - 30 Overgewicht
Als je een paar kilo afvalt, zul je je wellicht prettiger voelen, maar voor je gezondheid is het nog niet echt noodzakelijk om af te vallen. Je kunt ook besluiten om je gewicht te laten zoals het nu is.

30 - 40 Ernstig overgewicht (obesitas)
Probeer het overtollige gewicht kwijt te raken door goed op je voeding te letten en regelmatig te bewegen. Je kunt speciale dieetproducten gebruiken of je laten adviseren door een diëtist.

Groter dan 40 Zeer ernstig overgewicht (morbide obesitas)
Je gewicht vormt een bedreiging voor je gezondheid: de kans op aandoeningen als hart- en vaatziekten, diabetes en hoge bloeddruk neemt toe en je gewrichten worden te zwaar belast. Probeer (met professionele hulp) gewicht te verliezen.

De beschrijvingen van bovenstaande BMI-index heb ik van internet, dit is dus niet mijn persoonlijke mening over wat voor een BMI gezond is en wat niet...

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:16

Rozanne, doet die het bij jou wel? Bij mij niet...