Ik heb een afspraak op 12 februari met een holistisch arts die zich richt op voedingsgerelateerde problemen. Zij doet ook acupunctuur en chinese kruiden.
Via haar kan ik ook een bloedonderzoek laten doen, hierbij worden dan de intoleranties voor voedingsmiddelen bepaald. Is vrij prijzig, 800 euro geloof ik en dan 2 of 3 consulten a 75 euro.
Als je goed verzekerd bent, krijg je dat terug. Ik ga hier ook mee aan de slag, want STEL dat ik inderdaad coeliakie heb, dan kan het best dat er niet echt verder wordt gekeken, maar dat ik nog wel intolerant ben voor heel veel andere zaken. @ Horse_, zoiets lees ik ook een beetje in jouw verhaal, aangezien jij ook nog niet van al jouw klachten afbent nu je GV bent.
Mijn collegaatje kreeg medicijnen tegen Crohn. En toch had ze nog regelmatig zware ontstekingen en was ze ziek. Zij heeft bij deze arts dit onderzoek laten uitvoeren, 2 jaar terug. Nu met dit dieet is zij 200% opgeknapt en slikt geen medicijnen meer. Hoewel haar reguliere MDLarts erg sceptisch was, heeft zij inmiddels alweer 2 jaar haar leven terug. En ook zij had oa al die klachten die hier in dit topic genoemd zijn.
Deze holistische arts voert eigenlijk alleen het onderzoek uit, wil je eventueel een paar keer helpen middels acu of kruiden, maar je moet "gewoon" die foute voedingsmiddelen uit je patroon halen. Daarvan knap je dus op en moet je klachtenvrij worden. Je hoeft dus geen pilletjes en poedertjes van haar te kopen. Wil ze ook niet, omdat dat symptoombestrijding zou zijn.
Vandaar dat ik beide paden nu bewandel. Heb ik gelijk meer inzicht.